"The Wire" (2002-2008)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

"The Wire" (2002-2008)

Bericht door Punisher »

Waarom is hier nog geen topic voor? Paar weken geleden begonnen met kijken, dit is echt heel goed.

Gejat van Wikipedia:
The Wire is an American crime drama television series set and produced in and around Baltimore, Maryland. Created and primarily written by author and former police reporter David Simon, the series was broadcast by the premium cable network HBO in the United States. The Wire premiered on June 2, 2002, and ended on March 9, 2008, comprising 60 episodes over five seasons.

Each season of The Wire introduces a different facet of the city of Baltimore. In chronological order they are: the illegal drug trade, the seaport system, the city government and bureaucracy, the school system, and the print news media. The large cast consists mainly of character actors who are little known for their other roles. Simon has said that despite its presentation as a crime drama, the show is "really about the American city, and about how we live together. It's about how institutions have an effect on individuals. Whether one is a cop, a longshoreman, a drug dealer, a politician, a judge or a lawyer, all are ultimately compromised and must contend with whatever institution to which they are committed."
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Wire (2002-2008)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik heb 'm me een jaartje of vijf geleden aan een gunstprijsje kunnen aanschaffen, maar heb alleen nog maar seizoen een gezien (en daar weet ik ondertussen niet veel meer van). Ik heb me wel voorgenomen om de serie na DS9 - die ik nu aan 't bekijken ben - terug vanaf 't begin op te nemen.

Ik herinner me wel dat de serie best wel goed was. Normale politieagenten en normale drugshandelaars in een normale situatie, met dagelijkse beslommeringen en moeilijkheden. Goed uitgetekende karakters en stevige acteerprestaties. Geen bad-guy-of-the-day-verhalen, maar een enkel verhaal, uitgesponnen over het gehele seizoen. Ik vond het toen wel 'n aanrader.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Wire" (2002-2008)

Bericht door Vis »

Sinds deze maand is het ook beschikbaar in HD en 16:9. Alleen is het oorspronkelijk gefilmd in SD en 4:3, en het omzetten was niet zonder problemen, aldus creator David Simon. Ik heb de originele versie al vaak gezien dus heb niet veel behoefte aan een HD-versie, maar als je 't nu voor het eerst kijkt en SD/4:3 een obstakel is gewoon de nieuwe versie gaan kijken, want het is het zeker waard.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Wire" (2002-2008)

Bericht door Miriam »

Omdat iedereen ziek word van mensen die de Wire hebben gezien en het gelijk aan iedereen opdringen. :greg:

Neemt niet weg dat het een goede serie is, alleen een topic heeft weinig zin om dat het al een tijd van de buis is.
Plaats reactie