HELP, ik heb een e-reader!

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door GPS »

Wel lieve Star Trek maatjes. iets wat ik heel lang heb weten tegen te houden is nu een feit. Ik heb een e-reader.
GMS werd mijn verzameling ECHTE boeken zat. Nu ja, het feit dat het er zomaar, zonder dat ik er wat aan kan doen O-) , steeds meer werden.
Hoewel zij niets heeft met computers, ze vindt ze wel handig om iets op te zoeken op internet, heeft zij besloten dat ik nu maar aan een e-reader moet.
Ik geloof dat mijn aankondiging dat ik de Game of Thrones reeks ook wilde aanschaffen de doorslag heeft gegeven. Ze heeft zich er in ieder geval van overtuigd dat het eerste deel ook als e-book te verkrijgen is. Echter, helaas alleen in het Nederlands.

Ik moet er nog eens goed over nadenken. Ondertussen ligt hier op mijn bureau een klein pakketje mij aan te staren. Wat hebben mensen toch tegen echte boeken? ;-(
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door X-File »

Nu alle boeken inscannen en dan kan het feest op de rommelmarkt beginnen. ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Vis »

Brr.. vind het een mooie ontwikkeling, en vast handig in heel veel situaties, maar doe mij maar echte boeken. Vind het juist wel fijn om soms een keer NIET naar een schermpje te staren en gewoon een boek als écht boek te ervaren.


Wat voor e-reader heb je?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door GPS »

@ X-file: MIJN boeken naar de rommelmarkt :o :o :o .
Zeg stop jij eens heel snel met vloeken! :fire:

@ Vis: Zal even kijken. * kijkt op de doos* Een Kobo. Zegt me niets.
Maar ik ben het wel met je eens dat echte boeken veel prettiger zijn. ....... hoewel, als we volgende maand naar Bulgarije gaan, is het natuurlijk wel weer praktisch.
Oké, dat moet ik niet hard opzeggen. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Vis »

Nou ja, het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Je kan thuis nog gewoon echte boeken lezen en ergens verstoppen.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Trutgras »

Ten eerste vind ik het moeilijk te geloven dat GoT niet in het Engels verkrijgbaar zou zijn. Ten tweede, als GoT echt niet in het Engels verkrijgbaar is, het is in ieder geval wel "verkrijgbaar". Dat heb ik namelijk zojuist opgezocht. Voel je je schuldig als je iets "verkrijgt"? "Verkrijg" en lees het dan in het Engels, en betaal er vervolgens voor in het Nederlands. Mochten de "verkregen" bestanden toevallig in een format zijn dat jouw e-reader niet aankan, download dan calibre of het vergelijkbare programma van adobe, beide gratis. Die zetten het bestand graag voor je om in epub of wat je verder maar wil. Ten derde: welkom bij mijn team en luister niet naar de Luddieten. E-readers zijn beter, echte boeken zuigen, punt uit.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Majoor Tom »

Geef mij maar een ouderwets boek. Ik kan mij spiegelen aan Captain Picard die zijn Shakespeare's ook gewoon als boek las.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Trutgras »

Ja, net zoals Captain Picard zijn eigen zadel heeft. Zag je de hele bemanning staan lachen?

Wil je je in kwesties van smaak en comfort echt laten leiden door iemand die deze zwembroek aantrekt?
Afbeelding
Geen wonder dat hij vakanties niet leuk vindt.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Raynor's Revenge »

Bovendien zijn oranje dan wel paarse letters op de zwarte achtergrond van de PADD niet te vergelijken met een e-reader :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Vis »

Trutgras schreef:Ja, net zoals Captain Picard zijn eigen zadel heeft. Zag je de hele bemanning staan lachen?

Wil je je in kwesties van smaak en comfort echt laten leiden door iemand die deze zwembroek aantrekt?
http://i56.photobucket.com/albums/g168/ ... icard5.jpg
Geen wonder dat hij vakanties niet leuk vindt.
Zeg, nu gaan we onze kale en zweterige God toch niet beledigen he? :(
Raynor's Revenge schreef:Bovendien zijn oranje dan wel paarse letters op de zwarte achtergrond van de PADD niet te vergelijken met een e-reader :')
Dat was een stukje toekomst waar ze niet echt veel/goed over nagedacht hebben eigenlijk :')
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door captain crash »

GoT is in ieder geval met credit card via zowel britse als amerikaanse webwinkels legaal als e book te verkrijgen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door captain crash »

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door GPS »

Oké, Dank je wel voor de link.
Da's duidelijk. Dat wordt dus de Engelse versie op de e-reader.
Ter verduidelijking. Ik had alleen heel braaf in de (Nederlandse) e-boekwinkels op internet gezocht en daar is alleen de Nederlandse versie van deel 1 te koop.
Laatst gewijzigd door GPS op 04 apr 2012, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Majoor Tom »

Vis schreef:
Trutgras schreef:Ja, net zoals Captain Picard zijn eigen zadel heeft. Zag je de hele bemanning staan lachen?

Wil je je in kwesties van smaak en comfort echt laten leiden door iemand die deze zwembroek aantrekt?
http://i56.photobucket.com/albums/g168/ ... icard5.jpg
Geen wonder dat hij vakanties niet leuk vindt.
Zeg, nu gaan we onze kale en zweterige God toch niet beledigen he? :(
:pray:
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Trutgras »

Ik drukte slechts mijn medeleven uit. Bij een vrouw is cameltoe niet aangenaam, maar bij een man lijkt het me een heel nieuw niveau van pijnlijk.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Nemesis »

ik heb nog zo'n 2GB aan digitale boeken, mocht je interesse hebben :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:ik heb nog zo'n 2GB aan digitale boeken, mocht je interesse hebben :)
Je kan beter vertellen hoeveel je er hebt; 2GB kan ook één boek zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door captain crash »

Vis schreef:
Nemesis schreef:ik heb nog zo'n 2GB aan digitale boeken, mocht je interesse hebben :)
Je kan beter vertellen hoeveel je er hebt; 2GB kan ook één boek zijn.
En wat je hebt...2GB aan prut is prut ;)

Via een aantal Amerikaanse universiteiten kan je trouwens ook gewoon legaal gratis allerlei spul krijgen, is altijd wel weer de moeite waard om zo nu en dan te bekijken.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Majoor Tom »

Straks is alle menselijke kennis digitaal en dan zijn we wel erg kwetsbaar geworden. Eén elektromagnetische puls (http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_puls) en weg is alles. Kunnen we weer overnieuw beginnen, in holen en met knuppels.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door GPS »

Majoor Tom schreef:Straks is alle menselijke kennis digitaal en dan zijn we wel erg kwetsbaar geworden. Eén elektromagnetische puls (http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_puls) en weg is alles. Kunnen we weer overnieuw beginnen, in holen en met knuppels.
Het valt mij op dat hoe groter onze technische kennis wordt, hoe korter onze opslagmedia houdbaar blijven. Immers paier vegaat ook redelijk snel. Perkament gaat bijvoorbeeld veel lange mee. Om maar te zwijgen van rotstekeningen.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Majoor Tom »

GPS schreef:
Majoor Tom schreef:Straks is alle menselijke kennis digitaal en dan zijn we wel erg kwetsbaar geworden. Eén elektromagnetische puls (http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_puls) en weg is alles. Kunnen we weer overnieuw beginnen, in holen en met knuppels.
Het valt mij op dat hoe groter onze technische kennis wordt, hoe korter onze opslagmedia houdbaar blijven. Immers paier vegaat ook redelijk snel. Perkament gaat bijvoorbeeld veel lange mee. Om maar te zwijgen van rotstekeningen.
Ja dat is goed gezien.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Karanov »

Tja, een post-information-scarcity society is tegelijkertijd ook een informatie-wegwerp cultuur. Informatie op zich veel minder waard geworden naarmate onze methoden om informatie te verspreiden verbeterden.

Er zijn wel initiatieven om hier wat aan te doen en long-term digital media te ontwikkelen. Maar voorzover ik weet is daar nog weinig concreets uitgekomen.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Trutgras »

Nou, dan zit ik dubbel goed. Ik heb het plezier en gemak van computers, en Wally bewaart alles voor mijn nageslacht op kleitabletten. Gelukkig.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Majoor Tom »

Dat veel van onze kennis en belangrijke klassieke werken de donkerste eeuwen na de ineenstorting van het Romeinse Rijk hebben overleefd, is te danken aan de kloosters die in bouwwerken met dikke stenen muren, vaak gebouwd als forten op moeilijk bereikbare plaatsen, boeken hebben bewaard. Zie: The Name of the Rose (geweldige film). Moeten we niet eens gaan denken aan een modern equivalent daarvan? Een Ark of Knowledge.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Karanov »

Majoor Tom schreef:Dat veel van onze kennis en belangrijke klassieke werken de donkerste eeuwen na de ineenstorting van het Romeinse Rijk hebben overleefd, is te danken aan de kloosters die in bouwwerken met dikke stenen muren, vaak gebouwd als forten op moeilijk bereikbare plaatsen, boeken hebben bewaard. Zie: The Name of the Rose (geweldige film). Moeten we niet eens gaan denken aan een modern equivalent daarvan? Een Ark of Knowledge.
Het zou je verbazen hoeveel van de klassieke werken (met name van de Grieken) bewaard zijn gebleven door het werk van Islamitsche geleerden.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Majoor Tom »

Karanov schreef:
Majoor Tom schreef:Dat veel van onze kennis en belangrijke klassieke werken de donkerste eeuwen na de ineenstorting van het Romeinse Rijk hebben overleefd, is te danken aan de kloosters die in bouwwerken met dikke stenen muren, vaak gebouwd als forten op moeilijk bereikbare plaatsen, boeken hebben bewaard. Zie: The Name of the Rose (geweldige film). Moeten we niet eens gaan denken aan een modern equivalent daarvan? Een Ark of Knowledge.
Het zou je verbazen hoeveel van de klassieke werken (met name van de Grieken) bewaard zijn gebleven door het werk van Islamitsche geleerden.
Dat weet ik best wel.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Miriam »

GPS schreef: Om maar te zwijgen van rotstekeningen.
Ja bison die jij toen hebt getekend, staat er nog steeds :o
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Majoor Tom schreef:Dat veel van onze kennis en belangrijke klassieke werken de donkerste eeuwen na de ineenstorting van het Romeinse Rijk hebben overleefd, is te danken aan de kloosters die in bouwwerken met dikke stenen muren, vaak gebouwd als forten op moeilijk bereikbare plaatsen, boeken hebben bewaard. Zie: The Name of the Rose (geweldige film). Moeten we niet eens gaan denken aan een modern equivalent daarvan? Een Ark of Knowledge.
Dat is het geval allang. De EMP's die je eerder geciteerd hebt zijn vrij makkelijk tegen te verdedigen en vaak zijn overheids archieven en dergelijke hier al tegen beschermd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Miriam »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
Majoor Tom schreef:Dat veel van onze kennis en belangrijke klassieke werken de donkerste eeuwen na de ineenstorting van het Romeinse Rijk hebben overleefd, is te danken aan de kloosters die in bouwwerken met dikke stenen muren, vaak gebouwd als forten op moeilijk bereikbare plaatsen, boeken hebben bewaard. Zie: The Name of the Rose (geweldige film). Moeten we niet eens gaan denken aan een modern equivalent daarvan? Een Ark of Knowledge.
Dat is het geval allang. De EMP's die je eerder geciteerd hebt zijn vrij makkelijk tegen te verdedigen en vaak zijn overheids archieven en dergelijke hier al tegen beschermd.
Afbeelding
CHALLENGE ACCEPTED
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: HELP, ik heb een e-reader!

Bericht door Trutgras »

Majoor Tom schreef:Dat veel van onze kennis en belangrijke klassieke werken de donkerste eeuwen na de ineenstorting van het Romeinse Rijk hebben overleefd, is te danken aan de kloosters die in bouwwerken met dikke stenen muren, vaak gebouwd als forten op moeilijk bereikbare plaatsen, boeken hebben bewaard. Zie: The Name of the Rose (geweldige film). Moeten we niet eens gaan denken aan een modern equivalent daarvan? Een Ark of Knowledge.
Ik ben niet ongevoelig voor het historische perspectief en ik ben het met je eens dat de opslagkwestie belangrijk is, maar je weet hopelijk dat The Name of the Rose fictie is? En dat aan het eind van die film alle boeken juist in de fik vliegen? Dat is dan weer het vervelende van gecentraliseerde opslag.
Plaats reactie