"Six Feet Under" (2001-2005)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

"Six Feet Under" (2001-2005)

Bericht door Sky »


Afbeelding

SIX FEET UNDER : een zwarte komedie die je wakker schudt

Afbeelding

Deze prachtige HBO serie portretteert op dramatisch-komische wijze het chaotische leven van een bizarre familie en het reilen en zeilen van hun familiebedrijf, een begrafenisonderneming in Los Angeles. De NPS heeft inmiddels ook de derde serie aangekocht en de vierde serie is in Amerika op dit moment in productie. De serie behoort samen met The Sopranos en Westwing tot het beste wat Amerika aan drama te bieden heeft. Six Feet Under ontving 6 Emmy Awards voor serie 2 en kreeg onlangs maar liefst 16 Emmy nominaties voor serie 3. De uitreiking hiervan vindt plaats in september.

Executive producers: Alan Ball & Alan Poul · Productie: HBO · Regie: Alan Ball, Alan Coulter, Jim McBride, Jeremy Podeswa, John Patterson, Kathy Bates, Lisa Cholodenko, Michael Engler, Miguel Arteta, en Rodrigio Garcia · Scenario: Alan Ball, Eric Kaplan, Lawrence Andries, Rick Cleveland, Christian Taylor, Kate Robin en Christian Williams.

Cast:

Vader Nathaniel Fisher senior: Richard Jenkins
Moeder Ruth Fisher: Francis Conroy
Zoon Nate Fisher junior: Peter Krause
Zoon David Fisher: Michael C. Hall
Dochter Claire Fisher: Lauren Ambrose
Brenda Chenowitch: Rachel Griffiths
Billy Chenowitch: Jeremy Sistro
Federico Diaz: Freddy Rodriguez
Keith Charles: Mathew St. Patrick


Executive producers: Alan Ball & Alan Poul Productie: HBO · Regie: Alan Ball, Alan Coulter, Jim McBride, Jeremy Podeswa, John Patterson, Kathy Bates, Lisa Cholodenko, Michael Engler, Miguel Arteta, en Rodrigio Garcia · Scenario: Alan Ball, Eric Kaplan, Lawrence Andries, Rick Cleveland, Christian Taylor, Kate Robin en Christian Williams. Bron: http://www.nps.nl

Ik ben vorig week begonnen met kijken, en ik moet zeggen, voor een eerste impressie, het beviel me goed. Het is absoluut geen typisch-usa soap zoals andere "drama's".....

Heeft iemand al kennisgemaakt met Six Feet Under ? Of heeft iemand hem al gevolgd ? Hoe bevalt het ?
Gebruikersavatar
Jack Bauer
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 aug 2003, 17:16
Locatie: Gent

Bericht door Jack Bauer »

Ik heb de eerste twee seizoenen gezien.
Het eerste seizoen vond ik vrij sterk. Degelijk acteerwerk, goede verhalen (zowel de afgeronde verhalen als de doorlopende verhaallijnen) en het ging ergens naartoe.
Het tweede seizoen viel me een beetje tegen. Het werd een beetje soap-achtig en de doorlopende verhaallijnen leken soms iets minder strak. De laatste drie afleveringen stonden wel weer op niveau.
Gebruikersavatar
Cmdr. The Patriot
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 889
Lid geworden op: 02 jun 2003, 14:11
Locatie: Utrecht and Zoetermeer, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Cmdr. The Patriot »

Ik ben volgens mij ook vorige week begonnen met kijken. Die aflevering waarin die dochter iets probeert te krijgen met die broer, en dat die zoon die geheimen van z´n vader ontdekt.

Ik had al van deze serie gehoord, en het lijkt mij een leuke serie. Gewoon, het leven van een undertaker, mixed with some real life. Ja, ik blijf nog wel ff kijken. Het trekt mij gewoon aan 8-)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Bizarre serie, maar toch goed gemaakt, niet volledig m'n stijl, maar ik volg het toch. Meestal moet ik op het einde van een episode toch toegeven dat het goed gedaan is. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Erg goede serie, zeer de moeite waard om te volgen
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

captain crash schreef:Erg goede serie, zeer de moeite waard om te volgen
Jup, couldn't agree more. Een van m'n (huidige) favoriete series, ik wacht al met smart op de dvdbox van seizoen 2 (moet binnenkort uitkomen dacht ik) en het begin van seizoen 3!
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

Ik heb bij de eerste (voor mij dan) aflevering gemerkt dat het een rustige is, niet zo hectisch.... Geld dat voor de hele serie ?
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

Sky schreef:Ik heb bij de eerste (voor mij dan) aflevering gemerkt dat het een rustige is, niet zo hectisch.... Geld dat voor de hele serie ?
Ken je de film American Beauty? De schrijver (Alan Ball) an AB is ook verantwoordelijk voor SFU. De sfeer en humor komen wel overeen. Er komen vaak nogal absurde situaties voor.
Gebruikersavatar
Jack Bauer
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 aug 2003, 17:16
Locatie: Gent

Bericht door Jack Bauer »

Sky schreef:Ik heb bij de eerste (voor mij dan) aflevering gemerkt dat het een rustige is, niet zo hectisch.... Geld dat voor de hele serie ?
De serie moet het vooral van karakterontwikkeling hebben en minder van plot. De afleveringen kabbelen bij wijze van spreken een beetje voort en hebben zeker geen hoog tempo. Dit wordt ook versterkt door de vrij klassieke manier van filmen en de montage. Op dat gebied komt het goed overeen met "The Sopranos" (een andere HBO-serie).
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

jOzh schreef:
Sky schreef:Ik heb bij de eerste (voor mij dan) aflevering gemerkt dat het een rustige is, niet zo hectisch.... Geld dat voor de hele serie ?
Ken je de film American Beauty? De schrijver (Alan Ball) an AB is ook verantwoordelijk voor SFU. De sfeer en humor komen wel overeen. Er komen vaak nogal absurde situaties voor.
Aha... Ik had niet meteen de link gelegd, maar herken het wel.
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

SIX FEET UNDER is weer terug bij de NPS!

Elke zondag 22.30 uur op Nederland 3

De NPS zendt vanaf zondag 9 januari 2005 dertien nieuwe afleveringen van 'Six feet under' uit; de zeer gewaardeerde dramaserie die bekroond werd met verschillende Emmy awards.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En ik heb het lekker op DVD :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik ook.
Alleen seizoen1 dan. Moet er nog steeds aan beginnen.
Heb nu eerst Alias seizoen 1 geleend van iemand dus die eerst maar afkijken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb sz 1 en 2 :)
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

leuk voor jullie beiden.....
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Six Feet Under

Bericht door Punisher »

Ben vandaag maar eens begonnen met een re-watch. Blijft toch een geniale serie!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Six Feet Under" (2001)

Bericht door Vis »

Vond voornamelijk de eerste paar seizoenen erg goed; daarna zakte 't nogal in en vond ik 't erg lastig om nog doorheen te komen.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Six Feet Under" (2001)

Bericht door Punisher »

Weet niet wat je precies met de "eerste paar" seizoenen bedoeld. Persoonlijk vind ik de serie sterk blijven, juist omdat het elk seizoen een beetje veranderde. 5 seizoenen was een perfecte lengte: niet te lang, niet te kort, en de serie heeft een sterk einde.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Six Feet Under" (2001)

Bericht door Vis »

Punisher schreef:Weet niet wat je precies met de "eerste paar" seizoenen bedoeld.
Seizoen 1 en 2.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Six Feet Under" (2001-2005)

Bericht door Miriam »

Dit is inderdaad ook typisch zo'n serie die ik met veel enthousiasme ben gaan kijken en dan halverwege mee gestopt ben. Iets dat ik wel vaker heb met kwalitatief goede series op de een of andere manier. (The Wire S3, The Soparnos S5, OZ S4, Deadwood S2, Breaking Bad S3, the West Wing S5 om er wat tenoemen) Terwijl ik series als; Desperate housewives, Gray's anatomy, Army wives, bones, the Office, Law & order, 30 rock & Two and a half man wel helemaal compleet heb gezien :lachhuil:
Plaats reactie