StarTrek.nl users beoordelen de film!

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

StarTrek.nl users beoordelen de film!

Bericht door Section31 »

Welke film heb je het laatst gezien en belangrijker, wat vond je er van? Is het een aanrader voor je mede ST.nl gebruikers of een absolute draak van een film?
Vertel het ons hier!

Dit topic vertoont enige gelijkenis met het 'Welke film heb je het laatst gezien' topic in TMH. Met één groot verschil; dit is geen droge opsomming van filmtitels.
Iedere user beoordeeld zijn laatst geziene film(s) met een cijfer tussen de 1 en 10, waarna hij/zij vervolgens dit cijfer onderbouwt.
Het hoeft geen lange film review te worden, maar probeer in een aantal regels aan te geven wat je er van vond.

En natuurlijk mag er stevig gediscusieerd worden over te hoge of juist te lage beoordelingen. ;)
SPOILER WARNING

Het behoeft denk ik geen uitleg dat dit topic bordevol zal staan met mogelijke spoilers over films die nog niet of pas net in de Nederlandse bioscoop draaien.
U zijt bij deze gewaarschuwd. :Y
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Afbeelding
I Am Legend
5,5/10

I Am Legend begint niet verkeerd, het idee van de laatste persoon op aarde is heel aardig uitgewerkt. De verlaten straten van New York zijn erg indrukwekkend. Ook zitten er een aantal bijzonder harde schrik momenten in het eerste deel.
Helaas gaat het hierna snel bergafwaarts met het verhaal, Robert Neville blijkt bij lange na niet de enige te zijn op aarde. En hij ontmoet zijn 'Nemesis' in de vorm van een Alpha Male Darkseeker (mwah...)

Extra minpunten zijn er voor de CG 'darkseekers', dit ziet er ronduit verouderd uit en maakt het daardoor meteen een stuk minder spannend. De crawlers uit The Descent (echte acteurs, geen CG) waren vele malen angstaanjagender.
Waarom is hier in hemelsnaam gebruik gemaakt van CG? :?

Grootste pluspunt was de 6 minuten preview van The Dark Knight in Pathe IMAX. 8-)
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Het is dat ik weet dat je niet mijn broertje bent waarmee ik deze film een half uurtje geleden heb gekeken, dus dat het gewoon toeval is.

Ik heb dus ook net I am Legend gezien.

Ik geef deze film een 7.

Het begin vond ik beter dan het einde. Het idee van de film was erg goed, maar na een uur vond ik het beeld wel genoeg uitgewerkt en had het wat anders verder mogen gaan. Het einde vond ik nu ook niet het sterkte punt. Voor de rest was het als geheel gewoon een vermakelijke film die niet al te lang in het geheugen zal blijven zitten
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Heb best genoten van I am Legend.

Het idee van een virus dat mensen veranderd in mutanten sprak me behoorlijk aan. Het gebrek aan echt vel actie werd goedgemaakt door sommige zielige(Arme Sam ;( ) of simpelweg grappige momenten. De omgeving zag er ook niet verkeerd uit precies zoals ik een wereld met maar 1 mens zou voorstellen. Al met al een goede film.
  • Verhaal: 9/10
    Acteurs: 8/10
    Omgeving/effecten: 6/10
    -
    Totaal: 7,6/10
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Iedereen probeert wel eens voor God te spelen. De mensheid -en dan vooral de wetenschap- is soms al bijna God. Het kan inmiddels al de meest dodelijke ziektes genezen. In de westerse wereld is de gemiddelde levensverwachting in een eeuw tijd explosief gestegen. Maar dat gaat nooit zonder horten of stoten. Aids, Ebola, kanker…….het zijn nog steeds ongeneeslijke aandoeningen. Ook mensen onderling kunnen de levensverwachting expres naar beneden halen. Denk bijvoorbeeld aan de achter ons liggende wereldoorlogen, of de 9-11 attacks in New York.

En in New York speelt zich ‘I Am Legend’ af. Will Smith speelt de enige nog overlevende mens in het hermetisch afgesloten Manhattan……...tenminste dat denkt hij. Een extreem dodelijk virus heeft de wereldbevolking in 2009 met 90% doen afnemen. Terwijl het virus in eerste instantie een vaccin was tegen kanker. Het wordt al gauw duidelijk dat de mens God, Moeder Aarde of de vijandige buitenwereld nooit helemaal de baas kan zijn. Will Smith is wat dat betreft de enige mens in New York die nog wél blijft geloven in een goede afloop; die nog wel probeert om de wereld de baas te zijn.

‘I Am Legend’ is qua film intelligenter dan ik verwacht had. Wil je een slasher- annex zombiefilm zien? Dan begrijp je de film niet en loop je vast en zeker lachend uit de bios. Denk je een sci-fi-film a la ‘End Of Days’ te gaan zien, dan kun je de film beter mijden. ‘I Am Legend’ is een film die stof tot nadenken biedt; een intelligent ‘what-if-scenario’. En dat soort scenario’s worden vaak niet begrepen. De zondvloed? Das iets onzinnigs, iets uit De Bijbel. Maar wie had ooit verwacht dat 9-11, de Tsunami’s en de vorige twee wereldoorlogen zouden gaan plaatsvinden? Al deze rampen hebben, voor langere of kortere duur, diepe indruk gemaakt op de mensheid. Het is dan ook moeilijk voor te stellen dat er ooit misschien een echte zondvloed zou kunnen plaatsvinden.

Erg mooi is wat dat betreft de rol van Will Smith. De acteur speelt de pure menselijkheid in de beschreven situatie. Het is moeilijk voor te stellen, maar gekte, angst en eenzaamheid zijn soms de drijfveer voor het geloof; het geloof in jezelf of in één of andere entiteit. En de cirkel is dan compleet als dat geloof uiteindelijk toch weer een positieve uitwerking kan hebben op de samenleving, zoals Will Smith uiteindelijk laat zien.

Qua stijl doet de film een beetje denken aan ‘Planet Of The Apes’, ‘Deep Impact’ en ‘The Omega Man’. Een compleet door onkruid overwoekerd New York doet erg onwerkelijk en onheilspellend aan……..een beetje zoals het aangespoelde vrijheidsbeeld in de originele ‘Planet Of The Apes’. Will Smith spreekt daarnaast nog nadrukkelijk over ‘ground zero’: de plek waar alle destructie zich afspeelt. 9-11 valt, hoe gek het ook klinkt, daarbij in het niet.

‘I Am Legend’ is de perfecte combinatie van zinvolle actie, indrukwekkende special effects, een dieperliggend thema en een duidelijke boodschap. Beide elementen vullen elkaar erg goed aan. En de boodschap?: In de meest wanhopige situaties kan de meest eenzame mens nog tot wonderbaarlijk grote prestaties in staat zijn, als je maar in jezelf of iets anders blijft geloven. En: Moeder Aarde kan nog veel destructiever zijn dan we denken.


Mijn beoordeling: 8.0/10
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Character heet Robert Neville? Is het een remake van "The Omega Man"?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The Silencer schreef:Character heet Robert Neville? Is het een remake van "The Omega Man"?
Jep en niet zo'n beste als je 't mij vraagt.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Will Smith verrastte me met z'n acteerprestaties in 'I Am Legend'
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Afbeelding
Moordwijven
Beoordeling: 7.8

Een nieuwe film van Dick Maas. Drie 'high society' dames gaan ten strijde tegen de overspelige man van een van de drie. Wat volgt is een lading vooral komische situaties, en af en toe iets saaiere scenes.

Ik vond de film persoonlijk erg grappig. Lekker over de top. De drie hoofdrolspeelsters doen het goed, waarbij me Bracha van Doesburg misschien nog wel een beetje onderdoet voor de andere twee.

Het is geen hoogstaand drama, maar als avondje luchtig vermaak voldoet het wat mij betreft zeer zeker.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Mr Hayes schreef:‘I Am Legend’ is qua film intelligenter dan ik verwacht had. Wil je een slasher- annex zombiefilm zien? Dan begrijp je de film niet en loop je vast en zeker lachend uit de bios.
Het tweede deel zakte voor mijn gevoel juist af tot een slasher/zombie film.
Het zette mij iig zeker niet aan het denken zoals bepaalde andere films dat wel deden.
indrukwekkende special effects
Boh... Gollum zag er 6 jaar geleden nog realistischer uit.
De shots van een verlaten New York waren zeker niet verkeerd, maar de neppe CG darkseekers stelden erg teleur. :N
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

mogen alleen nieuwe films gepost worden. of ook oudere films ?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:
The Silencer schreef:Character heet Robert Neville? Is het een remake van "The Omega Man"?
Jep en niet zo'n beste als je 't mij vraagt.
Ik zal binnenkort eens mijn eigen mening erover vormen, mijn broer had hem toevallig gedownload. Bedankt voor de informatie iig. Eens kijken of ik The Omega Man nog kan vinden, die moeten we vast nog ergens op VHS hebben, dat weet ik wel zeker trouwens want ik heb hem nooit op TV gezien maar van band. Oh wacht, het kan best zijn dat het nog een van die Video2000 banden was :lachhuil:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Blind Guardian schreef:mogen alleen nieuwe films gepost worden. of ook oudere films ?
In principe alles wat je het laatst hebt gezien, dus wat net in de bios verschenen is tot dvd en je grafoude VCR verzamelingen aan toe.

Maakt niet uit. :Y)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

okay dan ;)
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Section31 schreef: De shots van een verlaten New York waren zeker niet verkeerd, maar de neppe CG darkseekers stelden erg teleur. :N
Hier helemaal mee eens. Vond dit zeer teleurstellend, misschien beter echte acteurs met make up gebruiken. Was een stuk beter geweest.

Het concept van de film vind ik iig niet verkeerd, alleen is slecht uitgewerkt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Afbeelding
I Am Legend (2007)
http://imdb.com/title/tt0480249/
http://www.rottentomatoes.com/m/i_am_legend/
5.5/10

^ With stupids :) Het lag in ieder geval niet aan Fail Smith, hij zat erg goed in z'n rol en zette Neville mooi neer na jaren alleen te zijn geweest. Maar hoe goed de eerst helft ook was, en hoe goed het originele verhaal ook mag zijn, dat neemt niet weg dat de rest van de film complete bullshit was. CGI waar je je tegenwoordig voor moet schamen, zeker met zo'n budget. En de tweede helft zat vol met plot holes en inconsistenties. Erg jammer.



Afbeelding
Ne le dis à personne (2006)
http://imdb.com/title/tt0362225/
http://www.rottentomatoes.com/m/ne_le_dis_a_personne/
8/10

De meeste Franse films gaan aan iedereen voorbij omdat ze gewoon weinig aandacht krijgen, maar deze is zeker de moeite waard. Erg spannende thriller met een goede cast en diepgaand plot.




Afbeelding
No Country For Old Men (2007)
http://imdb.com/title/tt0477348/
http://www.rottentomatoes.com/m/no_country_for_old_men/
9/10

Zonder twijfel een van de beste films van 2007. En verder sluit ik me aan bij alle zeer positieve reviews 8-)





Afbeelding
The Invasion (2007)
http://imdb.com/title/tt0427392/
http://www.rottentomatoes.com/m/invasion/
5/10

Weer een mislukte remake. Is prima te kijken door Nicole Kidman :9~ en Daniel Craig. Die kunnen zelfs deze film nog half redden. Ook complimenten aan Craig dat hij een karakter neerzet dat je geen enkel moment aan James Bond doet denken. Maar de rest van de film is zeer teleurstellend.





Afbeelding
http://imdb.com/title/tt0472062/
http://www.rottentomatoes.com/m/charlie_wilsons_war/
6.5/10

Aaron Sorkin als screenwriter, en dus een must-see voor alle West Wing fans ;) Een interessante film over Charlie Wilson die het budget voor hulp aan Afganistan verhoogt naar 1 miljard, daarmee de Soviet Unie verslaat, maar door training en bewapening van de Mujahedeen gelijk de basis legt voor al-Qaida. Helaas kwam door de standaard lengte van de film maar weinig van dit laatste uit de verf. Er wordt heel kort naar gehint aan het einde van de film, maar zeker niet duidelijk genoeg, waardoor het voor mijn gevoel maar een halve film is. Zeker doordat de film vrij vermakelijk wordt gebracht is het erg zonde dat er aan het einde niet een duidelijke twist zit. Complimenten aan Tom Hanks en Philip Seymour Hoffman, beide geweldig zoals altijd. Maar degene die Julia Roberts heeft gecast voor een key role in deze film moet zich schamen... erg slecht.





Afbeelding
Eastern Promises (2007)
http://imdb.com/title/tt0765443/
http://www.rottentomatoes.com/m/eastern_promises/
8/10

Erg goed drama met Naomi Watts :9~ en een lange Aragorn nude fighting scene :9~ . Alleen daarvoor moet iedereen deze film al zien!





Afbeelding
3:10 to Yuma (2007)
http://imdb.com/title/tt0381849/
http://www.rottentomatoes.com/m/310_to_yuma/
8/10

Lang verwacht, de 3:10 to Yuma remake. Nu is alles met Christian Bale per definitie geweldig, en ook deze film. Russell Crowe en de rest van de cast is ook erg goed. De hele film is erg spannend en meeslepend, alleen vond ik het jammer dat het einde neerkwam op 30 bad guys vs 1 good guy die 500 keer mis schieten. Dat hadden ze ook wel anders kunnen oplossen. Maargoed, neemt niet weg dat deze film zeker de moeite waard is.
Laatst gewijzigd door Vis op 01 jan 2008, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

'I am Legend'

mooimooi, zoals al eerder gezegd. goed geacteerd van will smith...maar ach, simpele foutjes, of rare dingetjes. ik vond het erg storend dat je nèt iets te vaak moest schrikken (ja, zelfs als die knurft een deur intrapt schiet je van je stoel, al je popcorn op de grond ;( ). daarnaast: een SR-71 blackbird op een vliegdekschip? volgens mij hadden die dingen een parachute nodig om te remmen, daarnaast ook nog een lang landingsbaan, en hij kan al helemaal niet opstijgen van een vliegdekschip. wat doet dat ding in godsnaam daar? :?

moment van sam was ook zeer zielig, en wederom netjes geacteerd van william smithel.

het eind...was het geld op? heel snel afgeraffeld voor mijn gevoel, niet genoeg aandacht gegeven, te snel gedaan, ach, je weet het. nou vraag ik me wel af of er nog meer film in de I am Legendreeks komt? gezien er ook meerdere boeken zijn. maar okee:
lege straten: toppie
acteerprestaties: toppie
zombies: kom, geef mij maar een èchte acteur
verhaal: mooi
william smithel: wat is het toch een lekkere neger ;)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

I am Legend vond ik 1 van de slechtste films van afgelopen jaar. Vooral dat einde niet meer normaal hoe slecht. Daarnaast maakt het karakter ook stupide keuzes, vooral als ie gevangen wordt in dat touw. Dat wicht komt ook zomaar uit de lucht vallen met God en follow the Butterfly. Leek me iets te veel op Signs en niet op een goede manier. Net zo ver gezocht met Swing it en dat glasje water. Wil 'm het liefst zo snel mogelijk vergeten en geef de film dan ook een 4/10.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Dat touw is erg lame inderdaad, maar is opzich nog te verklaren. Als je jaren alleen bent geweest, een hele routine hebt opgebouwd, en ineens staat zo'n pop op een heel andere plaats schrik je wel, en meestal denk je dan niet echt na. Dus in dat opzicht is het wel aannemelijk dat hij zich niet realiseerde dat het een val was. Maargoed, blijft lame.

Maar dat van die vrouw is echt bullshit. Ik zou eens van die schrijvers willen horen wat zij in hemelsnaam voor reden geven dat die vrouw 's nachts naar die pier ging, en dan ook nog eens met een kind! Absurd ;( .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

martine schreef:I am Legend vond ik 1 van de slechtste films van afgelopen jaar. Vooral dat einde niet meer normaal hoe slecht. Daarnaast maakt het karakter ook stupide keuzes, vooral als ie gevangen wordt in dat touw. Dat wicht komt ook zomaar uit de lucht vallen met God en follow the Butterfly. Leek me iets te veel op Signs en niet op een goede manier. Net zo ver gezocht met Swing it en dat glasje water. Wil 'm het liefst zo snel mogelijk vergeten en geef de film dan ook een 4/10.
En dan is het dus ook nog eens een slechte remake van een opzich aardig origineel...heb 'm nu gezien en ga 'm bij nader inzien zeker niet met * in de bios kijken, wel jammer, had er meer van verwacht.

Oh en voor het "last man on Earth" gevoel kan je misschien beter naar Children of Men kijken. Welliswaar een totaal andere insteek maar voor een groot deel dezelfde thema's en dat is wel een ontzettend goede film.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

koent schreef:daarnaast: een SR-71 blackbird op een vliegdekschip? volgens mij hadden die dingen een parachute nodig om te remmen, daarnaast ook nog een lang landingsbaan, en hij kan al helemaal niet opstijgen van een vliegdekschip. wat doet dat ding in godsnaam daar? :?
U.S.S. Intrepid Sea-Air-Space Museum
The "Intrepid" houses a large collection of aircraft including a British Royal Navy "Supermarine Scimitar", Navy F-14 Tomcat,an Air Force F-16 Fighting Falcon, a Marine Corps AV-8 Harrier, an A-12 Blackbird spy plane, a French Dassault Étendard IV, and a Polish MiG-21. The helicopter collection includes two Vietnam-era UH-1 Hueys, and two AH-1 Cobra gunships - a Marine Corps AH-1J Sea Cobra, and a fully restored Army AH-1 Cobra.

De U.S.S. Intrepid is een museum schip waar een A12 Blackbird (voorloper van de SR-71) op het dek gehesen is.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

Vis schreef:Dat touw is erg lame inderdaad, maar is opzich nog te verklaren. Als je jaren alleen bent geweest, een hele routine hebt opgebouwd, en ineens staat zo'n pop op een heel andere plaats schrik je wel, en meestal denk je dan niet echt na. Dus in dat opzicht is het wel aannemelijk dat hij zich niet realiseerde dat het een val was. Maargoed, blijft lame.

Maar dat van die vrouw is echt bullshit. Ik zou eens van die schrijvers willen horen wat zij in hemelsnaam voor reden geven dat die vrouw 's nachts naar die pier ging, en dan ook nog eens met een kind! Absurd ;( .
helemaal mee eens, die vrouw komt wel erg uit het niks. maar ze zei dat ze de hele dag daar had gestaan, misschien sliep ze in een gebouw tegenover, of in haar auto dichtbij, zodat ze merkte dat er iets aan de hand was op de pier.
Section31 schreef:
koent schreef:daarnaast: een SR-71 blackbird op een vliegdekschip? volgens mij hadden die dingen een parachute nodig om te remmen, daarnaast ook nog een lang landingsbaan, en hij kan al helemaal niet opstijgen van een vliegdekschip. wat doet dat ding in godsnaam daar? :?
U.S.S. Intrepid Sea-Air-Space Museum
The "Intrepid" houses a large collection of aircraft including a British Royal Navy "Supermarine Scimitar", Navy F-14 Tomcat,an Air Force F-16 Fighting Falcon, a Marine Corps AV-8 Harrier, an A-12 Blackbird spy plane, a French Dassault Étendard IV, and a Polish MiG-21. The helicopter collection includes two Vietnam-era UH-1 Hueys, and two AH-1 Cobra gunships - a Marine Corps AH-1J Sea Cobra, and a fully restored Army AH-1 Cobra.
fijn, bedankt voor de verheldering :)
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

The Silencer schreef:Character heet Robert Neville? Is het een remake van "The Omega Man"?
Nee, het is een verfilming van het boek "I am Legend" van Richard Matheson. De films "The Last Man on Earth" en "The Omega Man" zijn verfilmingen van het zelfde boek.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Karanov schreef:
The Silencer schreef:Character heet Robert Neville? Is het een remake van "The Omega Man"?
Nee, het is een verfilming van het boek "I am Legend" van Richard Matheson. De films "The Last Man on Earth" en "The Omega Man" zijn verfilmingen van het zelfde boek.
Dat het een boekverfilming was is toch bekend...tenminste in iedere recensie die ik gelezen heb van deze film (en de voorgangers) werd dat netjes vermeld. Neem aan dat jij 'm ook gezien hebt, welke van de drie vind jij het beste Eddie?
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Niemand van jullie vind het bizar dat het water, stroom en gas het allemaal nog doet?
Of dat Robert wel elk blok af kan gaan voor voedsel en noem maar op, maar de darkseekers doen dat niet?
Ze hebben geen sociale interactie maar die honden zijn net als bij de darkseekers zoals bij Robert 'huisdieren', terwijl Sam Robert bekant doodbijt.
Die dierentuin op Manhattan heeft maar 1 leeuw en leeuwin en de welpjes lopen bij de leeuwen rond.
En die vrouw slaat ook alle kanten, duikt opeens op met d'r zoon en vervolgens krijgen we een of ander nep Signs einde.

Ben haast in staat het boek te lezen, maar dat eindigt heel anders.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

captain crash schreef:
martine schreef:I am Legend vond ik 1 van de slechtste films van afgelopen jaar. Vooral dat einde niet meer normaal hoe slecht. Daarnaast maakt het karakter ook stupide keuzes, vooral als ie gevangen wordt in dat touw. Dat wicht komt ook zomaar uit de lucht vallen met God en follow the Butterfly. Leek me iets te veel op Signs en niet op een goede manier. Net zo ver gezocht met Swing it en dat glasje water. Wil 'm het liefst zo snel mogelijk vergeten en geef de film dan ook een 4/10.
En dan is het dus ook nog eens een slechte remake van een opzich aardig origineel...heb 'm nu gezien en ga 'm bij nader inzien zeker niet met * in de bios kijken, wel jammer, had er meer van verwacht.

Oh en voor het "last man on Earth" gevoel kan je misschien beter naar Children of Men kijken. Welliswaar een totaal andere insteek maar voor een groot deel dezelfde thema's en dat is wel een ontzettend goede film.
Klopt, heb ik op dvd en daar kreeg je idd. een soort van eenzaam/ wanhopig gevoel bij. Je gelooft het in ieder geval meteen. Dit had ik bij I Am Legend dus totaal niet. De onwaarschijnlijkheden stapelden zich in no time op.


Ook die vrouw met ik heb de hele dag op je gewacht. E dan zie je hem geen val zetten voor die zombies?

Ook vond ik het zeer slap dat ze ineens de muren van dat enorme huis opklommen en gewoon het plafond sloopten. En dan heb je op het eind van die lullige muurtjes om ze tegen te houden in het onaangetaste dorpje :lachhuil:

Wat dat betreft heeft Itsme ook gelijk. Gas, water en elektra. In de bios dacht ik nog, Yeah right en dat doet het allemaal nog perfect?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

itsme schreef:Niemand van jullie vind het bizar dat het water, stroom en gas het allemaal nog doet?
Neville had een hele rij aan generatoren staan, die hoorde je ook meteen aanspringen toen hij de warme douch opendraaide. Hoe hij dan stromend water voor elkaar krijgt kan ik niet verklaren met m'n onderontwikkeld loodgieters brein. ;)

Gas kan natuurlijk afkomstig zijn uit glasflessen zoals je die bijv ook in een caravan tegenkomt.
Of dat Robert wel elk blok af kan gaan voor voedsel en noem maar op, maar de darkseekers doen dat niet?
Aten die niet alleen vlees (instinctief), op dat ene alpha mannetje na is bij geen enkel andere darkseeker duidelijk gebleken dat ze enige vorm van intellect hadden (hersenloze zombies).
Ze hebben geen sociale interactie maar die honden zijn net als bij de darkseekers zoals bij Robert 'huisdieren', terwijl Sam Robert bekant doodbijt.
Dat was het alpha mannetje die, in tegenstelling tot de andere darkseekers, wel een ontwikkelde vorm van sociale interactie vertoonde.
Daar verkeek Neville zich eerder in de film ook lelijk op.
Die dierentuin op Manhattan heeft maar 1 leeuw en leeuwin en de welpjes lopen bij de leeuwen rond.
En dat op een eilandje nog wel. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

captain crash schreef:
Karanov schreef:
The Silencer schreef:Character heet Robert Neville? Is het een remake van "The Omega Man"?
Nee, het is een verfilming van het boek "I am Legend" van Richard Matheson. De films "The Last Man on Earth" en "The Omega Man" zijn verfilmingen van het zelfde boek.
Dat het een boekverfilming was is toch bekend...tenminste in iedere recensie die ik gelezen heb van deze film (en de voorgangers) werd dat netjes vermeld. Neem aan dat jij 'm ook gezien hebt, welke van de drie vind jij het beste Eddie?
Heb geen van de 3 gezien, jammer genoeg. Het boek heb ik ook nooit gelezen. Maar ik vind dit soort van onwetendheid zo irritant, omdat het tegenwoordig domweg een kwestie is van 5 minuten kijken op Wikipedia of IMDB. Laats zag ik een van die gratis kranten (Metro volgens mij) een recentie van Transformers, met daarin de woorden "de zoveelste strip verfilming". GAH! Als een krant zulke simpele dingen niet eens kan controleren dan zal de rest van hun fact-checking waarschijnlijk ook bagger zijn. :-(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Oh jah de kranten...hoe meer je van een onderwerp weet hoe meer onzin je ontdekt...en dan denk je daadwerkelijk, leren die journalisten dan niets?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

captain crash schreef:Oh jah de kranten...hoe meer je van een onderwerp weet hoe meer onzin je ontdekt...en dan denk je daadwerkelijk, leren die journalisten dan niets?
Ik ken een paar "journalisten". Hun standpunt: Ja, wij leren wel. Maar dat wil het publiek niet.
Plaats reactie