Nieuwe startrek serie?

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Er moet een nieuwe startrek serie komen!

Ja, zolang het spannend en realistisch blijft
6
14%
Ja, en dan nog verder de toekomst in dan waar de laatste serie gebleven is.
11
25%
Ja, een vervolg op tng, voy, of ds9
13
30%
Ja, maar nu met een totaal anders opgebouwde visie
3
7%
ja, anders....
2
5%
Nee, omdat....
9
20%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Uss-Microsoft
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 mar 2005, 19:20

Nieuwe startrek serie?

Bericht door Uss-Microsoft »

Serieus jongens.. ik mis de series van startrek enorm..
Al vond ik de laatste zeer matig (ent), al smacht ik wel naar een nieuwe versie met superveel nieuwe missies en techniek!

Zitten jullie ook te wachten op een geweldige nieuwe reeks?
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

ja een TOS serie dat zou leuk zijn. Waarom niet.Er zal een hoop mensen naar kijken zijt daar maar zeker van. de periode van Enterprise NX en Enterprise ncc 1701 Daar rond moet gebaseert worden.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Nee, omdat van af het vierde seizoen van Voyager de kwaliteit van de serie sterk achteruit is gegaan en de laatste serie me enorm is tegengevallen.

Ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet of ik nu blij moet zijn met de richting die Star Trek XI opgaat. Maar dat wil ik eerst eens afwachten en een eerlijke kans geven. Wel of geen nieuwe serie is iets voor daarna.
Laatst gewijzigd door GPS op 12 mar 2008, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruth
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mar 2008, 13:38
Locatie: H'dorp

Bericht door Ruth »

Seems cool to me.

Nieuwe crew, nieuwe special effects, nieuwe avonturen :D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee, want ze zijn nou met een film bezig. Als die een succes wordt dan zullen er vermoedelijk meer delen volgen, als die geen succes wordt...wordt een serie dat ook niet.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

ik ben 1 van die mensen die het al leuk vinden omdat het in het startrek universum afspeelt.
Wat ik wel leuk zou vinden als het een serie is die mijn medebroeders ook leuk vinden, dat ik er dus over kan praten met hen.
Over Ent hoef je niet te beginnen, dat wordt met goede argumenten al neegehaald.
Maar gewoon een serie is wel leuk
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

neen, omdat ik opgegroeid ben met the next generation, erg graag keek naar voyager en deep space nine, later star trek the orginal series heb ingehaald, over mijn bek ging bij enterprise, en zelfmoordneigingen kreeg bij nemesis (zie futurama voor details)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe startrek serie?

Bericht door Aaargh »

Uss-Microsoft schreef:Serieus jongens.. ik mis de series van startrek enorm..
Al vond ik de laatste zeer matig (ent), al smacht ik wel naar een nieuwe versie met superveel nieuwe missies en techniek!

Zitten jullie ook te wachten op een geweldige nieuwe reeks?
Zeker weten. Opzich denk ik dat er niets mee is om even pas op de plaats te maken om 'straks' (misschien over 2 jaar) met een nieuwe serie te komen. Hopelijk met een nieuw format.

Maar ik voel precies wat jij voelt. Weinig goeie SF at the moment...
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Blind Guardian schreef:neen, omdat ik opgegroeid ben met the next generation, erg graag keek naar voyager en deep space nine, later star trek the orginal series heb ingehaald, over mijn bek ging bij enterprise, en zelfmoordneigingen kreeg bij nemesis (zie futurama voor details)
Nemesis vond ik nog niet zo slecht maar Enterprise was uiteindelijk om te janken. Gewoon zonde. Het lag imho puur aan de verhalen want ik vond de crew prima acteren...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Aaargh schreef:
Blind Guardian schreef:neen, omdat ik opgegroeid ben met the next generation, erg graag keek naar voyager en deep space nine, later star trek the orginal series heb ingehaald, over mijn bek ging bij enterprise, en zelfmoordneigingen kreeg bij nemesis (zie futurama voor details)
Nemesis vond ik nog niet zo slecht maar Enterprise was uiteindelijk om te janken. Gewoon zonde. Het lag imho puur aan de verhalen want ik vond de crew prima acteren...
Opzich vond ik Enterprise triest omdat ik voor geen ene meter geloof dat een man een compleet imperalistisch keizerrijk kan overnemen, dan zo het met de usa ook veel eerder gedaan zijn. :{ ... en een romulaanse vloot uit twee schepen neen dank je.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Aaargh schreef:
Blind Guardian schreef:neen, omdat ik opgegroeid ben met the next generation, erg graag keek naar voyager en deep space nine, later star trek the orginal series heb ingehaald, over mijn bek ging bij enterprise, en zelfmoordneigingen kreeg bij nemesis (zie futurama voor details)
Nemesis vond ik nog niet zo slecht maar Enterprise was uiteindelijk om te janken. Gewoon zonde. Het lag imho puur aan de verhalen want ik vond de crew prima acteren...
heb je battlestar galactice (nieuwe serie) wel eens gezien?
Dat is echt een super sci-fi serie en zeker het aanraden waard :)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

heb je battlestar galactice (nieuwe serie) wel eens gezien?
Dat is echt een super sci-fi serie en zeker het aanraden waard :)
Kep 2x de pilot in huis gehad, 2x gekeken maar niet uitgekeken. Op de een of andere manier kan BSG me niet boeien... Misschien dat ik moet doorzetten. Misschien dat ik ooit nog een derde poging waag.

Kep nog genoeg andere series die me wel boeien. Nieuwste serie die ik binnen heb ik The Sopranos. K'hoop dat ik het leuk ga vinden. Kep nog nooit een aflevering gezien...
Laatst gewijzigd door Aaargh op 13 mar 2008, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Blind Guardian schreef: Opzich vond ik Enterprise triest omdat ik voor geen ene meter geloof dat een man een compleet imperalistisch keizerrijk kan overnemen, dan zo het met de usa ook veel eerder gedaan zijn. :{ ... en een romulaanse vloot uit twee schepen neen dank je.
Het begin van de serie vond ik harstikke goed. Porthos is mijn favo acteur in de serie. Zo'n schatje... :lol:
Afbeelding

Ik weet niet eens meer precies wanneer ik afhaakte. Ik geloof dat ik de Xindi-arc nog helemaal gezien heb. Ik geloof dat ik het toen ook al minder begon te vinden. In het begin was het echt spannend en mysterieus. Temporal Cold War en de Suliban.... Ik vond de Enterprise ook een mooi schip. Maar na de Xindi-arc werd het helemaal pet. Zo zonde... ;(

Ook bij SGA gaat het bergafwaarts... Zo'n mooie setting. Zoveel potentie...en dan zulke baggerverhaaltjes afleveren... :-(
Captain Crash zei al eens: "Het Enterprise Syndroom...."
Laatst gewijzigd door Aaargh op 12 mar 2008, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik vind het argument "omdat vroeger alles beter was en nu alles slechter" trouwens niet de belangrijkste reden waarom het nu niet moet. Er wordt op het moment aan nieuwe Trek gewerkt, het is wel geen serie maar er wordt op dit moment heel hard aan de nieuwe film gewerkt. Waarom willen we dan nog meer?
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tussen TOS en TNG zat ook vele jaren. TOS bleef maar populair door de re-runs om uiteindelijk in, correct me if I'm wrong, 1979 met de eerste film op de proppen te komen. Pas in 1987 begonnen ze met TNG...


We willen allemaal dat StarTrek over 20 of 40 jaar nog steeds bestaat, toch? Misschien is een 'pas op de plaats' in dit stadium het beste. Over een paar jaar komen er vast nieuwe ideeën, inspiraties, budget om weer met een frisse serie te komen. Om vervolgens weer 10 tot 15 jaar het SF genre te domineren... :pray2:
Laatst gewijzigd door Aaargh op 13 mar 2008, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah, maar er waren tussen TOS en TNG wel films.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:Jah, maar er waren tussen TOS en TNG wel films.
Precies... :Y)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Aaargh schreef:Kep 2x de pilot in huis gehad, 2x gekeken maar niet uitgekeken. Op de een of andere manier kan BSG me niet boeien...
Hey, iemand die er ook zo over denkt!

Maar een nieuwe Star Trek serie moet toch wel echt revolutionair anders zijn wil ik het gaan kijken. Zelfs als het een DS9 achtige serie (wat IMO de beste Trek is) zou worden zou ik het niet hoeven te zien, want die fase zijn we toch wel voorbij. De 'oude Trek' is wat mij betreft echt dood. En op dit moment biedt de nieuwe film de enige aanknopingspunten voor een nieuwe serie, dus laten we daar maar op wachten.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ik hoef nu geen nieuwe serie, wel de nieuwe film. Daar heb ik echt een goed gevoel over.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik wil heel graag een nieuwe serie, maar niet zomaar..

laten we eerst die film afwachten. Als dat geen succes wordt bestaat de kans dat star trek in elkaar flikkert. Als het een succes wordt, dan krijgen we eerst een paar films..want er zijn vervolgcontracten.

Als dat goed gaat, is er misschien wel ruimte voor een nieuwe serie, of met de huidige TOS crew, of iets wat zich na de dominion war afspeelt (genoeg verhalen beschikbaar)

Er kan nog zoveel gedaan worden :), maar laten we het gewoon beter doen dan alle voorgaande series.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De oude Star Trek is al inelkaar geflikkerd, er werkt niemand aan mee die belangrijk was in de Rick Berman tijd. En, das maar goed ook naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Aaargh schreef:Het lag imho puur aan de verhalen want ik vond de crew prima acteren...
Sorry maar Scott Bakula is een houten klaas, ik heb weinig van zijn andere werk gezien, maar in Enterprise kwam hij altijd als een erg beperkte acteur over. Op mij althans.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Zo verschrikkelijk hard mis ik Star Trek niet. Er is nog genoeg. Ik heb me de afgelopen jaren heel goed vermaakt met BSG, SG-1, B5 en Doctor Who. Van Heroes en Farscape heb ik nog maar weinig gezien en aan Lost ben ik helemaal nog niet begonnen. Tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben, is er een film en als er tegen die tijd weer een serie komt... mij best.
Gebruikersavatar
Ruth
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mar 2008, 13:38
Locatie: H'dorp

Bericht door Ruth »

Tja, opzich hebben we genoeg. Net zoals crime-series. Maar ik zou het opzich geen slecht idee vinden.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Uitstekend punt. Alle fans van detectives zitten vurig te hopen op een reboot van Inspector Morse en klagen steen en been dat Agatha Christie al zo lang geen nieuw boek meer heeft uitgebracht :*) .
Gebruikersavatar
Ruth
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mar 2008, 13:38
Locatie: H'dorp

Bericht door Ruth »

haha ja daarom. Iedereen wilt wel wat :P
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

HorckDude schreef:
Aaargh schreef:Kep 2x de pilot in huis gehad, 2x gekeken maar niet uitgekeken. Op de een of andere manier kan BSG me niet boeien...
Hey, iemand die er ook zo over denkt!

Maar een nieuwe Star Trek serie moet toch wel echt revolutionair anders zijn wil ik het gaan kijken. Zelfs als het een DS9 achtige serie (wat IMO de beste Trek is) zou worden zou ik het niet hoeven te zien, want die fase zijn we toch wel voorbij. De 'oude Trek' is wat mij betreft echt dood. En op dit moment biedt de nieuwe film de enige aanknopingspunten voor een nieuwe serie, dus laten we daar maar op wachten.
:stupid:
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Section31 schreef:
Aaargh schreef:Het lag imho puur aan de verhalen want ik vond de crew prima acteren...
Sorry maar Scott Bakula is een houten klaas, ik heb weinig van zijn andere werk gezien, maar in Enterprise kwam hij altijd als een erg beperkte acteur over. Op mij althans.
Je hebt gelijk. Hij maakte ook vaak van die emotionele beslissingen waar een crew niet op zit te wachten. En ja, ik heb me er wel eens aan geergerd... Maar...er is altijd een maar. Op zijn engels: "He grew on me..." en hij had van mij door mogen gaan...
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Aaargh schreef:Hij maakte ook vaak van die emotionele beslissingen waar een crew niet op zit te wachten.
Of de kijker for that matter
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik ga voor een nieuwe serie die gebaseerd is op TNG, maar -tig jaar in de toekomst van TNG. Een beetje zoals TNG na TOS volgde.
Plaats reactie