Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door SuperVlaai »

The Silencer schreef:Dan doe je toch echt iets fout, want DosBox werkt simpel en zonder problemen.

Beetje meer uitleg dan als kan aub :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Vis »

SuperVlaai schreef:Beetje meer uitleg dan als kan aub :{
Gewoon doen wat er staat: http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 70#p819170
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door The Silencer »

SuperVlaai schreef:
The Silencer schreef:Dan doe je toch echt iets fout, want DosBox werkt simpel en zonder problemen.

Beetje meer uitleg dan als kan aub :{
Wat Vis zegt. En meer uitleg kan niet gegeven worden als je niet uitlegt wat er fout gaat. Je zegt alleen "het gaat fout"...tja, daar kunnen we dan ook weinig mee. Dat is net zoiets als "mijn computer doet het niet, wat moet ik nu doen?". Je moet wel iets specifieker zijn als je om hulp vraagt.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
SuperVlaai schreef:Beetje meer uitleg dan als kan aub :{
Gewoon doen wat er staat: http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 70#p819170
Het makkelijker om een vlieg te dresseren hoor :{
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door SuperVlaai »

Blind Guardian schreef:Ooh ik krijg er weer bijna zin in :9~ , mijn eerste spelletjesverslaving was als 12 jarige op zaterdagavond op het toetsenbord te rammen om nazi's kapot te knallen ah de nostalgie :) ... ik kan me nog zo'm moment herrineren dat ik ooit eens een zaterdag ziek was en ik 's avonds uitgeziekt heb op het kapot knallen van nazi's ... heerlijck

Die tijden heb ik ook meegemaakt 8-) :*D 8-)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door SuperVlaai »

Bedankt Visje voor uitleg was eigenlijk heel simpel maar ja soms moet ik alles drie keer doen voor ik door heb :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Vis »

SuperVlaai schreef:Bedankt Visje voor uitleg was eigenlijk heel simpel maar ja soms moet ik alles drie keer doen voor ik door heb :*)
Geen probleem :)

Nu kun je gezellig Duitsers afknallen :P
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Wolfenstein: Enemy Territory

Bericht door Nemesis »

The Silencer schreef:Heb hem vandaag maar gekocht bij de MediaMarkt. De single player wil helaas niet starten :-( Windows geeft een foutmelding en verder gebeurt er niets. Ik ben verre van alleen met dit probleem. Suggestie is om videokaart drivers te updaten, heb ik gedaan, nog steeds niks. Antivirus uit werkt ook niet. Morgen eens naar mogelijke oplossingen zoeken, nu is het al laat (wilde twee uur geleden al in bed liggen :lachhuil: ). En anders wachten op een patch.
Kan je een screenshot plaatsen van de foutmelding?
Voordat je het spel opstart, zou je taakbeheer willen opstarten. Ik ga er vanuit dat je weet welk bestand van wolfenstein is als je het opstart. Wat gebeurt daar mee? veel processor gebruikt? geheugen gebruik?

Wat zijn jouw systeemspecs, welke videokaart heb en welke driver gebruik. Op welke resolutie heb jij je beeldschermstaan? Speel je het als administrator? Welk besturingssysteem heb je?

Ik weet dat het een boel vragen zijn, maar met een beetje geluk kan ik je helpen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door The Silencer »

Ik zal er vanavond uitgebreid op in gaan, nu even geen tijd, maar al dat zou geen problemen mogen geven. Mijn computer moet het aankunnen en er zijn veel mensen met hetzelfde probleem. Multiplayer doet het prima.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Paulstartrek »

Ai van de nieuwe wolfenstein is geweldig. De bosses zijn tenminste nog 'verslaanbaar'. geef toe, het is moeilijk, maar je ziet tenminste direct wat je moet doen om die vijand te verslaan. dan is het alleen nog een kwestie van ontwijken en genoeg kogels erin te pompen.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door SuperVlaai »

Duitser afknallen leuk 8-)
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Jim »

die foutmelding van de singleplayer komt me bekend voor :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Blind Guardian »

Die duitsers toch
Nieuws
Auteur: Antoon

Datum: 23-09-2009 21:29
Multi
Wolfenstein in Duitsland uit de winkels
Wolfenstein in Duitsland uit de winkels

Uitgever Activision Blizzard zal het schaamrood naar de kaken zijn gestegen. Het is in Duitsland namelijk verboden om in games Nazi symbolen zoals de swastika te vertonen, iets wat overigens wel gewoon in films mag. Om Wolfenstein toch op de markt te kunnen brengen bij onze oosterburen is de game daar dan ook op aangepast.

Naar nu blijkt is dat echter niet grondig genoeg gebeurd en wordt Wolfenstein in Duitsland uit de schappen gehaald. Ergens in de game zou namelijk toch nog een hakenkruis te zien zijn. Blijkbaar heeft ontwikkelaar Raven Software dat over het hoofd gezien.



Via een officiële brief aan alle winkeliers worden deze verzocht de game direct uit de schappen te halen vanwege de vermeende aanwezigheid van de swastika. Hoewel het naziteken slecht zeer kort in beeld is, is toch tot deze vergaande actie overgegaan.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door The Silencer »

Tja, dan zijn ze gewoon dom bezig als ze dat niet goed doen. Met RTCW is dat namelijk ook gebeurd. Met vocht toen niet tegen de Nazi's van Himmler maar tegen de religieuze sekte "Die Wölfe" van Heinrich Höller :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Miriam »

Blind Guardian schreef:Die duitsers toch
Nieuws
Auteur: Antoon

Datum: 23-09-2009 21:29
Multi
Wolfenstein in Duitsland uit de winkels
Wolfenstein in Duitsland uit de winkels

Uitgever Activision Blizzard zal het schaamrood naar de kaken zijn gestegen. Het is in Duitsland namelijk verboden om in games Nazi symbolen zoals de swastika te vertonen, iets wat overigens wel gewoon in films mag. Om Wolfenstein toch op de markt te kunnen brengen bij onze oosterburen is de game daar dan ook op aangepast.

Naar nu blijkt is dat echter niet grondig genoeg gebeurd en wordt Wolfenstein in Duitsland uit de schappen gehaald. Ergens in de game zou namelijk toch nog een hakenkruis te zien zijn. Blijkbaar heeft ontwikkelaar Raven Software dat over het hoofd gezien.



Via een officiële brief aan alle winkeliers worden deze verzocht de game direct uit de schappen te halen vanwege de vermeende aanwezigheid van de swastika. Hoewel het naziteken slecht zeer kort in beeld is, is toch tot deze vergaande actie overgegaan.
Weet jij waar de swastika zit verstopt?

SMS HET ANTWOORD DAN NU NAAR 6294
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door The Silencer »

FUCKING FINALLY!

Patch 1.11 is uit en eindelijk kan ik het spel spelen. Geen crash die voorkomt dat ik het uberhaupt kan opstarten.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door The Silencer »

Soms schreeuwen stervende vijanden gewoon "Mein leben!" 8-) Anderen rochelen zo heerlijk ziekelijk als ze in de keel geraakt zijn en spartelend in elkander zakken. En mijn scherpschuttergeweer schiet er na kogelupgrade gewoon de hoofden vanaf/uit elkaar :lachhuil: I love this game. Helaas voelt het wel wat MOH/CoDig aan, qua character graphics en gameplay. Maar ik moet zeggen dat de gameplay me toch wel redelijk bevalt. Weer echt Wolfenstein met een mix van Nazi's en occulte elementen. Alleen die Scribe's zijn irritant.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Jim »

voelt de multiplayer zo of de singleplayer?
want oude singleplayer was heel anders spelen
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door The Silencer »

De SP, heb geen MP geprobeerd. Krijgt erg slechte commentaren en ik ben bang dat het niet kan tippen aan RTCW en W:ET, die beiden toch wel innovatief waren.

De oude SP was inderdaad heel anders, daarom dacht ik dat de nieuwe me helemaal niet aan zou staan. Maar dat valt me, toch prefereer ik de oude nog steeds.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Blind Guardian »

Overigens ik zag bij steam dit pakket staan

http://store.steampowered.com/sub/418/

voor de geintereseerden
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Vis »

Awesome! Thanks
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Blind Guardian »

wolfie bestaat alweer 20 jaar word oud ;-( ... wolfie is zo'n beetje het eerste computerspel wat ik ooit op een pc heb gespeeld.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door The Silencer »

Bedankt voor het posten BG. Ik heb ze allemaal al, alhoewel ik moet zeggen dat mijn Wolf3D en SoD volgens mij niet helemaal legaal zijn.

RTCW heb sinds de release en speelde ik vanaf de eerste MP demo al. Menige jaren studievertraging mee opgelopen ( :') ).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Blind Guardian »

is die nieuwe wolfie eigenlijk iets zag hem op steam staan voor 19,99 maar heb me nog niet aangewaagd de recensies zijn redelijk maar niet echt bijzonder ....

Er is ook nog zo'n ID pakket met quake en al die andere meuk er in , zat daar ook over te denken maar dan heb ik ineens vijftig spellen er bij ... :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door The Silencer »

De SP was wel aardig, maar niet hoogstaand. De MP heb ik me niet aan gewaagd, die lijkt tegen te vallen. Het grootste pluspunt van RTCW was namelijk de MP die best awesome was en voor zijn tijd heel vernieuwend. Wat dat betreft kan ik ook Wolfenstein: Enemy Territory aanraden (MP only), dat wordt volgens mij ook nog steeds online gespeeld.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Blind Guardian »

RTCW (die mijn broer volgens mij heeft of had) kwam ik nog eens bij een missie waar ik niet verder kwam vrij snel in het begin dus heb wat opgegeven hier nog eens vragen over gesteld .... maar mijn aandacht bleef er niet bij , denk dat ik toen achter TeS III kwam of zo ... en geen tijd meer had voor wolfie ...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door Vis »

Silly schreef:De SP was wel aardig, maar niet hoogstaand. De MP heb ik me niet aan gewaagd, die lijkt tegen te vallen. Het grootste pluspunt van RTCW was namelijk de MP die best awesome was en voor zijn tijd heel vernieuwend. Wat dat betreft kan ik ook Wolfenstein: Enemy Territory aanraden (MP only), dat wordt volgens mij ook nog steeds online gespeeld.
Clanwars voor RTCW heel, heel veel tijd aan besteed. Dat was een volle dagbesteding :') . Toen dat minder begon te worden ruim een jaar Wolf:ET gespeeld, dat was ook wel erg gaaf, en vind het nu nog steeds een mooie game (ken vrijwel niks meer van daarna, dus tja :')) . Nieuwe Wolf/Quake-mix ook gespeeld een tijdje, maar was héél erg anders, en vond het niet zo boeiend als RTCW of ET.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bericht door The Silencer »

Een Wolfbroeder :pray:
Plaats reactie