Uur voor Uur Uitslagen Discussie - deel 2

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#133) zijn bijgewerkt.

Voor het eerst heeft één aflevering alle stemmen gekregen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#134) zijn bijgewerkt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#135) zijn bijgewerkt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#136) zijn bijgewerkt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#137) zijn bijgewerkt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Far Beyond The Stars (DS9) staat op de eerste plek met 10 stemmen.
Chain Of Command, part II (TNG) staat op de tweede plek met 8 stemmen.

Had niet gedacht dat TNG zo dicht bij DS9 zou komen dit keer...
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Chain of Command is een prachtep. Far beyond the stars is ook erg goed, maar heeft imo een slechte herkijkwaarde.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

uss defiant schreef:Chain of Command is een prachtep.
Als je niets van militaire zaken afweet en ook weinig gezond verstand hebt wel ja.

Ik bedoel, waarom zou Jellico verantwoordelijk zijn voor gewonden aan Starfleet kant door Cardassian agressie?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Of dingen militair correct zijn of niet in een serie als star trek boeit me eerlijk gezegd niet echt. Je hebt gelijk als je zegt dat Jellico een goede kapitein was in een dergelijke situatie.

Ik beoordeel een ep echter niet op dit soort zaken. Als de ep me kan boeien, een goed verhaal heeft (waarbij ik dus niet zo zeer let op militaire zaken) en goed geacteerd wordt is dat voor mij een goede ep.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

uss defiant schreef:Of dingen militair correct zijn of niet in een serie als star trek boeit me eerlijk gezegd niet echt.
Dat is dan vrij sneu gezien het feit dat Starfleet een militaire organisatie is.
uss defiant schreef:Je hebt gelijk als je zegt dat Jellico een goede kapitein was in een dergelijke situatie.
Ook in andere situaties.
uss defiant schreef:Ik beoordeel een ep echter niet op dit soort zaken. Als de ep me kan boeien, een goed verhaal heeft (waarbij ik dus niet zo zeer let op militaire zaken) en goed geacteerd wordt is dat voor mij een goede ep.
Alleen het verhaal was niet goed gezien het feit dat de TNG senior staff leden zich als kleine, verwende kleuters gedroegen ipv volwassen, ervaren professionals die volgens de serie tot de beste in de vloot horen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

3rd niet eidereen kijkt met de zelfde visie als jij naar Startrek. Daarom zijn er nog steeds Enterprise fans, en zelfs een paar Janeway aanbidders :roll:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Punt is dat wat 3rd zegt geen visie op Star Trek of Starfleet is maar de manier waarop in de serie zelf de organisatie neergezet wordt. Wat dat betreft is Chain of Command inderdaad geen goede ep (alleen de naam klopt al niet namelijk). Wat nog niet wegneemt dat het in andere opzichten een uitermate geslaagde TNG ep is (wat 3rd bij mijn beste weten ook niet ontkend heeft). Het is dus eigenlijk waarom je op een ep stemt of je op Chain of Command kan stemmen...en in die zin is het wel leuk als mensen hun stem verantwoorden (op een serieuze manier).
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik vind dat 'sommige mensen' te analystisch naar Star Trek afleveringen kijken. Dat zou voor mij het hele plezier wegnemen. Ik stem meestal op afleveringen die 'iets' met me doen, emotioneel gezien... Of ik er nou blij, kwaad of verdrietig van word... Als er met mij iets gebeurt op emotioneel gebied (het zet me aan het denken) na het kijken van zo'n afl. dan weet ik vaak dat de aflevering voor mij persoonlijk 'goed' is. Ook al klopt het bijv. niet met de continuiteit, dat boeit mij dan weer minder. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik ben iemand van de tussenweg in deze. Aan de ene kant kunnen kleine dingen die met voorgaande zaken niet kloppen mij niet zo schelen. Maar de latere seizoenen van VOY en de hele uitwerking van ENT waren wat dat betreft iets teveel van het goede. Losse eps kan ik dan nog wel waarderen maar het geheel niet meer.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Ik vind dat 'sommige mensen' te analystisch naar Star Trek afleveringen kijken.
Nee, dat betekent dat sommige mensen met hun gezond verstand op AAN kijken.

Wanneer Picard iemand terecht wijst op het niet volgen van simpele bevelen is dat goed.
Wanneer Jellico het doet met Riker is het ineens fout.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#138) zijn bijgewerkt.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:
Visitor1982 schreef:Ik vind dat 'sommige mensen' te analystisch naar Star Trek afleveringen kijken.
Nee, dat betekent dat sommige mensen met hun gezond verstand op AAN kijken.

Wanneer Picard iemand terecht wijst op het niet volgen van simpele bevelen is dat goed.
Wanneer Jellico het doet met Riker is het ineens fout.
Over alinea 2 heb ik nooit iets gezegd.

Over alinea 1: ik zou het woordje gezond maar weg laten, is nogal subjectief en in veel gevallen (mogelijk de jouwe) ook niet waar.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#139) zijn bijgewerkt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#140) zijn bijgewerkt.

In verband met het terugzetten van de backup en daarmee het verlies van ronde #141 zal die ronde komende zondag opnieuw gestart worden.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#141) zijn bijgewerkt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uitslagen (#142) zijn bijgewerkt.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd schreef:
Rogueborg schreef:
(Er wordt helaas niks gedaan aan het feit dat men nu Sloans gezicht kan herkennen)

Alles speelde zich af in het holodeck. Zelfs op het einde staat Bashir in een holodeck dus is het niet zeker of dat de echte Sloan zou zijn of een hologram. Of de echte Sloan maar holografisch of andere wijze vermomd.
Dan wil ik je wel een uitleg horen geven over de ondervragingsscene van o.a O' Brien.
Want waarom zou daarvoor een holodeckscene nodig zijn terwijl Bashir er niet bij is?
Is volgens jou section 31 bewust de kijkers van DS9 op het verkeerde been aan het zetten :rofl:
3rd schreef:Talaxian kan tot een Ferengi worden gemaakt.
Klingons tot mensen en andersom.
Cardassians als mensen en Bajorans
Bajorans als Cardassians
Betazoids, mensen en androids als Romulans

Vandaag kunnen mensen een ander gezicht krijgen, laat staan in Trek's 24e eeuw.
Mooi, je geeft nu zelf al aan dat het een makkie is om van gezicht te veranderen.
Mag je nu uit gaan leggen waarom Sloan in de volgende aflevering nog hetzelfde gezicht heeft.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Dan wil ik je wel een uitleg horen geven over de ondervragingsscene van o.a O' Brien.
Want waarom zou daarvoor een holodeckscene nodig zijn terwijl Bashir er niet bij is?
Is volgens jou section 31 bewust de kijkers van DS9 op het verkeerde been aan het zetten :rofl:
Je hebt het over een scene die niet bestaat! :rofl:
Rogueborg schreef:Mooi, je geeft nu zelf al aan dat het een makkie is om van gezicht te veranderen.
Mag je nu uit gaan leggen waarom Sloan in de volgende aflevering nog hetzelfde gezicht heeft.
Waarom niet? Dus na "Inquisition" wist Bashir hoe Sloan er misschien uit zag. Wat dan nog? Wat wilde Bashir nou gaan doen? Door de hele Federatie een schets van Sloan ophangen? Iets wat je niet zomaar mag doen. En gezien het feit dat Sloan zo zijn gezicht kon veranderen zou het ook geen nut hebben gehad. Dus is het niet gebeurd dus kon Sloan nog gewoon met hetzelfde gezicht verder gaan.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Dan wil ik je wel een uitleg horen geven over de ondervragingsscene van o.a O' Brien.
Want waarom zou daarvoor een holodeckscene nodig zijn terwijl Bashir er niet bij is?
Is volgens jou section 31 bewust de kijkers van DS9 op het verkeerde been aan het zetten
Je hebt het over een scene die niet bestaat!
Er zit toch zo'n "vluchtige" scene in waar de camera de ondervraging van O'Brien laat zien?
Maar als jij het zegt zal het wel niet zo wezen. Dat maakt op zich niets uit voor het feit dat Bashir het gezicht van Sloan kent.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Mooi, je geeft nu zelf al aan dat het een makkie is om van gezicht te veranderen.
Mag je nu uit gaan leggen waarom Sloan in de volgende aflevering nog hetzelfde gezicht heeft.
Waarom niet? Dus na "Inquisition" wist Bashir hoe Sloan er misschien uit zag. Wat dan nog? Wat wilde Bashir nou gaan doen? Door de hele Federatie een schets van Sloan ophangen? Iets wat je niet zomaar mag doen. En gezien het feit dat Sloan zo zijn gezicht kon veranderen zou het ook geen nut hebben gehad. Dus is het niet gebeurd dus kon Sloan nog gewoon met hetzelfde gezicht verder gaan.
Dit is een onzin redenering. Dat is net zoiets als : Er is een bank berooft door deze meneer, maar we gaan hem niet vervolgen, omdat hij zomaar een oplakbaard kan hebben gebruikt.
En ten tweede, Starfleet mag wel posters ophangen met de schets van Sloan.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Mooi, je geeft nu zelf al aan dat het een makkie is om van gezicht te veranderen.
Mag je nu uit gaan leggen waarom Sloan in de volgende aflevering nog hetzelfde gezicht heeft.
Waarom niet? Dus na "Inquisition" wist Bashir hoe Sloan er misschien uit zag. Wat dan nog? Wat wilde Bashir nou gaan doen? Door de hele Federatie een schets van Sloan ophangen? Iets wat je niet zomaar mag doen. En gezien het feit dat Sloan zo zijn gezicht kon veranderen zou het ook geen nut hebben gehad. Dus is het niet gebeurd dus kon Sloan nog gewoon met hetzelfde gezicht verder gaan.
Dit is een onzin redenering. Dat is net zoiets als : Er is een bank berooft door deze meneer, maar we gaan hem niet vervolgen, omdat hij zomaar een oplakbaard kan hebben gebruikt.
hoe jij dit hetzelfde vindt is mij een raadsel, maargoed...
En ten tweede, Starfleet mag wel posters ophangen met de schets van Sloan.
starfleet wel, bashir niet
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Raynor's Revenge schreef:
Rogueborg schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Mooi, je geeft nu zelf al aan dat het een makkie is om van gezicht te veranderen.
Mag je nu uit gaan leggen waarom Sloan in de volgende aflevering nog hetzelfde gezicht heeft.
Waarom niet? Dus na "Inquisition" wist Bashir hoe Sloan er misschien uit zag. Wat dan nog? Wat wilde Bashir nou gaan doen? Door de hele Federatie een schets van Sloan ophangen? Iets wat je niet zomaar mag doen. En gezien het feit dat Sloan zo zijn gezicht kon veranderen zou het ook geen nut hebben gehad. Dus is het niet gebeurd dus kon Sloan nog gewoon met hetzelfde gezicht verder gaan.
Dit is een onzin redenering. Dat is net zoiets als : Er is een bank berooft door deze meneer, maar we gaan hem niet vervolgen, omdat hij zomaar een oplakbaard kan hebben gebruikt.
hoe jij dit hetzelfde vindt is mij een raadsel, maargoed...
Iemand begaat een criminele daad, en dan ga je hem niet vervolgen omdat hij er anders uit kan zien.
Raynor's Revenge schreef:
En ten tweede, Starfleet mag wel posters ophangen met de schets van Sloan.
starfleet wel, bashir niet
Bashir is een deel van starfleet
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Bashir heeft orders op te volgen, als er binnen de hoogste rangen van Starfleet medewerkers van section31 zitten (zoals die ep claimt en later blijkt met Ross) kan hij niets doen zonder zelf weggewerkt te worden (wat in het geval van Bashir heel makkelijk is, vandaar de keuze voor hem in deze ep).

Wat het gezicht betreft: Misschien is het ook wel helemaal niet zijn echte gezicht, daar ooit over nagedacht?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:Bashir heeft orders op te volgen, als er binnen de hoogste rangen van Starfleet medewerkers van section31 zitten (zoals die ep claimt en later blijkt met Ross) kan hij niets doen zonder zelf weggewerkt te worden (wat in het geval van Bashir heel makkelijk is, vandaar de keuze voor hem in deze ep).
Bashir kan weinig doen, Sisko al iets meer. De Admiralen waar Sisko op goede voet mee staat al een heleboel, al zal het wel moeilijk zijn om die te overtuigen, maar als maar genoeg mensen aangifte doen, zal het probleem toch een keer onderkent moeten worden.
captain crash schreef:Wat het gezicht betreft: Misschien is het ook wel helemaal niet zijn echte gezicht, daar ooit over nagedacht?
Jawel. Daarom vroeg ik me ook af waarom zijn gezicht in de volgende aflevering hetzelfde is.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Rogueborg schreef:
captain crash schreef:Bashir heeft orders op te volgen, als er binnen de hoogste rangen van Starfleet medewerkers van section31 zitten (zoals die ep claimt en later blijkt met Ross) kan hij niets doen zonder zelf weggewerkt te worden (wat in het geval van Bashir heel makkelijk is, vandaar de keuze voor hem in deze ep).
Bashir kan weinig doen, Sisko al iets meer. De Admiralen waar Sisko op goede voet mee staat al een heleboel, al zal het wel moeilijk zijn om die te overtuigen, maar als maar genoeg mensen aangifte doen, zal het probleem toch een keer onderkent moeten worden.
zonder bewijs zal starfleet niks doen
captain crash schreef:Wat het gezicht betreft: Misschien is het ook wel helemaal niet zijn echte gezicht, daar ooit over nagedacht?
Jawel. Daarom vroeg ik me ook af waarom zijn gezicht in de volgende aflevering hetzelfde is.
omdat hij, zoals gezegd, geen reden tot verandering had....
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Omdat, als het niet zijn echte gezicht is, het geen donder uitmaakt, hij verlaat het station en ziet er weer anders uit, who cares?

Wat betreft Sisko: Hij is goed met Ross, Ross is section31, need to say more? Er is duidelijk wat dat betreft door Section31 goed over nagedacht, wat onduidelijker blijft is wat ze nu eigenlijk verder willen met deze actie.

Wat ik zelf het vreemdst gevonden heb aan deze ep en de eps met dezelfde thematiek die nog volgden was dat er nooit op het verleden ingegaan werd. Jah zo nu en dan vaag, maar wat mij betreft hadden ze ook wat meer mogen laten zien wat het werk van Section31 voor gebeurtenissen in het verleden van de serie betekend heeft. Section31 komt in de boeken, met als hoogtepunt Atricles of the Federation, veel beter naar voren dan in de serie en dat is jammer.
Plaats reactie