"Dexter" (2006) (US)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Klopt, die stagair was ik even vergeten, vraag me af wat het daarmee op zich heeft. Overigens zei Dex niet tegen Deb dat hij nog iets van Adama moest afronden en ging ze daarom daarheen? Verder hebben ze denk ik bij Walking Dead afgekeken, kut seizoen met een knaller als afsluiting.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Ik heb 't laatste deel gisteren een paar keer gekeken, om er achter te komen waarom Debra daar heen ging, maar of ze leggen 't niet uit of ik heb 't steeds gemist. Op het dak hebben ze het erover dat die Travis nog steeds voortvluchtig is, daarna gaat Debra naar die psycholoog om d'r karakter nog te laten ver***, en daarna is Dexter met Travis bezig in die kerk. Het was toch diezelfde kerk? Dus... misschien dacht Debra dat Travis weer daar naar terugging? Al was heel de kerk opgeruimd en nergens meer een spoor van police tape ofzo. Er waren aardig wat mensen vermoord, dat had nog tijden lang een afgesloten crime scene moeten zijn. Dus misschien was 't een andere kerk... maar dat maakt ook geen sense.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Meer maakte wel geen sense, zoals dat niemand de muur gezien heeft of de agent niet even zijn collega's verwittigd dat er een kutkind op een van de daken rondloopt en hij zijn post even verlaat. Dus was dat betreft sta ik er niet van te kijken als het geen sense maakt.

Volgens mij was het wel Adama's kerk. Dan zou het enige zijn wat wel sense maakt, Dexter wil zijn slachtoffers altijd confronteren met hun handelingen en dan is er geen geschiktere plek als de kerk waarin alles begon (tenminste daar lag Adama ingevroren) en hij al zijn voorbereidingen getroffen heeft.

Ik dacht dat ik Dexter hoorde zeggen dat hij nog iets af moest maken, maar ik kan me niet meer herinneren tegen wie en in welke context. Had ook tegen oppas gericht kunnen zijn. In dat geval zou ik inderdaad niet weten welke reden Deb zou hebben om naar die kerk te gaan. Misschien heeft ze GPS tracking op Dexter gedaan....maar die mistte zijn telefoon, aan de andere kant, hij had weer een nieuwe toen op dat ding van Mini-Dexter was.

Ik denk niet dat ik wel een verklaring zou vinden als ik het einde nog eens terugkijk. Als er een verklaring zou zijn, dan denk ik dat jij die wel gevonden zou hebben. Verder is haar karakter inderdaad compleet verneukt. "In love" met Dexter? Blegh. Zomaar opeens? Stierenschijt. Overigens zou dat wel een heel stuk over kunnen zijn nu :') We weten niet hoe ze gaat reageren op het nieuws. Ik hoop stiekem op de "get down on ground motherfucker" Doakes reactie zoals die in Dexter voorstelling in seizoen 2 ooit is voorgekomen. Maar dat zal wel niet. Als ze gewaagd zijn, doen ze dat wel en moet Dexter haar omleggen. Nou DAT is een dilemma dat ik graag zou zien. Wat doet Dexter als zijn zus, naar eigen zeggen ooit de enige mens waar hij iets van gevoelens voor zou kunnen hebben, hem wil tegenhouden? Maar Dexter zit nu vol met gevoelens, de Dexter van de eerste paar seizoen is weg. Wellicht gaan de laatste seizoenen een grote Law en Order aflevering zijn waarin Dexter wordt terechtgesteld :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Galenfuinion schreef:Dat met die muurschildering... :lachhuil:

Heel seizoen 6 was klote, behalve de laatste 30 seconden.
En misschien dat die verhaallijn met die stagair nog ergens heen leidt, behalve Colin Hanks die het doosje opendoet...
Wat waren die laatste 30 seconden ook al weer? :') Ik had net een trailer gezien op gezichtsboek en kan me niet meer precies herinneren hoe het laatste seizoen eigenlijk afliep :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Oh god, dit begint toch niet weer he? :r
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Oh god, dit begint toch niet weer he? :r
Nee, nog niet :') Eind september schijnbaar. Trailer stelde overigens ook geen ruk voor, zinspeelt alleen erop dat Deb het nu weet. Verder nog geen beelden...schijnbaar komen er nog twee seizoenen overigens (inclusief aanstaande).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Slincer schreef:
Vis schreef:Oh god, dit begint toch niet weer he? :r
Nee, nog niet :') Eind september schijnbaar. Trailer stelde overigens ook geen ruk voor, zinspeelt alleen erop dat Deb het nu weet. Verder nog geen beelden...schijnbaar komen er nog twee seizoenen overigens (inclusief aanstaande).
Mweh... nog steeds een vieze smaak in m'n mond van 't laatste seizoen. Maar het voordeel is dat dat wel allemaal is afgesloten (niet dat ik me nog precies kan herinneren hoe 't nu afliep :')) en ze vast wel weer met wat nieuws komen. Als ze dan gelijk even nadenken over hoe ze hier mooie en einde aan maken in twee seizoenen, dan... wie weet.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
Slincer schreef:
Vis schreef:Oh god, dit begint toch niet weer he? :r
Nee, nog niet :') Eind september schijnbaar. Trailer stelde overigens ook geen ruk voor, zinspeelt alleen erop dat Deb het nu weet. Verder nog geen beelden...schijnbaar komen er nog twee seizoenen overigens (inclusief aanstaande).
Mweh... nog steeds een vieze smaak in m'n mond van 't laatste seizoen. Maar het voordeel is dat dat wel allemaal is afgesloten (niet dat ik me nog precies kan herinneren hoe 't nu afliep :')) en ze vast wel weer met wat nieuws komen. Als ze dan gelijk even nadenken over hoe ze hier mooie en einde aan maken in twee seizoenen, dan... wie weet.
Dat laatste is mijn enige hoop. Zie BSG en House, dat ging ook door tot in het langdradige maar toen bekend was wat de limiet aan het aantal eps ging zijn, toen kwam er op zijn minst een aardig einde uit.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

The Silencer schreef:
Galenfuinion schreef:Dat met die muurschildering... :lachhuil:

Heel seizoen 6 was klote, behalve de laatste 30 seconden.
En misschien dat die verhaallijn met die stagair nog ergens heen leidt, behalve Colin Hanks die het doosje opendoet...
Wat waren die laatste 30 seconden ook al weer? :') Ik had net een trailer gezien op gezichtsboek en kan me niet meer precies herinneren hoe het laatste seizoen eigenlijk afliep :')
Het eindigde met Deb die Dexter betrapte.
Ben blij dat het over twee seizoenen stopte, veel series worden beter als gewoon bekend is dat er niet gerekt hoeft te worden.
Ik verwacht dus dit seizoen ook wel een écht dikke cliff.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Afbeelding

:')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

WHEN I WAS AROUND DEXTER WAS STILL GOOD
MUTHAFUCKA
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Inderdaad, Dexter was zeker "more colourful" toen Doakes er nog was.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

En minder lame... bah zeg, ik heb zooo geen zin in deze serie :r
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:En minder lame... bah zeg, ik heb zooo geen zin in deze serie :r
Je hoeft niet te kijken you know :') Ik overweeg de laatste twee seizoenen aan me voorbij te laten gaan.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Punisher »

Het afgelopen (zesde) seizoen was niet geheel onaardig ... Het had z'n ups en downs, en was zeer zeker niet het beste seizoen, maar slecht was het toch ook niet.

Mega spoiler!
Spoiler (weergeven)
Het einde! :) Dit was zoals het vorige seizoen had moeten eindigen!
 
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door el spoque »

Bevat spoilers ;) :
Vis schreef:Ik heb 't laatste deel gisteren een paar keer gekeken, om er achter te komen waarom Debra daar heen ging, maar of ze leggen 't niet uit of ik heb 't steeds gemist. Op het dak hebben ze het erover dat die Travis nog steeds voortvluchtig is, daarna gaat Debra naar die psycholoog om d'r karakter nog te laten ver***, en daarna is Dexter met Travis bezig in die kerk. Het was toch diezelfde kerk? Dus... misschien dacht Debra dat Travis weer daar naar terugging? Al was heel de kerk opgeruimd en nergens meer een spoor van police tape ofzo. Er waren aardig wat mensen vermoord, dat had nog tijden lang een afgesloten crime scene moeten zijn. Dus misschien was 't een andere kerk... maar dat maakt ook geen sense.

Deb ging terug naar de kerk omdat ze na haar bezoek aan de shrink (waar ze toegaf aan haar liefde, WTF) op zoek was naar Dexter. Ze had 'm zelf de opdracht gegeven om de kerk nog eens uit te kammen naar sporen. Maar Dex kon dat tijdens de dag niet doen wegens het toneelstukje van zijn zoon.

Soit. op een ander forum had ik gehoord dat S6 héél erg slecht was. Maar ik vond dat niet.

Volgende discussie volgde :

Ik : Dexter 6 heb ik graag gezien, weer, bende trunten. Ik vond dat goed, behalve misschien the fact where D is in love with D, maar hey, dat is een detail dat diende om de allerlaatste scène in te leiden. Dat konden ze anders opgelost hebben, maar soit.

(Wat me dan weer wel dik tegenvalt is Big Bang Theory S5. Ik moet me verplichten om verder te kijken, alle dagen. Ik vond S4 al minder, maar S5... nee, ze doen hun best niet meer.)
Koen schreef:
spock schreef:Dexter 6 heb ik graag gezien, weer, bende trunten. Ik vond dat goed, behalve misschien the fact where D is in love with D, maar hey, dat is een detail dat diende om de allerlaatste scène in te leiden. Dat konden ze anders opgelost hebben, maar soit.
Gij jeanette ! :twisted:

Het is ook de schuld van Diogenes (he's too smart for his own good :wink: ) die iets onthulde waardoor een verrassing wegviel voor mij, ook die liefdeskwestie was er totaal over alsook de meest onwaarschijnlijke plotelementen. Hoopvol kijk ik uit naar het 7de seizoen want de wijze waarop de pionnen voor het volgende seizoen op het speelbord zijn gezet is inderdaad wel interessant...

plot elementen ? Als ge gelooft dat er een seriemoordenaar bij de Miami politie werkt, die alleen slechterikken vermoordt, en die het volledig politiecorps altijd te vlug af is (al 6 seizoenen) in het zoeken naar de hoofdverdachte, dan lig ik niet wakker van de plotelementen van de overall story arc.

Ik kijk Dexter omdat ik van de personages hou, de stad, de soap van zijn familie, vrienden en collega's, en zijn moordpartijen los van de overall story arc.

Wat de overall story arcs betreft : ik vond die al een beetje teveel van het goede vanaf S3. Maar die zijn steeds maar een klein deeltje van de reeks, gelukkig. 8)
Koen schreef:Je moet voor Dexter inderdaad nogal wat onwaarschijnlijkheden en onmogelijkheden voor lief nemen maar in het 6de seizoen was het van het goede/slechte teveel.
bof. Ik lig daar niet wakker van. Het is de soap die telt voor mij.
again : ik hou van de personages en de setting (Miami).

Gelukkig was ik de spoiler van Diogenes al vergeten. 8)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Zou dat onze koen(t) zijn? Ik betwijfel het :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Gisteren zou de eerste aflevering geweest moeten zijn. Ik moet hem nog....uhm kijken, heb hem natuurlijk netjes van tv opgenomen, moet alleen de band even vinden.

Ben benieuwd, want het was natuurlijk wel een allinge kliphanger afgelopen seizoen. Maar ik hoop ergens dat dit toch het laatste seizoen wordt en ze er een mooi einde aan vast maken. Het heeft zijn beste tijd wel gehad IMO.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

De recap van vorige seizoen was zo'n beetje alles wat je er eigenlijk van had hoeven te zien :')

Ben erg blij met deze episode. Goed opgezet, en
Spoiler (weergeven)
eindelijk!
  Heb zin in volgende week :cheer:

Dat 't na dit seizoen stopt hoop ik ook.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

blubje schreef:De recap van vorige seizoen was zo'n beetje alles wat je er eigenlijk van had hoeven te zien :')

Ben erg blij met deze episode. Goed opgezet, en
Spoiler (weergeven)
eindelijk!
  Heb zin in volgende week :cheer:

Dat 't na dit seizoen stopt hoop ik ook.
Hebben ze niet per ongeluk 6x12 laten zien? :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

The LaGuerta bitch needs to die.

Prima aflevering verder :good: Mag hopen dat ze hiervan het laatste seizoen maken en dan goed :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

Bedankt voor het hier plaatsen van m'n commentaar poekie :love2:

LaGuerta zal nog mooi roet in het eten gaan gooien inderdaad :')

Ik ben echt benieuwd hoe Debra nu verder gaat reageren. Het is nu al te zien dat ze er niet echt mee om kan gaan. Ze is al zo instabiel, en zonder Dexter als fallback, met pressure van LaGuerta, en het hele "holy flying fuck my brother is a serial killer", moet ze nu echt compleet in elkaar storten.

Bring it :dance:

Ik vind die boyfriend / serial killer game dude maar irritant trouwens...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

spatienazipolizei schreef:Bedankt voor het hier plaatsen van m'n commentaar poekie :love2:
Kan aan het tijdstip liggen maar ik snap hem niet ;-(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

El Slinco schreef:
spatienazipolizei schreef:Bedankt voor het hier plaatsen van m'n commentaar poekie :love2:
Kan aan het tijdstip liggen maar ik snap hem niet ;-(
Oh ik dacht dat ik dat in TMH had gepost, en jij 't hier neer had gezet. Maar schijnbaar had ik wel hier gepost :') Meestal hebben we 't over Flitspuntje in TMH; haalde ze even door elkaar. Sorry voor de fail en de verwarring :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

spatienazipolizei schreef:
El Slinco schreef:
spatienazipolizei schreef:Bedankt voor het hier plaatsen van m'n commentaar poekie :love2:
Kan aan het tijdstip liggen maar ik snap hem niet ;-(
Oh ik dacht dat ik dat in TMH had gepost, en jij 't hier neer had gezet. Maar schijnbaar had ik wel hier gepost :') Meestal hebben we 't over Flitspuntje in TMH; haalde ze even door elkaar. Sorry voor de fail en de verwarring :')
Ik vergeef je, we pijnigen Horckelmans wel :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

The Silencer schreef:Gisteren zou de eerste aflevering geweest moeten zijn. Ik moet hem nog....uhm kijken, heb hem natuurlijk netjes van tv opgenomen, moet alleen de band even vinden.

Ben benieuwd, want het was natuurlijk wel een allinge kliphanger afgelopen seizoen. Maar ik hoop ergens dat dit toch het laatste seizoen wordt en ze er een mooi einde aan vast maken. Het heeft zijn beste tijd wel gehad IMO.
Seizoen 8 wordt (waarschijnlijk) het laatste seizoen.

Net begin. Ze draaien er niet omheen en Deb weet nu de waarheid. Laat de rest van het seizoen maar komen!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Galenfuinion schreef:
The Silencer schreef:Gisteren zou de eerste aflevering geweest moeten zijn. Ik moet hem nog....uhm kijken, heb hem natuurlijk netjes van tv opgenomen, moet alleen de band even vinden.

Ben benieuwd, want het was natuurlijk wel een allinge kliphanger afgelopen seizoen. Maar ik hoop ergens dat dit toch het laatste seizoen wordt en ze er een mooi einde aan vast maken. Het heeft zijn beste tijd wel gehad IMO.
Seizoen 8 wordt (waarschijnlijk) het laatste seizoen.

Net begin. Ze draaien er niet omheen en Deb weet nu de waarheid. Laat de rest van het seizoen maar komen!
Meh nog een seizoen. Als seizoen 7 net zo blijft als de pilot, dan vind ik het niet erg, maar ik vrees dat het al snel minder gaat worden. We zullen zien, vooralsnog heb ik er zin in.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door el spoque »

In tegenstelling tot de filmreviews, vroeger, nu lees ik die niet meer, kan ik den humo veel beter volgen in hun DVDbox besprekingen.

Dexter 6 : http://www.humo.be/dvd-reviews/151450/dexter-seizoen-6 3 sterren, en ja ik vond dat ook veel beter dan de meeste trunten schreven op het Internet.

...gewist...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

trunten
(ww. trunte, getrunt)

de flauwerik uithangen
Dus eigenlijk gewoon Vissen :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

Ik snap niks van de laatste posts van el spoque, maar ehm... ja, idd!
Plaats reactie