Binnenkort op televisie

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Binnenkort op televisie

Bericht door Vis »

Binnenkort op televisie
Komt er binnenkort een serie of film op tv die iedereen moet zien? Laat het hier weten!

Dit topic is niet bedoeld voor diepgaande discussies, maar om mede users ervan op de hoogte te stellen wanneer een serie (weer) op tv te zien is, of wanneer 's avonds een goede of leuke film te zien is. Laat in ieder geval weten op welke zender en hoe laat het te zien is, en plaats zo mogelijk een IMDb link of een link naar een bestaand topic op dit forum.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Binnenkort op televisie

Bericht door Aaargh »

Op Veronica:
Afbeelding
Journalist Ben Mears keert terug naar zijn geboorte-stad om het mysterie van een huis, waar hij als jongetje een vreselijk drama heeft meegemaakt, te onderzoeken. Maar bij aankomst in de stad blijkt het huis nieuwe bewoners te hebben die niet voor honderd procent te vertrouwen zijn.

Een miniserie met Rutger Hauer als 'thé badguy Kurt Barlow'. Kep het origineel uit 1979 wel ooit gezien en was goed verfilmd met David Soul. Nu is die film natuurlijk compleet oubollig geworden. Het betreft hier de 2004 versie... Kep de film nog nooit gezien en wil het nu net zijn dat ik dit boek voor een prikkie heb gekocht en aan het lezen ben...

http://www.imdb.com/title/tt0355987/
http://www.moviemeter.nl/film/24072
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salem's_Lot

Typo *schaam* hersteld... Thanx Blind Guardian!

Aanvullig: De 30 minuten van de film gezien en toen maar uitgezet. In mijn ogen worden er shotcuts gemaakt die het verhaal niet verdient. Een goed boek verfilmen is niet voor iedereen weggelegd... Kep er spijt van dat ik de film uberhaubt hier op het forum heb geplaatst...
Laatst gewijzigd door Aaargh op 26 jan 2008, 23:47, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Rutger Hauer ... 8-)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Afbeelding
In een handelsdispuut tussen de handelsfederatie en de planeet Naboo worden Jedimeester Qui-Gon Jinn en zijn leerling Obi-Wan Kenobi erop uitgestuurd als oude handelaren. Daar aangekomen blijkt de blokkade van oorlogsschepen van de handelsfederatie slechts een dekmantel voor een op handen zijnde invasie te zijn. De Jedi weten echter samen met de koningin te ontkomen en haasten zich naar de planeet Coruscant. Daar waarschuwen ze zowel de senaat als de oude Jedi-orde voor het gevaar. Tijdens hun reis leren ze de jonge Anakin Skywalker kennen. Qui-Gon Jinn is enorm onder de indruk en ziet in hem een oude voorspelling waarheid worden. Voordat hij Anakin tot zijn leerling benoemt, moet eerst afgerekend worden met het invasieleger en de Sith, die na duizend jaar weer teruggekeerd zijn.
http://www.imdb.com/title/tt0120915/
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_ ... tom_Menace
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

zelfs nicamlogo's, erbij wat een luxe. :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

EMH schreef:zelfs nicamlogo's, erbij wat een luxe. :*)
oh heten die dingen zo ?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Blind Guardian schreef:
EMH schreef:zelfs nicamlogo's, erbij wat een luxe. :*)
oh heten die dingen zo ?
Ja en zo blij dat men er mee is. Ik vind die hele kijkwijzer een farce, maar goed.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

EMH schreef:
Blind Guardian schreef:
EMH schreef:zelfs nicamlogo's, erbij wat een luxe. :*)
oh heten die dingen zo ?
Ja en zo blij dat men er mee is. Ik vind die hele kijkwijzer een farce, maar goed.
Same here. Maar het leek me geinig om ze erbij te zetten.... Zo lijkt het net echt! :+
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ik vind het zo wel gaaf gedaan. :*D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

25 Januari
Cinema 2: Last days
00:50 - 02:35 Nederland 2

Film over de ondergang van Nirvana-zanger Kurt Cobain, die de dagen voor zijn zelfmoord als een geest rondwaart in een groot landhuis. Van Sants meesterlijke portret biedt een fascinerend en ontroerend zicht op de woeste kracht van roem.

Ze zeiden dat Elephant ook uitgezonden zou worden, maar die kan ik niet vinden. Beide films zijn erg goed, wat mij betreft echte aanraders.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Volgens m'n gids (digitaal en papier) Ned 2: 22:50 uur Cinema 2: Elephant.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hmz dan heb ik er vermoedelijk overheen gekeken. Ik vind Elephant van de twee de beste, maar ze zijn beide erg sterk.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

THINNER (1996)
De 30 minuten van de film Salem's Lot gezien en toen maar uitgezet. In mijn ogen worden er shotcuts gemaakt die het verhaal niet verdient. Een goed boek verfilmen is niet voor iedereen weggelegd... Kep er spijt van dat ik de film uberhaubt hier op het forum heb geplaatst...

Wat schept mijn verbazing wanneer ik 0:30 uur nog ff de tv aanzet: Nog een Stephen King film. THINNER! Heb ik al eens gezien en ik kan me herinneren dat dit wel een goeie verfilming van het boek was. En ik val net in een scène waar Stephen King zelf acteert in de film. Een heeel klein rolletje want meneer King weet dat hij een schrijver is en geen acteur. Maar ik denk dat het wel iets zegt als de schrijver op welke manier dan ook mee werkt aan een film. Dit is een film die ik dan ook wel durf aan te raden. Dus als je hem ooit tegen komt in de videotheek of je ziet hem in de tvgids staan... ;-)
http://www.imdb.com/title/tt0117894/
Afbeelding
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Vanavond op SBS GREASE

Muziek/romantispeelfilm Afbeelding

John Travolta
Olivia Newton-John
Stockard Channing e.a

Regie: Randal Kleiser


De Australische Sandy brengt haar vakantie door in Amerika. Daar wordt ze verliefd op Danny. Maar aan alle goede dingen komt een eind, zo ook aan de vakantie. Als haar ouders besluiten om toch in Amerika te blijven, komt Sandy heel toevallig op de high school terecht waar Danny ook op zit. Als zij hier achter komt is haar geluk maar van korte duur, want de Danny van vakantie blijkt op school een stoere bink te zijn die bij de T-Birds hoort. En daarom heeft hij een bepaald imago hoog te houden. Sandy probeert vervolgens vriendschap te sluiten met de populairste meiden van de school, de Pink Ladies. Maar door haar truttige voorkomen blijft ze een eenling. Een verandering is nodig
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Room 101


De VPRO komt vanaf 6 februari met een Nederlandse versie van het BBC programma Room 101 (zie deze prachtige wikipagina). Het wordt nu gepresenteerd door Jan Jaap van der Wal. De eerste gast is Erik van Muiswinkel.

Ben benieuwd, ik was wel fan van het originele programma (vooral toen het gepresenteerd werd door paul merton, eigenlijk) :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ze gaan het toch weer versaaien, net zoals met al die andere programma's die ze van de bbc nagekeken hebben.

En met Paul Merton was het altijd wel leuk idd.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

uss defiant schreef:Ze gaan het toch weer versaaien, net zoals met al die andere programma's die ze van de bbc nagekeken hebben.
ja, ik heb wel gebaald van "doe maar normaal" bij bnn :shake:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Peti schreef:
uss defiant schreef:Ze gaan het toch weer versaaien, net zoals met al die andere programma's die ze van de bbc nagekeken hebben.
ja, ik heb wel gebaald van "doe maar normaal" bij bnn :shake:
heb ik zelf niet gezien, maar in hoeverre kan men het saaier maken? Het kan zo zijn dat het op de Nederlandse buis gewoon niet werkt, maar het lijkt me moeilijk om het concept saai te maken...het is alleen maar saai als mensen niet grappig zijn. Veel Nederlanders overschatten hun eigen grappigheid...das wel waar.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

dat vooral, ja ;) het concept is goed :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Klopt, daarnaast waren ze ook niet snel genoeg met woorden. Simon Amstell, die is snel.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

en grappig :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Jup. Evenals Phil Jupitus (ofzo), Bill Bailey, Alan Davies, Stephen Fry, Ian Hislop en Paul Merton.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

uss defiant schreef:Jup. Evenals Phil Jupitus (ofzo), Bill Bailey, Alan Davies, Stephen Fry, Ian Hislop en Paul Merton.
Phill Jupitus, Bill Bailey, Alan Davies (wie maakt toch al die wikipedia-pagina's? ;))

Die anderen hebben nooit meegedaan aan NMTB volgens mij, maar wel aan HIGNFY en Room 101 :pray2: Paul Merton :pray2:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Neuh, maar ze zijn wel allemaal vaste klanten bij mijn persoonlijke Big Three. (QI, HIGNFY en NMTB)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

same here :yes:

:love:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dit was vanavond in import: The Education of Shelby Knox. Ik was deze docu zelf eigenlijk alweer vergeten (komt uit 2005) maar zag 'm vanavond weer...en was ontzettend onder de indruk. Weet niet meer of ik dat de eerste keer ook was. In ieder geval, dit kunnen jullie dus nu niet meer op tv zien want het is al geweest...maar het internet zit vol wonderen. Ofwel, probeer toch eens te zien.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

^ Ik heb hem ook gezien, de tweede helft iig. Ongelooflijk dat dat meisje niet afgrijselijk gefrustreerd wordt...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Peti schreef:^ Ik heb hem ook gezien, de tweede helft iig. Ongelooflijk dat dat meisje niet afgrijselijk gefrustreerd wordt...
Ik vond die ouders goed, die maakten eigenlijk nog een veel grotere ontwikkeling door dan zijzelf. Ik heb haar een mail gestuurd, kijken of ze reageert.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

tof, ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Elke dinsdag en donderdag op Veronica Police Academy, start morgen om half negen met deel 1 en donderdag deel 2 :lachhuil:

Veronica, zolang het maar bout is en een hitserie is :{
Plaats reactie