"Person of Interest" (2011)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

"Person of Interest" (2011)

Bericht door CmdrCrichton »

Nog meer mensen die deze serie volgen? Bevalt best wel tot nu toe. :)

———

Afbeelding

http://www.imdb.com/title/tt1839578/
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Vis »

Nog wel, maar vind het bijzonder saai.

Ten eerste een stom achterliggend verhaal. Een figuur dat in z'n eentje een supercomputer bouwt in een verlaten kantoorgebouw welke alles weet en ziet (hallo Eagle Eye), maar schijnbaar is hij in z'n eentje bezig om deze "irrelevante" gebeurtenissen te stoppen? Yeah, right. Ik zou het veel aannemelijker vinden dat hier een complete FBI-divisie aan gewijd zou zijn ala Minority Report.

Ten tweede een matige cast. Benjamin Linus was leuk als... Benjamin Linus. Vind Michael Emerson niet echt een acteur die een serie kan dragen. Zelfde geldt voor James Caviezel. Leuk als muscle of go-to guy, maar verder... En dan nog een excuusnegerin als cop voor wat "dynamiek". Komt allemaal wat goedkoop over, en laten we wel wezen... dat is deze cast ook.

Ten derde stomme wekelijkse verhaaltjes. Waar gaat dit naar toe? Ik zie nog niet echt veel meer dan elke week een nieuw "persoon in nood"-verhaaltje. Dan kijk ik liever Early Edition wat in principe exact hetzelfde is, maar dan met een fatsoenlijke cast (Kyle Chandler is wél iemand die een serie kan dragen (zie ook Friday Night Lights)) en tenminste wat humor in plaats van een paar saaie kerels.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Galenfuinion »

Vis schreef:Nog wel, maar vind het bijzonder saai.

Ten eerste een stom achterliggend verhaal. Een figuur dat in z'n eentje een supercomputer bouwt in een verlaten kantoorgebouw welke alles weet en ziet (hallo Eagle Eye), maar schijnbaar is hij in z'n eentje bezig om deze "irrelevante" gebeurtenissen te stoppen? Yeah, right. Ik zou het veel aannemelijker vinden dat hier een complete FBI-divisie aan gewijd zou zijn ala Minority Report.

Ten tweede een matige cast. Benjamin Linus was leuk als... Benjamin Linus. Vind Michael Emerson niet echt een acteur die een serie kan dragen. Zelfde geldt voor James Caviezel. Leuk als muscle of go-to guy, maar verder... En dan nog een excuusnegerin als cop voor wat "dynamiek". Komt allemaal wat goedkoop over, en laten we wel wezen... dat is deze cast ook.

Ten derde stomme wekelijkse verhaaltjes. Waar gaat dit naar toe? Ik zie nog niet echt veel meer dan elke week een nieuw "persoon in nood"-verhaaltje. Dan kijk ik liever Early Edition wat in principe exact hetzelfde is, maar dan met een fatsoenlijke cast (Kyle Chandler is wél iemand die een serie kan dragen (zie ook Friday Night Lights)) en tenminste wat humor in plaats van een paar saaie kerels.
Na 2 afleveringen precies dezelfde mening. De setup klinkt intrigerend, maar om dit nu in de eerste 10 minuten van de pilot direct uit te leggen ging me wat te snel. Ik houd deze voorlopig in de kast en let wel op of er later in het seizoen nog buzz ontstaat. Kan ik altijd in de breaks nog inhalen. :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Vis »

Na de derde aflevering van gisteren heb ik besloten dit niet meer te kijken.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Galenfuinion »

Vis schreef:Na de derde aflevering van gisteren heb ik besloten dit niet meer te kijken.
Blij dat ik me die moeite al bespaard heb :duh2:
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Jadzia »

Is er iemand die dit nog kijkt? Ik moet eigenlijk zeggen dat ik best een leuke serie vind. Ik kan eigenlijk ook niet zeggen wat er precies leuk aan is, want het format is elke week hetzelfde. Machine vindt POI, man in pak mept wat badguys neer, benjamin linus hackt een computer en iedereen is weer gelukkig. Toch blijf ik kijken...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Jadzia schreef:Is er iemand die dit nog kijkt? Ik moet eigenlijk zeggen dat ik best een leuke serie vind. Ik kan eigenlijk ook niet zeggen wat er precies leuk aan is, want het format is elke week hetzelfde. Machine vindt POI, man in pak mept wat badguys neer, benjamin linus hackt een computer en iedereen is weer gelukkig. Toch blijf ik kijken...
In mijn mening beste nieuwe serie van vorig seizoen. De serie werd steeds beter en beter. Reese is gewoon kick-ass en de serie is ook wat vergelijkbaar Christopher Nolan's Batman reeks, niet verrassend als je weet dat zijn broer zowel aan Batman heeft gewerkt en de bedenker is van Person of Interest.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Vis »

Trekscaper schreef:
Jadzia schreef:Is er iemand die dit nog kijkt? Ik moet eigenlijk zeggen dat ik best een leuke serie vind. Ik kan eigenlijk ook niet zeggen wat er precies leuk aan is, want het format is elke week hetzelfde. Machine vindt POI, man in pak mept wat badguys neer, benjamin linus hackt een computer en iedereen is weer gelukkig. Toch blijf ik kijken...
In mijn mening beste nieuwe serie van vorig seizoen.
:eek:

Onbegrijpelijk :{
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door EMH »

Yeah, Veronica gaat een goede serie uitzenden :cheergroen: :*)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:
:eek:

Onbegrijpelijk :{
Niet iedereen is het met je eens ;)

Op tv.com zijn ze ook alleen maar lovend over de serie: http://www.tv.com/shows/person-of-interest-2011/
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Vis »

Trekscaper schreef:
Vis schreef:
:eek:

Onbegrijpelijk :{
Niet iedereen is het met je eens ;)

Op tv.com zijn ze ook alleen maar lovend over de serie: http://www.tv.com/shows/person-of-interest-2011/
Dus dat betekent dat 't geweldig moet zijn? Misschien voor mensen die 2 series kennen, LOST en Person of Interest, en verder totaal geen referentiekader hebben. Die recensies op TV.com zijn voornamelijk van tieners, wat wel duidelijk wordt aan de "Its awsum or what!!!!!!" headlines.

Wat ik er vorig jaar over schreef geldt wat mij betreft nog steeds. Het schreeuwt low budget: matig en ongeloofwaardig verhaal (wat de hele opzet al problematisch maakt), overduidelijke b-cast waarbij vrijwel geen enkel karakter veel échte ontwikkeling doormaakt (lang leve screen-filler cops), en uiteindelijk maar weinig inhoud (wat is er nou werkelijk gebeurd tussen de pilot en de laatste aflevering van het seizoen).

Het een leuke serie vinden voor wat vermaak kan ik nog inkomen, maar de "beste nieuwe serie van vorig seizoen"? Als je "vorig seizoen" wil beperken tot de herfst/winter van 2011 dan heb je 't alsnog over shows als Boss, Luck en Homeland, die toch op een compléét ander niveau zitten. Person of Interest zou ik eerder in dezelfde groep zetten als Threshold, FlashForward, Journeyman en V.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Jadzia »

Het is volgens mij een serie die niet al te serieus genomen moet worden. Ik vind Michael Emerson het trouwens wel aardig doen. En er zit humor in. Misschien niet de beste nieuwe serie, maar volgens mij ook niet de slechtste.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door captain crash »

Jadzia schreef:Het is volgens mij een serie die niet al te serieus genomen moet worden. Ik vind Michael Emerson het trouwens wel aardig doen. En er zit humor in. Misschien niet de beste nieuwe serie, maar volgens mij ook niet de slechtste.
Ik ben het hier met je eens, maar zelfs niet serieus genomen wordt het nog geen goede serie. Vis zijn argumenten zijn gerechtvaardigd, er wordt slecht geacteerd, er is amper karakterontwikkeling en eigenlijk geen echt verhaal. Dat is opzich geen probleem, ik vind deze serie namelijk ook zeer vermakelijk. Dat is echter iets anders dan het GOED vinden. Dat label is voorbehouden aan zaken die dat ook daadwerkelijk zijn. Een voorbeeld: GoT is een goede serie. Ik vind het persoonlijk niks, maar die mening maakt de serie kwalitatief niet minder goed. Ik vind deze serie vermakelijk, kijk er dus ook met plezier naar (hoewel ik het tweede seizoen nog moet zien), maar dat betekent niet dat ik de serie ook goed vind. Die dingen worden wat mij betreft teveel door elkaar gehaald, hier op het forum maar óólk op review sites. Daarbij is een review van een leek weinig waard, dat blijft een mening (zoals mijn mening ook mijn mening is en die van Vis die van Vis). En waarom zou het bovendien erg zijn dat een serie die je met plezier kijkt, die je vermakelijk vindt, door mensen met verstand van zaken niet als goed gezien wordt? Daar is niks mis mee...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Vis »

Jadzia schreef:Het is volgens mij een serie die niet al te serieus genomen moet worden.
Dan moeten ze er een dramedy van maken, zoals Doctor Who, Eureka of Warehouse 13. In die series gebeuren ook de meest vage dingen, komen geavanceerde computersystemen voorbij, etc. Alleen maakt niemand 't veel uit dat het allemaal niet echt klopt of mogelijk is, want de series zijn gewoon heel luchtig en niet bedoeld om zo serieus te nemen. Maar Person of Interest profileert zich juist wél als ontzettend serieuze "1984 is now"-show met (vaak dood)serieuze onderwerpen en science zonder de fiction. Als kijker neem ik het dan ook serieus, en ben ik teleurgesteld als de schrijvers tekortschieten. Dat het realisme ver te zoeken is komt gewoon door slecht schrijfwerk, niet omdat het de bedoeling was — das een groot verschil.
captain crash schreef:Daarbij is een review van een leek weinig waard, dat blijft een mening (zoals mijn mening ook mijn mening is en die van Vis die van Vis). En waarom zou het bovendien erg zijn dat een serie die je met plezier kijkt, die je vermakelijk vindt, door mensen met verstand van zaken niet als goed gezien wordt? Daar is niks mis mee...
Genau
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Jadzia »

Ik geloof ook niet dat ik ooit gezegd heb dat het een goede serie was. Ik heb gezegd dat ik de serie leuk vind om naar te kijken en dat er slechtere series zijn...

Ik ben denk ik met heel andere verwachtingen (lees: geen) aan de serie begonnen. Ik ben nu ongeveer halverwege het eerste seizoen en hij bevalt me tot nu toe goed.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door captain crash »

Was ook niet zozeer een reactie op jouw post, meer een algemene observatie als het gaat om veel discussies op dit forum (en ook elders) en zoals al gezegd: Ik vermaakte me er ook best mee en dat zal vast voor het tweede seizoen ook gelden als ik er ooit aan toe kom ;)
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Jadzia »

Dat is dezelfde reden dat ik pas halverwege het eerste seizoen ben. Te veel series, te weinig tijd.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Trekscaper schreef: In mijn mening beste nieuwe serie van vorig seizoen.
Het is mijn mening. Daarbij heb ik niet veel nieuwe series gekeken die gestart zijn vorig tv seizoen met de angst dat ze toch weer snel gecancelled worden. Dus van al de nieuwe series die ik gevolgd heb, is het mijn persoonlijke mening dat deze het beste is.

Daarbij ben ik onlangs begonnen met Homeland, heb vorige week 3e aflevering gezien en vind het een zeer interessante serie. Maargoed, zoals ik net zei, veel series halen niet eens de 6e aflevering, ik bewaar enkele nieuwe series dan ook tot in de zomer zodat ik ze geheel kan bekijken, wanneer ze aanslaan en niet gecancelled worden. Wie weet vind ik Homeland wel dadelijk de beste serie van het afgelopen seizoen, voor nu staat POI op nr. 1 :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Vis »

Hoe zou je Person of Interest waarderen vergeleken met andere series die je kent?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:Hoe zou je Person of Interest waarderen vergeleken met andere series die je kent?
Wat boven het gemiddelde serieniveau. Het is en blijft een CBS serie, net als NCIS. Toch iets beter dan NCIS omdat het een genre serie is, maar bij lange na niet het het niveau van series zoals Game of Thrones, The Walking Dead of Fringe.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Miriam »

Home Box Office series kan je niet vergelijken met gewone tv series. Overigs is Person of Interest best een aardige serie, al is alleen maar om het feit dat Benjamin Linus van het eiland is afgekomen en een nieuwe baan heeft :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Guess who? »

Ik vind het ook een best aardige serie. Kijkt lekker weg en ik erger me niet aan de repeterende dingen of de weinige ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Jadzia »

Ik heb inmiddels het eerste seizoen afgekeken en heb besloten om het tweede ook te gaan volgen. Wil toch wel weten hoe het verder gaat.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Guess who? »

Jadzia schreef:Ik heb inmiddels het eerste seizoen afgekeken en heb besloten om het tweede ook te gaan volgen. Wil toch wel weten hoe het verder gaat.
Me too :)

Nouja, hoogstwaarschijnlijk gaat John achter Finch aan. Zodra dat is gebeurd komen de nummers weer...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Vis »

Ging eens kijken wat er in S2 gebeurde. Niet veel boeiends, behalve dat er een hond in voorkwam die enkel luisterde naar "Dutch commands"! Wat grappig, dacht ik. Maar... drie keer raden in wat voor taal vervolgens commando's werden gegeven...
Spoiler (weergeven)
DEUTSCH! JAWOOOOOHL!!!!!

AUFLIEGEN!!!

Idiots :')
 
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:Ging eens kijken wat er in S2 gebeurde. Niet veel boeiends, behalve dat er een hond in voorkwam die enkel luisterde naar "Dutch commands"! Wat grappig, dacht ik. Maar... drie keer raden in wat voor taal vervolgens commando's werden gegeven...
Spoiler (weergeven)
DEUTSCH! JAWOOOOOHL!!!!!

AUFLIEGEN!!!

Idiots :')
 
Haha, ja in de tweede aflevering van het seizoen kwam weer "Nederlands" voorbij, alleen weer in het Duits :lachhuil:

In Grimm wordt vaak Duits gesproken, maar is ook weer geen Duits, want klinkt echt niet uit de mond van een Amerikaan.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Vis »

In Alias was dat ook altijd zo mooi. In vrij veel episodes waren ze ergens in 't buitenland, en Sydney kon natuurlijk 100 talen spreken. Als ze wat Russisch mompelde ofzo viel het ons niet op hoe slecht het was, maar zodra ze met Nederlands of Duits begon... :')
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Miriam »

Dutch en Deutch wordt vaak verward in de verenigde staten.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Trekscaper »

De hond van Person of Interest heeft een eigen twitter account en omfg, is in het Nederlands en super slecht vertaald:

https://twitter.com/BearDeHond

:lachhuil: :X
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: "Person of Interest" (2011)

Bericht door Jadzia »

Gevalletje Google translate denk ik...
Plaats reactie