Star Trek Online

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek Online

Bericht door X-File »

In mijn optiek is Valve heer en meester in tutorials. Afgezien van de Hazard Course in de eerste Half-Life werd je als speler nimmer aan de hand genomen, maar leerde je alles onderweg. Heel geniepig, maar het werkt altijd.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door Paulstartrek »

ik doelde dan idd meer op het feit dat je als engineering officier (ensign) op de brug loopt en je direct naar een schip wordt gestuurd die vol zit met borg (zonder backup van security oid).
oke, je helpt de mensen daar en wordt je weer terug op je eigen schip verwacht.
Aldaar is 'opeens' alle officeren dood en ben jij de kapitein. Dat vind ik dan weer de zwakte in het verhaal. Het feit dat je als Luitenant opeens de commando krijgt over je eigen schip is gezien de situatie in de galaxy dan nog wel te begrijpen (starfleet heeft blijkbaar opeens meer schepen dan officieren? Kan.)


Bijna Luitenant commander btw :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door The Silencer »

Paulstartrek schreef:ik doelde dan idd meer op het feit dat je als engineering officier (ensign) op de brug loopt en je direct naar een schip wordt gestuurd die vol zit met borg (zonder backup van security oid).
oke, je helpt de mensen daar en wordt je weer terug op je eigen schip verwacht.
Aldaar is 'opeens' alle officeren dood en ben jij de kapitein. Dat vind ik dan weer de zwakte in het verhaal. Het feit dat je als Luitenant opeens de commando krijgt over je eigen schip is gezien de situatie in de galaxy dan nog wel te begrijpen (starfleet heeft blijkbaar opeens meer schepen dan officieren? Kan.)


Bijna Luitenant commander btw :)
Een luitenant kan prima een bevel over een schip voeren, kwam in het echt ook wel eens voor, maar dat waren meestal dan wel kleinere schepen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Online

Bericht door Miriam »

The Silencer schreef:
Paulstartrek schreef:ik doelde dan idd meer op het feit dat je als engineering officier (ensign) op de brug loopt en je direct naar een schip wordt gestuurd die vol zit met borg (zonder backup van security oid).
oke, je helpt de mensen daar en wordt je weer terug op je eigen schip verwacht.
Aldaar is 'opeens' alle officeren dood en ben jij de kapitein. Dat vind ik dan weer de zwakte in het verhaal. Het feit dat je als Luitenant opeens de commando krijgt over je eigen schip is gezien de situatie in de galaxy dan nog wel te begrijpen (starfleet heeft blijkbaar opeens meer schepen dan officieren? Kan.)


Bijna Luitenant commander btw :)
Een luitenant kan prima een bevel over een schip voeren, kwam in het echt ook wel eens voor, maar dat waren meestal dan wel kleinere schepen.
Ongetwijfeld. Maar ik betwijfel toch dat het bevel kan gaan naar een engineering officier :lachhuil:
Er zullen denk ik nog wel genoeg warrent en andere command division mensjes rondlopen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek Online

Bericht door GPS »

Miriam schreef:
The Silencer schreef:
Paulstartrek schreef:ik doelde dan idd meer op het feit dat je als engineering officier (ensign) op de brug loopt en je direct naar een schip wordt gestuurd die vol zit met borg (zonder backup van security oid).
oke, je helpt de mensen daar en wordt je weer terug op je eigen schip verwacht.
Aldaar is 'opeens' alle officeren dood en ben jij de kapitein. Dat vind ik dan weer de zwakte in het verhaal. Het feit dat je als Luitenant opeens de commando krijgt over je eigen schip is gezien de situatie in de galaxy dan nog wel te begrijpen (starfleet heeft blijkbaar opeens meer schepen dan officieren? Kan.)


Bijna Luitenant commander btw :)
Een luitenant kan prima een bevel over een schip voeren, kwam in het echt ook wel eens voor, maar dat waren meestal dan wel kleinere schepen.
Ongetwijfeld. Maar ik betwijfel toch dat het bevel kan gaan naar een engineering officier :lachhuil:
Er zullen denk ik nog wel genoeg warrent en andere command division mensjes rondlopen.
Waarom niet naar een engineering officier? Als hij de hoogste rang heeft en de oudste in rang is, dan is hij verantwoordelijk. Het is dan wel aan hem om uit het beschikbare personeel de juiste man/vrouw op de juiste plaats te zetten.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door Paulstartrek »

Persoonlijk vind ik het jammer (om weer even terug te gaan naar het topic) dat je al direct in de eerste (tutorial) missie al de leiding hebt over je eigen schip.

ik had het leuker gevonden als je eerst als junior officier op een schip terecht kwam en door je werk goed te doen je uiteindelijk promotie maakt tot brugofficier, daarna 2nd in command etc
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Online

Bericht door Miriam »

Ja maar startrek online is duidelijk gericht op fanboy's en die hebben natuurlijk geen zin om een andere functie te hebben dan captain :lachhuil:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door Raynor's Revenge »

Jullie beide posts zijn hartstikke waar :) Het is zonde dat er op deze manier richting makkelijk cashen wordt gericht ten koste van imersie en fatsoenlijke plot- en karakterontwikkeling
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door SuperVlaai »

Miriam schreef:Ja maar startrek online is duidelijk gericht op fanboy's en die hebben natuurlijk geen zin om een andere functie te hebben dan captain :lachhuil:

Ik ben immers Rear Admiraal.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:Jullie beide posts zijn hartstikke waar :) Het is zonde dat er op deze manier richting makkelijk cashen wordt gericht ten koste van imersie en fatsoenlijke plot- en karakterontwikkeling
Misschien dat er iemand het ooit nog eens overdoet en dan wel goed :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door captain crash »

The Silencer schreef:
Raynor's Revenge schreef:Jullie beide posts zijn hartstikke waar :) Het is zonde dat er op deze manier richting makkelijk cashen wordt gericht ten koste van imersie en fatsoenlijke plot- en karakterontwikkeling
Misschien dat er iemand het ooit nog eens overdoet en dan wel goed :)
Durf ik te betwijfelen, dan moet er hoe dan ook meer met Star Trek als geheel gedaan worden ;)

Ik heb dit even geprobeerd, is echt absoluut niet aan mij besteed
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Online

Bericht door Miriam »

Star trek online... Buggy crap fanboy meuk :roll:




Afbeelding
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door Raynor's Revenge »

niet expres topics ontsporen a.u.b., dankuwel
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door Paulstartrek »

Ben inmiddels ook weer rear admiraal, nog 4 levels en ik ben vice admiraal. wel zijn er nog een hoop episode gerelateerde missies en dan de user created nog.

best leuke missies zitten daar nog tussen.
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Re: Star Trek Online

Bericht door LadyXochi »

Heb het pas deze week ontdekt.
AndreStarTrek
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2005, 20:50

Re: Star Trek Online

Bericht door AndreStarTrek »

Mensen die Star Trek Online spellen wil ik graag uitnodigen om zich aan te melden bij de Grootst Nederlandse Star Trek Online organisatie die er is.

Ik ben 1 van de leiders van de fleet 'Gathering of Tweakers and Ariesfleet' deze fleet is een onderdeel van een aantal vloten die onder de vlag VVV 'Vereniging Van Vloten' valt, daar ben ik 1 van de founders en leiders van http://verenigingvanvloten.com

Verder heb ik een topic draaien op Gathering of Tweakers http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1511682/0 die je uitleg kan geven over het spel (Inmiddels kan de Topic wel een update gebruiken btw).

Vragen of wil je joinen doe het bij voorkeur ingame door mij te mailen op @andrestartrek ook in het tweakers topic kan maar ook reageren in deze topic is geen probleem, zal proberen deze in de gaten te houden.

We hopen om wat mensen enthousiast te maken in deze game en de gezelligheid te vergroten. Inmiddels hebben we al 240+ mensen die lid zij op de chat, de aantal binnen de vloten zijn aanzienlijk stukje groter.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek Online

Bericht door Master Vanhu Botie »

Hm, even testen: S-t-a-r T-r-e-k O-n-l-i-n-e :Y)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door Blind Guardian »

Aan The Gathering denk ik aan dit
http://www.youtube.com/watch?v=hGc28ZMQEh8 en een jaartje of vijftien terug aan een of ander obscuur kaartspel :lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek Online

Bericht door X-File »

AndreStarTrek schreef:Mensen die Star Trek Online spellen wil ik graag uitnodigen om zich aan te melden bij de Grootst Nederlandse Star Trek Online organisatie die er is.

Ik ben 1 van de leiders van de fleet 'Gathering of Tweakers and Ariesfleet' deze fleet is een onderdeel van een aantal vloten die onder de vlag VVV 'Vereniging Van Vloten' valt, daar ben ik 1 van de founders en leiders van http://verenigingvanvloten.com

Verder heb ik een topic draaien op Gathering of Tweakers http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1511682/0 die je uitleg kan geven over het spel (Inmiddels kan de Topic wel een update gebruiken btw).

Vragen of wil je joinen doe het bij voorkeur ingame door mij te mailen op @andrestartrek ook in het tweakers topic kan maar ook reageren in deze topic is geen probleem, zal proberen deze in de gaten te houden.

We hopen om wat mensen enthousiast te maken in deze game en de gezelligheid te vergroten. Inmiddels hebben we al 240+ mensen die lid zij op de chat, de aantal binnen de vloten zijn aanzienlijk stukje groter.
Nice, ik zal jullie eens aanschieten in game. Ik zag al regelmatig een GoT lid voorbij snellen.
AndreStarTrek
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2005, 20:50

Re: Star Trek Online

Bericht door AndreStarTrek »

X-File schreef: Nice, ik zal jullie eens aanschieten in game. Ik zag al regelmatig een GoT lid voorbij snellen.
Kijk we vallen wel op :P Maar gezellig, geef me een mailtje en we regelen het ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Online

Bericht door Miriam »

Zal het eens installeren heb ooit de DVDrom eens gekregen van iemand. Maar ben niet echt heel erg fan van al die fanboy onzin en overdreven sterke schepen en andere onrealistische ongein.

Dus als u een pakled ziet rond huppelen met de naam supervlaai... Grote kans dat ik dat ben.
AndreStarTrek
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2005, 20:50

Re: Star Trek Online

Bericht door AndreStarTrek »

Miriam schreef:Zal het eens installeren heb ooit de DVDrom eens gekregen van iemand. Maar ben niet echt heel erg fan van al die fanboy onzin en overdreven sterke schepen en andere onrealistische ongein.

Dus als u een pakled ziet rond huppelen met de naam supervlaai... Grote kans dat ik dat ben.
Stuur me een ingame mailtje op @andrestartrek en we gaan zorgen dat je het leuk gaat vinden ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek Online

Bericht door Vis »

He.. iemand van 2005 :W Welkom terug op 't forum.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door The Silencer »

Wie?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:Dus als u een pakled ziet rond huppelen met de naam supervlaai... Grote kans dat ik dat ben.
:rofl:
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door Paulstartrek »

Oja, ik heb ook nog een account ergens zwerven. Nadat ik admiraal werd heb ik het eigenlijk niet meer gespeeld. Is er nog veel nieuwe content afgelopen half jaar geweest?
AndreStarTrek
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2005, 20:50

Re: Star Trek Online

Bericht door AndreStarTrek »

Vis schreef:He.. iemand van 2005 :W Welkom terug op 't forum.
Ja het was een tijdje geleden ja, ik ben meer een forum lezer dan een schrijver :P
The Silencer schreef:Wie?
Ik, me, moi, Ikku :P
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Star Trek Online

Bericht door Beta »

Over het algemeen is Legacy of Romulus geen slecht spel, maar het is wel vervelend als je niets weet over de besturing van je schip. Ook niet erg fijn dat je schip zo godsgenakend langzaam draait als ie niet in maximum warp zit. Dat van de borgs in de tutorial heb ik maar over me heen laten komen. En die lillike Andorian die je zogenaamd helpt maar geen reet uitvoert is me ook nog niet duidelijk. Meh. En dan nog die verschrikkelijke diplomatieke missies waarbij je geen enkele informatie krijgt over hoeveel van die Klingons je moet vermoorden... Ik zou het graag in een groepje spelen. Maar dat kan volgens mij niet.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Star Trek Online

Bericht door SCC Dauntless »

Zoals in het 'laatste gespeelde spel' topic al neergezet. Sinds een jaar of twee ook weer STO gaan spelen. Inmiddels commander met een Akira klasse U.S.S. Dauntless (goh!)

Leuke missies gedaan tot nu toe. Bijna aan het einde van de Klingon war.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek Online

Bericht door USS Enterprise »

Ik heb nu een Galaxy klasse, er zit op het moment weinig rode draad in waardoor ik het wat minder speel
Plaats reactie