Het grote bordspellen topic

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door HorckDude »

Laatst gespeeld:

King of Tokyo
Afbeelding

Simpel maar vermakelijk. Iedereen is een groot monster en wil graag Tokyo vernietigen, maar er kan er maar één in Tokyo zijn dus alle andere monsters proberen het monster in Tokyo af te maken. Qua gameplay een beetje zoals zombie dice: je rolt dobbelstenen om te bepalen hoe veel schade je doet, health je erbij krijgt en hoeveel victory points je erbij krijgt. Ook kun je kaarten erbij kopen. Van alles is sowieso het artwork verbluffend goed!

Eclipse
Afbeelding

Space exploration en battle game. Iedereen speelt een space civilization en verkent nieuwe sectors (trekt nieuwe tegels), koloniseert planeten, onderzoekt nieuwe technologiën, bouwt schepen (kleine plastic scheepjes zijn altijd leuk) en valt tegenstanders aan. Dit terwijl je je resources op pijl moet houden. Enorm uitgebreid en in het begin complex, maar wel erg leuk als je van strategische spellen houdt waarbij je zelf kiest op welke onderdelen je wil focussen om te winnen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

King of Tokyo is gewoon gaaf. Heb je ook met uitbreiding gespeeld?

Ik wacht op een nieuwe uitbreiding die als monster een SpatieneukendeVis introduceert :')
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door HorckDude »

Nog niet; maar die gaat er absoluut nog komen.

En als we het toch over nieuwe monsters voor het spel hebben: een supervlaai die Tokyo terroriseert lijkt me ook wel wat. :*D
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Miriam »

Ik wacht op een versie met the Jewinator a.k.a spacewally
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

'Garibaldi'

Een speler is de Italiaanse Republikein Garibaldi die probeert te vluchten buiten Noord Italie (waar het spel ook afspeelt) , de overige spelers zijn Oostenrijkers die er alles aan doen om Garibaldi op te jagen ....

Maar de Oostenrijkers zijn pionnen die zich op het bord voort bewegen , de speler die Garibaldi is houd zijn bewegingen voort achter een 'dungeon master screen' , dat moet wel aangezien hij zich wel later moet kunnen verantwoorden , ook worden de Oostenrijkers door hem genoteerd ...

Buiten dat om zijn er ook nog events die nadelig kunnen zijn voor Garibaldi of voor Garibaldi gebaseerd op het echte verhaal bijvoorbeeld de dood van de vrouw Garibaldi.

We hadden deze keer een Garibaldi die wellicht iets te goed was maar na twee uur besloten om er mee te stoppen bleek dat Garibaldi ons toch te slim af was en waarschijnlijk met gemak door getrokken was naar de grens.

Echt een soort van verstoppertje opzich wel vermakelijk maar ons potje ging nadat we geen sporen meer wisten te vinden van hem tot een behoorlijk langdradig scenario over.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Eldritch Horror

Gebaseerd op het bekende universum van H.P Lovecraft van de makers van Arkham Horror , maar wel simpelere van insteek en met een aantal buurten voor de demon wakker word.

Er zijn weer verschillende karakters waar je uit moet kiezen , deze keer zonder het focus gebeuren van Arkham Horror.

iedereen heeft stats in het begin wat eigenschappen de bedoeling is dat je quests oplost aan de hand van 'clue tekens' die wel minder snel te bemachtigen zijn dan bij Arkham (skill check) ..

Ook is dit spel interessant omdat het Arkham goes World is , met 'gates' sluiten win je niet maar zijn wel belangrijk met betrekking tot wakker worden van heer Demon.

Reizen doe je te voet (uncharted) met de trein of met de boot je kunt reizen tussen steden waar je buiten poorten sluiten en clue's pakken ook je karakter kunt trainen en andere dingen kunt doen aan de hand van de stad waar je bent.

Een heel mooi spel werkt fijner dan Arkham dus goed gedaan ook het buurten systeem werkt heel fijn , verder is het weer het samenwerken tussen karakters wat ik ook leuk vind.

Note ; Start speler is in overleg met de overige spelers.

Mansions of Madness

Een spel met heel irritante puzzels tussendoor waar ik een hekel aan heb al ik ze gelukkig niet heb hoeven uitvoeren. Mansions is ook gebaseerd op bovenstaand universum maar min of meer een 'spookslot' waar je samen met je companen een mysterie moet oplossen ... Het heeft wel potentie doch er verschillende scenarios zijn en alleen de 'evil overlord' weet wat de bedoeling is wat verwarring gaf en niet iedereen kon waarderen.
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 06 jan 2014, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Komt er bij Eldritch Horror voor reizen met de trein ook een "Dutch Railways expansion" met events "Your train was delayed due to leaves on the tracks. Because of this you were too late to stop the Ancient One and he devoured the world". :')
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:Komt er bij Eldritch Horror voor reizen met de trein ook een "Dutch Railways expansion" met events "Your train was delayed due to leaves on the tracks. Because of this you were too late to stop the Ancient One and he devoured the world". :')
Stel het voor bij de makers :lachhuil: .. Het speelt zich wel af in 1920 dus wellicht hadden ze toen nog geen last van blaadjes op de raills
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:
The Silencer schreef:Komt er bij Eldritch Horror voor reizen met de trein ook een "Dutch Railways expansion" met events "Your train was delayed due to leaves on the tracks. Because of this you were too late to stop the Ancient One and he devoured the world". :')
Stel het voor bij de makers :lachhuil: .. Het speelt zich wel af in 1920 dus wellicht hadden ze toen nog geen last van blaadjes op de raills
Nee, dat "probleem" hebben ze inderdaad pas sinds ze echt een excuus nodig hebben omdat hun treinen zo vaak stilvallen wegens leeftijd en gebrekkig onderhoud of gewoon ronduit slechte specificatie.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Master Vanhu Botie »

Laatste die ik hoorde was: bij de Belgische Spoorwegen heb je nu solden: 50% meer tijd doorbrengen op de trein voor hetzelfde geld !!!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Master Vanhu Botie schreef:Laatste die ik hoorde was: bij de Belgische Spoorwegen heb je nu solden: 50% meer tijd doorbrengen op de trein voor hetzelfde geld !!!
Die hebben we in Nederland ook al :') Volgens speld.nl ;)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Dark*staR »

Gister gekregen: Star Trek Attack Wing en Discworld Ankh-Morpork
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Verwacht morgen Eldritch Horror aan te schaffen / semi voor de club , en nog een spel voor * toch iets anders dan gemaild denk ik :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Eldritch Horror , vermakelijk en leuk spel kan wel uren duren ...

Afgelopen zondag gespeeld met mijn 'doos' :Y) , die ik ook gedoneerd heb aan de spelvereniging ... (wegens een paar redenen , en omdat ik een leuk spel vind) ...

Deze keer hadden we 'tjutje' als onderwereld wezen ... Alleen tjutje heeft ons uiteindelijk verslagen wel dat ik vier karakters heb versleten en de rest volgens mij drie karakters hebben versleten ... Nog bijna gehoopt te gaan verliezen door alle karakters heen te gaan , uiteindelijk een vermakelijk en leuk spel ...

Als tweede Shadows over Camelot wou eerst niet meedoen maar heb me zelf toch overgehaald we hebben gewonnen , stond voornamelijk bij het zwaardje , om het naar mij toe te trekken vrij ondankbaar werk maar mijn helpen en dat van de ridder die bij de Grail stond heeft weer gezorgd dat de rest missies heeft kunnen voltooien en we uiteindelijk gewonnen hebben.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

De nieuwe trend bij ons op de club is Pathfinder the Adventure Card Game , jup een samenwerkend kaartspel geinspireerd op rollenspel systeem van Pathfinder , wat weer geinspireerd is door D&D ...

Je hebt een karakter met de basis stats van een rollenspel (Strength , Dexerity , Consitution , Wisom , Intelligence Charisma) , deze scores worden vertegenwoordigd door een dobbelsteen aangezien elk karakter een stat heeft waar hij goed in is , waar hij redelijk in is , waar hij slecht in is en waar hij bar slecht in is ... Doch mijn monk een redelijke allrounder is met een uitstekende Dexerity Score en wat bonussen op 'acrobatics' ...

De levenspunten van een karakter worden bepaald door het aantal kaarten wat hij / zij bezit , in geval van mijn monk kan me licht vergissen (heb mijn karakter niet bij) , acht zegeningen , vier items en drie hulpjes , buiten dat om zijn er ook nog karakters die wapens , harnassen en magische spreuken met zich mogen meedragen ..

De scores van hier boven kun licht stijgen door het succesvol afronden van missies ook het aantal kaarten wat je voor je deck mag hebben , en het aantal kaarten (handsize) wat je in je hand mag hebben , zo kan mijn monk momenteel ook een wapen bezitten ...

De bedoeling is vrij simpel jij en je groepsgenoten moeten het kwaad bestrijden dit gebeurd in missies , en die missies zijn vormen een scenario , elk scenario heeft locaties die je uiteindelijk moet sluiten ... Locaties hebben zegeningen , hulpjes , wapens en andere items maar ook de bekende badguys die je moet bevechten en vallen die je onklaar moet maken of ontwijken en anders kun je veel pijn krijgen ...

Behalve de standaard badguys heb je ook de 'aartsvijand' , deze is een stuk sterker dan de gemiddelde badguy en mag naar andere locaties toe vluchten als hij / zij gevonden word , of de spelers moet het lukken de locaties tijdelijk te sluiten ...

Het probleem hier in is het spel werkt op rondes doormiddel van zegeningen van de Pathfinder Goden als je door dit deck heen bent heeft het kwaad gewonnen , bij vluchten van de aartsvijand ga je sneller door dat deck heen ...

Buiten de aartsvijand en de standaard badguys heb je ook nog de handlangers van de aartsvijand die elk locatie volgens mij ook een heeft ...

Na het beeindigen van een locatie mag je die locatie af vinken op je karakter papiertje , en krijg je vaak wat dingetjes (wapens bijvoorbeeld) , en mag je een van je stats ophogen ...

Uiteindelijk als je alle missies en scenarios hebt voltooid krijg je een nieuw vel papier waarin je karakter mag uitwerken in geval van mijn monk schijnbaar een 'archer monk' , en een 'drunken master' ... Of ergens rond die koers kom er over een korte periode nog wel op terug ...

Uitstekend en vermakelijk spel niet altijd even te geloofwaardig als je een missie niet haalt mag je de missie overnieuw doen naar gelang , je karakter kan inprincipe ook dood als je door je stapel kaarten heen bent (bijna een keer overkomen) ... Items mag je houden ook na gefaalde missies , het punt is de kaartjes komen vrij random in een locatie dek dus ja het is mogelijk op een brug te staan en ineens voor een stalendeur terecht te komen :Y) ...

Verder is een altijd 'light rpg' game , en vind ik iets meer in zich hebben dan Warhammer Quest wat tot verkort een veel gespeeld spel was.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Miriam »

Kolonisten van Catan 8-)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Inmiddels heb ik Eldritch Horror ook. Eerste potje verloren. Hij speelt wel makkelijker dan Arkham.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

:thumb:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Dit weekend Brieven van Whitechapel, Mahé en Bioshick: Infinite - Siege of Columbia gespeeld.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Miriam »

Kolonisten van Catan blijft leuk
Plaats reactie