Uur voor Uur - #94

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

!¿!Mats!¿! schreef:wat irriteert er dan aan Archer?
Wat is de limiet van aantal te gebruiken letters en leestekens in een post ???
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Miriam schreef:
!¿!Mats!¿! schreef:wat irriteert er dan aan Archer?
Wat is de limiet van aantal te gebruiken letters en leestekens in een post ???
Voor bepaalde personen 0
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

!¿!Mats!¿! schreef:wat irriteert er dan aan Archer?
Zijn manier van kijken en praten. De ene acteur kun je goed uitstaan en de ander heeft iets wat je irritant vind. Zo vind ik Bakula irritant, lang niet altijd, maar in deze ep wel heel erg.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

In Quantum Leap vond ik m nog aardig spelen. Maar in ENT is t af en toe echt een houten klaas.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Bakula is totaal niet geschikt als leider.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:For The Cause (DS9) knappe ep. die mijn voorkeur heeft.

Hoewel Sisko in deze ep. duidelijk werk niet gescheiden kan houden van privé...........ao.zijn ultieme poging om Kassidy ervan te weerhouden te vertrekken
Jij zou niet proberen om je partner ervan te weerhouden een misdaad te begaan?
Toen stond al vast dat ze schuldig was en dat ze de Maquis gingen onderscheppen.....
3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:en waarom staat zij eigenlijk niet onmiddelijk onder arrest?
Op grond van wat?
Op basis van haar eigen bekentenis toen ze onderschept was.......



Odo : You do realise, that we'll probably never see the Xhosa or Cap. Yates again.
Sisko : It's a possible.
Odo : More than that.....If we'd left a security detail.....
Sisko : Our priority is to reach the station.......Cap. Yates is my reponsibility......I'll thank you to you leave it at that.
Odo : As you wish......

Het was helemaal niet logisch dat Yates niet onmiddelijk aan boord werd gebracht van de Defiant en opgesloten.....waarom het risco lopen dat ze zou vluchten naar de Maquis?..........nee, gaat Sisko een beetje arrogant doen tegen Odo als die overschot van gelijk heeft.
Laatst gewijzigd door sonpas op 31 okt 2005, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dat is toch emotie!?
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

en ik die dacht dat een StarFleet Captain daar moest bovenstaan........ :bloos:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ooit iemand gekend die in zo'n geval rationaliteit voor emotie liet gaan?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

sonpas schreef:en ik die dacht dat een StarFleet Captain daar moest bovenstaan........ :bloos:
Tja...of diegene dat altijd kan is een tweede natuurlijk. Zulke dingen maakt personages minder plat.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Deze feiten vielen me direkt op bij het bekijken van deze ep. en ik vroeg me af........wat als deze beslissing genomen zou zijn door bv. Janeway, Archer, Picard of gelijk welke andere StarFleet captain?........welke reacties krijgen we dan?.......ook zo mild?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Toen stond al vast dat ze schuldig was en dat ze de Maquis gingen onderscheppen.....
Ze was nog niet betrapt. Door haar mee te nemen op vakantie zou er niets aan de hand zijn.
sonpas schreef:Op basis van haar eigen bekentenis toen ze onderschept was.......
Bekentenis van wat? Ze had op dat moment nog niets strafbaars gedaan. Tenzij jij 5 uur rondjes vliegen in de Badlands strafbaar vindt. Dat zal wel.
sonpas schreef:Odo : You do realise, that we'll probably never see the Xhosa or Cap. Yates again.
Sisko : It's a possible.
Odo : More than that.....If we'd left a security detail.....
Sisko : Our priority is to reach the station.......
Cap. Yates is my reponsibility......I'll thank you to you leave it at that.
Odo : As you wish......
sonpas schreef:Het was helemaal niet logisch dat Yates niet onmiddelijk aan boord werd gebracht van de Defiant en opgesloten.....
Ze had op dat moment nog niets strafbaars gedaan. En niet alleen Yates maar ook heel haar bemanning had dan opgepakt dienen te worden. Waardoor Starfleet personeel de Xhosa had moeten overnemen. Zoiets had tijd gekost en die was er niet aangezien er iets stond te gebeuren op DS9. Wat duidelijk voorrang had. En Yates was de verantwoordelijkheid van Sisko, hij is de captain, de verantwoordelijke.
sonpas schreef:waarom het risco lopen dat ze zou vluchten naar de Maquis?..........nee, gaat Sisko een beetje arrogant doen tegen Odo als die overschot van gelijk heeft.
Whatever. In je tweede bericht is het al weer helemaal duidelijk.
sonpas schreef:en ik die dacht dat een StarFleet Captain daar moest bovenstaan........
TNG 'evolved human being' fanaat he.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 31 okt 2005, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

De beslissing is in feite fout, maar wel begrijpelijk. Ik denk dat Picard niet dezelfde keus had gemaakt. Maar dat komt omdat wij een ander gedrag van hem verwachten, aangezien zijn personage heel anders is.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ahh...kom nou ze bekent toch wel aan boord van de Xhosa...... :roll:
Waarom word ze dan gearresteerd bij haar terugkomst?.......omdat ze niets strafbaars gedaan heeft......yeah right. :huh2:

Mijn persoonlijke mening over Sisko heeft hier niets mee te maken......hij maakt de fout....punt.

Emoties mogen in DS9 blijkbaar wel een rol spelen maar niet in andere ST series.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:De beslissing is in feite fout
In welk opzicht dan? Dat Sisko geen kostbare tijd verspilt aan iets kleins en zich meteen naar DS9 haast omdat daar iets groots aan de hand is? Dus het is fout dat hij prioriteiten kan stellen?
Ace of Spades schreef:Ik denk dat Picard niet dezelfde keus had gemaakt. Maar dat komt omdat wij een ander gedrag van hem verwachten, aangezien zijn personage heel anders is.
Picard is meer een Vulcan dan een mens.

sonpas schreef:Ahh...kom nou ze bekent toch wel aan boord van de Xhosa......
Ze heeft op dat moment niets strafbaars gedaan. Er was geen Maquis schip in de buurt! En bovendien is datgene wat ze zei niet vastgelegd en was er niets bezwarend gezegd.
sonpas schreef:Waarom word ze dan gearresteerd bij haar terugkomst?.......omdat ze niets strafbaars gedaan heeft......yeah right.
Ze wordt niet gearresteerd. Ze wordt op Sisko's verzoek door een tweetal securityleden geëscorteerd. En Sisko en Yates weten op dat moment dat zij een bekentenis zal afleggen over haar smokkelactiviteiten.
sonpas schreef: Mijn persoonlijke mening over Sisko heeft hier niets mee te maken......hij maakt de fout....punt.
Dus in jouw wereld is het stellen van prioriteiten blijkbaar fout?
sonpas schreef:Emoties mogen in DS9 blijkbaar wel een rol spelen maar niet in andere ST series.
OMG, wie is hier diegene die het als fout ziet dat Sisko emoties heeft? Juist JIJ. Niet verwonderlijk want als TNG idolaat mogen de 24e eeuwse mensen geen emoties tonen in dit soort zaken van jou, evolved human beings enzo. Ook al was dit in Star Trek natuurlijk niet het geval.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Sisko wou snel terug naar DS9 omdat Odo een vermoeden had dat er iets groots aan de hand was.......
en er hoeft niemand achter te blijven op de Xhosa......Cap. Yates had gewoon al "geëscorteerd" moeten worden naar de Defiant.

Sisko had reeds lang duidelijk gemaakt waar zijn prioriteiten lagen.......namelijk ervoor zorgen dan zijn vriendinnetje niet tegen de lamp zou lopen. Door haar niet onmiddelijk mee te nemen, gaf hij haar een unieke kans om geen verantwoording te moeten afleggen.
Het aanvallen van Picard en TNG veranderd niets aan deze feiten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Sisko wou snel terug naar DS9 omdat Odo een vermoeden had dat er iets groots aan de hand was.......
Sisko deelde dat vermoeden. En beide heren wisten dat er op DS9 een zending van industriële replicators zou arriveren en dat de Maquis het daar op voorzien had. Dus er was al iets meer dan een vermoeden.
sonpas schreef:en er hoeft niemand achter te blijven op de Xhosa......Cap. Yates had gewoon al "geëscorteerd" moeten worden naar de Defiant.
Op grond van wat? Wat jij nu wilt doen heet ontvoering.
sonpas schreef:Sisko had reeds lang duidelijk gemaakt waar zijn prioriteiten lagen.......namelijk ervoor zorgen dan zijn vriendinnetje niet tegen de lamp zou lopen. Door haar niet onmiddelijk mee te nemen, gaf hij haar een unieke kans om geen verantwoording te moeten afleggen.
Het aanvallen van Picard en TNG veranderd niets aan deze feiten.
Jij bent niet op de hoogte van de feiten. Dat blijkt nu wel. En het idee dat mensen emoties hebben is jou ook vreemd.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ze kon vrijwillig meegaan.......net zoals ze (tot groot geluk van Sisko) nu vrijwillig terugkwam naar DS9.

Het feit dat er emoties meespelen is wat deze ep. net goed maakt, maar dat is nog geen reden om blindelings akkoord te gaan met Sisko zijn besluit. Wat Odo ook niet deed.
Had hij dezelfde beslissing genomen als het niet om Kassidy zou gaan?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Ze kon vrijwillig meegaan.......
En haar bemanning in de steek laten?
sonpas schreef:net zoals ze (tot groot geluk van Sisko) nu vrijwillig terugkwam naar DS9.
En dat geluk voor Sisko was alleen maar op persoonlijk vlak niet professioneel vlak want daarop had hij niets fout gedaan.
sonpas schreef: Het feit dat er emoties meespelen is wat deze ep. net goed maakt, maar dat is nog geen reden om blindelings akkoord te gaan met Sisko zijn besluit. Wat Odo ook niet deed.
Je hebt niet één argument kunnen geven dat Sisko het recht had haar te arresteren, dat Yates op dat moment een strafbaar feit beging. Niet één. Toch vind je het fout dat Sisko niet de wet overtreedt. :nuts2:

Odo's voorstel om security mensen achter te laten is al erg tricky. Op grond van wat? En natuurlijk is het Odo die het zegt. Dezelfde Odo die surveillance apparatuur in Yates hut wilde installeren op basis van een vermoeden. Odo heeft lak aan zaken als privacy en burgerrechten.
En het had ook nog eens kostbare tijd gekost.
sonpas schreef:Had hij dezelfde beslissing genomen als het niet om Kassidy zou gaan?
Als het niet om Yates ging had Sisko die missie niet eens geleid.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 31 okt 2005, 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Miriam schreef:
!¿!Mats!¿! schreef:wat irriteert er dan aan Archer?
Wat is de limiet van aantal te gebruiken letters en leestekens in een post ???
DOE NIET ZO ZIELIG EN GEEF GEWOON NORMAAL ANTWOORD NET ZOALS IEDEREEN HIER IN DIT TOPIC DOET!
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:Ze kon vrijwillig meegaan.......
En haar bemanning in de steek laten?.
Sisko had ervoor alle vertrouwen in haar first Officer. ;)
3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:net zoals ze (tot groot geluk van Sisko) nu vrijwillig terugkwam naar DS9.
En dat geluk voor Sisko was alleen maar op persoonlijk vlak niet professioneel vlak want daarop had hij niets fout gedaan..
verschillende mening.
3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef: Het feit dat er emoties meespelen is wat deze ep. net goed maakt, maar dat is nog geen reden om blindelings akkoord te gaan met Sisko zijn besluit. Wat Odo ook niet deed.
Je hebt niet één argument kunnen geven dat Sisko het recht had haar te arresteren, dat Yates op dat moment een strafbaar feit beging. Niet één. Toch vind je het fout dat Sisko niet de wet overtreedt. :nuts2:.
Raar.....blijkbaar "vergeet" jij het gesprek tussen Yates en Sisko aan boord van de Xhosa (met getuigen!) waar ze toegeeft dat ze smokkelt voor de Maquis en bang was om BETRAPT te worden en Odo gaf al aan als er zich een rendezvous voordeed tussen beide schepen ze beide crews moesten arresteren........dat er uiteindelijk geen ontmoeting was tussen de schepen deed niets meer terzake door haar bekentenis.
Maar voor de vriendin van de captain van DS9 is dat dus blijkbaar geen vergrijp. :nuts2:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

!¿!Mats!¿! schreef:
Miriam schreef:
!¿!Mats!¿! schreef:wat irriteert er dan aan Archer?
Wat is de limiet van aantal te gebruiken letters en leestekens in een post ???
DOE NIET ZO ZIELIG EN GEEF GEWOON NORMAAL ANTWOORD NET ZOALS IEDEREEN HIER IN DIT TOPIC DOET!
ja zoals jij idd :yes:

ps: je caps lock hing geloof ik
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Raynor's Revenge schreef:
!¿!Mats!¿! schreef:DOE NIET ZO ZIELIG EN GEEF GEWOON NORMAAL ANTWOORD NET ZOALS IEDEREEN HIER IN DIT TOPIC DOET!
ja zoals jij idd :yes:
Die quote gaat Mats nog vaak terugzien :')
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:verschillende mening
Nee hoor. Ik ben goed op de hoogte van de gebeurtenissen in de aflevering en baseer mij op feiten. Jij daarentegen baseert je op fouten.
sonpas schreef:Raar.....blijkbaar "vergeet" jij het gesprek tussen Yates en Sisko aan boord van de Xhosa (met getuigen!) waar ze toegeeft dat ze smokkelt voor de Maquis en bang was om BETRAPT te worden
Nee, dat vergeet ik niet. Ik herinner het me beter dan jij en ik heb het bovendien voor de zekerheid opgezocht waarbij ik erachter kwam dat ik het correct herinnerde.

Goh, je gaat wel een andere quote opzoeken maar verzuimt om de dialogen uit die scene op te zoeken zelfs wanneer iemand meerdere malen zegt dat er geen bezwarende bekentenis is. Als je zo overtuigd bent van je gelijk had je het meteen kunnen bewijzen door de bijbehorende dialogen hier neer te zetten. Had je het maar opgezocht, dan was je erachter gekomen dat je het mis hebt.
sonpas schreef:en Odo gaf al aan als er zich een rendezvous voordeed tussen beide schepen ze beide crews moesten arresteren.
Wanneer er goederen getransporteerd zouden worden, dan pas want dan zou ze op heterdaad betrapt zijn!
sonpas schreef:dat er uiteindelijk geen ontmoeting was tussen de schepen deed niets meer terzake door haar bekentenis.
Quote die bekentenis maar eens dan. Kom op. Je blijft het hebben over een bezwarende bekentenis maar die hier plaatsen om je gelijk te halen doe je niet.
sonpas schreef:Maar voor de vriendin van de captain van DS9 is dat dus blijkbaar geen vergrijp.
Het is geen vergrijp omdat er geen sprake is van een vergrijp. Zorg eerst maar voor dat je de feiten op een rij hebt. Dan is deze hele "discussie" overbodig.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:dat er uiteindelijk geen ontmoeting was tussen de schepen deed niets meer terzake door haar bekentenis.
Quote die bekentenis maar eens dan. Kom op. Je blijft het hebben over een bezwarende bekentenis maar die hier plaatsen om je gelijk te halen doe je niet.
KASIDY
I was supposed to meet a Maquis
ship at these coordinates. I
don't know anything about an
attack on the station, and I doubt
the Maquis would try.
(beat)
I didn't know you were following
me, but after... our last talk, I
suspected you might be out there.

she holds his eyes for a moment, and there are volumes
if things to say here, but this isn't the time or place.

ODO
If that's true, why didn't you
abort the mission?

KASIDY
I was told that these medical
supplies were urgently needed and
that I had to be here, no matter
what. I tried to tell them that
I'd made too many runs in the past
few days... that I was just asking
to get caught. But they wouldn't
listen.

Glasheldere bekentenis direct uit het script
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En kun je even het deel dat bezwarend is markeren hm?
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ok dan........

Eenmaal Sisko aan boord van de Xhosa zegt Yates
Dag liefje.......blablabla.
Sisko zegt "hou maar op ik weet je smokkelt voor de Maquis.....was het om mij naar hier te krijgen? Gaan ze iets uitrichten op DS9? Hoe kan je ? Jake.....blablabla.
Yates : Ik moest hier een Maquis schip ontmoeten, ik vermoedde al dat je me volgde, na ons laatste gesprek.
Odo zei dan iets als "als je het wist waarom ging je er dan mee door?
Yates: omdat deze medicijnen belangrijk waren voor de Maquis, ik zei hen al dat ik te veel leveringen had gedaan en dat ik er om vroeg om betrapt te worden, maar ze wilden niet luisteren
Sisko : ze wisten dat je betrapt ging worden, daarom stuurden ze geen schip.

Is goederen leveren aan de Maquis niet strafbaar?
Want wat blijkbaar negeer je dat de Defiant haar reeds voordien een levering had zien maken.
Hoe kan je betrapt worden voor niet strafbare feiten?
Waarom beschuldigd Sisko haar al direkt op het moment dat hij aan boord komt?
Waarom zou ze haar laten wegleiden als ze eigenlijk niets misdaan heeft en word ze daar later voor gestraft?
Waarom beseffen ze beiden dat dit tot iets slechts leid in hun relatie?

*edit* jullie waren me blijkbaar voor :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Is goederen leveren aan de Maquis niet strafbaar?
Nee, het is wel strafbaar.
sonpas schreef:Want wat blijkbaar negeer je dat de Defiant haar reeds voordien een levering had zien maken.
Dat negeer ik helemaal niet maar ik besef tenminste dat hier ging om een vermeend Maquis schip. Er is geen bewijs dat het ging om een Maquis schip. Zo'n sensorlog aleen houdt geen stand in de rechtszaal.
sonpas schreef:Hoe kan je betrapt worden voor niet strafbare feiten?
Goederen leveren aan de Maquis is strafbaar. Als de Defiant zowel de Xhosa als het Maquis schip had aangehouden tijdens de overhandiging van de goederen was er een zaak geweest. Op heterdaad betrapt tijdens het leveren van goederen aan de Maquis.
sonpas schreef:Waarom beschuldigd Sisko haar al direkt op het moment dat hij aan boord komt?
Omdat hij zelf weet dat ze smokkelt voor de Maquis, probleem is dat hij GEEN HARD BEWIJS heeft! En goh in een rechtsstaat is zoiets wel nodig.
sonpas schreef:Waarom zou ze haar laten wegleiden als ze eigenlijk niets misdaan heeft en word ze daar later voor gestraft?
Zoals ik al eerder zei wisten Sisko en Yates dat ze een volledige bekentenis zou afgeven. Die bekentenis samen met het sensorlog van de eerdere transactie zou dusdanig belastend zijn dat ze veroordeeld kan worden.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:Want wat blijkbaar negeer je dat de Defiant haar reeds voordien een levering had zien maken.
Dat negeer ik helemaal niet maar ik besef tenminste dat hier ging om een vermeend Maquis schip. Er is geen bewijs dat het ging om een Maquis schip. Zo'n sensorlog aleen houdt geen stand in de rechtzaal..
Wat ik besef is dat jij je overal kan uitlullen........De mensen op de Defiant hadden VISUEEL gezien dat het een Maquisschip was! Wat nu? Gezichtsbedrog? slecht zicht? O'Brien is een amateur? en waar baseer jij je op dat zo'n sensorlog geen stand zou houden in een rechtzaal?
3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:Hoe kan je betrapt worden voor niet strafbare feiten?
Goederen leveren aan de Maquis is strafbaar. Als de Defiant zowel de Xhosa als het Maquis schip had aangehouden tijdens de overhandiging van de goederen was er een zaak geweest. Op heterdaad betrapt tijdens het leveren van goederen aan de Maquis..
En hoe zie jij dat op heterdaad betrappen?
Sorry hoor jongens maar euhh.......we hebben gemerkt dat er goederen getransporteerd zijn, mogen we even aan boord komen?
3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:Waarom beschuldigd Sisko haar al direkt op het moment dat hij aan boord komt?
Omdat hij zelf weet dat ze smokkelt voor de Maquis, probleem is dat hij GEEN HARD BEWIJS heeft! En goh in een rechtstaat is zoiets wel nodig..
Dus volgens jou zijn getuigenissen van StarFleet personeel en sensorlogs van transporten geen hard bewijsmateriaal.
Als ik een misdaad zie gebeuren en vervolgens leg ik daar een getuigenis van af in een rechtzaal, heeft dat geen enkel bezwarende draagkracht dus...... :nuts2:
3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:Waarom zou ze haar laten wegleiden als ze eigenlijk niets misdaan heeft en word ze daar later voor gestraft?
Zoals ik al eerder zei wisten Sisko en Yates dat ze een volledige bekentenis zou afgeven. Die bekentenis samen met het sensorlog van de eerdere transactie zou dusdanig belastend zijn dat ze veroordeeld kan worden.
De bekentenis die ze al doet aan boord van de Xhosa in aanwezigheid van StarFleet personeel.
KASIDY
I was supposed to meet a Maquisship..... I was told that these medical
supplies were urgently needed and
that I had to be here, no matter
what. I tried to tell them that
I'd made too many runs in the past
few days... that I was just asking
to get caught. But they wouldn't
listen.
3rd RemataKlan schreef:
sonpas schreef:Is goederen leveren aan de Maquis niet strafbaar?
Nee, het is wel strafbaar...
over een contradictie gesproken...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Clueless

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Wat ik besef is dat jij je overal kan uitlullen........De mensen op de Defiant hadden VISUEEL gezien dat het een Maquisschip was! Wat nu? Gezichtsbedrog? slecht zicht? O'Brien is een amateur?
Waar is het bewijs dat het een Maquis schip was? Waar is het bewijs dat er Maquis aan boord dat schip waren? Er was geen HARD BEWIJS dat het daadwerkelijk een Maquis schip was. Het zag eruit als het type schip dat veelvuldig door de Maquis werd gebruikt maar dat is niet genoeg.
sonpas schreef:en waar baseer jij je op dat zo'n sensorlog geen stand zou houden in een rechtzaal?
Omdat het enige wat het sensorlog laat zien is dat de Xhosa medische goederen transporteert naar een onbekend schip.

sonpas schreef:En hoe zie jij dat op heterdaad betrappen?
Sorry hoor jongens maar euhh.......we hebben gemerkt dat er goederen getransporteerd zijn, mogen we even aan boord komen?
Op moment van overdracht beide schepen enteren. En dan zal er bewijs gevonden moeten worden dat het gaat om een Maquis schip.

sonpas schreef:Als ik een misdaad zie gebeuren en vervolgens leg ik daar een getuigenis van af in een rechtzaal, heeft dat geen enkel bezwarende draagkracht dus......
Wel als er verder bewijs is.

Van de eerste transactie was er geen bewijs dat het om een Maquis schip ging.
Van een tweede transactie was geen sprake want er kwam geen ander schip opdagen.

Geen poot om op te staan.

Wat Kasidy zegt tegen Sisko is geen bezwarende bekentenis. Ze zegt dat ze eerdere transacties heeft gemaakt maar daar is geen bewijs van.

Pas wanneer ze bekent dat het schip waar ze eerder goederen naar transporteerde een Maquis schip was, dan zou ze hangen. En dat is uiteindelijk ook gebeurd.
Maar voor die specifieke bekentenis aan de hand van het sensorlog was op dat moment geen tijd voor.
Gesloten