wie is er beter: Janeway of Picard?

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Wie is beter, Picard of Janeway?

Jean-Luc Picard
35
71%
Kathryn Janeway
14
29%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

janeway verliest ook een gedeelte van de crew aan de borg
Raw Demin
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door Raw Demin »

in welke aflevering gebeuren die dingen dan?
ik heb het nog niet gehoord namelijk...
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

weet ik niet precies en hoe heetie gast in good shepard
Raw Demin
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door Raw Demin »

Daar ging niemand in dood.
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

een van die gasten vloog toch die zwerm in
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

cybermans schreef:janeway verliest ook een gedeelte van de crew aan de borg
volgens mijn heeft picard meer mensen aan de borg kwijtgeraakt.

Q who
BOBW
First contact (ow ja beetje veel crew he)

bij janeway zie of hoor ik niks van crew die door de borg gepakt zijn.
Raw Demin
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door Raw Demin »

cybermans schreef:een van die gasten vloog toch die zwerm in
ja, klopt.
maar net voordat ie erin vloog beamde janeway em terug
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

hehe dat stukkie heb ik dan gemist. enne waaroim had ze dei maquis nodig: omdat ze een gedeelte van de crew kwijt was
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Die vrouw uit Ashes to Ashes dan?
Of die vrouw diedood ging in Unity?
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

cybermans schreef:hehe dat stukkie heb ik dan gemist. enne waaroim had ze dei maquis nodig: omdat ze een gedeelte van de crew kwijt was
nee hun scheepje was kapot en zij bood aan om bij haar aanboord te komen en zo samen terug proberen te komen naar het A-kwadraat
Raw Demin
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door Raw Demin »

Ze hadden de maquis niet nodig. Janeway stelde voor om samen verder te gaan. want dan zouden ze meer kans maken
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

en dan nog iets volgens mij is janeway ook wat meer triggerhappy dan picard die eerst probeert te praten. en nog een rede waarom picard wat meer kwijt raakt is dat zijn schip veel meer mensen bevat en daarom dus groter en beter te raken is
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

cybermans schreef:en dan nog iets volgens mij is janeway ook wat meer triggerhappy dan picard die eerst probeert te praten. en nog een rede waarom picard wat meer kwijt raakt is dat zijn schip veel meer mensen bevat en daarom dus groter en beter te raken is
trigger happy nou nee niet echt als je goed kijkt zie je dat ze meestal probeert te praten met ze (net als picard) het enige probleem is dat picard in een gedeelte van de galaxy zit waar iedereen de federation + hun reputatie kent en Janeway zit ergens waar ze nog nooit van mensen gehoord hebben, en het is er een stuk vijandiger.
Raw Demin
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door Raw Demin »

ok, maar we hadden het erover met wie je het veiligst thuiskomt...
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

waarom horen dan sommige rassen al dat de voyager een gevaarlijk schip is. ik denk dat het ook komt dat je een grotere bek durft op te zetten tegen een kleine intrepid dan een galaxy class
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Ja he picard heeft gewoon het voordeel dat als hij ruzie heeft met een alien dat hij binnen no-time een federatie vloot achter zich heeft.

Janeway heeft die luxe niet en moet alles zelf proberen op te lossen zonder enige steun (en het lukt nog ook) dus daarom is Janeway beter als picard.

Het "veiligst" is dus picard (zie ^ ), maar ja zeg nou zelf ik zit liever op de voyager dan op de Enterprise.
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

ik denk dat de crew van picard trouwens wel beter is. Als je kijkt hoe vaak men comentaar heeft op de bevelen van Janeway (niet dat ze er naar luistert (minpunt)) dan zie je dat picard zijn crew beter heeft afgericht en in een away team dat gevaarlijk is zit janeway ook in het team wat een first officer hoort te voorkomen. en btw wie was de first officer voor chakotay
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

cybermans schreef:ik denk dat de crew van picard trouwens wel beter is. Als je kijkt hoe vaak men comentaar heeft op de bevelen van Janeway (niet dat ze er naar luistert (minpunt)) dan zie je dat picard zijn crew beter heeft afgericht en in een away team dat gevaarlijk is zit janeway ook in het team wat een first officer hoort te voorkomen. en btw wie was de first officer voor chakotay
nee de crew van picard is verwend die hoeven niks te doen: Riker data geordi troi crusher en worf doen alle vuile werkjes. op de voyager moet iedereen hard werken om thuis te komen. En goh wat zijn ze goed afgericht zo kunnen ze geen ene fuck.

De first officer voor chakotay was dood gegaan tijdens caretaker en omdat die maquis nu aanboord zijn heeft janeway chakotay firstoffecer gemaakt om hun ook een beetje in de hand te houden.
Gebruikersavatar
Kathryn Janeway
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 jun 2002, 14:16
Locatie: NCC Voyager (groningen)

Bericht door Kathryn Janeway »

Ik stem of mijn favoriet Kathryn Janeway
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

22339 schreef:
cybermans schreef:ik denk dat de crew van picard trouwens wel beter is. Als je kijkt hoe vaak men comentaar heeft op de bevelen van Janeway (niet dat ze er naar luistert (minpunt)) dan zie je dat picard zijn crew beter heeft afgericht en in een away team dat gevaarlijk is zit janeway ook in het team wat een first officer hoort te voorkomen. en btw wie was de first officer voor chakotay
nee de crew van picard is verwend die hoeven niks te doen: Riker data geordi troi crusher en worf doen alle vuile werkjes. op de voyager moet iedereen hard werken om thuis te komen. En goh wat zijn ze goed afgericht zo kunnen ze geen ene fuck.

De first officer voor chakotay was dood gegaan tijdens caretaker en omdat die maquis nu aanboord zijn heeft janeway chakotay firstoffecer gemaakt om hun ook een beetje in de hand te houden.
daar zit wat in. Maar meestal in voyager zijn het ook dezelfde ppl die naar beneden gaan. Verwend vind ik het niet het juiste woord om de crew te beschrijven ze hebben het maybe wat rustiger dan janeway die coinstant achtervolgt wordt door minderwaardige vijanden die koste wat kost voyager in handen willen krijgen om zo de machtigste te worden en de delta kwadrant. Maar picard krijgt weer met andere dingen te maken zoals de T'Kon empire en die geest controller.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

cybermans schreef:
22339 schreef:
cybermans schreef:ik denk dat de crew van picard trouwens wel beter is. Als je kijkt hoe vaak men comentaar heeft op de bevelen van Janeway (niet dat ze er naar luistert (minpunt)) dan zie je dat picard zijn crew beter heeft afgericht en in een away team dat gevaarlijk is zit janeway ook in het team wat een first officer hoort te voorkomen. en btw wie was de first officer voor chakotay
nee de crew van picard is verwend die hoeven niks te doen: Riker data geordi troi crusher en worf doen alle vuile werkjes. op de voyager moet iedereen hard werken om thuis te komen. En goh wat zijn ze goed afgericht zo kunnen ze geen ene fuck.

De first officer voor chakotay was dood gegaan tijdens caretaker en omdat die maquis nu aanboord zijn heeft janeway chakotay firstoffecer gemaakt om hun ook een beetje in de hand te houden.
daar zit wat in. Maar meestal in voyager zijn het ook dezelfde ppl die naar beneden gaan. Verwend vind ik het niet het juiste woord om de crew te beschrijven ze hebben het maybe wat rustiger dan janeway die coinstant achtervolgt wordt door minderwaardige vijanden die koste wat kost voyager in handen willen krijgen om zo de machtigste te worden en de delta kwadrant. Maar picard krijgt weer met andere dingen te maken zoals de T'Kon empire en die geest controller.
Das waar maar ik zeg niet dat picard uit zijn neus kan eten omdat hij niks te doen heeft. alleen heeft ie het wat makkelijker dan janeway.
btw ik kraak picard heus niet af want TNG Rulez.
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

22339 schreef:
cybermans schreef:
22339 schreef:
cybermans schreef:ik denk dat de crew van picard trouwens wel beter is. Als je kijkt hoe vaak men comentaar heeft op de bevelen van Janeway (niet dat ze er naar luistert (minpunt)) dan zie je dat picard zijn crew beter heeft afgericht en in een away team dat gevaarlijk is zit janeway ook in het team wat een first officer hoort te voorkomen. en btw wie was de first officer voor chakotay
nee de crew van picard is verwend die hoeven niks te doen: Riker data geordi troi crusher en worf doen alle vuile werkjes. op de voyager moet iedereen hard werken om thuis te komen. En goh wat zijn ze goed afgericht zo kunnen ze geen ene fuck.

De first officer voor chakotay was dood gegaan tijdens caretaker en omdat die maquis nu aanboord zijn heeft janeway chakotay firstoffecer gemaakt om hun ook een beetje in de hand te houden.
daar zit wat in. Maar meestal in voyager zijn het ook dezelfde ppl die naar beneden gaan. Verwend vind ik het niet het juiste woord om de crew te beschrijven ze hebben het maybe wat rustiger dan janeway die coinstant achtervolgt wordt door minderwaardige vijanden die koste wat kost voyager in handen willen krijgen om zo de machtigste te worden en de delta kwadrant. Maar picard krijgt weer met andere dingen te maken zoals de T'Kon empire en die geest controller.
Das waar maar ik zeg niet dat picard uit zijn neus kan eten omdat hij niks te doen heeft. alleen heeft ie het wat makkelijker dan janeway.
btw ik kraak picard heus niet af want TNG Rulez.
met dat laatste ben ik het helemaal eens. Maar picard was wel de eerste die met de borg te maken kreeg van de federation. Ik vind dat hij in die ep wel beter naar guinan had kunnen luisteren.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

cybermans schreef: met dat laatste ben ik het helemaal eens. Maar picard was wel de eerste die met de borg te maken kreeg van de federation. Ik vind dat hij in die ep wel beter naar guinan had kunnen luisteren.
Dat had picard idd beter kunnen doen ja dat had een hoop elende minder geweest.
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

ooit zouden de borg wel de federation hebben gevonden en wie weet wat ze daarvoor allemaal geassimalte hebben en zo in 1 slag de federation asimileren
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Dit lijkt me een makkelijke ... er is er maar één en dat is PICARD

Jean Luc was/is een echte leider. Hij straalt veel meer zelfvertrouwen uit.

Nee, there can be only ONE
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Footlocker!! Nee, echt, ik vind Ze bijna even goed. Zoals ik dus al zei ken ik Voyager eigenlijk beter en stem ik dus tóch op Janeway..
DarkShadow
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jun 2002, 21:22

Bericht door DarkShadow »

Dat Picard hier aan het winnen is lijkt me meer dan logisch. Janeway is in 7 jaar tijd een compleet oppervlakkig karakter gebleven. Van Picard kwamen we tenminste nog iets te weten.
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Aangezien je blijkbaar echt een keuze moet maken :huh: , heb ik na lang nadenken toch maar voor Picard gestemd. Ik zou liever op Voyager zitten, maar Picard boezemt toch meer respect in dan Janeway.
Gebruikersavatar
Alpha
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:33
Locatie: Deep space zero

Bericht door Alpha »

`Nou, heren vanhet goede leven (en de dames natuurlijk). het moge duidlijk zijn: Picard is onbetwist de beste.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Alpha schreef:`Nou, heren vanhet goede leven (en de dames natuurlijk). het moge duidlijk zijn: Picard is onbetwist de beste.
volgens de poll wel maar kijk ff naar de discussie hier boven die begint op pagina 2
Gesloten