Het grote bordspellen topic

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Ace of Spades »

The Silencer schreef:
Miriam schreef:
Blind Guardian schreef: Je begint met twee spelers een generaal van de Union (Lee, Grant, Sherman) en een generaal van de Confederatie , het speelt zich af tijdens de gehele burgeroorlog van de VS 1861 - 1865 en de map waar de belangrijkste veldslagen plaats vonden.
.
General Lee streed voor de confederatie en niet voor de unie :roll:
Streed is een groot woord. Ik betwijfel of hij ook maar 1 keer een musket in dat conflict gebruikt heeft.
Want de oppercommandant bij de stoottroepen plaatsen is zo lekker praktisch... :roll:

Onderschat trouwens niet de kans voor officieren (zelfs generaals) om gewond of gedood te worden tijdens gevechten.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Ace of Spades schreef:
The Silencer schreef:
Miriam schreef:
Blind Guardian schreef: Je begint met twee spelers een generaal van de Union (Lee, Grant, Sherman) en een generaal van de Confederatie , het speelt zich af tijdens de gehele burgeroorlog van de VS 1861 - 1865 en de map waar de belangrijkste veldslagen plaats vonden.
.
General Lee streed voor de confederatie en niet voor de unie :roll:
Streed is een groot woord. Ik betwijfel of hij ook maar 1 keer een musket in dat conflict gebruikt heeft.
Want de oppercommandant bij de stoottroepen plaatsen is zo lekker praktisch... :roll:

Onderschat trouwens niet de kans voor officieren (zelfs generaals) om gewond of gedood te worden tijdens gevechten.
Dat ontken ik ook niet, doet er geen afbreuk aan dat Lee niet streed.

En er zijn genoeg generaals gesneuveld. In Gettysburg werd de Yank opperbevelhebber ter plaatse van zijn paard afgeschoten door een sniper en ook bij de Rebs sneuvelden er bij charges.

Waterloo schijnt een relatief hoog percentage officierenslachtoffers en vooral hogere officieren gehad te hebben.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:Afbeelding
Die ken ik wel ;) Blijft een geniaal spel, vroeger veel gespeeld in Duitsland met een vriend op zijn Amiga...en dan altijd kijken hoe de paarden het ravijn inrennen of verzuipen in de rivier :')
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Ah dat verklaard heel veel :lachhuil:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Punisher »

Miriam schreef:
Blind Guardian schreef: Je begint met twee spelers een generaal van de Union (Lee, Grant, Sherman) en een generaal van de Confederatie , het speelt zich af tijdens de gehele burgeroorlog van de VS 1861 - 1865 en de map waar de belangrijkste veldslagen plaats vonden.
.
General Lee streed voor de confederatie en niet voor de unie :roll:
Beginnen met Grant of Sherman is ook raar, aangezien die beide pas tijdens de oorlog tot generaal werden gepromoveerd. Lee was tenminste meteen vanaf het begin van de oorlog generaal.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Neen mijn fout je begint er bij de unie ook niet mee dat veranderd in de loop van de tijd ben even de naam vergeten van de eerste generaal
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:Neen mijn fout je begint er bij de unie ook niet mee dat veranderd in de loop van de tijd ben even de naam vergeten van de eerste generaal
General Slinco 8-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Ik zal het spel de volgende keer als ik op de club ben wel terug nemen wellicht wilt u het wel een keer inspecteren ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:Ik zal het spel de volgende keer als ik op de club ben wel terug nemen wellicht wilt u het wel een keer inspecteren ;)
Jawohl, want mijn broeder heeft het bij nader inzien niet.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Blind Guardian schreef:Ik zal het spel de volgende keer als ik op de club ben wel terug nemen wellicht wilt u het wel een keer inspecteren ;)
Jawohl, want mijn broeder heeft het bij nader inzien niet.
Leuk ik heb nog een playtester nodig maar het spel staat nog op de club zal wel laten horen als ik thuis heb.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door mr_Vulcan »

Mijn broertje won altijd van mij met het Zuiden. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

mr_Vulcan schreef:Mijn broertje won altijd van mij met het Zuiden. :lachhuil:
Sliderssssss :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

7wonders ,

Gaat wat de titel al zegt over het bouwen van een van de zeven wonders van de oudheid , daar verdien je punten of grondstoffen mee (per wonder verschillend) , ook is er een A en B zijde wat ook nog verschil maakt.

Buiten het bouwen van een wonder heb je nog andere aspecten die voor punten - en min punten zorgen zoals bijvoorbeeld de grootste militaire macht - en het bouwen van monumenten aan de hand van grond stoffen die op verschillende manieren te behalen zijn , met bijvoorbeeld een mijn of met bijvoorbeeld een markt , uiteindelijk is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten behaalt als je militaire macht ten onder gaat aan die van je buren krijg je min punten maar dat is relatief heel weinig (maximaal -6) ...

Gisteren een potje gehad en derde van de zes geworden (tweede keer dat ik het speel) ...

Foute vrienden vette feesten,

Gaat wat de titel aan geeft om foute vrienden en vette feesten , het spel begint met een avatar die de 'speler' moet voorstellen en vijf hoofd doelen die je moet afmaken om te winnen ....

Het spel gaat om als me goed bij staat om de aspecten vetzucht , ziekte , geestelijke gezondheid , drugs , alcohol , en geld , en spiritualiteit (als ik het goed heb) ...

Het spel begint in je jeugd alwaar je een kaartje mag pakken (het is niet verplicht je kunt sparen voor 'tijd' , wat later in het spel gemakkelijk kan zijn om te bieden op andere kaartjes) - om een voorbeeld te geven - 'de eerste keer (pil vergeten dus gelijk zwanger)' - boerendisco en van dat soort ongein ...

Na je een kaartje gepakt heb bellen een van de overige spelers je op of je kunt zelf gaan bellen met een van de 'npc's ... Om maar een voorbeeld te geven een jongen pakte het kaartje flink vozen tijdens een schoolreisje inclusief schijnbaar seks en een relatie ...

Het spel is ongein en seksualiteit maakt in het spel niks uit , en je kunt ook kinderen krijgen of adopteren . Trouwen , gelukkig trouwen en scheiden .... - Uiteindelijk waren drie doelen gelukt alleen ik had een klein foutje gemaakt wellicht dat vier doelen ook nog mogelijk waren geweest ...

Geeft vrij absurde mogelijkheden en komische situaties dit spel is een aanrader ook als je alcohol op hebt.

Het is overigens heb ik gehoord van de zelfde bedenker als 'Hoogspanning' ...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Miriam »

Blind Guardian schreef: Foute vrienden vette feesten,

Gaat wat de titel aan geeft om foute vrienden en vette feesten , het spel begint met een avatar die de 'speler' moet voorstellen en vijf hoofd doelen die je moet afmaken om te winnen ....

Het spel gaat om als me goed bij staat om de aspecten vetzucht ,ziekte , geestelijke gezondheid , drugs , alcohol , en geld , en spiritualiteit (als ik het goed heb)
Er is een spel over mij en Marlies :?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Warhammer Quest,

Al geen bordspel in de grote noemer geen 'bordspel' , het is ook niet echt een 'rollenspel' , al krijg je voor het afmaken van monsters goud en kun je als je in dungeons bent op goud of schatten vallen , - met goud kun je artikelen kopen maar is tevens ook 'xp' voor je karakter ....

Je begint met een karakter in onze groep zaten twee barbaren - een dwerg - een elf en een magister , het speelt zich dus af in het universum van Warhammer (Fantasy), dus ook de vijanden uit die wereld kom je tegen Snotlings, Minotaurs, Goblins, Orken en Skaven etc etc

Het is simpel de bedoeling dat je een dungeon verkend en de monsters vernietigd , wat er nog al eens heel veel tegelijk kunnen zijn waar mijn barbaar achter kwam ...

Het is als je het kent een relatief simpel spel (hack & smash) , al was er wel een hete discussie over wat een item nou precies deed ... :lachhuil:

Het is ondertussen bij de club wel heel populair dat het minstens een keer in de twee weken wel gespeeld word.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Elder Sign

Elder Sign is een spel met kaarten en dobbelstenen ik neem aan van de zelfde makers als Arkham Horror aangezien het ongeveer het zelfde doel is je moet een demoon zien te verslaan aan de hand van 'Elder Signs' die je krijgt na het vervullen van verschillende queestes die je met je karakter moet oplossen , aan de hand van het gooien van dobbelstenen ... Als je een queeste verliest dan gaat het gebruikelijke stamina en health bij je karakter er van af (zelfde idee als Arkham Horror) , voor zover ik begrepen heb als je op 0 staat met je stats je karakter wel dood is terwijl je in Arkham Horror in het gekkenhuis of het ziekenhuis beland. Dan heb je nog zoiets als tijd en monsters die komen als je bepaalde stappen op de 'doom track' bewandeld hebt als de 'doom track' vol staat dan ontwaakt de demoon in kwestie ...

Een vermakelijk en aardig spul met zo'n beetje de Arkham Horror insteek maar volgens mij als je het eenmaal goed doorhebt wel een stuk korter is dan laatst genoemde ...

Kings of Tokyo

Is een 'monsterspel' met dobbelstenen en kaarten en een klein speelbord wat Tokio moet voorstellen en voor als je met 5 of 6 man bent heb je nog de haven maar wij waren maar met zijn drieen , de bedoeling is dat je zoveel mogelijk punten behaald of je tegenstanders in mootjes hakt ... Het punten behalen (je moet er 20 hebben) , doe je door als monster in Tokio te staan (maar dan kun je weer niet genezen dat kan alleen buiten Tokio) , en door dobbelstenen (yathzee achtig) ... Behalve punten en genezing gaan de dobbelstenen ook over aanvallen tussen de monsters en energie waar je weer kaarten van kunt kopen met speciale eigenschappen zoals je monster een extra hoofd geven of heel groot laten groeien ....
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Miriam »

Afbeelding

8-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Descent - Journeys In the Dark

Een vrij prijzig prijs zoals je zit in bovenstaande link je hebt tegenwoordig een tweede editie aangezien de eerste editie niet echt gebalanceerd overkwam , we speelden met uitbreidingen.

Je kunt het spel spelen met twee tot vijf personen waarvan een tot vier personen avonturiers zijn die een queeste moeten oplossen in ons verhaal de dochter van een burgermeester en de burgers van een dorp die gevangen werden gehouden door 'dark cultist priesters' - we hebben hier jammerlijk in gefaald wat resulteerde dat de overlord (een van de spelers) gewonnen heeft.

Het is eigenlijk een soort van warhammer quest wat ik al eens uitgelegd is maar bij warhammer quest word alles gedaan door dobbelstenen en een regelboek hier word alles gedaan door de overlord (een speler dus) - en een zooi aan kaarten die hij heeft en punten die hij voor die kaarten neerlegt ... , Daarnaast doet de overlord me terug denken aan 'dungeon keeper' computerspel uit de jaren '90

Van die kaarten die hij gebruikt komen de monsters , en de gebeurtenissen ...

De avonturiers worden bepaald aan een kaart die speler uitkiest waar de kenmerken van de avonturier op staan in mijn geval steelhorns een soort van 'Tauren Warrior' , dus een rechtoplopende stier ... , in het begin krijg je 300 goud die je mag besteden aan wapens , harnas en drankjes (Healing en Fatigue) en wellicht ook Magie maar ik had geen magische karakter ... In een Dungeon kun je ook desbetreffende items vinden ...

Het spel kan lang duren vooral met het opzetten want dat is een helskarwei in de eerste editie , daarna moeten de monsters en de schatten nog op de kaarten gezet worden ...

Het spel is opzich heel interessant maar het kwam wat uitgebalanceerd over ook moet gezegd worden dat de Overlord meer kennis had van het spel dan de spelers op hooguit een na die er later bij kwam ... Het was voor overlord ook niet moeilijk om te winnen toen mijn karakter stierf door een overdosis aan mobs waarvan kobolds die extreem goed gooiden , en een dark cultist priest die behalve vloeken ook nog amper te raken was door een goed harnas ...

Hier in heb je ook een punten systeem als je dood gaat dan 'spawn' je terug in de stad alleen hoe vaker je dood gaat hoe minder punten je krijgt en uiteindelijk het avonturier zal falen ... Ik weet niet precies de details aangezien eerste keer was dat ik spel speelden maar op de site kun je vast wat meer informatie terug vinden ...

Wel een vermakelijk spel maar schijnbaar dat editie twee wat beter in elkaar zit en wellicht dat ik die binnenkort ook speel aangezien een van de jongens van de club die editie thuis heeft liggen (maar de regels nog moet doornemen).

Blind Guardian,
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Earth Reborn,

Earth Reborn is een post apocalyptische 'bordspel' wat met scenarios werkt je kunt wat vergelijken met Gears of War is mij ten gehoren gebracht.

Earth Reborn speelt zich af 500 jaar in de toekomst met een verhaaltje dat de mensheid de apocalypse heeft ondergaan en in ondergrondse steden heeft schuil gehouden ... Zo'n 500 jaar naar na datum is de Aarde weer enigszins leefbaar , het gaat om de strijd tussen twee groepen de 'good en de bad guys' , de good guys werden in dit geval door drie man en karakters gespeeld de bad guys door een persoon die het hele zooitje bad guys aanstuurde (je kunt het spel dus op verschillende manieren spelen) ... De Good Guys zijn een club genaamd Norad de bad guys iets genaamd Samanica of iets dergelijks , laatste hebben een leuk doodshoofd als symbool en ja ze zijn eigenlijk soort van cyber necromancers die bezig zijn met een (intelligent) ondode leger te kweken , Norad als de good guys met een adelaartje in hun symbool willen dat natuurlijk tegen werken ...

Deze sessie bakte de good guys er niks van de bad guys hadden in mijn ogen wel wat voordelen ze bevonden zich in het gebouw waardoor ze sneller bij het arsenaal waren , daarnaast kan een van de bad guys ook nog zombies spawnen in het lijkenhuis (al was er ook nog een karakter wat dat schijnbaar kon als special ability zonder dat lijkenhuis maar dat bleek niet helemaal waar te zijn voor zover ik begrepen heb) ...

Opzich wel een interessant spel en als je het eenmaal kent loopt het volgens mij vlot en weet je wel wat voor tactieken je moet opstellen en zo het moeten kunnen dat de good guys zouden moeten kunnen winnen van de bad guys ...

Een raar iets is wel ondanks dat op plaatje anders getekend is , de karakters van Norad geen wapens hebben wat raar is aangezien ze min of meer bezig zijn met een 'recon missie' als je het mij vraagt.


Warhammer Quest,

Weer twee sessies tot diep in de nacht (of vroeg in de morgen) , met mijn Dwerg Izonogood wou eigenlijk level 1 beginnen met een Chaos Warrior maar we begonnen met een level 2 campangje allebei de avonturen succesvol beindigd een level erbij gekocht en nog wat aardige items nou nog een beter harnas , maar wel een paar geweldige mep wapens ...

Ergens rond vier uur 's nachts hadden we tweede avontuur beeindigd ...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Laatst nog een keer Nautilus gespeeld, was wel leuk. Je bouwt coöperatief aan een onderwaterbasis (iedereen kan onderzoekstations die anderen bouwen in gebruik nemen, dat kost je wel geld, maar het kan wel) en gaat met duikboten de zeebodem te verkennen en schatten opgraven. Zal wel eens een uitgebreidere review van dat spel posten. Maar niet nu.

Ik weet al niet meer wat we afgelopen donderdag gedaan hebben, maar toen heb ik verloren en derhalve was dat niet zo interessant :')

Iig daarna King of Tokyo met de uitbreiding gespeeld. Het was voor het eerst dat we uitbreiding erbij hadden en dat voegde wel een leuk element toe. Ook verloren helaas, pas de tweede keer. Van de acht keren dat ik dat spel gespeeld heb, heb ik zes keer gewonnen (waarvan de eerste keer met iemand als "sidekick" zijnde).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:Laatst nog een keer Nautilus gespeeld, was wel leuk. Je bouwt coöperatief aan een onderwaterbasis (iedereen kan onderzoekstations die anderen bouwen in gebruik nemen, dat kost je wel geld, maar het kan wel) en gaat met duikboten de zeebodem te verkennen en schatten opgraven. Zal wel eens een uitgebreidere review van dat spel posten. Maar niet nu.

Ik weet al niet meer wat we afgelopen donderdag gedaan hebben, maar toen heb ik verloren en derhalve was dat niet zo interessant :')

Iig daarna King of Tokyo met de uitbreiding gespeeld. Het was voor het eerst dat we uitbreiding erbij hadden en dat voegde wel een leuk element toe. Ook verloren helaas, pas de tweede keer. Van de acht keren dat ik dat spel gespeeld heb, heb ik zes keer gewonnen (waarvan de eerste keer met iemand als "sidekick" zijnde).
Ik kan niet tegen mijn verlies dus ik speel liever coperatieve spellen :lachhuil: ..... Maar ondanks het klote weer was het gisteren wel een drukke dag op de club ,

Domion , Earth Reborn, Elder Sign , Kleopatra und die Baumeister , Magic the Gathering :lachhuil: , Oog des Meesters (Rollenspel uit Duitsland :Y) ) , Machiavelli , Quarriors , Spots (schijnbaar een Iers Kaartspel) ,en Warhammer Quest ...

Drukke dag gisteren ...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Nautilus speel je tegen elkaar, alleen bouw je samen aan de basis en kun je elkanders modules gebruiken. Je kunt basismodules wel weer dusdanig aanleggen door iemand te zieken en de weg af te snijden naar een punt waar hij naartoe wil :') Of modules wegkopen zodat iemand anders niet bonuspunten kan pakken voor "meeste modules van één soort in gebruik".
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Gisteren kwam ik bij de club aan en voor de verandering geen afspraken (geen rollenspel sessies waar ik me voor opgegeven had) , dus een Bordspel dag dan weet je nooit wat je gaat spelen eigenlijk en al ik wat ideeen had wat ik wou doen werd er al iets anders gezet en de opkomst was te klein om te kiezen ....

Terwijl de ene club begon met Axis & Allies en de slag bij Normandie waar ze gelijk speelden schijnbaar , begonnen wij met ons clubje met Pandemie , Pandemie is een samenwerkend spel tegen de klok in om verschillende uitbraken van werldwijde epidemeen tegen te houden het is nou de kunst dat je met je karakter en je medespelers op tijd bent met medicijnen te ontwikkelen als je eenmaal vier medicijnen hebt ontwikkeld (naar kleuren) , heb je gewonnen ... Tenminste dit is de gemakkelijke editie je hebt ook nog een gevorderde editie waar je ook nog zoiets als een bioterrorist erbij krijgt en dergelijke ....

Uiteindelijk hebben we met ons groepje de wereld gered , een leuk en vermakelijk spel wat vrij snel en vlot speelde ...

Hoogspanning en deze keer ging het beter bij mij dan de voorgaande potjes , alleen ik had te weinig geld om me te verzekeren met een tweede of derde positie op het laatst , wel had ik tot mijn grote verbazing genoeg steden van stroom verzien dat gebeurd ook niet altijd :lachhuil:

Het leuke aan deze versie van Hoogspanning was de kaart namelijk de Benelux kaart deze waar namen van Steden netjes oorspronkelijk zijn gehouden dus inclusief Den Bosch , Eindhoven en Tilburg en geen Zwolle :) ... In tegenstelling tot de Duitse en vooral Amerikaanse kaart liggen alle steden eigenlijk op een paar na vlak bij elkaar sterker nog Brussel is in twee delen opgesplitst het Nederlandse gedeelte en het Franse wat aan elkaar ligt , alleen Luxemburg , Aarlen , Groningen en Leeuwarden liggen redelijk uit de richting in dit netwerk de rest ligt allemaal op een hoopje bij elkaar eigenlijk - uiteindelijk nog een spannende strijd waarin iemand met zestien steden had en de rest allemaal vijftien steden ...

Ik zag nog meer kaarten er is er ook een van Polen , Tjechie Slowakije en Oostenrijk waarin je in Polen gebieden hebt waar je geen Kolen of Olie centrales mag bouwen wat wel uitdagender maakt ...

Verder hebben we nog geen gebruik gemaakt van uitbreidingen ....

Daarna nog eventjes met zijn drieen warhammer quest gespeeld maar naar een half uur of zo was het al redelijk gedaan bij mij .... :lachhuil: en viel mijn Chaos Warrior in een val ...
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door SCC Dauntless »

http://www.bol.com/nl/p/de-kolonisten-v ... 012362060/

Dit lijkt me nou best leuk. Even bestellen als die uitkomst.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:Gisteren kwam ik bij de club aan en voor de verandering geen afspraken (geen rollenspel sessies waar ik me voor opgegeven had) , dus een Bordspel dag dan weet je nooit wat je gaat spelen eigenlijk en al ik wat ideeen had wat ik wou doen werd er al iets anders gezet en de opkomst was te klein om te kiezen ....

Terwijl de ene club begon met Axis & Allies en de slag bij Normandie waar ze gelijk speelden schijnbaar , begonnen wij met ons clubje met Pandemie , Pandemie is een samenwerkend spel tegen de klok in om verschillende uitbraken van werldwijde epidemeen tegen te houden het is nou de kunst dat je met je karakter en je medespelers op tijd bent met medicijnen te ontwikkelen als je eenmaal vier medicijnen hebt ontwikkeld (naar kleuren) , heb je gewonnen ... Tenminste dit is de gemakkelijke editie je hebt ook nog een gevorderde editie waar je ook nog zoiets als een bioterrorist erbij krijgt en dergelijke ....

Uiteindelijk hebben we met ons groepje de wereld gered , een leuk en vermakelijk spel wat vrij snel en vlot speelde ...

Hoogspanning en deze keer ging het beter bij mij dan de voorgaande potjes , alleen ik had te weinig geld om me te verzekeren met een tweede of derde positie op het laatst , wel had ik tot mijn grote verbazing genoeg steden van stroom verzien dat gebeurd ook niet altijd :lachhuil:

Het leuke aan deze versie van Hoogspanning was de kaart namelijk de Benelux kaart deze waar namen van Steden netjes oorspronkelijk zijn gehouden dus inclusief Den Bosch , Eindhoven en Tilburg en geen Zwolle :) ... In tegenstelling tot de Duitse en vooral Amerikaanse kaart liggen alle steden eigenlijk op een paar na vlak bij elkaar sterker nog Brussel is in twee delen opgesplitst het Nederlandse gedeelte en het Franse wat aan elkaar ligt , alleen Luxemburg , Aarlen , Groningen en Leeuwarden liggen redelijk uit de richting in dit netwerk de rest ligt allemaal op een hoopje bij elkaar eigenlijk - uiteindelijk nog een spannende strijd waarin iemand met zestien steden had en de rest allemaal vijftien steden ...

Ik zag nog meer kaarten er is er ook een van Polen , Tjechie Slowakije en Oostenrijk waarin je in Polen gebieden hebt waar je geen Kolen of Olie centrales mag bouwen wat wel uitdagender maakt ...

Verder hebben we nog geen gebruik gemaakt van uitbreidingen ....

Daarna nog eventjes met zijn drieen warhammer quest gespeeld maar naar een half uur of zo was het al redelijk gedaan bij mij .... :lachhuil: en viel mijn Chaos Warrior in een val ...
Hoogspanning is wel leuk :) En hoe kun je gelijk spelen in een potje oorlog? :') Hebben ze elkaar van de kaart afgenuked?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Blind Guardian »

Hoogspanning is wel leuk - zeker met die nieuwe regio kaarten - inderdaad was allang blij dat ik deze keer wel bij de rest bleef meestal lig ik een of twee steden achter op de rest - maar ja een kaart ben ik eens begonnen in Las Vegas omdat ik toen veel Fall Out New Vegas speelde wat een domme fout lag al gelijk een ronde achterop de rest ....

Ja ik weet ook niet hoe dat precies zit met Axis & Allies het was een scenario zet en het iets te maken met steden die ze moesten veroveren , en einde van het spel bezaten de Nazi's anderhalve stad en de Amerikanen en Engelsen (Twee spelers) ook anderhalve stad .... :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Miriam »

SCC Dauntless schreef:http://www.bol.com/nl/p/de-kolonisten-v ... 012362060/

Dit lijkt me nou best leuk. Even bestellen als die uitkomst.
Heb de originele kolonisten van Catan + alle uitbreidingen hier thuis liggen en wordt nog regelmatig gespeeld. Dus bestel ik deze ook maar eens voor wat afwisseling :thumbs:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:
SCC Dauntless schreef:http://www.bol.com/nl/p/de-kolonisten-v ... 012362060/

Dit lijkt me nou best leuk. Even bestellen als die uitkomst.
Heb de originele kolonisten van Catan + alle uitbreidingen hier thuis liggen en wordt nog regelmatig gespeeld. Dus bestel ik deze ook maar eens voor wat afwisseling :thumbs:
Er zijn in de laatste jaren ook vele kleine uitbreidingen voor Catan uitgekomen? Heb jij die ook? Ik ben namelijk benieuwd naar ervaringen daarmee. Zelf ken ik alleen de Zeevaarders, Steden & Ridders en Historische Scenario's I & II uitbreidingen. En "Catan - Das Buch", een boek en spelmaterialen voor een stuk of 15 door spelers gemaakte scenario's.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het grote bordspellen topic

Bericht door Miriam »

Ik heb alleen de koloniën van Catan
Plaats reactie