Uur voor Uur Uitslagen Discussie - deel 2

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Raynor's Revenge schreef:
Rogueborg schreef:
captain crash schreef:Bashir heeft orders op te volgen, als er binnen de hoogste rangen van Starfleet medewerkers van section31 zitten (zoals die ep claimt en later blijkt met Ross) kan hij niets doen zonder zelf weggewerkt te worden (wat in het geval van Bashir heel makkelijk is, vandaar de keuze voor hem in deze ep).
Bashir kan weinig doen, Sisko al iets meer. De Admiralen waar Sisko op goede voet mee staat al een heleboel, al zal het wel moeilijk zijn om die te overtuigen, maar als maar genoeg mensen aangifte doen, zal het probleem toch een keer onderkent moeten worden.
Zonder bewijs zal starfleet niks doen
Bashir heeft een eidetisch geheugen, dat weet Starfleet.
Ze hebben geen bewijs, nee nog niet.
Van sommige misdaden heeft men geen bewijs, maar dat betekend nog niet dat men niet op zoek gaat naar bewijs.
Raynor's Revenge schreef:
captain crash schreef:Wat het gezicht betreft: Misschien is het ook wel helemaal niet zijn echte gezicht, daar ooit over nagedacht?
Jawel. Daarom vroeg ik me ook af waarom zijn gezicht in de volgende aflevering hetzelfde is.
omdat hij, zoals gezegd, geen reden tot verandering had....
Er is ook wel gezegd dat hij wel reden had......
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Niet als je er vanuit gaat dat ie een vals gezicht gebruikte om naar Bashir toe te gaan ;)

Starfleet gaat niet op onderzoek uit als de mensen die het onderzoek moeten doen zelf onderdeel van section31 zijn. Een ding wat wel duidelijk wordt uit deze ep is dat dit is hoe de organisatie werkt, mensen op belangrijke plaatsen zetten zodat ze invloed houden. Ik kan wat dat betreft de keuze voor Bashir voor mijzelf niet verklaren, maargoed dat zal wel een gebrek van mijn kan zijn in deze.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik had de op een na laatste post van jou niet gezien, omdat ie gelijk gepost was met die van mij.
captain crash schreef:Omdat, als het niet zijn echte gezicht is, het geen donder uitmaakt, hij verlaat het station en ziet er weer anders uit, who cares?
Dat is waar, maar hij gebruikt het gezicht ook bij dat hele gedoe met de romulan senaat, en dat is voor mij een (gelukkig niet-onoverkomelijk) probleem.
captain crash schreef:Wat betreft Sisko: Hij is goed met Ross, Ross is section31, need to say more? Er is duidelijk wat dat betreft door Section31 goed over nagedacht, wat onduidelijker blijft is wat ze nu eigenlijk verder willen met deze actie.
Ross is een twijfelgeval. Ross wordt waarschijnlijk bedreigd door section 31.
Zoals ik in de andere post heb gezegd, als maar genoeg mensen op verschillende plekken naar buiten brengen dat er een section 31 is, kan het niet stilgehouden worden.
In de boeken wordt er ook door verscheidene mensen gewerkt aan het "exposen" van Section 31.
captain crash schreef:Wat ik zelf het vreemdst gevonden heb aan deze ep en de eps met dezelfde thematiek die nog volgden was dat er nooit op het verleden ingegaan werd. Jah zo nu en dan vaag, maar wat mij betreft hadden ze ook wat meer mogen laten zien wat het werk van Section31 voor gebeurtenissen in het verleden van de serie betekend heeft. Section31 komt in de boeken, met als hoogtepunt Atricles of the Federation, veel beter naar voren dan in de serie en dat is jammer.
Articles of the federations is dan ook een van de beste Star trek boeken ;)
captain crash schreef: Starfleet gaat niet op onderzoek uit als de mensen die het onderzoek moeten doen zelf onderdeel van section31 zijn. Een ding wat wel duidelijk wordt uit deze ep is dat dit is hoe de organisatie werkt, mensen op belangrijke plaatsen zetten zodat ze invloed houden.
Bashir is nog niet zo'n belangerijk persoon.
Het belangerijke mensen op belangerijke plaatsen komt pas in de volgende aflevering met section 31
captain crash schreef: Ik kan wat dat betreft de keuze voor Bashir voor mijzelf niet verklaren, maargoed dat zal wel een gebrek van mijn kan zijn in deze.
Nee hoor, je bent niet de enige
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ross is geen twijfelgeval, in die Romulanep wordt duidelijk dat het meer is dan alleen bedreiging. Misschien niet volledig aan de kant van section31 maar in ieder geval diep genoeg om er niets aan te willen doen.

En idd, Articles of the Federation is het beste Star Trek boek in jaren...komt er nog een vervolg denk je?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Rogueborg schreef:Articles of the federations is dan ook een van de beste Star trek boeken ;)
laten we het dan toch tenminste daar over eens zijn :)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:En idd, Articles of the Federation is het beste Star Trek boek in jaren...komt er nog een vervolg denk je?
Ik heb geen idee of the articles goed verkocht werd, en dat zal waarschijnlijk toch het belangrijkste zijn.

Maar er zijn genoeg verhaallijnen over om op door te gaan. Het Reman-probleem bv. wordt in de Titan-boeken wel opgelost, maar dat was meer een tijdelijke oplossing. Dat zou in een volgend boek goed opgelost kunnen worden. Of verder gaan met de problemen rond het stilhouden van de "illegale" wapens

Als ze maar ophouden met het "hoofdpersoon houdt van oude aardse sport" gebeuren. Na DS9 en Ent en articles is het mooi geweest :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Oh Rogueborg is weer in actie en nog steeds heeft hij geen enkel idee waar het over gaat.

Vanaf het moment dat Bashir wakker wordt, bevindt hij zich in een holodeck. Dus het moment dat O'Brien contact met hem opneemt om te zeggen dat hij zojuist twee uur is ondervraagd door Sloan met alleen maar vragen over Bashir is nep. O'Brien is een hologram. De terminal waar Bashir aan zit is een hologram. De stoel waar Bashir op zit is een hologram. En er heeft nooit een uren durende ondervraging plaatsgevonden.

Over het gezicht. De politie verspreidt geen schetsen van verdachten wanneer deze vermomd zijn omdat dit NIETS UITHAALT!

Ten eerste wist Bashir helemaal niet of Sloan er echt zo uit zag.
Ten tweede ook al zou Bashir denken dat Sloan er zo uit zag, kon Sloan met gemak zijn gezicht laten veranderen mochten er posters van zijn gelaat opduiken.
Ten derde kan Bashir niet zomaar eventjes op eigen houtje posters ophangen van Sloan's gezicht ook al is hij een Starfleet officier. Overigens is Starfleet niet de politie dus ik denk niet dat ze zoiets mogen doen.
Ten vierde, ook als hij wel de macht zou hebben om dit te doen wat moet hij er dan opzetten? "Gezocht!" Voor wat? Er is geen enkel bewijs dat Bashir voor een poos was ontvoerd. Bashir had net zo goed alles gedroomd kunnen hebben.

Sloan's naam kwam in geen enkele Starfleet database voor. Zijn gezicht zal er ook niet in voor komen. Zoals Odo al opmerkte, zal een organisatie die sinds de oprichting van de UFP in het diepste geheim opereert heel goed zijn in het uitwissen van haar sporen.

Later vertelt Bashir nog dat er is geprobeerd om Section 31 te ontmaskeren maar het was niets meer dan jagen op spoken.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:Oh Rogueborg is weer in actie en nog steeds heeft hij geen enkel idee waar het over gaat.
Oh 3rd is weer in actie en wil nog steeds niet ook maar een moment denken dat er ook andere gedachten over kunnen bestaan.
3rd RemataKlan schreef: Over het gezicht. De politie verspreidt geen schetsen van verdachten wanneer deze vermomd zijn omdat dit NIETS UITHAALT!
Kijk eens wat vaker opsporings verzocht zou ik zo zeggen, als je dit denkt.
3rd RemataKlan schreef: Ten eerste wist Bashir helemaal niet of Sloan er echt zo uit zag.
Ten tweede ook al zou Bashir denken dat Sloan er zo uit zag, kon Sloan met gemak zijn gezicht laten veranderen mochten er posters van zijn gelaat opduiken.
Inderdaad dat had ook moeten gebeuren.
3rd RemataKlan schreef: Ten derde kan Bashir niet zomaar eventjes op eigen houtje posters ophangen van Sloan's gezicht ook al is hij een Starfleet officier. Overigens is Starfleet niet de politie dus ik denk niet dat ze zoiets mogen doen.
Dus starfleet mag ook geen "posters" ophangen met vermistte personen?
3rd RemataKlan schreef: Ten vierde, ook als hij wel de macht zou hebben om dit te doen wat moet hij er dan opzetten? "Gezocht!" Voor wat? Er is geen enkel bewijs dat Bashir voor een poos was ontvoerd. Bashir had net zo goed alles gedroomd kunnen hebben.
Bashir is een dokter, hij zal dus tests uit kunnen voeren om te kijken of hij niet gedroomd heeft.
3rd RemataKlan schreef: Sloan's naam kwam in geen enkele Starfleet database voor. Zijn gezicht zal er ook niet in voor komen. Zoals Odo al opmerkte, zal een organisatie die sinds de oprichting van de UFP in het diepste geheim opereert heel goed zijn in het uitwissen van haar sporen.
Inderdaad, daarom is het juist goed om zo'n organisatie te exposeren.
[/quote]
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Oh 3rd is weer in actie en wil nog steeds niet ook maar een moment denken dat er ook andere gedachten over kunnen bestaan.
Die gedachtenkronkels van jou zijn ontstaan met een compleet gebrek aan gezond verstand. Iets wat bij zowat elke post van jou is bewezen.
Rogueborg schreef:Kijk eens wat vaker opsporings verzocht zou ik zo zeggen, als je dit denkt.
Er wordt echt geen schets van iemand verspreid die onherkenbaar is. Een videobeeld is iets anders.
Rogueborg schreef:Inderdaad dat had ook moeten gebeuren.
Waarom? Zijn er posters van Sloan's gezicht opgedoken? Nee.

Sloan kan niet meer met zijn huidige gezicht opduiken op Romulan installaties of gebieden waar de Tal Shiar de beveiliging voert omdat zijn gezicht in hun databases bekend is.
Rogueborg schreef:Dus starfleet mag ook geen "posters" ophangen met vermistte personen?
zoals ik al zei, is Starfleet niet de politie. Verder heb je het nu over vermiste personen wat iets anders is dan simpelweg het verspreiden van iemands mogelijke gezicht voor een mogelijk crimineel vergrijp waar geen bewijs voor is.
Rogueborg schreef:Bashir is een dokter, hij zal dus tests uit kunnen voeren om te kijken of hij niet gedroomd heeft.
Die hij zelf ook uitvoert zeker. jaja.

Nogmaals er is geen bewijs dat Bashir was ontvoerd door ene Sloan die claimde dat hij voor ultrageheime, autonome veiligheidsdienst werkte. In "Inter Arma Enim Silent Leges" was Bashir in de eerste instantie ervan overtuigd dat Sloan had gelogen over Section 31 en dat de organisatie helemaal niet bestond.
Rogueborg schreef:Inderdaad, daarom is het juist goed om zo'n organisatie te exposeren.
Dat is maar de vraag. Maar goed los daarvan is het buitengewoon moeilijk en onmogelijk voor een simpele Starfleet dokter als Bashir.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#143) zijn bijgewerkt.

Record aantal stemmen.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Oh 3rd is weer in actie en wil nog steeds niet ook maar een moment denken dat er ook andere gedachten over kunnen bestaan.
Die gedachtenkronkels van jou zijn ontstaan met een compleet gebrek aan gezond verstand. Iets wat bij zowat elke post van jou is bewezen.
Hoi minister Mohammed Said al-Sahaf, ik wist niet dat u ook Nederlands kan.
Uw persconferenties waren altijd geweldig om te zien :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

^

Ghassst ben je nou je zelf aan het dissen :?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#144) zijn bijgewerkt.

Voor het eerst hebben alle afleveringen in de ronde de eerste plek bereikt.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

:{ Helemaal vergeten te stemmen

Want dan was t dus DS9
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Gelijkspel, wat gaaf :) .
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Miriam schreef::{ Helemaal vergeten te stemmen

Want dan was t dus DS9
Blij toe, je bent net mats, maar dan met DS9.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Nee hoor ik vind TNG ook goei afleveringen hebben

En aangezien we nu de sterke disck 5 achterons laten en bij disck 6 aan komen kan t maar zo zijn dat ik TNG stem. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:Blij toe, je bent net mats, maar dan met DS9.
Dat niet is waar. Miriam heeft diverse keren op TNG gestemd, ook wanneer er sterke DS9 afleveringen tegenover stonden.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Sporadisch...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Maar ja dat zal denk ik niet gebeuren want S7 van DS9 heeft bijna alleen maar Sterke afleveringen :)

WYLB tegen AGT is wel een twijfel geval wat ik dan stem :{
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Die 2 komen ook niet tegenover elkaar te staan. :*)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

All Good Things wint sowieso omdat hij tegen zichzelf komt :*) .
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Zijn topch bijde de Series finale feature-length?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

dan nog komen ze niet tegen overelkaar.
WYLB zijn de eps 175 en 176 of ep 175 als je als tv film ziet
AGT zijn de eps 177 en 178 van TNG en ep 177 als je m als tv film ziet.

ofwel het wordt Emergence (TNG) tegen WYLB, part 1 (DS9) en Pre-emtive Strike (TNG) tegen WYLB part II (DS9)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Dan komt endgame dus ook niet tegen agt en wylb
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Dat heb je goed gezien aangezien Voyager 172 eps heeft :*)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Miriam schreef:Dan komt endgame dus ook niet tegen agt en wylb
Maakt niet uit tegenover wat Endgame komt. Verliest toch :*) .
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Een gemiddelde aflevering van sesamstraat zou zelfs nog winnen. :*)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#145) zijn bijgewerkt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#146) zijn bijgewerkt.
Plaats reactie