Nieuwe Star Trek DVD Box

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe Star Trek DVD Box

Bericht door el spoque »

RANT :

Onderstaande is zoals ik het vind, niet zoals het is (of zou moeten zijn).

Naast BSG 1978 en ST:TOS ben ik ook de verzamelboxen Star Trek Fan Collective : Captain’s Log en Alternate Realities aan’t bekijken.

BSG en TOS zijn reeksen uit mijn kindertijd, dus hier speelt nostalgie een grote rol, maar de reeksen zijn toch vele keren beter dan ik durfde te hopen (vooral TOS dan toch).
Tussendoor, al sinds ik de boxen kocht een jaar of vijf geleden, kijk ik ook nu en dan een aflevering TNG. Dat is mijn favoriete reeks. Telkens ik daar een aflevering van zie, ben ik zo blij als een kind ;). Het voelt als thuiskomen en een bende vrienden terug zien, die ik een tijdje niet zag (ja ik ben een emo nerd). :)
TOS en TNG kocht ik telkens nadat ik een verzamel dvd had gekocht (Best of Star Trek, TNG Movie Box, TNG Captain Picard Box) en zin kreeg in meer.

Ik had dan ook een beetje schrik dat ik na het zien van de afleveringen DS9, VOY van de Fan Collective Boxen, ik zin ging krijgen om die 14 seizoenen ook te kopen. Voor ENT bestond dat gevaar niet, dacht ik…

Na deze drie reeksen enkele jaren niet gezien te hebben, was het een leuk weerzien. Ja DS9 heeft veel goeie afleveringen, VOY wat minder, maar toch… nee ik krijg geen zin in meer. Ik weet het niet. Misschien vind ik dat niet echt ST.
VOY is meer Lost in Space. En heel veel goeie afleveringen herinner ik me daar niet van. Achteraf gezien vond ik de reeks soms kinderachtig, en de personages slecht geschreven (ok 7 of 9 is een sexy borg, maar haar dialogen zijn soms belachelijk).
DS9 is tja… heel veel maar niet echt ST zoals ik het wil. DS9 gaat over heel veel : godsdienst (Dune), een ruimtestation aan de rand van het onbekende (Space 1999), de Dominion Oorlog (Star Wars) en heeft veel goeie afleveringen, maar jammer genoeg ook heel veel slechte soap afleveringen.

En ja, ik had het niet gedacht maar ENT, na die reeks 6 jaar te laten bezinken, vind ik nu plots een heel stuk beter dan toen. Het is, opnieuw volgens mij, veel meer Star Trek dan DS9 of VOY : een Enterprise, met een diverse crew, die er op uit trekt, op onderzoek, het avontuur tegemoet. Ge begrijpt : het begint te kriebelen om me de ENT dvd’s allemaal aan te schaffen.

Misschien zijn het ook de personages, en dan vooral de kapiteins, van DS9 en VOY die me niet liggen. Geef mij maar een Kirk/Spock/Bones, Picard/Riker/Data en/of Archer/T’Pol/Trip. Ik heb Janeway en Sisko nooit echt goeie personages gevonden (maar dat kan ook aan de acteerprestaties liggen, die ik niet zo denderend vind). De andere personages in DS9 waren nog interessant, maar die van VOY waren maar een saaie bende samen.

Dus ja, na het zien van enkele ST afleveringen, is mijn verbazing groot dat ik zoveel zin in ENT gekregen heb… zucht. Misschien koop ik die reeks dus ook nog wel eens, deze zomer, of zo.

End rant.

T’Pol op de Defiant
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Nieuwe Star Trek DVD Box

Bericht door Dark*staR »

Nou... :Y)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Nieuwe Star Trek DVD Box

Bericht door SuperVlaai »

lekker sorry he :duh2: :) :+
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe Star Trek DVD Box

Bericht door el spoque »

Nu ja, nu ik dankzij die boxen nog wat meer DS9 en VOY gezien heb,
zit het er dik in dat ik die 14 (zucht) seizoenen ook nog wel eens zal kopen.
Mijn oordeel was een beetje te vlug, alhoewel enkele van mijn bezwaren blijven bestaan.

Maar het is niet voor vandejaar hoor, die dvd's. Maar ja, ik wil ze wel, eigenlijk. :{
Plaats reactie