Q foutje

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Q foutje

Bericht door Jim Kirk »

Jongens hoe zit het nou, er werd in Voyager gezegt dat de zoon van Q de eerst geboren Q was. Maar in de TNG aflevering "True-Q" was er toch dat meisje Amanda dat een Q was? Klopt er nu iets niet?
Gebruikersavatar
Tom Paris
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:39
Locatie: Krommenie

Bericht door Tom Paris »

je hebt helemaal gelijk! hoewel die Q het q-leven hadden afgezworen om als mensen te leven, maar ze maakten 1 fout en ddat was dat ze toch die krachten gingen gebruiken. de Q wisten nog niet of dat meisje wel een echte Q was. Maar het bleek dat ze dat dus wel was.... stomme fout inderdaad.
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Amanda was maar half-Q volgens mij. In die aflevering zegt Q ergens dat er een paar Q op aarde waren enzo, ik weet niet meer hoe ie et precies zijn, maar het kwam erop neer dat een Q met een mens een kind had gemaakt.
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Zoals Q ook vanplan wat met Janeway, inderdaad. Uiteindelijk heeft ie dat kind maar met zijn eigen lieftallige echtgenote gemaakt, en daardoor is het inderdaad de eerste Q in extreem lange tijd die door conceptie is verwekt
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^En hoe was Amadan dan verwerkt?

Beide ouders waren Q die zich voordeden als mensen. Amanda groeide op als mens, niet wetend wat ze werkelijk was.

Ik vraag me wel af of een Q, energiewezen, een kind kan krijgen met een mens, organisch wezen. Lijkt me sterk.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

blijkbaar wel...

de q wisten nog niet ens dat ze zelf konden voortplanten.
ze dachten dat ze een wezen nodig hadden dat wel kon voortplanten. dat zegt ie zelf in 'the q and the grey'

[quote]
"I can only mate with species capable of copulation"
[/quote
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

3rd RemataKlan schreef:^En hoe was Amadan dan verwerkt?

Beide ouders waren Q die zich voordeden als mensen. Amanda groeide op als mens, niet wetend wat ze werkelijk was.

Ik vraag me wel af of een Q, energiewezen, een kind kan krijgen met een mens, organisch wezen. Lijkt me sterk.
Ik geloof dat ik mijn TNG kennis weer een beetje moet bijschaven, ik dacht me namelijk te kunnen herinneren dat Amanda een halve Q was... (klopt dat?)En dan bedoelde ik dus te zeggen dat Q junior de eerste fullblooded Q was die in zeer lange tijd door conceptie was ontstaan...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nee, Amada was een volledige Q. Als ze een mengvorm was geweest, half mens, half Q dan zou ze gedood moeten worden door Q.
Trip
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:41

Bericht door Trip »

3rd schreef:Ik vraag me wel af of een Q, energiewezen, een kind kan krijgen met een mens, organisch wezen. Lijkt me sterk.
En Troi dan ? Of bedoel je dat het in het echt zou kunnen. Ja waarschijnlijk niet, maar dan kan je de helft van ST wel afschaffen.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Q wilde toch in VOY een kind van Janeway dus het kan wel volgensmijn.

En Amanda was als mens geboren en opgevoed.

omdat de 2 Q's die haar ouders waren mens waren voor de lol. en zo is amanda geboren dus als mens. later bleek zij ook Q krachten te hebben.
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

3rd RemataKlan schreef:Nee, Amada was een volledige Q. Als ze een mengvorm was geweest, half mens, half Q dan zou ze gedood moeten worden door Q.
Q zou haar volgens mij ook moeten vermoorden, ik heb een paar dagen geleden niet de hele aflvering gezien maar toen Q tegen die schaduw op de muur praatte zei die iets van: 'Misschien hoeven we haar toch niet uit de weg te ruimen.' ofzoiets. Omdat de half-Q Amanda zich goed ontwikkelde als een echte Q hoefde ze niet vermoord te worden volgens mij.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Trip schreef:
3rd schreef:Ik vraag me wel af of een Q, energiewezen, een kind kan krijgen met een mens, organisch wezen. Lijkt me sterk.
En Troi dan ? Of bedoel je dat het in het echt zou kunnen. Ja waarschijnlijk niet, maar dan kan je de helft van ST wel afschaffen.
Mensen en Betazoids kunnen wel samen kinderen krijgen, waarschijnlijk zijn ze anatomisch gezien vrij gelijk.
Ook Cardassians en Bajorans kunnen kinderen krijgen of Klingons en mensen. Dat kan doordat het allemaal menselijke wezens zijn en anatomisch gezien veel op elkaar lijken.

Q is in feite energie en neemt wel de vorm aan van een mens, maar het blijft energie en ik geloof niet dat energie en mens een kind kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

3rd RemataKlan schreef:^En hoe was Amadan dan verwerkt?

Beide ouders waren Q die zich voordeden als mensen. Amanda groeide op als mens, niet wetend wat ze werkelijk was.

Ik vraag me wel af of een Q, energiewezen, een kind kan krijgen met een mens, organisch wezen. Lijkt me sterk.
Ik denk, omdat ze mens wilde zijn, ook ales als mensen wilden doen, zoals kinderen krijgen, en dus het binnenste ook menselijk hebben gemaakt of zo.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Trip schreef: En Troi dan ?
Troi is zwanger geweest van een Q??? :-?
Trip schreef:Of bedoel je dat het in het echt zou kunnen. Ja waarschijnlijk niet, maar dan kan je de helft van ST wel afschaffen.
Ik bedoel in het Star Trek universum. energiewezens en zielige organische mensjes staan zover van elkaar af.
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Als een Q WIL, kan hij best wel een organisch mens worden denk ik, al is het maar voor even.
Gesloten