Welk boek lees jij op dit moment?

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

het nieuwe boek van michael moore, helaas de nederlandse vertaling. maar het voorwoord is wel erg grappig, hoe hij balkenende af zit te zeiken.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Dune.. nog steeds. :-D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Stardust van Neil Gaiman
Gebruikersavatar
The Last Jedi
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 712
Lid geworden op: 16 sep 2002, 10:09
Locatie: Wherever there´s a Metal Gear...

Bericht door The Last Jedi »

Vector Prime van R.A. Salvatore... *D
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Eric Nylund - The Fall of Reach (Halo 1)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

de bijbel
duin (de eerste)
Gebruikersavatar
jelle
Ensign
Ensign
Berichten: 182
Lid geworden op: 29 okt 2003, 19:22
Locatie: monster

Bericht door jelle »

Tom Clancy- Ereschuld
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Oscar Wilde - The Picture of Dorian Gray
Homerus - Odyssee
M. Wood - De Conquistadores
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

Dakkon schreef:Oscar Wilde - The Picture of Dorian Gray
Homerus - Odyssee
M. Wood - De Conquistadores
Mysterie 1914-1918

Wat vreselijk freaky en best eng als je als cultuurgenietend hobiest hier in meeleeft.

Het gaat over allerlei mysterieuze dingen die tijdens deze oorlog zijn waargenomen.
In deze wereldoorlog zijn de meeste slachtoffers gevallen per vierkante meter, een dode zien was op dat moment een gewoonte om aan te zien voor degene die de mazzel hadden tussen deze vierkante meters te overleven. Een hel was een woord die geen waarde meer had.

-Mensen die (schijnt) engellen gezien te hebben.

maar niet alleen dat...
denk bijvoorbeeld aan het nummerbord van de auto waarin franz ferdinant is doodgeschoten (aanleiding tot de oorlog), op zijn nummerbord was zijn sterfdag waar te nemen.

-denk aan mensen die hedendaags langs de historische slagvelden rijden spontaan kippenvel krijgen terwijl ze niet weten wat zich daar heeft afgespeeld in het verleden.

-denk aan het feit dat met kerst de vijanden (engelsen/franzen en duitsers), onder het genot van een drankje met elkaar zaten te kaarten, en het onheil daarmee even zouden vergeten. (heel realistisch natuurlijk, want bij loopgravenoorlogen zaten de vijanden soms 2 meter tegenover elkaar!


en zo nog meer.. best eng als je ook nog eens zelf de historische slagvelden bezoekt, en daarnaast ook verdiept wat daar 90 jaar geleden gebeurd is!
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

WeAreTHeBorg schreef:
Mysterie 1914-1918

Wat vreselijk freaky en best eng als je als cultuurgenietend hobiest hier in meeleeft.
Ik kan het me voorstellen! Ben je net van plan in het kader van je hobby lekker te gaan genieten van een boek over oorlog, een van de mest hoogstaande cultuuruitingen van de westerse mensheid, blijkt dat er bij die bezigheid doden vallen! Wat een onbeschaamdheid!

[qoute] Het gaat over allerlei mysterieuze dingen die tijdens deze oorlog zijn waargenomen.
In deze wereldoorlog zijn de meeste slachtoffers gevallen per vierkante meter, een dode zien was op dat moment een gewoonte om aan te zien voor degene die de mazzel hadden tussen deze vierkante meters te overleven. Een hel was een woord die geen waarde meer had. [/quote]

OK, het is zeer goed mogelijk dat hier domme uitspraken in staan, ik kan ze echter niet vinden omdat dit stuk tekst nog onbegrijpelijker is dan het dom is.
-Mensen die (schijnt) engellen gezien te hebben.
Raar zeg, uitgeputte, gestresste en gewonde mensen die in schemer, stof en modder engelen menen te zien.... Weet je, ik vind ze best geloofwaardige getuigen.
maar niet alleen dat...
denk bijvoorbeeld aan het nummerbord van de auto waarin franz ferdinant is doodgeschoten (aanleiding tot de oorlog), op zijn nummerbord was zijn sterfdag waar te nemen.
Ik denk dat het de Marsmannetjes waren. Nu ik erover nadenk, Franz Ferdinand was zelf vast ook een Marsmannetje. Ik moet iets bekennen. Ik ben zelf ook een Marsmannetje, sorry Marsvrouwtje. En jij?
-denk aan mensen die hedendaags langs de historische slagvelden rijden spontaan kippenvel krijgen terwijl ze niet weten wat zich daar heeft afgespeeld in het verleden.
Wiedes, mensen die niet weten wat er in de 1e wereldoorlog is gebeurd zijn sukkels, sukkels lezen teveel van dit soort kletsverhaaltjes over mysterieuze verschijnselen en dan worden ze zo nerveus dat ze de rillingen krijgen van een willekeurig stuk kaalslag.
-denk aan het feit dat met kerst de vijanden (engelsen/franzen en duitsers), onder het genot van een drankje met elkaar zaten te kaarten, en het onheil daarmee even zouden vergeten. (heel realistisch natuurlijk, want bij loopgravenoorlogen zaten de vijanden soms 2 meter tegenover elkaar!
Ze zaten 4 JAAR LANG tegenover elkaar, daarom heet het een loopgravenoorlog. En degenen die vrolijk met elkaar zaten te kaarten zullen de officieren wel zijn geweest, die hoefden de gevolgen niet te dragen.
en zo nog meer.. best eng als je ook nog eens zelf de historische slagvelden bezoekt, en daarnaast ook verdiept wat daar 90 jaar geleden gebeurd is!
Iets wat jij denk ik nog nooit gedaan hebt.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

en ik heb er weer een hoop boeken erbij gepakt voor in de vakantie (in enkele ben ik al begonnen)

duin (was ik al in begonnen)
legenden van duin 2; de machine oorlog (nog niet in begonnen)
voorspel tot duin 1 t/m 3 (nog niet in begonnen)
harry potter 5 (al in begonnen, maar wel in het engels natuurlijk)
nog een boek waarvan ik de naam ben vergeten, maar nog niet in begonnen was.

de bijbel laat ik even rusten tot na de vakantie.
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

Trutgras schreef:
WeAreTHeBorg schreef:
Mysterie 1914-1918

Wat vreselijk freaky en best eng als je als cultuurgenietend hobiest hier in meeleeft.
Ik kan het me voorstellen! Ben je net van plan in het kader van je hobby lekker te gaan genieten van een boek over oorlog, een van de mest hoogstaande cultuuruitingen van de westerse mensheid, blijkt dat er bij die bezigheid doden vallen! Wat een onbeschaamdheid!

[qoute] Het gaat over allerlei mysterieuze dingen die tijdens deze oorlog zijn waargenomen.
In deze wereldoorlog zijn de meeste slachtoffers gevallen per vierkante meter, een dode zien was op dat moment een gewoonte om aan te zien voor degene die de mazzel hadden tussen deze vierkante meters te overleven. Een hel was een woord die geen waarde meer had.
OK, het is zeer goed mogelijk dat hier domme uitspraken in staan, ik kan ze echter niet vinden omdat dit stuk tekst nog onbegrijpelijker is dan het dom is.
-Mensen die (schijnt) engellen gezien te hebben.
Raar zeg, uitgeputte, gestresste en gewonde mensen die in schemer, stof en modder engelen menen te zien.... Weet je, ik vind ze best geloofwaardige getuigen.
maar niet alleen dat...
denk bijvoorbeeld aan het nummerbord van de auto waarin franz ferdinant is doodgeschoten (aanleiding tot de oorlog), op zijn nummerbord was zijn sterfdag waar te nemen.
Ik denk dat het de Marsmannetjes waren. Nu ik erover nadenk, Franz Ferdinand was zelf vast ook een Marsmannetje. Ik moet iets bekennen. Ik ben zelf ook een Marsmannetje, sorry Marsvrouwtje. En jij?
-denk aan mensen die hedendaags langs de historische slagvelden rijden spontaan kippenvel krijgen terwijl ze niet weten wat zich daar heeft afgespeeld in het verleden.
Wiedes, mensen die niet weten wat er in de 1e wereldoorlog is gebeurd zijn sukkels, sukkels lezen teveel van dit soort kletsverhaaltjes over mysterieuze verschijnselen en dan worden ze zo nerveus dat ze de rillingen krijgen van een willekeurig stuk kaalslag.
-denk aan het feit dat met kerst de vijanden (engelsen/franzen en duitsers), onder het genot van een drankje met elkaar zaten te kaarten, en het onheil daarmee even zouden vergeten. (heel realistisch natuurlijk, want bij loopgravenoorlogen zaten de vijanden soms 2 meter tegenover elkaar!
Ze zaten 4 JAAR LANG tegenover elkaar, daarom heet het een loopgravenoorlog. En degenen die vrolijk met elkaar zaten te kaarten zullen de officieren wel zijn geweest, die hoefden de gevolgen niet te dragen.
en zo nog meer.. best eng als je ook nog eens zelf de historische slagvelden bezoekt, en daarnaast ook verdiept wat daar 90 jaar geleden gebeurd is!
Iets wat jij denk ik nog nooit gedaan hebt.[/quote]


Wat wil je nou bereiken met je hoogmoedige uitlatingen.
Jij denkt zeker dat ik respectloos als een kansloze massatoerist de echte werkelijkheid niet onder de ogen wil zien.
Nou dan zal ik je toch moeten teleurstellen....

Ik denk ook dat er veel onzin in zou kunnen staan, maar dat neemt niet weg dat het spannend kan zijn, laat staan dat er wel wonderbaarlijke dingen gebeurd zouden kunnen zijn, waarover wij hedendaags alleen maar over kunnen speculeren.

Maar verder geen woorden meer aan je vuilmaken, aangezien je als amateur niet eens echt in de geschiedenist verdiept.
Iets wat jij denk ik nog nooit gedaan hebt.
what ever
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

William Dietz - The Flood (Halo 02)
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Nalan »

Harry Potter 5
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

The Hitchhikersguide to the galaxy. Ik hoor er veel over, dus ik ben erg benieuwd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar verder geen woorden meer aan je vuilmaken, aangezien je als amateur niet eens echt in de geschiedenist verdiept.
Oeh dat zeg je tegen trutgras...das gevaarlijk...ik krijg gezien jou post (en interesses) meer het gevoel dat jij de amateur bent en niet zij...trouwens voordat je mij begint uit te schelden voor amateur...ik studeer geschiedenis
Gebruikersavatar
Nightraven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 10 jul 2003, 10:08
Locatie: Nieuwleusen
Contacteer:

Bericht door Nightraven »

"Misery" van Stephen King :) had een aantal boeken van em gelezen (The Stand, Christine) en deze moest ook zeer goed wezen. nog maar net begonnen , bladzijde 16, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
The Last Jedi
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 712
Lid geworden op: 16 sep 2002, 10:09
Locatie: Wherever there´s a Metal Gear...

Bericht door The Last Jedi »

Dark Tide 1: Onslaught
Laatst gewijzigd door The Last Jedi op 08 jul 2004, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Eindelijk: Unity (star trek ds9)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Eric Nylund - First Strike (Halo 03)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Net uit: Bill the galactic hero. Niet aan beginnen zou ik zeggen. De schrijver doet alsof hij leuk is en dan krijg je 200 goedkope grappen die je zelf ook wel had kunnen verzinnen (ze voeren oorlog tegen de planeet Eyerack - o alsjeblieft zeg).

Nu in bezig: Joy and Josephine - Monica Dickens. Het idee voor het plot is niet heel hoogstaand, maar deze mevrouw kan echt geweldig karakters en kleine gebeurtenissen beschrijven, met een heel goed en subtiel gevoel voor humor. Ik denk dat ik meer boeken van haar ga zoeken.

Nog 1 boekentip speciaal voor WeAreTheBorg: Im Westen Nichts Neues
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

The bourne Supremacy

Deel 2 uit de Bourne trilogie volgend jaar zal er een film van uitkomen met wederom Matt Damon als Jason Bourne
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik heb al een aardig stukkie uit The Silmarillion gelezen, maar heb er al een tijd niet mer in gelezen. ga er binnenkort mee verder.
Gebruikersavatar
The Last Jedi
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 712
Lid geworden op: 16 sep 2002, 10:09
Locatie: Wherever there´s a Metal Gear...

Bericht door The Last Jedi »

Dark Tide 2: Ruin van Michael Stackpole
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

humor. Ik denk dat ik meer boeken van haar ga zoeken.

Nog 1 boekentip speciaal voor WeAreTheBorg: Im Westen Nichts Neues
Die ken ik allang.. ;)
velden van weleer is misschien wel de meest interresante die ik ken.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Jeff Grubb - StarCraft #1 - Liberty's Crusade
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Net uitgelezen: Gabriel Mesta - StarCraft #2 - Shadow of the Xel'Naga
Ga nu lezen: Tracy Hickman - StarCraft #3 - Speed of Darkness
Gebruikersavatar
DOOM_er
Ensign
Ensign
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2002, 23:48
Locatie: Qo'noS
Contacteer:

Bericht door DOOM_er »

De verzamelde werken van Shakespeare! :9~
In het originele, prachtige Engels. :)
1024 pagina's, dus duurt nog wel even voor ik 'm uit heb.. net pas het eerste toneelstuk, The Tempest, gelezen.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Jane Austen - Emma. En ik zit ook nog gespannen door te lezen omdat ik benieuwd ben hoe het afloopt. Ik weet niet of dit wel goed gaat.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

terry goodkind - de tweede wet van de magie
Plaats reactie