Origin (EA gaming)

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Origin (EA gaming)

Bericht door The Silencer »

Zijn er hier mensen met Origin accounts (spelaccounts van EA)? In dat geval zou ik je aanraden wachtwoorden aan te passen en loginverificatie in te stellen.

Ik heb een account, die ik overigens niet gebruik (alleen een tijdje Lord of Ultima gespeeld online) en waar verder geen gegevens of producten aanhangen. Maar ik kreeg een legit mail dat mijn wachtwoord aangepast was.

Ik ben buiten de mail om (natuurlijk klik ik niet op links ook al lijkt de mail toch legit) naar Origin en mijn boutwachtwoord werkte inderdaad niet meer. Wel kon ik door "wachtwoord vergeten" weer een nieuw wachtwoord instellen. Hacker noob :')

Bij inloggen zag ik dat mijn displayname iets van abc-zooicijfers was, dat heb ik zeker nooit zo ingesteld. Ik zag dat ze inlogverificatie boden, dat leek me wel wat. Alleen moest ik dan voor extra beveiliging naast wachtwoord ook even antwoord op de geheime vraag geven.....en die was opeens in het Russisch :')

Volgens online support (nogmaals, niet via e-maillinks maar gewoon rechtstreeks naar Origin gegaan) moest ik bellen, gelukkig kon dat gewoon naar een Nederlands telefoonnummer. Ik moest het e-mailadres geven en kreeg daar dan van support een e-mail ter verificatie (ik moest een code oplezen die in de mail stond, note ze hebben me nooit om mijn wachtwoord gevraagd zoals het hoort). Mijn vraag is opnieuw ingesteld, ik heb loginverificatie aangezet en dus een nieuw wachtwoord.

Googlend schijnt dit een bekend probleem zijn, dus ik vermoed dat Origin ooit een lek heeft gehad. Dus heb je Origin account, dan raad ik je aan om een nieuw (uniek) wachtwoord in te stellen en verificatie in te stellen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Origin (EA gaming)

Bericht door Miriam »

Dank je wel voor de tip maar ik heb geen EA account
Plaats reactie