Boek - Destiny (trilogie) en verder

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door Ronald42 »

Waarvoor dank want nergens anders dan hier op het forum vind je een overzichtelijk overzicht. :yes:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door USS Enterprise »

Normaal gesproken koop ik eind juli de Star Trek boeken van het afgelopen jaar die mij leuk lijken om te lezen (dus in ieder geval de ds9 en tng boeken die voor de verhalen van belang zijn). Ben dit jaar wat later dan gepland (verhuizing, afstuderen e.d.). Ik zal de lijstjes met boeken die zijn uitgekomen en die gaan uitkomen ook weer bijwerken.
Heb jij "Greater than the Sum" gelezen?
Is het een aanrader?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door captain crash »

nog niet dus :)

ik zal aankomende zondag de boel gaan updaten, vind het hoe dan ook leuk om te horen dat ik het niet alleen voor mijzelf doe :P
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door USS Enterprise »

Doe maar rustig aan hoor. :)

Heb laatst tegen mijn vriendin gezegd dat ik geen boeken meer koop tot de typhon pact uitkomt.
Dat was 4 boeken geleden. :)
Dus als "Greater than the Sum" erg goed blijkt te zijn worden het nog lange maanden :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door captain crash »

zondag hebben we besteed aan het hangen op de bank

deze week komt er ook niet veel van. Ik beloof mijzelf niet meer dat ik geen boeken koop, kan het toch niet laten :P
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door USS Enterprise »

Captain Crash durf bijna niet te vragen of je hem al uit hebt. ;)

Zijn er verder nog mensen die de Typhon Pact boeken gaan lezen?
Het eerste boek is al te koop bij bol.com.
Ik begin er voorlog nog niet aan, heb de 4 IKS Gorkon en een paar New Frontier boeken die ik eerst wil lezen.
Maar ben wel benieuwd naar wat jullie van de Typhon Pact vinden
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door Hezingen »

Heb Gods of Night besteld. Zal mij benieuwen, is mijn eerste ST boek.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door USS Enterprise »

En hoe vind je het boek tot nu toe?
Weet iemand waarom ze op de kaft van een van de Typhon Pact boeken een afbeelding van een jonge Sisko (sz 1-3) hebben gezet?
In plaats van seizoen 7?
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door el spoque »

Omdat ik zie dat alle Star Trek comics topics gesloten werden, zet ik dit hier maar.
Zo'n bundeling van comics is tenslotte ook een soort boek. Toch ?

Star Trek : Mission’s End (IDW * Ty Templeton – Stephen Molinar)
De trades die ik laat liggen omdat ze me niet interesseren, blijken van de beste te zijn (deel 3).
Dit boek vertelt over de laatste missie van Captain Kirk en zijn bemanning. Ik had het boek niet gekocht omdat de aliens te (euh) alien zijn (spinnen ? ) als je dat vergelijkt met de tv serie. Maar in de tv serie hadden ze natuurlijk gewoon het budget niet (of de kunde) om zo’n aliens te gebruiken.
Het boek begint met één van de eerste missies van Kirk. Vijf jaar later is de planeet in kwestie, die eigenlijk geen planeet is maar een verlaten ruimteschip, klaar voor toetreding tot de Federatie en Kirk en bemanning zullen erbij zijn. Maar natuurlijk gaat dat niet zonder slag of stoot, er zijn intriges, en het loopt helemaal anders af dan verwacht. Tussendoor probeert Kir nog Cassady te versieren, maar hij vangt telkens bot. Dat is ook eens grappig om lezen. ;)
Wat de trade echt goed maakt zijn de laatste 8 bladzijden. Die zijn een soort lange epiloog, en laten Kirk, Spock en Bones zien, die beslissen over de rest van hun carrière. Zeer geloofwaardig, en had de tv reeks niet gecancelled geweest, dan had ze zo kunnen aflopen.
Molinar levert goed werk, al zijn zijn tekeningen niet altijd even goed. Maar dat kan ook aan verschillende inkters liggen.
Maar dit boek heb ik dus zéér graag gelezen.

Afbeelding

Afbeelding

Alle 650+ Star Trek strips op een rij : http://homepage.mac.com/mmtz/stcomix
Laatst gewijzigd door el spoque op 30 mar 2011, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door el spoque »

Het is puur toeval dat ik zo kort na elkaar twee ST strips gelezen heb. ;)
Hierna is het weer wachten op een volgende uitgave... volgend jaar, ergens. ]:(

Star Trek : Burden of Knowledge (IDW * Tipton & Tipton – Manfredi)
Net zoals de eerste ST bundels van IDW, is dit een trade met enkele kortverhaaltjes in (4 deze keer). Het zijn leuke verhaaltjes, korte afleveringen bijna, maar ik heb toch liever langere story arcs. Ik heb het boek graag gelezen, ook al voelde het soms meer TNG dan TOS.
De tekeningen waren ok, maar te wisselvallig. Hopelijk volgende keer weer een langer verhaal.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door el spoque op 30 mar 2011, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door Miriam »

Je zou gewoon opnieuw een topic moeten openen
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door el spoque »

Miriam schreef:Je zou gewoon opnieuw een topic moeten openen
Ik zie wel. Mochten er kort na elkaar enkele van deze bundels verschijnen...
Dan herhaal ik mijn vorige posten ook wel. ;)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door el spoque »

Ik heb dan toch nog enkele trades gekocht, met ouwe DC comics in van TOS. :)

Afbeelding

Deze trade bundelt de eerste zes comics van Star Trek verschenen bij DC. Ze verschenen in 1984, net na de tweede film, waarin Spock dus stierf. In die tijd durfde niemand comics of romans maken zonder Spock. Behalve dus DC. Auteur : Bar, tekenaar Sutton.
Voordat DC met ST comics begon, waren er de 61 comics van Gold Key (1967-1979) en de 18 comics van Marvel (1979-…). Die van Marvel kwamen uit net na de eerste film. Beide reeksen zijn nu onleesbaar, en waren dat toen eigenlijk ook al een beetje. De eerste comics van Gold Key werden getekend door iemand uit Italië, die nog nooit een aflevering had gezien. Tja.

DC besteedde veel meer aandacht aan de Star Trek Comics, en produceerde dus betere verhalen die goed getekend waren. De eerste Star Trek reeks van DC bleef duren tot de vierde film.
Ik lees dat graag, die comics. Ja, ok , ik weet het : nostalgie. Maar ook, dit zijn goeie ST verhalen, die zich afspelen in The Movie Era van de franchise, maar de makers verliezen nooit uit het oog dat ze comics maken, en geen films op papier (euh…). 8)

Onderstaande 3 trades, bundelen de eerste 18 comics van de tweede Star Trek reeks bij DC.
DC had de franchise kunnen houden na nieuwe onderhandelingen. Deze comics kwamen uit na de vijfde film. Toen werd de TNG reeks ook al gemaakt, dus DC begon daar ook comics van te maken.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

15 van de 18 comics zijn geschreven door Peter David, eentje door JMS en 2 door Weinstein. Ik lees dat zeer graag (anders kocht ik ze niet), en het doet me terugdenken (zuchtje) aan 18 jaar geleden, toen ik comics begon te lezen dankzij Star Trek.
De eerste twee bundels bevatten een soort van meta-story-arc, verdeeld over kleinere story arcs, waarin Kirk volgens een alien ras iets heeft mispeuterd (de Klingons moeien zich ook), en hij krijgt bountyhunters achter zich aan, enz., en deze stroy arc eindigt met het beroemde PAD verhaal The Trial of James T. Kirk. Very good shit. ;)

Van deze tweede ST reeks bij DC, en de TNG reeks, werden elk 80 nrs gemaakt, en enkele annuals, specials en GN’s.
Na DC kreeg Marvel de franchise terug, maar dat is een ander verhaal.
Laatst gewijzigd door el spoque op 30 mar 2011, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door el spoque »

Afbeelding

Dankzij een goeie vriend van me (Crazy !), heb ik dit prestige-formatje nu ook weer. Ik ben daar heel blij om, mijn collectie is nu nog iets vollediger. 8-)
Het is een heel geestig boekje. Iemand zit te klooien met parallelle universa, en haalt personages van daar naar hier, maar alles is natuurlijk niet zoals het lijkt.

Wildstorm heeft de franchise niet lang gehad, maar de strips die ze uitbrachten waren meestal van een goeie kwaliteit.
Na DC die alleen TOS en TNG comics uitbrachten (op het eind tegelijkertijd met Malibu Comics voor de DS9 strips), kreeg Marvel de franchise, en het moet gezegd, Marvel deed dat ook niet slecht, ze brachten de vier reeksen uit, samen met nog Movie era comics, Early Voyager comics (Pike), Starfleet Acadamy comics en nog enkele minireeksen.
Maar Marvel zou Marvel niet zijn mochten ze het op de één of andere manier niet verprutsen (big time verprutsen) en toen werd hen de franchise ontnomen. Daarna heeft Wildstorm het dus nog even geprobeerd, ze brachten in totaal 29 comics uit, maar de franchise was een iet wat om zeep…
Het heeft bijna 7 jaar geduurd vooraleer IDW de draad weer opnam.


Jane T. Kirk. ;-)
Afbeelding

Voila, nu is het wachten op een nieuwe IDW bundel.
Ik lees alleen hun TOS en TNG reeksen (ze publiceren daarnaast heel wat andere reeksen).
Laatst gewijzigd door el spoque op 30 mar 2011, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Boek - Destiny (trilogie) en verder

Bericht door USS Enterprise »

Leest er niemand meer de "Destiny" of the Typhon pact boeken?
Plaats reactie