Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Het veiligst voel ik mij bij?

Odo
10
50%
Lt. Malcolm Red
0
Geen stemmen
Lt. Natasha Yar
1
5%
Lt-Cmdr Worf
5
25%
Lt-Cmdr Michael Edington
0
Geen stemmen
Lt-Cmdr Tuvok
4
20%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

Omdat een goed schip ook beveiliging nodig heeft, ondanks het feit dat iedereen in de Federatie lief voor me kaar is :lachhuil:
Gaan we gewoon hier mee verder zodra we een paar maanden verder zijn kan Mr Hayes vast wel een lijstje maken o.i.d

Hier bij kijken we dus alleen naar zijn of haar periode toen zij over de beveiliging gingen niet over het verloop erna.
Lieutenant Malcolm Reed van het sterrenschip NX-01
Afbeelding

Lieutenant Natasha Yar van het Sterreschip de NCC-1701-D
Afbeelding

Lieutenant-commander Worf tijdens zijn periode op het sterreschip NCC-1701-D
Afbeelding

Odo tijdens zijn periode op Deep Space 9
Afbeelding

Lieutenant-commander Michael Eddington tijdens zijn periode op Deep Space 9
Afbeelding

Lieutenant-Commander Tuvok aanboord van de Uss Voyager
Afbeelding
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door X-File »

Yar natuurlijk! Geen andere was bereid te sterven als een lage redshirt voor de rest van de crew!
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Trutgras »

Malcolm Reed heb ik gisteren gezien in een aflevering van Inspector Morse met blonde highlights in zijn haar, die kan ik dus voorlopig even niet serieus nemen.
Worf is mijn First Officer al.
Yar... ik weet niet, als je klaagt over Kira, dan weet ik niet wat je met Yar zou moeten, want die is alles wat er eventueel mis is met Kira maar dan tachtig keer zo erg.
Odo is okee maar een beetje te conservatief.
Kom ik dus uit op Tuvok.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door X-File »

Reed: Buiten Morse om vond ik het al een pannenkoek, overigens was de aflevering van Emperor Palpatine in Morse veel beter. ;)

Worf! Wrauw! Deze dude eet regelmatig boeken (aldus Q) om in vorm te blijven! En deze in eeuwige frons gehulde Klingon slaat je in elkaar met zijn wimpers alleen al. Zou er een Chuck Noris in de ruimte bestaan, dan zou zijn naam Worf zijn.
En trouwens, mochten we last hebben van een virus die de hele crew in primitievelingen zou veranderen, dan heb ik het liefst een sec-off die iemand gezicht kan doen smelten met zijn gif. Booyah!

Yar! Tja, sommige mensen vinden het een handige carrière move om in een modderpoel te jumpen om dan later met hangende pootjes terug te komen als weirde half-Romulaanse chick. Carrieère switches daar buitengelaten, deze sec-off was een natte krant, en ik zou als alien van de week met kwade bedoelingen niet echt onder de indruk zijn geweest van deze spriet. NEXT!

Odo! Kon in alles veranderen om iedereen te grazen te nemen, daarna een tijdje niet. Odo had meer baddass kunnen zijn door zijn ene arm in een kettingzaag te veranderen en de andere in een zware hamer. Wedden dat je dan niet meer durft te fucken met deze sheriff op Terrok Nor? Behalve Kira Neuroot dan.

Mr Eddington... ras verrader! Niet echt iemand die je de security codes in handen wilt geven.

Tuvok. Kan interessant zijn, maar gaat je denk ik op de lange duur vervelen met zijn gepreek. En de bastard is nog bang voor grotten ook.

Mijn uiteindelijke echte keus...

Zodra je aan boord komt weet hij al wie je bent.
Hij kent de ins-en-outs van het station.
Hij staat je op te wachten bij de deur wanneer je de lift verlaat.
Hij heeft de contacten die je nodig hebt als je in de problemen zit.
Is piloot en heeft zijn eigen gepersonaliseerde gevechtstoestel.
Hij is gefascineerd met de 20e eeuwse geschiedenis.
Hij neemt vrouwen mee naar zijn kamer om hen z'n op 1 na geliefde ding te tonen.
Hij heeft een hekel aan telepaten, maar maakt voor sommige -vrouwelijke- exemplaren graag een uitzondering.
Hij weet het te schoppen tot een van de machtigste figuren der mensheid.
En hij heeft een geweldig gevoel voor humor.
Hij kan je verraden tot twee maal toe, maar dan nog vertrouw je hem compleet.

Zijn enige zwakke punt is alcohol, maar weet ook die zwakheid een plaatsje te geven..

Afbeelding
Michael Garabaldi.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Trutgras »

X-File schreef:overigens was de aflevering van Emperor Palpatine in Morse veel beter. ;)
Nee, nee, nee! Die aflevering was helemaaaaal niet beter! "Oh, help, computers zijn eng en onbetrouwbaar, als je een huisvrouwencomputercursus hebt gehad dan kan je je werkgever, Scotland Yard en de Zweedse overheid kraken... totdat LEWIS je op het spoor komt!" Iedere keer als er in Morse een computer ter sprake komt weet je dat het mis gaat. Gelukkig is dat niet zo vaak.

En ik kies met terugwerkende kracht ook voor Garibaldi.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

Iemand die het woord pannenkoek in een zin gebruikt anders dan "Pannenkoeken zijn lekker"of "Ik ga pannenkoeken eten" Neem ik niet serieus :lachhuil:

Mijn stem gaat naar Odo :*D
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Trutgras »

Miriam schreef:Iemand die het woord pannenkoek in een zin gebruikt anders dan "Pannenkoeken zijn lekker"of "Ik ga pannenkoeken eten" Neem ik niet serieus :lachhuil:
O, ik juist wel. En hij had in een Voyager discussie van de week ook al het woord neuzelen gebruikt. Dat is wat mij betreft extra bonuspunten plus drie keer woordwaarde.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

Trutgras schreef:
Miriam schreef:Iemand die het woord pannenkoek in een zin gebruikt anders dan "Pannenkoeken zijn lekker"of "Ik ga pannenkoeken eten" Neem ik niet serieus :lachhuil:
O, ik juist wel. En hij had in een Voyager discussie van de week ook al het woord neuzelen gebruikt. Dat is wat mij betreft extra bonuspunten plus drie keer woordwaarde.
:rofl:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Blind Guardian »

X-File schreef:Reed: Buiten Morse om vond ik het al een pannenkoek, overigens was de aflevering van Emperor Palpatine in Morse veel beter. ;)

Worf! Wrauw! Deze dude eet regelmatig boeken (aldus Q) om in vorm te blijven! En deze in eeuwige frons gehulde Klingon slaat je in elkaar met zijn wimpers alleen al. Zou er een Chuck Noris in de ruimte bestaan, dan zou zijn naam Worf zijn.
En trouwens, mochten we last hebben van een virus die de hele crew in primitievelingen zou veranderen, dan heb ik het liefst een sec-off die iemand gezicht kan doen smelten met zijn gif. Booyah!

Yar! Tja, sommige mensen vinden het een handige carrière move om in een modderpoel te jumpen om dan later met hangende pootjes terug te komen als weirde half-Romulaanse chick. Carrieère switches daar buitengelaten, deze sec-off was een natte krant, en ik zou als alien van de week met kwade bedoelingen niet echt onder de indruk zijn geweest van deze spriet. NEXT!

Odo! Kon in alles veranderen om iedereen te grazen te nemen, daarna een tijdje niet. Odo had meer baddass kunnen zijn door zijn ene arm in een kettingzaag te veranderen en de andere in een zware hamer. Wedden dat je dan niet meer durft te fucken met deze sheriff op Terrok Nor? Behalve Kira Neuroot dan.

Mr Eddington... ras verrader! Niet echt iemand die je de security codes in handen wilt geven.



Tuvok. Kan interessant zijn, maar gaat je denk ik op de lange duur vervelen met zijn gepreek. En de bastard is nog bang voor grotten ook.

Mijn uiteindelijke echte keus...

Zodra je aan boord komt weet hij al wie je bent.
Hij kent de ins-en-outs van het station.
Hij staat je op te wachten bij de deur wanneer je de lift verlaat.
Hij heeft de contacten die je nodig hebt als je in de problemen zit.
Is piloot en heeft zijn eigen gepersonaliseerde gevechtstoestel.
Hij is gefascineerd met de 20e eeuwse geschiedenis.
Hij neemt vrouwen mee naar zijn kamer om hen z'n op 1 na geliefde ding te tonen.
Hij heeft een hekel aan telepaten, maar maakt voor sommige -vrouwelijke- exemplaren graag een uitzondering.
Hij weet het te schoppen tot een van de machtigste figuren der mensheid.
En hij heeft een geweldig gevoel voor humor.
Hij kan je verraden tot twee maal toe, maar dan nog vertrouw je hem compleet.

Zijn enige zwakke punt is alcohol, maar weet ook die zwakheid een plaatsje te geven..

Afbeelding
Michael Garabaldi.

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Vergeet ook niet zijn side-kick en opvolger Zack Allen te vermelden
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

Maar dit gaat over startrek niet over Michael Garabaldi, Firefly, Gandalf, Jack o'neill, Silent Bob of Jabba the Hutt
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Blind Guardian »

ik heb offtopic gaan, van jouw geleerd ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door X-File »

Zack Allen, die is totaal anders dan Garibaldi, maar als karakter ook heel geloofwaardig als Security Chief. Ik denk dat er maar weinig series zijn die twee totaal verschillende personages zo geloofwaardig dezelfde functie kunnen laten vervullen.

@Miriam
Serenity had geen chief van security. Jayne zou je iig nooit security officer laten zijn, en Malcolm was veel te veel de getergde kapitein. Zoe misschien, maar die heeft een zwak punt: Wash. Sheppard Book misschien nog...

Gandalf wellicht, maar vanuit Dungeons & Dragons perspectief cast die alleen maar level 0 spreukjes (cantrips), dus ik zou niet al te geïntimideerd zijn door hem. Een Baalrog weet ie misschien te klappen, dus als Figher is hij wel weer imposant.

Jack o'Neill misschien wel als hij meer van McGyver in zich had gehad, hij kwam op mij altijd over als de domme soldaat.

Silent Bob voegt weinig toe, op de af en toe rake observaties na dan.

Jabba the Hutt... is gezien zijn bezigheden juist de persoon die je als Security Chief zou aanhouden, mocht je de ballen hebben en je naam Michael Garabaldi zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

"Doing very well you did, my young apprentice"

@ X-File Serenity heb ik op film staan in de kast alleen heb ik nog nooit gekeken :o
Tja ik zou persoonlijk Gandalf niet op beveiliging zetten hij is beter op zijn plaats als raadsman of counselor. Alleen dat vind ik een nog al debiele functie op een sterreschip. Jack O'Neill is wel tovv, maar dan zou ik die liever als first officer hebben denk ik. Al is hij wel goed met een zakmes. Silent Bob...... er zal vast wel een Kirk bestaan in het view askew universe :p
En dan Jabba the Hutt zie je hem al door de nauwe corridors lopen van de Enterprise?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Blind Guardian »

tussen odo en worf ga ik toch maar voor worf
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Master Vanhu Botie »

Moeilijke keuze. Reed heb ik te weinig bezig gezien (slechts 1 seizoen en daar kan ik me ook niet veel meer van herinneren). Yar leek 't meest competent, maar dat leek alleen maar zo, alhoewel ze wel best onderlegd was in martial arts. Worf was 'n goede bodyguard, maar hoofd beveiliging, niet mijn keuze (zoals Q idd al zei: microbrains). Odo had 'n fantastisch hoofd beveiliging kunnen zijn, maar 't beestje was wat te mak en lag te veel onder de sloef. Eddington kan ik me zelfs al helemaal niet meer herinneren, die heeft dus 'n zeer goede indruk bij mij achtergelaten. Tuvok was 'n watje, die telt niet mee.
Zal dan maar kiezen voor diegene met 't grootste ongebruikte potentieel, zeker. Dan wordt 't Odo :{
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door uss defiant »

Odo. Af en toe moet ie wat omgevormd worden( :lachhuil: ), maar adequaat is ie wel.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

Dat je Eddington niet kent is een schande, heb je DS9 wel gevolgd?
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Dark*staR »

Waarom staat Lieutenant Primmin er niet bij?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

Dark*staR schreef:Waarom staat Lieutenant Primmin er niet bij?
Voor die 2 afleveringen dat hij in DS9 zat?
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Dark*staR »

Ja.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

Sorry * dan moet ik je teleurstellen hij komt niet in aanmerking. En ik geloof direct dat jij als hij er wel bij stond op hem had gestemd :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Dark*staR »

Miriam schreef:Sorry * dan moet ik je teleurstellen hij komt niet in aanmerking.
;-(
Miriam schreef:En ik geloof direct dat jij als hij er wel bij stond op hem had gestemd :)
:lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door X-File »

Jantje huilt, Jantje lacht. ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

Goh, er zijn toch veel mensen die op Odo hebben gestemd.
Grootm gelijk dat heb ik namelijk ook gedaan.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Nemesis »

odo
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Miriam »

Ital
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Mansfeld »

Master Vanhu Botie schreef:Moeilijke keuze. Reed heb ik te weinig bezig gezien (slechts 1 seizoen en daar kan ik me ook niet veel meer van herinneren). Yar leek 't meest competent, maar dat leek alleen maar zo, alhoewel ze wel best onderlegd was in martial arts. Worf was 'n goede bodyguard, maar hoofd beveiliging, niet mijn keuze (zoals Q idd al zei: microbrains). Odo had 'n fantastisch hoofd beveiliging kunnen zijn, maar 't beestje was wat te mak en lag te veel onder de sloef. Eddington kan ik me zelfs al helemaal niet meer herinneren, die heeft dus 'n zeer goede indruk bij mij achtergelaten. Tuvok was 'n watje, die telt niet mee.
Zal dan maar kiezen voor diegene met 't grootste ongebruikte potentieel, zeker. Dan wordt 't Odo :{
Me to , ik heb Reed ook te weinig beziggezien, en yep, 'k herrinner er me ook niets meer van. Yar heeft me nooit tot de verbeelding gesproken, kan ik me ook niet veel van herrinneren dus laat staan dat ik er me "veilig" zou bij voelen.Odo is een prachtig personage, en een uitstekende detective (hm nou ja, toch wel) maar te emotioneel om je echt veilig bij te voelen, Nope, geef mij maar Tuvok . excuse me, maar Tuvok een watje? dan zijn de rest van de crew weekdieren hoor. Neen Tuvok is ideaal, altijd rechtdoor, geen emotie, logische keuzes maken, yep, voor mijn veiligheid kies ik Tuvok. En Worf, hmja, die is te veel bezig met zijn eer. Zou jouw veiligheid wel eens uit het oog kunnen verliezen omdat hij toevallig een "glorieuze dood" op het programma staan heeft. Prachtig personage hoor, dat zeker.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Paulstartrek »

Mansfeld schreef: Nope, geef mij maar Tuvok . excuse me, maar Tuvok een watje? dan zijn de rest van de crew weekdieren hoor.
Dat is idd nog wel eens de mening van sommige hier.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Mansfeld »

Paulstartrek schreef:
Mansfeld schreef: Nope, geef mij maar Tuvok . excuse me, maar Tuvok een watje? dan zijn de rest van de crew weekdieren hoor.
Dat is idd nog wel eens de mening van sommige hier.

Ja idd blijkt dat hier nogal wat "Odo-lovers" rondhangen. poor Tuvok ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Meest bekwame persoon als Hoofd Beveiliging

Bericht door Nemesis »

meer DS9 liefhebbers ;)
Plaats reactie