startrek.com is verlaten

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Mansfeld »

O ja de F.A.C.T.S beurs in Gent. Ben er zelf nog niet naartoe geweest, wel een paar kameraden van mij. Ja 'k ben nogal een huismus :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Nemesis »

Als je het over de duivel hebt:
Star Trek.com Website To Relaunch
Posted by T'Bonz - 05/05/10 at 06:05 am
The official website for Star Trek will receive a makeover and relaunch this summer and TrekToday news will be part of their new content.

According to a press release from CBS Consumer Products, Star Trek.com is looking to become a “one-stop entertainment and news destination for all things Star Trek.”




A complete redesign of the website will feature “breaking news, rare interviews, a robust online community, online store and the official Star Trek database.”

“Designed to incorporate the very best of Star Trek content across the web, the site will showcase top fan sites and blogs including TrekMovie, TrekToday and TrekWeb. StarTrek.com is being designed by award-winning graphic design and content production web developer Funny Garbage.”
“Star Trek fans deserve an online hub to suit all their needs,” said Liz Kalodner, Executive Vice President and General Manager of CBS Consumer Products. “The new StarTrek.com will embrace the incredible fan activity across the web and bring together the many different voices that celebrate Star Trek.”

Fans interested in the relaunch of Star Trek.com can follow the progress of that relaunch via the official Facebook and Twitter pages.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Mansfeld »

The official Facebook pages? Wat mag Mansfeld zich daarbij voorstellen? Dat ik Picard een vriendenverzoek mag sturen?
En die officiële site is dat niet een beetje weird, aangaande StarTrek , woekert het toch al aan sites over het ganse internet. Al die fans verenigen op één site? :?
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Mansfeld »

als ik hier nog een toevoegsel mag plaatsen. Persoonlijk vind ik dat het StarTrek forum dringend zijn corebusiness weer nieuw leven moet inblazen. Als de topics aangaande StarTrek zelve onder het stof belanden, dan zouden ze eigenlijk beter van het forum verwijderd worden, een oproep aan de moderators of administrators dus. Op de duur moet je gewoon maar eens toegeven dat het forum alleen nog maar bestaat onder de vorm van The Mess Hall.
Ik wil maar zeggen tijd om het forum eens "op te kuisen", want voor nieuwe bezoekers is dat nu toch ook geen zicht.
Lijkt wel alsof je nog effe mag komen kijken in de lang vervlogen rekwisieten van weleer. nauw. :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Vis »

Bedoel je dit forum?

Er staan heel veel interessante discussies van vele jaren; geen reden om die weg te gooien. Er zullen weinig mensen zijn die dat nog door gaan lezen, maar als er weer eens een nieuwe discussie ergens over langskomt kijk ik daar soms nog wel eens in terug. Het is altijd handig als naslagwerk, want er is hier best wel veel besproken. Vooral de topics met 3rd RemataKlan zijn het lezen waard :P

Het blijft nog altijd StarTrek.nl, niet MessHall.nl. En verder is iedereen vrij om een nieuw topic aan te maken als ze het ergens over willen hebben.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Mansfeld »

Vis schreef:Bedoel je dit forum?

Er staan heel veel interessante discussies van vele jaren; geen reden om die weg te gooien. Er zullen weinig mensen zijn die dat nog door gaan lezen, maar als er weer eens een nieuwe discussie ergens over langskomt kijk ik daar soms nog wel eens in terug. Het is altijd handig als naslagwerk, want er is hier best wel veel besproken. Vooral de topics met 3rd RemataKlan zijn het lezen waard :P

Het blijft nog altijd StarTrek.nl, niet MessHall.nl. En verder is iedereen vrij om een nieuw topic aan te maken als ze het ergens over willen hebben.
Hmja, wat je daar zegt over dat 'naslagwerk' daar kan ik me wel wat in vinden, ik geloof ook dat er door de jaren heen hier zeer interessante topics behandeld zijn. En het zou zonde zijn om die zomaar uit te wissen. Maar zonder structuur of moderator zie ik niet direct zo gauw gebeuren dat iemand in zijn eentje eens voor de leute in de archieven gaat rondpluizen. Daarom zou er misschien eens zoiets moeten uitgevonden worden als "topics van onder het stof halen". Klinkt misschien wat onzinnig. Maar 'k geloof dat dat best wel interessant zou kunnen zijn.
Nu zitten alle StarTrek topics zo goed als geblokkeerd. En daar heb je dan ook niets meer aan. Dat is wat ik eigenlijk wou zeggen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Vis »

ahzo

het is min of meer altijd een ongeschreven regel geweest dat zodra een topic wat te oud wordt, en je wil het er weer over hebben, dat er gewoon een nieuw topic over hetzelfde wordt aangemaakt

meestal zijn er dan weer net wat andere mensen op 't forum, of vanalles is veranderd, zodat het handiger is om gewoon met een nieuw topic te beginnen omdat de discussie weer anders kan lopen

alleen komt er dus weinig bij, en is alles oud :P

mochten mensen ineens weer opnieuw druk gaan praten over vanalles dan gaan alle berichten automatisch naar een 2e en volgende pagina, en dat is gelijk een soort archief
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Mansfeld »

Vis schreef:ahzo

het is min of meer altijd een ongeschreven regel geweest dat zodra een topic wat te oud wordt, en je wil het er weer over hebben, dat er gewoon een nieuw topic over hetzelfde wordt aangemaakt
Ja dat is wel waar. Dat is het systeem. Maar met al die 'oldies' hier als zo'n nieuweling ineens weer enthousiast over de originele StarTrek wil gaan discussieren, geloof ik niet dat er voldoende volk op de kar gaat springen.
En dat is nu ook wat je begint te zien in de "StarTrek" topics zal ik ze maar noemen. Daar is iedereen ver uitgezongen.

En ja Vis als je dan toch concreet moet 'teruggaan' op de titel van het forum dan is dat wel wat sneu, dat die topics dood zijn.
Maar goed daar valt niet veel aan te doen.
Ik wil er ook nog bijzeggen dat ik gemerkt heb dat ik bijv. toen ik hier een jaar geleden als beginneling binnenkwam er in de StarTrektopics nog behoorlijk wat activiteit was terwijl dat nu toch sterk verminderd is.
Het heeft meer iets gekregen van een "afterparty". Die die nog geen goesting hebben om naar huis te gaan kun je vinden in The Mess Hall. om het een beetje oneerbiedig te zeggen. But these are the facts. (aw dat had ik niet mogen zeggen, want dat is een uitspraak die ik maar al te gauw als stopzin gebruik ;) ik zal erop letten :) )
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Vis »

het is inderdaad dood allemaal, maar daar is weinig aan te doen :P

tot het ooit weer gaat leven denk ik dat het beter is om ze te laten staan
dan lijkt het tenminste nog wat.. anders is alles gewoon helemaal leeg ;-(
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Mansfeld »

Vis schreef:het is inderdaad dood allemaal, maar daar is weinig aan te doen :P

tot het ooit weer gaat leven denk ik dat het beter is om ze te laten staan
dan lijkt het tenminste nog wat.. anders is alles gewoon helemaal leeg ;-(
ja maar daar heb je gelijk in. je kan het beter laten staan.
En ja misschien komen er weer "oplevingen", maar tot nader orde, denk ik dat het wel effe zo zal blijven vrees ik.
Nu ja er is niets aan te doen. Er zijn wel nog genoeg andere topics ook. Alleen jammer dat de StarTrek topics er zo bijstaan dan wel hè. :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Vis »

heb trouwens ook geen idee of Star Trek tegenwoordig nog op TV is.

misschien gaan ze alles weer eens herhalen
op fatsoenlijke tijdsloten en met genoeg reclame

wie weet komen er dan weer wat nieuwe fans binnendruppelen

maar zo actief als 'eerder' zal het niet snel meer worden
tenzij er weer eens een serie komt die aan slaat en waar men veel over kwijt wil

kijk maar 's naar hoeveel discussie Lost op heeft geleverd
als JJ Abrams z'n naam aan een Star Trek-serie weet te binden...
of hij er nu veel mee doet of niet, dat zou al genoeg zijn voor heel wat mensen die een Star Trek-forum gaan opzoeken
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Mansfeld »

JJ Abrams zou zich moeten storten op een StarTrek serie, dat zou nogal eens wat zijn. Dan is de hype direct teruggekeerd.
Maar ja , 'k weet niet of hij daarvoor genoeg geïntersseerd is in StarTrek om er ook naast een film nog eens een serie van te maken.
zeg nooit nooit ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door X-File »

Zeker een of twee seizoentjes wat myterieuze plotjes de wereld in gooien, en de andere 5 seizoenen met de eer strijken voor een visionaire serie?

Na Lost ben ik helemaal klaar met meneer Abrams. Als je wat verder in zijn tv/verleden graaft kom je er achter dat zijn naam wel aan een succesvol begin koppelt, om vervolgens razendsnel zijn interesse te verliezen maar vervolgens wel met alle eer blijft strijken.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Punisher »

^ DAt klinkt verdacht veel als Gene Roddenberry. :lol:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door X-File »

:bouncy:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door Nemesis »

Nemesis schreef:Als je het over de duivel hebt:
Star Trek.com Website To Relaunch
Posted by T'Bonz - 05/05/10 at 06:05 am
The official website for Star Trek will receive a makeover and relaunch this summer and TrekToday news will be part of their new content.

According to a press release from CBS Consumer Products, Star Trek.com is looking to become a “one-stop entertainment and news destination for all things Star Trek.”




A complete redesign of the website will feature “breaking news, rare interviews, a robust online community, online store and the official Star Trek database.”

“Designed to incorporate the very best of Star Trek content across the web, the site will showcase top fan sites and blogs including TrekMovie, TrekToday and TrekWeb. StarTrek.com is being designed by award-winning graphic design and content production web developer Funny Garbage.”
“Star Trek fans deserve an online hub to suit all their needs,” said Liz Kalodner, Executive Vice President and General Manager of CBS Consumer Products. “The new StarTrek.com will embrace the incredible fan activity across the web and bring together the many different voices that celebrate Star Trek.”

Fans interested in the relaunch of Star Trek.com can follow the progress of that relaunch via the official Facebook and Twitter pages.

Dit is vandaag volgens trektoday.com
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: startrek.com is verlaten

Bericht door EMH »

Ziet er geinig uit.
Plaats reactie