Pagina 1 van 4

STV Elite Force mapping and modding

Geplaatst: 10 jun 2002, 21:06
door HorckDude
Laat mij het games forum dan maar eens aanbreken. :)

Dit wordt wederom topic voor je vragen en opmerkingen over mapping, scripting, skinning en meer dat te maken heeft met modden voor Star Trek Voyager Elite Force.

Geplaatst: 10 jun 2002, 21:08
door Stadi
Kun je ook maps maken voor de niet originele versie? Met de editor?

Re: STV Elite Force mapping and modding

Geplaatst: 10 jun 2002, 21:11
door Cmdr Chakotay
HorckDude schreef:Laat mij het games forum dan maar eens aanbreken. :)

Dit wordt wederom topic voor je vragen en opmerkingen over mapping, scripting, skinning en meer dat te maken heeft met modden voor Star Trek Voyager Elite Force.
Hee, je bent me voor. iig, di's een goede start voor het gaming forum. :)

Geplaatst: 10 jun 2002, 21:12
door HorckDude
Jup, dat gaat. Gewoon de Elite Force GDK downloaden van EFfiles.com. :)

Geplaatst: 11 jun 2002, 17:04
door Eagle
Ach, die troep is gewoon gaar en het werkt voor geen meter.

Geplaatst: 12 jun 2002, 15:33
door the voyager
het werkt wel, het is alleen niet zo simpel

Geplaatst: 12 jun 2002, 17:33
door HorckDude
Eagle, je geeft gewoon veel te snel op. Je moet dan ook niet uit irritatie die programma's gaar noemen want het is in feite je eigen schuld.

Geplaatst: 13 jun 2002, 13:56
door Cmdr Chakotay
Het vereist idd heel veel oefening, maar dan heb je ook wat. Het is een krachtige editor, aangezien je er van alles mee kunt maken, zolang je maar wil en wat creativiteit hebt. Wat ik altijd doe, is eerst iets op papier schrijven / tekenen en dan in EFRadiant maken. Dat is veel makkelijker. Probeer maar eens. En als het echt niet lukt, kun je het altijd aan ons of aan de mensen van het Raven forum als je engels een beetje goed is.

:Y) Cheers!

Geplaatst: 13 jun 2002, 20:51
door Eagle
Het programma geeft een error die niemand anders heeft, of het is dus een bug, of het programma heeft slechte support, en dat noem ik gaar.

Geplaatst: 14 jun 2002, 09:42
door Cmdr Chakotay
Wat dacht je ervan om die error hier te posten? Afterall, daar is dit topic voor bedoeld. :)

Geplaatst: 16 jun 2002, 13:00
door Eagle
Heb ik allang gedaan, en die wisten het ook niet.

Geplaatst: 16 jun 2002, 13:03
door Cmdr Chakotay
Daarom zeg ik: post het hier. :)

Geplaatst: 16 jun 2002, 14:42
door voyager-girl
Ik vind het een erg leuk spel, maar als ik het te lang speel word ik er erg misselijk van.. :r

Geplaatst: 16 jun 2002, 14:59
door LGM
voyager-girl schreef:Ik vind het een erg leuk spel, maar als ik het te lang speel word ik er erg misselijk van.. :r
Heeft dit iets te maken met skinning, mapping en modding? |:(

Geplaatst: 16 jun 2002, 15:03
door voyager-girl
er staat bovenaan alles wat met elite force te maken heeft... :roll:

Geplaatst: 16 jun 2002, 17:27
door LGM
Dan zou ik nog maar eens goed kijken en tot je opnemen :roll:

Geplaatst: 24 jun 2002, 22:33
door Eagle
Cmdr Chakotay schreef:Daarom zeg ik: post het hier. :)
Heb ik ook al gedaan, kijk maar ff op het vorige forum, daar staat ie nog in!

Maar ik ben nu bezig met 3d Studio Max, ook heel leuk programma. En ik kan ook mappen voor Half-Life. Maar ik snap nog niet hoe je de map kan opslaan als .bsp. Maar ik ben veel meer met 3ds Max bezig!

Geplaatst: 25 jun 2002, 15:07
door HorckDude
Da's minstens net zo tof. :)

Ik ben trouwens ook een beetje aant experimenteren met modellen/skinnen (maken van MD3's) maar ik kom niet verder dan een paar geconbineerde blokjes :p

"I'd better stick to mapping and scripting." :)

Geplaatst: 26 jun 2002, 16:20
door Cmdr Chakotay
HorckDude schreef:"I'd better stick to mapping and scripting." :)
You said it! :Y)

Geplaatst: 26 jun 2002, 20:08
door HorckDude
Mja, van de andere kant vind ik skinning wel weer leuk tot een bepaald niveau. :)

Trouwens, ik was vandaag de Chakotay's Adventures mod weer eens aant spelen en kwam tot de volgende conclusie:
Het blijft een leuke en toffe mod! :)

Er zitten wel een paar kleine foutjes in (niet om je af te kraken hoor, maar gewoon om te verbeteren):
- De crew van de Everon heeft oude uniformen. Misschien een idee om te 'upgraden'. ;) Er zijn genoeg First Contact uniformen te vinden op internet. If you need help just call me. :)
- Was Rick Biessman niet doodgegaan in Elite Force of zit ik fout?
- Seven zou na terugkeer om science officer te mogen worden eerst officieël bij Starfleet moeten gaan. Een uniform voor haar zou wel leuk zijn (zou ook wel tof uit zien denk ik ;) ).
- Er wordt nooit gebeamed naar de werkplek. :p Zou misschien wel tof zijn om de cargobay doors te blokkeren zodat ze wel MOETEN beamen.

Nogmaals: dit is geen kritiek. Alleen maar tips! :)

Geplaatst: 27 jun 2002, 14:53
door Cmdr Chakotay
HorckDude schreef:Mja, van de andere kant vind ik skinning wel weer leuk tot een bepaald niveau. :)

Trouwens, ik was vandaag de Chakotay's Adventures mod weer eens aant spelen en kwam tot de volgende conclusie:
Het blijft een leuke en toffe mod! :)
Dank je wel. :)
- De crew van de Everon heeft oude uniformen. Misschien een idee om te 'upgraden'. ;) Er zijn genoeg First Contact uniformen te vinden op internet. If you need help just call me. :)
Is wel leuk idee ja. Hmm, je hoort nog van me. :p
- Was Rick Biessman niet doodgegaan in Elite Force of zit ik fout?
......... (sprakeloos)....
- Seven zou na terugkeer om science officer te mogen worden eerst officieël bij Starfleet moeten gaan. Een uniform voor haar zou wel leuk zijn (zou ook wel tof uit zien denk ik ;) ).
Dan heb ik een skinner nodig. :roll:
- Er wordt nooit gebeamed naar de werkplek. :p Zou misschien wel tof zijn om de cargobay doors te blokkeren zodat ze wel MOETEN beamen.
Zal er oven denken.
Nogmaals: dit is geen kritiek. Alleen maar tips! :)
Ja, ja. Vast wel. :)

Geplaatst: 27 jun 2002, 15:56
door HorckDude
Cmdr Chakotay schreef:
- Was Rick Biessman niet doodgegaan in Elite Force of zit ik fout?
......... (sprakeloos)....
Ik zal nog eens nakijken maar ik dacht van wel. Telsia zei in voy20
"It was a nice service, for Biessman and the others."
Ik denk dus dat ie dood is.
- Seven zou na terugkeer om science officer te mogen worden eerst officieël bij Starfleet moeten gaan. Een uniform voor haar zou wel leuk zijn (zou ook wel tof uit zien denk ik ;) ).
Dan heb ik een skinner nodig. :roll:
Afbeelding

Geplaatst: 27 jun 2002, 16:13
door Cmdr Chakotay
Of niet... :p

Zit Munro daar ook bij?

Geplaatst: 27 jun 2002, 16:42
door Cmdr Chakotay
HorckDude schreef:
Cmdr Chakotay schreef:
- Was Rick Biessman niet doodgegaan in Elite Force of zit ik fout?
......... (sprakeloos)....
Ik zal nog eens nakijken maar ik dacht van wel. Telsia zei in voy20
"It was a nice service, for Biessman and the others."
Ik denk dus dat ie dood is.
Ja, dat bedoelde ik ook. Stom dat ik dat vergeten was. Eeehh.... shit, nu moet ik ff wat anders verzinnen; ik heb namelijk net een hele scene op papier staat met Munro en Biessman erin. :(

Geplaatst: 27 jun 2002, 20:19
door HorckDude
Haal van effiles de skin van MRJ (ravenboard pack), vraag Speed of je 'm voor je mod mag gebruiken en zet de kop van MRJ op een First Contact uniform. :)
Weapons officer Raymond-Judy! :D

Geplaatst: 27 jun 2002, 21:19
door Win2ksal
Waar kan ik die Chakotay's Adventures mod downloaden?

Geplaatst: 27 jun 2002, 22:32
door Win2ksal
Ik dacht; laat ik ook maar weer is een map maken...

Duz downloaduh ik efradiant en maakte ik een simpel test mapje maar nee hoor, als ik het wil publishen (van .map naar .bsp of hoe het ook heet) dan maakt hij om de een of andere reden geen .bsp bestand, dit is de log:
==================
Running bsp command...

C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -qdir STARTR~1 C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map

C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -vis -qdir STARTR~1 C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map

C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -light -qdir STARTR~1 -extra C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map


C:\Games\Elite Force\BaseEF\maps>C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -qdir STARTR~1 C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map

STEFMap v1.1a (c) 2000 Ravensoft Inc.

---- map ----



************ ERROR ************

SetQdirFromPath: no 'STARTR~1' in c:\games\elitef~1\baseef/maps/testmap.map

(use -qdir X to change)



C:\Games\Elite Force\BaseEF\maps>C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -vis -qdir STARTR~1 C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map

STEFMap v1.1a (c) 2000 Ravensoft Inc.

---- vis ----



************ ERROR ************

SetQdirFromPath: no 'STARTR~1' in c:\games\elitef~1\baseef/maps/testmap.map

(use -qdir X to change)



C:\Games\Elite Force\BaseEF\maps>C:\Games\ELITEF~1\Tools\\q3map -light -qdir STARTR~1 -extra C:\Games\ELITEF~1\baseEF/maps/testmap.map

STEFMap v1.1a (c) 2000 Ravensoft Inc.

----- light ----

Extra detail tracing



************ ERROR ************

SetQdirFromPath: no 'STARTR~1' in c:\games\elitef~1\baseef/maps/testmap.map

(use -qdir X to change)


completed.
Run time was 0 hours, 0 minutes and 0 seconds

HELP!

Geplaatst: 28 jun 2002, 12:40
door HorckDude
Da's een vaak voorkomend probleem. :)
Ga eens naar de map C:\Games\Elite Force\baseef\scripts

Daarin vind je het bestand EF.qe4
Open het met notepad en plaats de inhoud maar hier op het forum.

Dan lukt het me denk ik wel om het te fixen.

Geplaatst: 28 jun 2002, 17:09
door Win2ksal
Hier, bedankt voor je hulp.
{
"basepath" "__QERPATH..\baseef"
"rshcmd" ""
"remotebasepath" "__QERPATH..\baseef"
"entitypath" "__QERPATH*.def"
"texturepath" "__QERPATH..\baseef\textures"
"autosave" "c:\autosave.map"
"bsp Relight" "! __QERPATH\q3map -onlyents $ && ! __QERPATH\q3map -light $"
"bsp Relight (extra)" "! __QERPATH\q3map -onlyents $ && ! __QERPATH\q3map -light -extra $"
"bsp Novis (nolight)" "! __QERPATH\q3map $"
"bsp_Entities" "! __QERPATH\q3map -onlyents $"
"bsp FullVis" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis $ && ! __QERPATH\q3map -light -extra $"
"bsp FullVis (nolight)" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis $"
"bsp FullVis (lowmem)" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis -nopassage $ && ! __QERPATH\q3map -light $"
"bsp FastVis" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis -fast $ && ! __QERPATH\q3map -light $"
"bsp FastVis (nolight)" "! __QERPATH\q3map $ && ! __QERPATH\q3map -vis -fast $"
"mapspath" "__QERPATH..\baseef\maps"
}

Geplaatst: 29 jun 2002, 13:05
door HorckDude
Ok, ik ben hier niet 100% zeker van dus maak eerst even een backup van je ef.qe4 file en verander het dan.
{
"basepath" "C:\Games\Elite Force\baseef"
"rshcmd" ""
"remotebasepath" "C:\Games\Elite Force\baseef"
"entitypath" "C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\*.def"
"texturepath" "C:\GAMES\ELITEF~1\BASEEF\textures"
"autosave" "C:\GAMES\ELITEF~1\BASEEF\\maps\autosave.map"
"bsp Relight" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 -onlyents $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp Relight (extra)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 -onlyents $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 -extra $"
"bsp Novis (nolight)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp_Entities" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 -onlyents $"
"bsp FullVis" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 -extra $"
"bsp FullVis (nolight)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp FullVis (lowmem)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 -nopassage $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp FastVis" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 -fast $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -light -qdir GAMES\ELITEF~1 $"
"bsp FastVis (nolight)" "! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -qdir GAMES\ELITEF~1 $ && ! C:\GAMES\ELITEF~1\TOOLS\\q3map -vis -qdir GAMES\ELITEF~1 -fast $"
"mapspath" "C:\Games\Elite Force\baseef\\maps"
}
Als het goed is moet het dan werken maar vergeet niet die backup te maken voor de zekerheid.