Age of Wonders serie

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Age of Wonders serie

Bericht door The Silencer »

Ik dacht dat ik hier al een topic over had. Niet dus.

Ik heb een tijdje geleden Age of Wonders ontdekt. Helaas heb ik geen originele versie (mocht iemand nog een originele niet beschadigde versie compleet met boekje hebben houd ik me aanbevolen) maar dat drukt de pret niet. Het spel was verrassend leuk en verslavend.

Het speelt in een wereld met Elfen, Mensen, Dwergen enzo. De Elfen waren de 'baas' en deelden hun rijk met de andere rassen. De mensen vielen het rijk binnen, doden de Koning en namen het rijk over. De koning van de Elfen dwaalt nu als Undead rond, Dark Elves scheiden zich af en willen de mensen uitmoorden terwijl Julia, de dochter van de koning de mensen wil vergeven. Het doel is om via een lange campaign de Valley of Wonders te bereiken. Je hebt twee Campaigns, Light and Dark (goed en slecht in principe) en met beide kanten zijn er een heleboel mogelijke einden op basis van beslissingen die je neemt (je hebt vaak een keuze door welk gebied je wilt trekken en welke rassen je daardoor helpt). Uitgespeeld heb ik het nog lang niet. De laatste keer was ik met de Light side bezig en bezig de dwergen te helpen (level 6 ofzo).

Age of Wonders II - Wizard's Throne speelt later. Tovenaars rulen het land maar zijn tegen elkaar gaan vechten. Merlin, een mens, wordt gedood tijdens een drakenaanval op zijn luchtschip. Maar ook hij blijkt een Wizard te zijn en die zijn onsterfelijk. Hij wordt opgeleid door Gabriel (dezelfde Gabriel van de High Men uit AoW misschien?). Het doel is de Tovenaars weer te verenigen cq te verslaan. Eerst moet je 2 levels van elke sphere of magic spelen voordat je de eindconfrontatie aangaat (met een optioneel 3e level). Ik zit nu in de derde sphere geloof ik, alweer een tijdje geleden.

Vervolgens is er Age of Wonders - Shadow Magic, meer een expansion van Aow II dan een vervolg. De Tovenaars zijn verbannen omdat de mensen denken dat zij de oorzaak van de komst van de Shadow Demons zijn. Merlin wordt gevangen gehouden in de Shadow Realm en roept de hulp in van Simon, een jonge mens die ontdekt dat hij ook de Tovenaar's gave bezit. Veel heb ik er nog niet van gespeeld. Ik wil eigenlijk namelijk nu eerst AoW I uitspelen, en dan II en SM.

De spellen zijn strategy achtig, je hebt een kaart waar je steden kunt bouwen, legers bouwen en dergelijke. Je kunt Hero's krijgen die in level kunnen steigen en nieuwe abilities vergaren. Er is altijd de uberhero, dat ben jij in feite. In AoW was dat een 'gewone' hero, vanaf II is dat een Wizard.

De spellen zijn heerlijk verslavend, grafisch misschien niet zo mooi als sommige strategy spellen maar gewoon mega leuk. Iemand meer die de AoW serie kent/speelt?
Laatst gewijzigd door The Silencer op 07 feb 2013, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

yep is inderdaad een leuke serie (en het is ook nog gemaakt door nederlanders).
ik heb alleen de eerste 2 delen gespeeld. Goede verhaal lijnen en leuke units.
Het vechten is ook leuk uitgewerkt, maar je moet wel de movement graphics uitzetten(volgens mij kan dat), anders duurt het wel erg lang.

Het is een echt aanrader voor strategy fans
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

oeps dubbele post |:(
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Als je het echt snel wil doen kun je natuurlijk ook altijd de computer de gevechten voor je laten uitvoeren. Zelf gebruik ik die optie nauwelijks, de computer lijdt toch te vaak verliezen. Vaak zijn er gevechten waarin de computer mijn hele leger kwijt raakt en de tegenstanders niet 1 verlies oploopt, maar als ik het dan zelf doe zijn de rollen omgedraaid. Moet binnenkort nog eens een van de spellen pakken :) Denk dat ik eerst verder ga met Deel II (aangezien ik mijn cd van Deel I zo snel niet kan vinden).
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik vecht ook meestal zelf, omdat zoals je zegt je heel snel units verliest als je het aan de computer over laat.
deel 2 is iets beter getekend, en deel een is iets simpeler.
Over de eerste missie in deel 2 heb ik wel 4 keer gedaan of zo, omdat er niet goed uitgelegt werd wat je moest doen. Maar heb je die eenmaal gehad dan wordt het wel een stuk gemakkelijker.
Gebruikersavatar
Mr Monkey
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 jan 2003, 23:28
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Mr Monkey »

Het kan daar ook n voordeel zijn om units te verliezen omdat die handen vol met geld kosten. Ik heb het spel super vaak gespeelt en het is inderdaad verslavend en leuk. Ik ben zelf bijna altijd de Dark elves of de Draconians.

Ik vecht ook altijd zelf, vind ik leuk om te doen en anders is het spel ook minder leuk denk ik. Het enige nadeel aan het spel is is dat je geen korte spelletjes kan spelen, als je eraan begint ben je gelijk de hele middag bezig gewoon....
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Als ik toevallig een leger heb wat kwijt moet (met domme Halberdiers en Archers enzo, redelijk ver in het potje) zoek ik idd een vijand op die te sterk is en laat de computer het ff uitvechten. Je kunt natuurlijk die units disbanden, maar dan heb je kans dat ze gaan raiden enzo. Niet lief.

Deel 1 is leuk omdat je op veel verschillende eindscenario's kunt uitkomen omdat je zowel met Lights als Darkness zo veel mogelijk paden kunt bewandelen.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

The Silencer schreef:Als ik toevallig een leger heb wat kwijt moet (met domme Halberdiers en Archers enzo, redelijk ver in het potje) zoek ik idd een vijand op die te sterk is en laat de computer het ff uitvechten. Je kunt natuurlijk die units disbanden, maar dan heb je kans dat ze gaan raiden enzo. Niet lief.

Deel 1 is leuk omdat je op veel verschillende eindscenario's kunt uitkomen omdat je zowel met Lights als Darkness zo veel mogelijk paden kunt bewandelen.
Ja het verhaal is in deel 2 iets een- richting achtig, maar hier zit je dan weer niet vast aan een bepaalde magic sphere.
Ik summon meestal zoveel draken als mogelijk is want die zijn echt goed.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Recentelijk deel 1 legaal aangeschaft via ebay. Mooie van die spellen is dat ze met uberhandleidingen komen, daar houd ik wel van :)

Ik was helaas mijn savegames van AoW kwijt :( (van de andere delen had ik ze). Ben weer opnieuw begonnen en nu waar ik eerst was, nl het laatste dwergen level (waar je verloren helden moet zoeken). Heb dus gekozen voor het Halfing-Dwergen pad. Nu eerst eens proberen om level 6 te halen.

Weet iemand wanneer je je laatste spheres of Magic kunt kiezen?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Age of Wonders/AoWII - The Wizards Throne/AoW - Shadow M

Bericht door The Silencer »

Deze serie kwam recentelijk ter sprake dus ik dacht ik post even dit nieuws:
http://www.gog.com/promo/age_of_wonders ... rs_seriers

Alle drie delen afgeprijsd op GOG.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Age of Wonders/AoWII - The Wizards Throne/AoW - Shadow M

Bericht door Blind Guardian »

Ja ik las,

zal zondag kijken of ik nog op tijd ben
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Age of Wonders/AoWII - The Wizards Throne/AoW - Shadow M

Bericht door The Silencer »

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Age of Wonders/AoWII - The Wizards Throne/AoW - Shadow M

Bericht door Blind Guardian »

Schattig Jihad Goblins :lachhuil:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Age of Wonders serie

Bericht door Punisher »

Tof :) Altijd een fan geweest van de serie.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Age of Wonders serie

Bericht door The Silencer »

Voor eenieder die deze serie nog wil uitproberen. Dit weekend is deze op GOG in de aanbieding.
Plaats reactie