Hoe zit het nou met Romulus?

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ramonasno
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 dec 2003, 15:51
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door ramonasno »

Ik vraag me dus af hoe het nu zit met Romulus. Als ik even de nieuwe film incl nieuwe tijdlijn vergeet, had ik dan toch moeten weten dat Romulus vernietigd ging worden door een supernova?

Ik heb die kennis in ieder geval niet, maar het was mij ook tijden niet opgevallen dat Data dood ging (of ik heb het geblockt nadat ik het gezien heb) dus dat zegt niets. Heb ik een film gemist? Of is het een boek of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door USS Enterprise »

Ik heb die kennis in ieder geval niet, maar het was mij ook tijden niet opgevallen dat Data dood ging (of ik heb het geblockt nadat ik het gezien heb) dus dat zegt niets. Heb ik een film gemist? Of is het een boek of iets dergelijks?
He??
Herhaal dat nog eens?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door X-File »

Populaire fan theorie is dat zelfs die gebeurtenis in een alternatief-alternatief tijdlijntje gebeurt.

De gebeurtenissen van de supernova komen aan bod in Star Trek: Countdown, waarin uitgelegd wordt hoe een ster supernova gaat en vrijwel de hele Romulan Star Empire wegvaagt.

Blijkt ook een ongewone Supernova te zijn, wat verder vragen oproept die helaas niet beantwoord worden.

Spoilers!
Worf
Spoiler (weergeven)
Is nu generaal/ambassadeur voor de Klingon Empire.
  Picard
Spoiler (weergeven)
Is ambassadeur op Vulcan.
  B4
Spoiler (weergeven)
Is gewoon Data en kapitein van de Enterprise-E
  Spock
Spoiler (weergeven)
Is legaal inwoner van Romulus.
  Nero
Spoiler (weergeven)
Is een tragisch figuur in deze comic, hij verliest zijn (zwangere!) vrouw door de vernietiging van Romulus en handelt voornamlijk uit verdriet.
  De Nerada
Spoiler (weergeven)
Is na de explosie van de Hobus ster omgebouwd van mining vessel naar warship door de Romulaanse Tal Shiar, met Borg technologie!
  Als je de film alleen kijkt: nee, de vernietiging van Romulus had je niet kunnen zien aankomen.
Als je de comc van tevoren leest: ja, je krijgt je uitleg, maar het roept ook meer vragen op
Spoiler (weergeven)
de Supernova groeit in kracht naarmate het meer materie opslokt?!
 
Gebruikersavatar
ramonasno
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 dec 2003, 15:51
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door ramonasno »

Aha, het begint logisch te worden.

Ik bedoelde dus (sorry dat ik het kennelijk onduidelijk opschreef) dat ik niet begreep waarom ik de hele tijd in diverse fora lees over de vernietiging van Romulus, en dat daarna de tijdlijnen uiteenlopen.

Omdat ik nooit de vernietiging van Romulus had meegekregen, maar dat komt dus weer begrijp ik nu doordat ik de comic niet gelezen had, en sowieso vrij weinig comics/boeken lees wat betreft Star Trek.

En wat betreft mijn Data opmerking, dat was dus zoiets dat gebeurde in de film, en ik daarna kennelijk gewoon geblockt had. Vandaar dat ik mijn eigen geheugen niet altijd vertrouw, en het daarom voor de zekerheid maar even navraag. En ik ken in het echte leven geen Trekkies, vandaar dat ik het hier deed :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Nemesis »

uh.. de vernietiging van romulus komt ook gewoon in de film voor.... Als Spock Prime aan het melden is met Jonge Kirk.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Blind Guardian »

leuk je weer te zien, mevrouw sno ... :*)
Gebruikersavatar
ramonasno
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 dec 2003, 15:51
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door ramonasno »

Leuk weer eens rond te zwerven hier en grappig om the same old hier te zien :)

Maar wat is nou weer ' de film' ?

Ik neem aan dat je de nieuwe film bedoelt Nemesis, maar daar gaat mijn vraag toch over? Of het dus al bekend was voor de nieuwe film, ST2009? En het antwoord is voor zover ik begrijp : Nee, als je uitgaat van tv series en films en ja, als je een comic had gelezen die daarover ging.

Ik blij, iedereen blij :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Punisher »

Populaire fan theorie is dat zelfs die gebeurtenis in een alternatief-alternatief tijdlijntje gebeurt.
Mijn "fan theorie" is dat Nemesis een debiele film is bedacht door een stel hersenloze debielen.

Soms moet je dingen niet te moeilijk maken ... Ik zie dit soort onzin gewoon als buiten de "star trek hoofd-canon". De enige manier om het anders te zien is allerlei zeer rare kronkels waar je eigenlijk niet echt iets mee kunt.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Miriam »

Punisher schreef:
Populaire fan theorie is dat zelfs die gebeurtenis in een alternatief-alternatief tijdlijntje gebeurt.
Mijn "fan theorie" is dat Nemesis een debiele film kloontje is bedacht door een stel hersenloze debielen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Nemesis »

ramonasno schreef:Leuk weer eens rond te zwerven hier en grappig om the same old hier te zien :)

Maar wat is nou weer ' de film' ?

Ik neem aan dat je de nieuwe film bedoelt Nemesis, maar daar gaat mijn vraag toch over? Of het dus al bekend was voor de nieuwe film, ST2009? En het antwoord is voor zover ik begrijp : Nee, als je uitgaat van tv series en films en ja, als je een comic had gelezen die daarover ging.

Ik blij, iedereen blij :)

Ik denk niet dat je comic zonder de Startrek XI "mag" zien., die horen bij elkaar namelijk. Nee in Nemesis en in de series was dit niet bekend. Maar kom nou zeg, er zijn toch zoveel dingen die niet kloppen. Daar heeft de website EAS pagina's vol aan gewijd.
Xindinator
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2011, 20:07

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Xindinator »

Ben geen fan van die nieuwe tijdlijn. Alles waar in al die series aan gewerkt is is in principe na TOS weer nutteloos. Echt doodzonde. Er komt zelfs geen serie van de nieuwe TOS. :duh2:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Nemesis »

niet na TOS, na ENT.. TOS bestaat ook niet meer in de nieuwe tijdlijn..

en veranderen is moeilijk.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door X-File »

Nieuwe tijdlijn is gelukkig wel minder campy, met een minder egocentrische zak die Kirk speelt. Een verademing imo. De oppoetsbeurt van het TOS tijdperk komt ook over als verfrissend. Natuurlijk is de film an sich wel minder Trek dan voorgaande films, veel meer actie georienteerd, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Een lekkere popcorn film.

Wel jammer dat er een kunstgreep moet komen door middel van:
1) Tijdreizen. 3 Keer in 11 films, moet dat nu?
2) Herstart in een 'nieuw' universum. Er was/is nog geen duidelijke canon voor de vroege jaren van Kirk en Spock, had dat niet anders gekund?
Xindinator
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2011, 20:07

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Xindinator »

Ze moeten de boel gewoon herstellen in sequel. Alle afleveringen behalve Ent zijn niet eens meer gebeurd nu.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door GPS »

Xindinator schreef:......... Alle afleveringen behalve Ent zijn niet eens meer gebeurd nu.
Gelukkig. Dat maakt het mogelijk om een hele reeks nieuwe verhalen te schrijven. Of die ook werkelijk komen? Dat hangt van de kijkcijfers af. Want men wil er wel geld aan verdienen. Dat was met de "oude" series en films ook al het geval.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Blind Guardian »

Ent is bij mij nooit gebeurd ... ;) met Abrahms kan best wel leven vanuit zijn oogpunt vind ik niet eens dat slecht ... Al hoop ik wel dat zijn universum duisterder zal blijven dan het bekende Trek universum ....
Xindinator
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2011, 20:07

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Xindinator »

Die reeks verhalen had ook gewoon in 2730 afkunenspelen.......
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door X-File »

Wel, om eerlijk te zijn, denk ik dat een serie ni de 28e eeuw niet zo heel interessant zou zijn.

Ik bedoel, al in de 24e eeuw was tijdreizen bijna de normaalste zaak van de wereld, werden er regelmatig uitstapjes gemaakt naar alternatieve tijdlijnen, was tech uber-geavanceerd. Met Trek bekruipt mij een beetje het gevoel dat de schrijvers zich een beetje een hoek ingeschilderd hebben. Qua technologie was alles net een beetje te ver gevorderd.

Interessante ontwikkelingen waren er niet of nauwelijks. Of je moet Enterprise z'n ernstig geforceerde "vrijwel alles werd voor het eerst gedaan op de Enterprise NX" als voorbeeld aanwijzen dat er daadwerkelijk wel blijvende technologische ontwikkeling zichtbaar was.

Natuurlijk gebeurde er op technologisch vlak genoeg, maar vaak was dit niet meer dan een gimmick/probleem van de week waar verder geen consequenties aan verbonden waren in latere afleveringen. Een gemiste kans.

Ik denk zelf dat Trek wel een reboot kan gebruiken, maar dan qua technologie wat minder geavanceerd, meer persoonsgedreven verhalen met voor elk karakter een ontwikkeling, en natuurlijk een uitgedacht plot uitgesmeerd over meerdere seizoenen.

p.s.
Dat laatste punt was wel mondjesmaat aanwezig in bijvoorbeeld Voyager, echter een plot wat niet verder gaat dan 'we moeten naar huis' dekt niet helemaal de lading. Bouw iets op, laat dingen gebeuren in de achtergrond -waar de cast niet altijd invloed over heeft- en bouw een geloofwaardig universum op waar de cast een deel van uit maakt, in plaats van wat in Trek vaak andersom gebeurt.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Paulstartrek »

wat dat betreft vond ik andromeda wel redelijk. Daar veranderde het powerspel in het heelal vaak, waar de crew van de andromeda zich dan weer aan moest passen.

(de rest was bagger idd)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door Miriam »

WAT! Romulus is vernietigd, wanneer dan, stond niks over in de krant :o
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Hoe zit het nou met Romulus?

Bericht door SuperVlaai »

Miriam schreef:WAT! Romulus is vernietigd, wanneer dan, stond niks over in de krant :o

Jawel is vernietigd
Plaats reactie