"The Newsroom" (2012)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Guess who? »

En aflevering 3 was alweer een stuk beter :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

Ja de aflevering van deze week was inderdaad wel aardig. Lekker republikeinen bashen :*)
Maar nog steeds is MacKenzie een Michael Scott type en boeit de liefdes verhouding tussen Don, Magie & Jim nog steeds niet.. Wat is het trouwens met Sorkin om in elke serie een ontzettend lelijke secretaresse te casten en die een hoofdrol te geven (Donna WW, Suzanne studio 60, Maggie tNR) En er moeten meer mooie mannen bij komen :*)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Guess who? »

Voor mooie mensen ga je maar naar Google Afbeeldingen :lachhuil:

Uiteraard kan er meer verdieping komen, maar ik vind dat ze nu wel een goede stap hebben gezet. Je ziet beter de rol van de Leo met de Bowtie en interessant om de stem van de aandeelhouders te laten horen. Niet dat ze ff het nieuwsprogramma in één keer omgooien. Er moet wel een tegenkracht zijn. Die is er nu.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

Ja Leo inderdaad alleen dan met een suffe strik :lachhuil:

Over het algemeen is het verhaal ook niet slecht, maar het zijn meer de personages die maar een karakter eigenschap hebben of totaal niet realistisch overkomen.
Maar goed Studio 60 heb ik ook helemaal gezien en dat kon ik ook wel waarderen na 4 afleveringen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Guess who? »

^ Me too :)
Maar een algemeen nieuwsprogramma kan denk ik weer net iets meer bieden dan een sports night pogramma.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

Guess who? schreef:^ Me too :)
Maar een algemeen nieuwsprogramma kan denk ik weer net iets meer bieden dan een sports night Sketchshow pogramma.
;)
Gewoon een 30 Rock/SNL rip-off met ontzetend slechte grappen :P
Sportsnight was een sitcom/comedy en had ook een lachband :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Guess who? »

Miriam schreef:
Guess who? schreef:^ Me too :)
Maar een algemeen nieuwsprogramma kan denk ik weer net iets meer bieden dan een sports night Sketchshow pogramma.
;)
Gewoon een 30 Rock/SNL rip-off met ontzetend slechte grappen :P
Sportsnight was een sitcom/comedy en had ook een lachband :lachhuil:
Oh je hebt helemaal gelijk. Studio 60. Nouja, argument kan ook prima daarop toegepast worden :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Vis »

I disagree, want 't gaat uiteindelijk niet om het nieuws maar om de karakters. Die sketches in S60 waren crap, maar de karakters best wel interessant; de politiek in TWW was ook niet altijd even boeiend, maar wel hoe de karakters ermee omgingen, etc.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Guess who? »

Vis schreef:I disagree, want 't gaat uiteindelijk niet om het nieuws maar om de karakters. Die sketches in S60 waren crap, maar de karakters best wel interessant; de politiek in TWW was ook niet altijd even boeiend, maar wel hoe de karakters ermee omgingen, etc.
Fair enough. Het is ook meer persoonlijke smaak. VS en internationaal nieuws maken en het Witte Huis vind ik zelf al 3 stappen interessanter. Ik vind ook wel dat ze dat geloofwaardig doen.
Maar toch, de karakters mogen meer aandacht gaan krijgen. Maar we hebben het over ep 3 hè :) Ik zie wel degelijk mogelijkheden en aanzetjes die wat kunnen worden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:
Guess who? schreef:^ Me too :)
Maar een algemeen nieuwsprogramma kan denk ik weer net iets meer bieden dan een sports night Sketchshow pogramma.
;)
Gewoon een 30 Rock/SNL rip-off met ontzetend slechte grappen :P
Sportsnight was een sitcom/comedy en had ook een lachband :lachhuil:
De lachband bij sports night is al in het eerste seizoen verdwenen...heb je het uberhaupt wel helemaal gezien dan?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

Nee ik heb alleen seizoen 1 gezien, het ging ook meer om het begin.Seizoen 2 staat op een jaren plan om nog eens te gaan kijken, alleen de enige dag dat ik tv series kijk is op zondag :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:Nee ik heb alleen seizoen 1 gezien, het ging ook meer om het begin.Seizoen 2 staat op een jaren plan om nog eens te gaan kijken, alleen de enige dag dat ik tv series kijk is op zondag :lachhuil:
Kan het je dan wel aanraden, seizoen 2 is erg goed (en veel beter dan 1)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

Ik hou het voorlopig maar even bij the Newsroom (zo lang het duurt :P)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Vis »

Ok, maar even bijgekeken en ik snap er niks van. Alle relaties tussen al die mensen wijzen erop dat ze gewoon een paar weken of maanden bezig zijn nu met elkaar, maar schijnbaar is er al bijna een jaar voorbij? Dat slaat echt nergens op...
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Guess who? »

^ Ik vind ook dat dat gebeurt. Ik zou me kunnen voorstellen dat het komt doordat de crew ook nog maar net met elkaar aan de slag is. Maar toch, hier moeten ze wel echt aan werken.

Inhoudelijk blijf ik het sterk vinden. Een goede opbouw in de aflevering met een sterk hoogtepunt aan het einde.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

Ik moet zeggen de afleveringen worden met de week beter en interessanter, hoewel mijn vorige kritiek betreffende de personages nog steeds blijft staan.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Vis schreef:Ok, maar even bijgekeken en ik snap er niks van. Alle relaties tussen al die mensen wijzen erop dat ze gewoon een paar weken of maanden bezig zijn nu met elkaar, maar schijnbaar is er al bijna een jaar voorbij? Dat slaat echt nergens op...
8 maanden maar, ze begonnen met Deepwater Horizon dat midden april 2010 gebeurde en zijn nu bij Giffords in januari 2011.

Verder ben ik het ermee eens dat de afleveringen steeds beter worden, qua character o0ntwikkeling was het te verwachten. Ze hebben een vrij grote cast en zijn pas vier afleveringen in de serie, als ze uitgebreide ontwikkeling hadden willen doen zou de inhoud van de serie zelf ruimte moeten maken omdat ze anders niet met de tijd uitkomen. Ook was West Wing niet echt geweldig op character ontwikkeling in het begin van het eerste seizoen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Vis »

Dan nog lijken er slechts 4 weken (afleveringen) of hooguit twee maanden voorbij te zijn gegaan. Het lijkt gewoon alsof er vrijwel niets gebeurd is in de tussentijd. Zeker in zo'n omgeving moeten 8 maanden enorm veel uitmaken, alleen al voor de manier waarop ze (met elkaar) werken. En dan zijn er nog al die relaties. Mackenzie en Jeff Daniels zitten nog altijd over hun breakup te ouwehoeren, net alsof dat na 8 maanden samenwerken nog steeds zo relevant is. De blondie en andere news guy draaien nog altijd om elkaar heen, en elke aflevering gaat dat gewoon verder waar 't de vorige aflevering was gebleven, etc.

Ik zie niet hoe de afleveringen beter worden. Nog altijd geforceerde humor. Ja, na 2 keer weten we wel dat Bigfoot echt is. Na 3 keer is het niet grappig meer. Na 10 keer is het wanhopig. Acteurs zijn totaal niet op elkaar ingespeeld. Als je Sorkin kent zie je precies wat hij probeert te doen, en wat voor situaties hij probeert te creëren, maar daar blijft 't wel bij. Verder heeft geen enkel karakter zich nog verder ontwikkeld en zijn het precies dezelfde typetjes als uit de pilot. Als je dan nagaat dat er zogenaamd 8 maanden voorbij zijn gegaan dan is dat nog absurder.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door captain crash »

Serie heeft exact hetzelfde probleem als de eerste 13 afleveringen WW (of de eerste 8 Sports Night). Ik raad iedereen aan dat eens terug te kijken en dan even te vergeten wat er daarna gekomen is. Feit is dus in ieder geval dat Sorkin nog steeds weinig geleerd heeft....ook als hij geen drugs gebruikt. Toch vind ik dit zelf nog steeds vermakelijk genoeg om naar te blijven kijken. Goed is het nog lang niet, heeft nog wel de potentie om het te worden. Jammer dat het nog steeds niet lukt vanaf ep 1.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

Eigenlijk is dat het geval met al zijn series. Hij schrijft alles steeds het zelfde, alleen de setting is anders. Het concept is intressant alleen de personages er om heen zijn altijd zo inspiratieloos geschreven :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:Eigenlijk is dat het geval met al zijn series. Hij schrijft alles steeds het zelfde, alleen de setting is anders. Het concept is intressant alleen de personages er om heen zijn altijd zo inspiratieloos geschreven :{
Hangt er vanaf, dat was in WW toch echt niet zo. Bij die serie waren het eigenlijk vooral de personages die het uiteindelijk leuk hielden voor vier jaar (de andere drie tellen ff niet mee omdat Sorkin daar niet aan meegeschreven heeft, of in ieder geval niet officieel).Sports Night had standaard presonages die inderdaad later in Studio 60 en nu Newsroom gekopieerd zijn. Van Newsroom kan ik ook niet zeggen dat ik de setting zo boeiend vind.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Vis »

Wat ik me ook afvraag is met hoeveel sprongen ze nu vooruit gaan. Wat ze nu doen is kijken naar belangrijke/memorabele events uit 't verleden en duidelijk maken hoe slecht dat gecovered werd en hoe het hadden kunnen zijn (als zij echt waren). Maar als ze straks bij 't heden zijn aangekomen dan is het niet meer retrospectief en valt een groot stuk context weg omdat dat nog niet bestaat. Dus... of ze gaan dan dingen verzinnen, of ze gaan net doen alsof 2011 heel interessant was, of... tja..
Spoiler (weergeven)
Bigfoot... is real
 
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:
Miriam schreef:Eigenlijk is dat het geval met al zijn series. Hij schrijft alles steeds het zelfde, alleen de setting is anders. Het concept is intressant alleen de personages er om heen zijn altijd zo inspiratieloos geschreven :{
Hangt er vanaf, dat was in WW toch echt niet zo. Bij die serie waren het eigenlijk vooral de personages die het uiteindelijk leuk hielden voor vier jaar (de andere drie tellen ff niet mee omdat Sorkin daar niet aan meegeschreven heeft, of in ieder geval niet officieel).Sports Night had standaard presonages die inderdaad later in Studio 60 en nu Newsroom gekopieerd zijn. Van Newsroom kan ik ook niet zeggen dat ik de setting zo boeiend vind.
Daar zullen de meningen over verdeelt zijn en blijven. Maar valt het jullie ook op dat hij ook elke keer de zelfde soort personages schrijft?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Vis »

Snoezepoes schreef:Maar valt het jullie ook op dat hij ook elke keer de zelfde soort personages schrijft?
Indeed, en in sommige opzichten zijn ze ook allemaal even ongeloofwaardig. Iedereen kan 10 minuten lang aan één stuk praten over quasi-interessante zaken, van die "grappige" back-and-forth dialogen die je in de normale wereld nóóit zult voeren, iedereen heeft altijd briljante (althans, dat proberen ze, maar falen ze jammerlijk in hier) reacties klaar, etc. Zoiets is best leuk, maar niet altijd even aannemelijk, imo...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Vis »

- Het is nu februari 2011 en veel gaat door alsof het de dag na nieuwjaar is. Gedoe over Jeff ontslaan, blondie en blondie-boy, die verzonden email, etc. Maar er gebeuren schijnbaar wel dingen tussendoor. Vind het maar een zeer vreemd allemaal.
- Het renderen van een filmpje van een paar seconden duurt langer dan het kopiëren van de raw data naar een USB-thumb drive en naar de news room rennen? Riiiiiiiight :')
- Iemand loopt tegen een deur. Haha, grappig! Laten we 't nog eens doen.
- Grap over James T. Kirk die niet grappig was.
- Blondie is een complete psycho :{
- Standaard West Wing-moment met exact dezelfde muziek aan 't einde + feel good-moment... :')

Vind het nog steeds moeilijk om te zeggen wat er echt slecht aan is, want op zich is niets echt slecht. Maar zoals captain_crash al zei in een ander topic is dit het gewoon net niet.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

Het begint een beetje eentonig te worden;
- Will |& Mackenzie bitchen naar elkaar
- Maggie gedraagt zich weer als een 15 jarig kind
- Charlie geeft wijze woorden
- Mackenzie gedraagt zich als Michael Scott
- Jim doet iets nobels
- Neal doet iets nerderigs
- Maggie doet weer compleet debiel
- Will doet weer iets arrogantst
- Don gedraagt zich als een macho
- Sloan voegt weer 5 minuten niets toe
- token blackguy line
- iets over het nieuws
- een gecreëerd grappig moment
- Mackenzie loopt weer melodramatisch te doen
- Sports night/West Wing en/of Studio 60 moment
- alles loopt weer goed af

:Z Ik ben maar Sports Night gaan kijken
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Vis »

En.... we zijn aangekomen op 't punt waarbij ze geen inspiratie meer hadden en maar gewoon bullshit gaan verzinnen om problemen te creëren. Bravo.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Vis »

Speciaal voor Gw? die dit schijnbaar wel een goede aflevering vond of wellicht een andere aflevering heeft bekeken:

Miss "I speak Japanese" krijgt van Will te horen dat ze iemand moet laten liegen op TV en er dan hard overheen moet gaan. Vervolgens gaat ze Japans praten op TV en zelf dingen vertellen die ze wist van die gast, die ze schijnbaar goed kent en privé mee in gesprek was. "And there you have it". Hoe fucking dom moeten we zijn om te geloven dat ze zoiets zou doen? Denk je nu werkelijk dat ze in die positie niet weet hoe het nieuws werkt en wat ze wel en niet mag doen? Denk je werkelijk dat ze een bekende en haar big source op zo'n manier gaat behandelen? Ze benadrukken later desnoods nog dat ze precies weet hoe die cultuur in elkaar zit, dus allejezus waarom zou ze dan niet snappen dat hij er niet over kan praten op TV. Zij als geen ander weet dat heel goed, dus haar dan zo laten reageren is volkomen achterlijk.

Will betaalt schijnbaar twee jaar lang voor een dode psychiater waar hij nooit komt. Vervolgens krijgen we het aloude "oh ik ga niet met je praten ik wil gewoon m'n pillen, maar hey je trickt me en nu praten we toch een uur lang over m'n diepste gevoelens en oja, alle problemen komen door m'n evil vader."-trucje. Are you kidding me?! Inspiratie: 0.

Verder allemaal kleine onzin zoals McKenzy die gaat ranten over dat hij d'r al aan 't bedriegen was en je van ver aan kan zien komen hoe hij erop gaat reageren. Will zelf was ook totaal niet geloofwaardig met z'n mess-ups. Natuurlijk, hij draait z'n eigen naam om met die van de gast die na 'm komt. Zelfs al zou je zo'n fout willen maken dan moet je nog moeite doen want als je al jaren hetzelfde zegt op een bepaald moment gaat dat namelijk volledig automatisch. Ook allemaal kleine versprekingen die compleet geforceerd waren enkel om grappig te moeten zijn en mensen aan 't lachen te krijgen. Heb er zo'n enorme hekel aan als schrijvers op zo'n manier bezig zijn. Schrijf gvd een fatsoenlijk verhaal en zorg voor consistent gedrag van je karakters, in plaats van ze in allerlei hoeken te drukken om een lachmoment te creëren.

En dat hele gezeik met die black gay dude... Puh-lease! Ten eerste het feit dat ze een black gay dude en abortus erin moeten schrijven is enorm sneu (en geeft ook aan op wel niveau deze serie zit), maar dat Will hem compleet afmaakt en dat 't backfired was zo enorm zielig, en is totaal niet consistent met het karakter wat ze voor hem neer hebben gezet. Hij zou namelijk erg slim en scherp moeten zijn, en dat soort mensen maken niet zulke fouten. Nee, ook niet als ze moe zijn en z'n papa vroeger niet lief tegen 'm was.

Wal-ge-lijke aflevering :r

Het enige goede was dat we vrijwel geen blondie & boyfriends hebben gezien, en Japans is een mooie taal.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door MajinSource »

iFish schreef: Japans is een mooie taal.
:Y :stupid:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Newsroom" (2012)

Bericht door Miriam »

Goh je zou nog bijna gaan denken dat de schrijvers mijn kritieken op verschillende fora lezen. Deze aflevering ging zowaar nog ergens over. Ben benieuwd hoe ze hier mee verder gaan of dat ze weer die achterlijke maggie op de voor grond gaan plaatsen (Jim verwoorde het goed; "How are you still working here?" Dit moet absoluut een vraag zijn geweest die bijna iedere kijker zichzelf stelde na het zien van de pilot. Tja en Mackenzie iets minder debiel mag ook wel, als ik een debiele boos wil zien dan kijk ik wel naar de Office (daar zijn de grappen sowieso stukke malen beter van ook)
Plaats reactie