"Dexter" (2006) (US)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

"Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Ik heb in blubbermans zijn overzichtopique geen verwijzing naar een draadje over Dexter gevonden, dus maak ik hem maar aan. Ter informatie, we hebben het over Dexter, de seriemoordenaar.

Dit topic gaat over de Amerikaanse uitzendingen, dus als je geen spoilers wilt lezen, BLIJF DAN WEG!

Eerst enkele links:
Officiele site: http://www.sho.com/site/dexter/home.do
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0773262/
Wikipedia artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter%20(TV%20series)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

De laatste paar afleveringen hadden enkele :eek: momenten.

Dat Quinn's neukertje de dochter van Arthur was, zag ik niet aankomen, hoewel het wel duidelijk was dat ze een special interest in die zaak had.

Ik had wel verwacht dat Arthur er in de afgelopen aflevering (4x11 - Hello, Dexter Morgan) achter zou komen wie Kyle Butler werkelijk is, de titels dekken de ladingen altijd heel goed. Ik kan niet wachten tot de seizoensfinale.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door captain crash »

volgens mij is er wel ergens een topic hoor

in dat topic heb ik meerdere keren geuit dat ik deze serie niet zo heel bijzonder vind. Ik ben iets teruggekomen op dat standpunt, de serie is best goed. Vooral het feit dat het voor elkaar krijgen om doorlopende verhalen een beetje op orde te houden verdient een pluim. Staat echter nog steeds niet in mijn persoonlijke top.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Dan had het in het overzicht moeten staan. Het komt wel vaak ter sprake in andere topics, misschien dat je daar gepost hebt?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door captain crash »

Er staat wel meer niet in het overzicht. Volgens mij is dat echt al in geen tijden bijgewerkt. Maargoed, los daarvan, bij goede zin speur ik vanavond nog wel naar het topic.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Ik heb even een search gedaan naar "Dexter" in topic titels in dit subforum en kreeg alleen dit topic. Als het daarmee niet kan vinden, dan maak ik een nieuwe aan (heb ik dus gedaan). Maar ja, ik weet ook dat de zoekfunctie niet meer helemaal goed werkt, maar als die geen topic uitspuugt ga ik geen pagina's lang titels afspeuren. Maar als je het vindt, dan kan deze best op slot.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Miriam »

Dexter is cool : )

Ben nu bij seizoen 4 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Kan ook geen eerder topic vinden, en lijst is idd al tijdje niet meer bijgewerkt :)

Vond het een vrij sterk seizoen tot nu toe, laatste episodes waren :*D Is het al maandag? :9~
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Ik moet overigens bekennen dat ik het in het begin wat raar vond John Litgow (geen idee hoe je zijn achternaam schrijft en ik ben lui) in de rol van een seriemoordenaar te zien. Bij hem denk ik toch altijd aan een stuntelige Dick Solomon.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Yeah er zijn meer fans. Dexter is supershow! De laatste paar waren jawdropping. Hele slimme serie.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door uss defiant »

Geweldige serie idd. Dit seizoen is echt geniaal met John Lithgow. Die vent verdient een emmy. (en Michael C. Hall en Jennifer Carpenter eigenlijk ook :P) Ben zeer benieuwd naar volgende week.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door R2D2 »

The Silencer schreef:Ik moet overigens bekennen dat ik het in het begin wat raar vond John Litgow (geen idee hoe je zijn achternaam schrijft en ik ben lui) in de rol van een seriemoordenaar te zien. Bij hem denk ik toch altijd aan een stuntelige Dick Solomon.
ik vind dat ie een perfecte seriemoordenaar neer zet
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Dat doet hij zeker, maar na jaren 3rd Rock was het voor mij gewoon even wennen om hem zo te zien. Ook grappig dat "Bud" uit JAG vermoord werd. Ik heb me altijd enorm geërgerd aan dat karakter in JAG. Nog twee nachtjes slapen en het is weer maandag :) Dat wordt een lange dag op de uni.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Master Vanhu Botie »

The Silencer schreef:Ook grappig dat "Bud" uit JAG vermoord werd. Ik heb me altijd enorm geërgerd aan dat karakter in JAG.
Je bent niet de enige ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door captain crash »

...vooral toen ie getrouwd was. Enige goede stuk met hem was toen hij en z'n vrouw hun baby verloren.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Mwa, ik vond dat minder, al dat Bud drama, was er al genoeg. Dat gedoe met het been en die clicheemomenten waarin hij zijn zoontje ziet en toch weer gaat leven bla bla bla. Ik heb genoten bij elke hamerslag die Dick uitgedeeld heeft aan Bud.

Maar morgen zal het wel goodbye Arthur zijn :byesad:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door captain crash »

oh, ik zal het anders zeggen: De specifieke ep waarin die baby overleed was goed, de rest daarna idd nietl.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Denk niet dat de Vlaamse tv die jaargang van JAG al uitgezonden heeft want ik herinner me de dood van hun kindje niet.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door captain crash »

dan lopen jullie wel heeeeeeeel erg achter

ncis al wel op de buis?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Jullie gaan offtopic.

Het enige wat ik zeer matig vind dit seizoen is het hele gedoe met Rita. Dexter als overspannen/belaste vader was goed gedaan, maar Rita hing er maar een beetje bij. Dan dat moment met de buurman.. dat sloeg eigenlijk ook nergens op. Beetje jammer, want in vorige seizoenen vond ik 'r veel leuker.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Ik vond het er eigenlijk bij passen. Ze voelde zich wellicht een beetje verwaarloosd (begrijpelijk) en dat is wellicht door de buurman verkeerd geïnterpreteerd. Daarbij komt ook nog eens Rita's verleden met Paul en het feit dat Dexter een keer is vreemd gegaan. Ik vind dat Rita best goed is neergezet.

Ik vind overigens dat Harry ook best prominent aanwezig is dit seizoen.

Ik kan niet wachten tot de laatste ep. Hij is nu...uhm, hij wordt op dit moment opgenomen omdat ik niet op tijd thuis was om te kijken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

:bigeek:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Ik vond het er eigenlijk bij passen. Ze voelde zich wellicht een beetje verwaarloosd (begrijpelijk) en dat is wellicht door de buurman verkeerd geïnterpreteerd. Daarbij komt ook nog eens Rita's verleden met Paul en het feit dat Dexter een keer is vreemd gegaan. Ik vind dat Rita best goed is neergezet.
Verhaaltechnisch klopte het allemaal wel inderdaad; vond dat deel alleen wat minder allemaal dan vorige seizoenen op de een of andere manier.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Wat.de.neuk? :o
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Had het ook niet verwacht :)

Vond de wrap-up erg goed van alle verhalen die tot nu toe liepen. En dan dat :o .
Sluit ook mooi aan bij alle Harry-stukjes uit dit seizoen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Ja zeker. Die Harry stukjes maken nu veel meer sense. En ik verwachtte het ook niet. Ik heb altijd e.e.a. verwacht als ik de titel zag, dit keer niet.

Ik vraag me er af of Deb er nog ooit achter gaat komen wie Dexter werkelijk is. In de boekenserie komt ze er aan het einde van deel 1 achter, als Dexter haar redt van zijn eigen broer (die hij dan overigens wel laat lopen).

Verder hoop ik dat ze geen "Dallas" gaan doen volgend seizoen.

Wat betreft de badkuipmoorden, had Trinity bij de vorige moorden niet altijd netjes een handdoek tegen de badkuip aanliggen?

Godverdomme, ik wil seizoen 5, ik wil het NU :-( Heb nu weer zo een BSG gevoel waar je bijna een jaar moest wachten na een cliffhanger.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Damn.... :{
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

The Silencer schreef:Wat betreft de badkuipmoorden, had Trinity bij de vorige moorden niet altijd netjes een handdoek tegen de badkuip aanliggen?
Kan iemand zich dit zo uit het blote hoofd herinneren? (heb geen zin om de eps nu te doorzoeken). Ik dacht dat bij de eerste badkuipmoord te zien was hoe hij een handdoek over de vloer legt.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Trutgras »

Ik werd in het begin totaal gestoord van dat geouwehoer ertussendoor. Gebeurt er wat interessants, komt er weer zo'n voiceover die me vertelt wat ik zelf ook wel kan zien. Inmiddels heb ik er geen last meer van, weet niet of de voice overs minder zijn geworden of dat ik ze gewoon in mijn hoofd doorspoel.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door uss defiant »

zijn zeker niet minder geworden heb ik het idee. Hoewel een gedeelte wel vervangen is door het praten met zijn denkbeeldige Harry. Ik vind het juist wel iets hebben die voiceovers.

Finale was behoorlijk schokkend. Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken in seizoen 5. Het is heel makkelijk de serie nu om zeep te helpen... Maargoed, tot nu toe heeft de serie me nog niet teleurgesteld.
Plaats reactie