Het algemene software-topic

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

Deze hadden we nog niet, nu wel :P

Schijnbaar is het nu mogelijk om bij Dropbox alles te sharen via een link. Het verschil met eerder is dat je eerder alleen een public link kon opvragen van bestanden die in je public folder stonden. Nu is het mogelijk om óveral een link voor aan te maken, dus ook bestanden búiten je public folder. En niet alleen bestanden, maar ook mappen.

Dus je hebt nu twee verschillende dingen:
- Copy Public Link (voor files in je public folder)
- Get Link (voor de rest)

Zodra je zo'n "Get Link" hebt gedaan, wordt er een link aangemaakt naar dat bestand of die map, en is die toegankelijk voor iedereen die deze link heeft. Ondanks dat men de link moet hebben, en de kans klein is dat die geraden wordt, staat het wel écht online in zo'n geval. Ofwel, het is wel handig om daar rekening mee te houden, en het verschil te weten tussen bovenstaande twee dingen.

Als je inlogt op de Dropbox-site kun je zien welke links gecreëerd zijn en de links ook weer weghalen. Op dat moment zijn ze gelijk niet meer beschikbaar.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Wat is dan nog de toegevoegde waarde van de public folder?

Dropbox heeft overigens laatst het aantal MBs dat je gratis erbij kunt verdienen door propaganda verdubbeld inclusief het aantal MB per keer. Dit werkt retroactief, dus voor voorgaande uitnodigingen heb je extra ruimte gekregen.

Ik zag ook dat er een knop was waar je afgewezen extra MBs opnieuw ter evaluatie voor kunt leggen. Ik had mijn broer uitgenodigd voor Dropbox maar omdat ik zelf onder mijn eigen gebruikersaccount op zijn PC Dropbox met mijn account geïnstalleerd had, kregen ik en hij geen extra MB. Die heb ik nu wel gehad omdat ze bij Dropbox inzagen dat het om twee verschillende personen gaat die wel eens een PC delen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

Slincer schreef:Wat is dan nog de toegevoegde waarde van de public folder?
Dat je daar niet handmatig links voor hoeft te maken, die bestaan zolang het bestand bestaat. Voor alles buiten je folder moet je de link wél handmatig aanmaken, dus daar zit nog een extra stap tussen en is in eerste instantie nooit available voor het publiek.
Slincer schreef:Dropbox heeft overigens laatst het aantal MBs dat je gratis erbij kunt verdienen door propaganda verdubbeld inclusief het aantal MB per keer. Dit werkt retroactief, dus voor voorgaande uitnodigingen heb je extra ruimte gekregen.
Inderdaad, das wel nice. Niet dat ik veel referrers heb uitgedeeld, maar zit nu wel aan 4GB in totaal. Voorlopig nog ruim genoeg voor wat ik ermee doe.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
Slincer schreef:Wat is dan nog de toegevoegde waarde van de public folder?
Dat je daar niet handmatig links voor hoeft te maken, die bestaan zolang het bestand bestaat. Voor alles buiten je folder moet je de link wél handmatig aanmaken, dus daar zit nog een extra stap tussen en is in eerste instantie nooit available voor het publiek.
Ah juist. Dat is zeker wel een voordeel ja. Denk niet dat ik van de nieuwe optie gebruik ga maken.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Punisher »

All software sucks
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Miriam »

:stupid:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene software-topic

Bericht door MajinSource »

Ik heb ook nog ruim de ruimte bij dropbox :) Ik gebruik het met veel plezier en voornamelijk delen van plaatjes en smileys hier op het forum. Maar het is ook makkelijk om 'even' iets online te zetten dat ik ergens anders makkelijk erbij kan. 8-)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Miriam »

Gelukkig is dropbox 100% veilig dus ik ga direct allemaal links aanmaken :*D
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: Het algemene software-topic

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Ah Dropbox, het heeft m'n leven met groep projecten zo veel makkelijker gemaakt.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene software-topic

Bericht door MajinSource »

Verdonschot.eu schreef:Next Freeplayer Feature
Afbeelding
New feature in the next version: The clock can be set to digital mode,
giving you the current time, the remain time of the hour, and the mix-time when the next record is being mixed.
(when on auto-pilot)
:cheer: Woohoo dat is heel handig :cheer:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene software-topic

Bericht door MajinSource »

MajinSource schreef:
Verdonschot.eu schreef:Next Freeplayer Feature
Afbeelding
New feature in the next version: The clock can be set to digital mode,
giving you the current time, the remain time of the hour, and the mix-time when the next record is being mixed.
(when on auto-pilot)
:cheer: Woohoo dat is heel handig :cheer:
yes hij is uit!!! :dance3:
03-05-2012 Freeplayer 3.25:
Added: Digital Clock with Hour-countdown
Added: Mainbar of the On-Air player now shows the Artist-File which is playing
Added: You can make your default folders for Explorer1 and 2 in Settings.
WIN :Y)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

iA Writer gekocht, na lang een "verkregen" versie te hebben gebruikt:

Afbeelding

Geen settings, support voor Markdown en iCloud, beschikbaar voor al m'n devices. Er is iets magisch aan een app zonder settings. Zelfs gelijksoortige focus writing apps worden na een tijdje vervelend omdat je als nog aan 't pielen gaat met tekstgrootte, fonts en margins. iA Writer is lang niet voor alles geschikt, maar zodra je wil schrijven (betekenis: daadwerkelijk woorden op 't scherm krijgen en niet afgeleid worden door alle troep eromheen) is dit zo'n heerlijk programma.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

is een app die inderdaad erg mooi is, gebruik een vergelijkbaar (maar iets brakker) programma al een jaar of drie...heerlijk :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Als Vis iets koopt wat hij ook gratis kan verkrijgen, dan moet het wel speciaal of goed zijn ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Raynor's Revenge »

Of Apple.

Oh nee, hardware kan je niet downloaden :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

7.1 Percent In 7 Months
The results are in, as of June 1, Android 4.0 (aka Ice Cream Sandwich) now has 7.1% of the Android market. Two months ago, the OS had just 2.9%, so this is progress. But that’s 7% in 7 months. There’s no spin you can put on this: it’s pathetic.

The race continues to be on for Ice Cream Sandwich to get to 10% penetration before Android 5.0 (aka Jellybean) is announced, presumably at Google I/O at the end of the month. It’s not looking good.

65% of Android users are still using some variation of Android 2.3 — and that number is actually still growing.

Google will announce the next version of their OS before 10% of their users are on the last version. Think about how insane that is for a second.
Niet bedoeld om weer het Android vs iOS-vuur aan te wakkeren, maar ter info voor mensen die Android-toetsellen kopen, want het volgende is een vrij bizarre realiteit waar je gewoon rekening mee moet houden voordat je investeert in een Android-product.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Het algemene software-topic

Bericht door X-File »

Afbeelding
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

Vis schreef:7.1 Percent In 7 Months
The results are in, as of June 1, Android 4.0 (aka Ice Cream Sandwich) now has 7.1% of the Android market. Two months ago, the OS had just 2.9%, so this is progress. But that’s 7% in 7 months. There’s no spin you can put on this: it’s pathetic.

The race continues to be on for Ice Cream Sandwich to get to 10% penetration before Android 5.0 (aka Jellybean) is announced, presumably at Google I/O at the end of the month. It’s not looking good.

65% of Android users are still using some variation of Android 2.3 — and that number is actually still growing.

Google will announce the next version of their OS before 10% of their users are on the last version. Think about how insane that is for a second.
Niet bedoeld om weer het Android vs iOS-vuur aan te wakkeren, maar ter info voor mensen die Android-toetsellen kopen, want het volgende is een vrij bizarre realiteit waar je gewoon rekening mee moet houden voordat je investeert in een Android-product.
En waarvan ik mag hopen dat mensen het ook weten - goedkope smartphone is gelijk aan oude meuk. Sorry, maar dat is gewoon zo. Is best mee te leven, maar weet wat je koopt. Ik heb trouwens Android 4 (al die suffe namen doe ik niet aan) wel gewoon op mijn foon en het is echt een verbetering.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:
Vis schreef:7.1 Percent In 7 Months
The results are in, as of June 1, Android 4.0 (aka Ice Cream Sandwich) now has 7.1% of the Android market. Two months ago, the OS had just 2.9%, so this is progress. But that’s 7% in 7 months. There’s no spin you can put on this: it’s pathetic.

The race continues to be on for Ice Cream Sandwich to get to 10% penetration before Android 5.0 (aka Jellybean) is announced, presumably at Google I/O at the end of the month. It’s not looking good.

65% of Android users are still using some variation of Android 2.3 — and that number is actually still growing.

Google will announce the next version of their OS before 10% of their users are on the last version. Think about how insane that is for a second.
Niet bedoeld om weer het Android vs iOS-vuur aan te wakkeren, maar ter info voor mensen die Android-toetsellen kopen, want het volgende is een vrij bizarre realiteit waar je gewoon rekening mee moet houden voordat je investeert in een Android-product.
En waarvan ik mag hopen dat mensen het ook weten - goedkope smartphone is gelijk aan oude meuk. Sorry, maar dat is gewoon zo. Is best mee te leven, maar weet wat je koopt. Ik heb trouwens Android 4 (al die suffe namen doe ik niet aan) wel gewoon op mijn foon en het is echt een verbetering.
Jep dat weet ik, maar zolang hij doet wat hij moet doen (en dat is onder andere bellen, ja ik ben nog ouderwets :') ) stoor ik me er niet zo aan. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik niet zoveel geld kwijt wilde zijn. Ik kan er niet tegen als andere gebruikers van een Wildvuur op internet janken dat hun geheugen steeds vol zit. Dat had je kunnen weten bij aanschaf! Natuurlijk zou ik het ook fijn vinden als ik veel meer apps erop kon zetten, maar het extra geld was me dat niet waard. Ik heb de meuk die ik nodig heb, dus ik ben tevreden :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

Precies, en zo is het iedereen vergaan in mijn omgeving die gekozen heeft voor een goedkope smartphone met een oude versie van android. Allemaal stuk voor stuk bewust. En sorry, maar alleen Nederlanders denken in algemene zin dat ze zo goedkoop mogelijk het beste moeten krijgen...en zeuren als dat niet zo is, ook als dat heel duidelijk wordt aangegeven. En mensen die zich helemaal nergens in verdiepen voordat ze iets aanschaffen lach ik alleen maar uit. Sorry, maar dan ben je gewoon echt te dom voor een relatief gecompliceerd product als een smartphone...oh en die diezelfde mensen verdiepen zich wel in wasmachines als ze een nieuwe nodig hebben.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:Precies, en zo is het iedereen vergaan in mijn omgeving die gekozen heeft voor een goedkope smartphone met een oude versie van android. Allemaal stuk voor stuk bewust. En sorry, maar alleen Nederlanders denken in algemene zin dat ze zo goedkoop mogelijk het beste moeten krijgen...en zeuren als dat niet zo is, ook als dat heel duidelijk wordt aangegeven. En mensen die zich helemaal nergens in verdiepen voordat ze iets aanschaffen lach ik alleen maar uit. Sorry, maar dan ben je gewoon echt te dom voor een relatief gecompliceerd product als een smartphone...oh en die diezelfde mensen verdiepen zich wel in wasmachines als ze een nieuwe nodig hebben.
Mijn budgetfoon bevalt me prima :) Maar ik heb dan ook altijd simpele telefoons gehad. Als ik al problemen heb, dan zijn dat vrijwel altijd Voodoophone problemen. Op delen van de Maaslijn had ik vanmiddag gewoon helemaal geen bereik :') Maar ja, moet je ook maar niet in de regio Venray wezen.

Overigens, als ik ooit ben afgestudeerd en een baan heb dan ga ik wel voor iets anders kiezen, maar voorlopig voldoet deze voor de prijs die ik ervoor betaal. Ik wil zelfs niet uitsluiten dat ik voor een iPhone ga :') Het probleem is dat smartphones gewoon te groot worden. Ik heb vanmiddag een vrouwtje tegenover me gezien, dat ding wat ze vasthield was onderhand niet meer normaal (haar telefoon, niet de pik van haar loverboy :') ). Het blijft uiteindelijk wel een telefoon die je in je broekzak moet kunnen stoppen...nou ja, vrouwen hebben handtassen, wellicht voor hun minder belangrijk. Maar als je die nieuwe Samsung SIII ziet en de nieuwste HTCs...je kunt bijna beter een tablet kopen als ik die dingen zie. Ik ben geen Apple fanboy (goh, verrassend gezien mijn reacties op het forum :') ) maar het formaat van iPhone is volgens mij precies goed (en onveranderd in de loop der jaren, toch?). Niet te klein maar ook zeker niet te groot. En natuurlijk wil je altijd groter...maar zoals ik al zei, uiteindelijk is het een telefoon die moet bellen en ook in je broekzak moet passen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

Ik heb op dit moment een samsung galaxy SII, heel tevreden over. Wat de volgende wordt weet ik niet. Het schijnt dat de abo-subsidie er uit gaat, dus de kans dat het dan gewoon wel een Iphone wordt is heel groot.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Miriam »

Een iphone is relatief zwaar vergeleken met een Samsung Galaxy
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Paulstartrek »

Precies ik heb momenteel een samsung sII en ben tevreden overde dikte, zwaarte etc. en idd ik zit nog op android 2.3.3

Dit is echter omdat ik geen idee heb of het uberhaupt te updaten is, of dit aan te raden is, wat de consequenties zijn voor mijn geinstalleerde apps en ga zo nog maar even door.

Als ze een bericht sturen met klik hier om up te graden zou ik het direct doen, nu weet ik niet goed of het goed is om te doen, ben ik bang dat de telefoon "stuk maak" en geen tijd/zin om er even in te duiken.

iemand toevallig met ervaring hier omtrend?
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene software-topic

Bericht door MajinSource »

Daarom ben ik ook gestopt om mijn Xperia X10 te updaten. :-( Hij deed geen update maar weer gewoon een schone installatie, gevolg alles kwijt: Apps, scores van spelletjes, telefoonnummers, smsjes enz enz. :fire: Toen heb ik besloten om maar een oudere versie van android te blijven gebruiken dan maar geen updates. Mijn volgende toestel wordt waarschijnlijk de HTC oneX en als ik de HTC sensation van mijn neef goed begrijp kan je daar wel gewoon updaten zonder dat er die risico's zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Miriam »

Sorry Paul ik heb een IponE en heb geen ervaring met een hedendaags android toestel. Maar volgens mij is het niet zo dat (bekende/populaire) apps hinder ondervinden van een update.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Ik had een upgrade van 2.3.3 naar 2.3.5 gehad. Bracht wat performance verbetering, beetje overbodige meuk eruit voor mijn toestel (applicaties voor videocalling zijn niet echt nuttig op een telefoon zonder front camera :') ) en verder geen problemen met apps gehad. Hoe het zit als je naar een compleet andere versie (3.x of 4.x) gaat, weet ik niet.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

Paulstartrek schreef:Precies ik heb momenteel een samsung sII en ben tevreden overde dikte, zwaarte etc. en idd ik zit nog op android 2.3.3

Dit is echter omdat ik geen idee heb of het uberhaupt te updaten is, of dit aan te raden is, wat de consequenties zijn voor mijn geinstalleerde apps en ga zo nog maar even door.

Als ze een bericht sturen met klik hier om up te graden zou ik het direct doen, nu weet ik niet goed of het goed is om te doen, ben ik bang dat de telefoon "stuk maak" en geen tijd/zin om er even in te duiken.

iemand toevallig met ervaring hier omtrend?
Heb je een galaxy S2? Daar is de update namelijk gewoon netjes voor aangekondigd en uitgevoerd. Als dat bij jou nog niet gebeurd is dan kan je het handmatig doen. Andere toestellen heb ik geen idee van, werk ik niet mee :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Ik las overigens dat de SIII met een makkelijk verwisselbare en separaat oplaadbare accu komt (naja komt, die moet je natuurlijk los kopen, maar iig een mechanisme om de accu makkelijk te vervangen zonder de liggen frunniken). Maar echt makkelijk lijkt me dat ook niet. De telefoon zal hoe dan ook even uit moeten als je dat ding onderweg wilt verwisselen en daar ben ik niet zo een fan van. Maar het is wel een optie voor mensen die intensief gebruik maken onderweg en onderweg niet kunnen opladen.

Ik heb er zelf niet zo een last van. Een dagje treinen gisteren trok hem wel aardig leeg omdat ik ook veel op Google Maps (met GPS) keek waar ik was enzo. Maar uiteindelijk had ik nog 40% batterij toen ik thuis was. Ik heb nu in een jaar tijd nog nooit gehad dat ik onderweg zonder stroom kwam te zitten, heb mijn oplader altijd standaard bij me zodat ik hem op de uni of bij vrienden kan opladen indien nodig.

Accu's blijven toch het grootste minpunt van alle smartphones, ook ifoons. Maar hopelijk kunnen technologische ontwikkelingen hier in de toekomst soelaas bieden, zoals betere accu's, energiezuinigere processoren en onderdelen etc.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Paulstartrek »

captain crash schreef:Heb je een galaxy S2? Daar is de update namelijk gewoon netjes voor aangekondigd en uitgevoerd. Als dat bij jou nog niet gebeurd is dan kan je het handmatig doen. Andere toestellen heb ik geen idee van, werk ik niet mee :P
Funny dat ik die aankondiging niet gezien heb, of bedoel je aangekondigd als in de media ofzo.

Naja, thuis dan maar eens kijken. zooi mb's binnenladen doe ik liever via de wifi ;)
Plaats reactie