Star Trek: Picard

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Star Trek: Picard

Bericht door Trekscaper »

Eerste foto van de Picard serie die later dit jaar uitgezonden zal worden:

Afbeelding

Helaas zal het eerste seizoen, die bestaat uit 10 afleveringen niet op Netflix te zien zijn. Alleen op Amazon Prime.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Meerdere (mini) series in ontwikkeling!

Bericht door Blind Guardian »

da's fijn dat ik een amazon account heb , nou nog een keer de moeite nemen discovery bij te werken
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Meerdere (mini) series in ontwikkeling!

Bericht door Master Vanhu Botie »

Trekscaper schreef:Helaas zal het eerste seizoen, die bestaat uit 10 afleveringen niet op Netflix te zien zijn. Alleen op Amazon Prime.
:fire:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Trekscaper »

Nieuwe poster en eerste teaser:

Afbeelding


http://www.youtube.com/watch?v=IGijGIZrGKc

Admiral Picard :o

Ben benieuwd welke tragedie heeft plaatsgevonden.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Punisher »

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Trekscaper »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Trekscaper »

Gisteren is er tijdens Comic Con nieuwe informatie vrijgekomen en een nieuwe trailer:


http://www.youtube.com/watch?v=YhBBXHwEsIo

Seven of Nine, The Borg en Data/B4 terug? :O

Verder zal ook Troi en Riker te zien zijn in het eerste seizoen.

Releasedatum is opgeschoven naar begin 2020. Iets langer wachten dus.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Trekscaper »

Nieuwe trailer en release datum:


http://www.youtube.com/watch?v=QvKBeOKvblI

24 januari!
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door mr_Vulcan »

In de Koreaanse trailer hebben ze een paar andere scenes zitten!

https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Hazero
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2019, 22:47

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Hazero »

mr_Vulcan schreef:In de Koreaanse trailer hebben ze een paar andere scenes zitten!

https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
gaaf om te zien wel!
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Guess who? »

Bijna bijna bijna!
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Nemesis »

wie heeft er amazon om te kijken.. ik wacht totdat alles uit is en neem wel een proefabo.. en dan bing watchen
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door mr_Vulcan »

Nemesis schreef:wie heeft er amazon om te kijken.. ik wacht totdat alles uit is en neem wel een proefabo.. en dan bing watchen
Ik! Ik heb het sowieso al voor The Boys en The Grand Tour en nog paar exclusives. :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Blind Guardian »

Ik The Expanse een van de betere science fiction series op dit moment helaas wel maar tien afleveringen per season
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Trekscaper »

De 1e aflevering van Picard is inmiddels uitgebracht. De serie is een mooie voortzetting op Nemesis en gebeurtenissen uit de Kelvin films. Niet alleen is Patrick Stewart verouderd sinds de laatste keer dat we hem als Picard zagen, maar ook het karakter is verouderd en dit nemen ze uitstekend mee. De scenes tussen Picard en Data waren ontroerend. Ook mooi dat we Starfleet Archives zagen met een ruimte ingericht met TNG attributen zoals de Enterprise E, Captain Picard Day , USS Stargazer.

Ben benieuwd naar de 2e aflevering!
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door mr_Vulcan »

Yep! Ik heb er erg van genoten, al was dit vooralsnog een nerd-gasm met 'trip down memory lane' vol met verwijzingen. Slim, maar ik hoop dat het niet alleen bij 'world-building' blijft en er straks ook een goed verhaal achter zit. :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Blind Guardian »

Prima ben benieuwd verder
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Guess who? »

Eerste 2 gezien, vrijdag de 3e. Tot nu toe erg mooi, toffe karakters, spannend verhaal. Wij kijken graag 8-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Blind Guardian »

Beter dan verwacht in ieder geval
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Nemesis »

heb nu alles gezien wat er uit is..
Spoiler (weergeven)
het ziet er allemaal fantastisch uit, het is wel jammer dat het toekomstbeeld negatief is bijgesteld. Eigenlijk wordt Starfleet/Federation als zwak en slecht getoond. Er is nog geen toelichting waarom ze zoveel planeten hebben verlaten.

Er zitten leuke kleinigheidjes in, waarin wat mij betreft "engage" met het melodietje eigenlijk nog het leukste is.

Verder het verzinnen van een vijand van de tal shiar en een nonnen-sekte, kan natuurlijk prima in star trek, echter, je zou in het verleden meer gemerkt moeten hebben van vijandigheid of acties t.o.v. Data etc.

Het verhaal lijkt me redelijk tot op heden, al vind ik alles wel heel traag gaan. Er wordt relatief weinig verteld in de tijd die er is.
Ik heb tot op heden nog geen meerwaarde in het verhaal gezien om Icheb dood te laten en Seven of Nine te gebruiken. Dat had ook een willekeurig ander karakter kunnen wezen.

Origineel het verhaal waar het om gaat met droids en via bruce maddox vind ik leuk gevonden. Was wel leuker geweest als de originele acteurs (icheb/maddox) gebruikt werden.

Ik vind het lastig om een uitgebreid oordeel te geven, het is nog even afwachten. Het is gelukkig zoals elke star trek, niet perfect, maar ik weet niet of ik het superleuk vind.. zoals aangegeven ik vind het erg traag.
 
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Namoh »

Tot nu toe vind ik het een vermakelijke serie, leuk om naar te kijken.

Had eigenlijk wel een apart sub-forum voor Picard verwacht net als voor de andere series.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Nemesis »

Namoh schreef:Tot nu toe vind ik het een vermakelijke serie, leuk om naar te kijken.

Had eigenlijk wel een apart sub-forum voor Picard verwacht net als voor de andere series.
Dit forum is dood.. laat staan onderhouden :P
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Namoh »

Jammer. Dan maar een EN forum gaan zoeken. Tips?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door mr_Vulcan »

Namoh schreef:Jammer. Dan maar een EN forum gaan zoeken. Tips?
TrekBBS is volgens mij nog drukbezocht. Of het kwalitatief is weet ik niet, maar welk forum is dat nu wel? :*)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Nemesis »

Namoh schreef:Jammer. Dan maar een EN forum gaan zoeken. Tips?
Je mag altijd hier blijven.. het nadeel is gewoon dat er niet veel meer gebeurd hier.
Daar kan natuurlijk altijd verandering in komen :)

Maar ik denk dat uberhaupt de hoogtij dagen van het principe forum voorbij is... daar hebben mensen geen tijd/zin meer in.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Trekscaper »

Nemesis schreef:
Maar ik denk dat uberhaupt de hoogtij dagen van het principe forum voorbij is... daar hebben mensen geen tijd/zin meer in.
Over het algemeen gesproken wel, maar op Tweakers is er een Picard topic van 18 pagina's lang... het kan dus wel.

Picard is inderdaad wat traag en het verhaal wordt langzaam opgebouwd, maar dat is wat Patrick Stewart van te voren ook al aangaf. En het is prima zo. Laten we niet vergeten dat TNG ook ontzettend traag was, zeker als je het vergelijkt met nu. We hebben Discovery voor meer actie. Daarnaast is het gerucht dat er ook gewerkt wordt aan een Pike serie en dat zal op basis van seizoen 2 van Discovery weer ouderwets avontuur , ontdekking en actie zijn.

Terug naar Picard: Laatste aflevering met Riker en Troi was een aflevering die alle fans wel zal raken op emotioneel gebied, ook al gebeurde er niet veel.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Blind Guardian »

Trekscaper schreef:
Nemesis schreef:
Maar ik denk dat uberhaupt de hoogtij dagen van het principe forum voorbij is... daar hebben mensen geen tijd/zin meer in.
Over het algemeen gesproken wel, maar op Tweakers is er een Picard topic van 18 pagina's lang... het kan dus wel.

Picard is inderdaad wat traag en het verhaal wordt langzaam opgebouwd, maar dat is wat Patrick Stewart van te voren ook al aangaf. En het is prima zo. Laten we niet vergeten dat TNG ook ontzettend traag was, zeker als je het vergelijkt met nu. We hebben Discovery voor meer actie. Daarnaast is het gerucht dat er ook gewerkt wordt aan een Pike serie en dat zal op basis van seizoen 2 van Discovery weer ouderwets avontuur , ontdekking en actie zijn.

Terug naar Picard: Laatste aflevering met Riker en Troi was een aflevering die alle fans wel zal raken op emotioneel gebied, ook al gebeurde er niet veel.
Nou ik moet zeggen dat er toch stiekem best wel veel gebeurde behalve Riker en Troi , behalve die reunie gebeurde er nog best wel veel met de andere karakters eigenlijk , en de dood van Hugh , geweldig dat ze die ouwe acteur nog hebben weten te strikken ...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Nemesis »

Nou ja.. Vergeleken met TNG is Picard echt ubertraag,... deze 10 aflevering kunnen vermoedelijk (afhankelijk hoe de laatste 3 lopen) aangepast worden in een dubbele aflevering van TNG, je sloopt er gewoon iets meer verhaal uit en je doet een paar karakters minder.


ik vind per definitie nieuwe series helemaal niet snel, een verhaal wordt nu veel meer verdiept en in kleine stapjes ga je naar een oplossing. wat Enterprise eigenlijk al deed in S3, maar dan eigenlijk beter (vind ik), met losse verhalen tussendoor die verder niet zoveel betekenen, maar wel weer een stukje puzzle gaven bijv. Discovery vind ik ook niet zo snel..

Recentelijk Jack Ryan gezien, dat is qua verhaal stijl en serie heel goed te volgen, maar het is gewoon heel traag. Dat is niet wat ik gewend ben van vroeger. Echter de verhalen zijn wel goed nu (ook beter dan vroeger)

Met snel bedoel ik dus niet, veel actie etc. maar dat een verhaal gewoon snel verteld wordt. Recentelijk Baantjer het begin gezien.. leuk, maar oh zo traag, dan zie ik liever het oude.. en dat heb ik stiekem ook wel een beetje met star trek.

Dus ja, een Pike serie met een verhaal uitgesmeerd over 1 of 2, of misschien 3 afleveringen is prima. Onderliggend mogen er natuurlijk altijd lange verhalen zijn. Deep Space Nine vond ik daar juist zo goed in.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek: Picard

Bericht door Trekscaper »

Spoiler (weergeven)
Picard dood, lang leve synth Picard. En Data heeft zijn waardige afscheid. Dat was een ontroerende scene.

Captain Riker was badass. 8-)

De laatste twee afleveringen van het seizoen leken ontzettend veel op de Mass Effect videogames.

Het eerste seizoen is naar tevredenheid afgerond :) Niet perse een heel goed seizoen, maar ook niet slecht.

Het was zoals ze al hadden gezegd van te voren: geen TNG.
 
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Star Trek: Picard

Bericht door mr_Vulcan »

Trekscaper schreef:
Spoiler (weergeven)
Picard dood, lang leve synth Picard. En Data heeft zijn waardige afscheid. Dat was een ontroerende scene.

Captain Riker was badass. 8-)

De laatste twee afleveringen van het seizoen leken ontzettend veel op de Mass Effect videogames.

Het eerste seizoen is naar tevredenheid afgerond :) Niet perse een heel goed seizoen, maar ook niet slecht.

Het was zoals ze al hadden gezegd van te voren: geen TNG.
 
Dit. :*D :dance5:
Plaats reactie