Return to Castle Wolfenstein/Enemy Territory/Wolfenstein

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Weet iemand misschien of er al een release date voor 'Enemy Territory' is?
Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

Bericht door Gurty »

Als ik de site goed begrepen heb word Enemy Territory
een stand alone product, dus geen add-on, en dus betalen jullie de volle prijs.

GJ
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Gurty schreef:Als ik de site goed begrepen heb word Enemy Territory
een stand alone product, dus geen add-on, en dus betalen jullie de volle prijs.

GJ
Als je de moeite had genomen om mijn post regarding dat door te lezen zie je dat ik dat al gezegd heb :roll:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Zijn er hier nog dudes die Wolfy online spelen?

IMO stukken beter dan MoHAA online. De graphics zijn ten eerste gewoon veel beter. Let maar eens op de details van de soldaten. De soldaten van MoHAA zien er toch nog te nep uit, je kunt zien dat je in een game zit. Dat gevoel heb ik bij Wolfenstein veel minder. Gewoon prachtig gemaakt. Ook de landschappen enzo ziet er gewoon beter uit.

Ook de gameplay is superieur. Bij spellen als counterstrike, UT en MoHAA is het gewoon vaak op alles blindelings knallen, niet nadenken. Bij MoHAA is teamwerk een vereist. Een niet samenwerkend team kan in Counterstrike ed winnen omdat men gewoon alle badguys moet afschieten of vlagen moet veroveren. In Wolfy moet je bepaalde missiedoelen vervullen. Zo moet bijvoorbeeld een Engineer een obstakel opblazen zodat men tot geheime oorlogsdocumenten komt. Deze moeten vervolgens naar een Radio gebracht worden en verzonden worden. Dit kan men alleen met teamwork. Het team moet zorgen dat de Engineer in leven blijft en de bommen plant en de 'docscarrier' moet koste wat het kost in leven worden gehouden door enkele teamleden terwijl de rest de weg vrijmaakt.

Enemy Territory zal hiermee nog verder doorgaan zoals ik al beschreven heb met nog echtere missies en 'campaign' modes waarin men ervaring op kan doen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Nieuwe GameSpy preview

kheb geen tijd om het allemaal in mijn eigen woorden te gaan vertellen dus je moet het zelf maar doorlezen. Het klinkt allemaal errug yummie en ik kan haast niet wachten op de release. Enige minpuntje is dat een standalone pack zal zijn en dus de volle prijs van 49,99 zal krijgen (prijs onder voorbehoud natuurlijk) zoals ik al eerder vermeld heb.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Gamespot review
IGN review
Oudere Gamespy review (november 2002

Dit zijn de andere reviews die ik de afgelopen tijd gelezen heb vol met info en plaatjes over Enemy Territory.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

W:ET is gecancelled :(

http://www.activision.com/games/wolfens ... february03

Blijkbaar was men niet tevreden met de Single Player Campaign. Men zal de Multi Player wel als gratis te downloaden expansion beschikbaar stellen als ie af is.

Dit zuigt echt, want ik keek uit naar een nieuwe Single Player campaign.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Volgens de officiele RTCW website (castlewolfenstein.com) komt deze week nog de multiplayer test demo voor Enemy Territory uit 8-) Als die vandaag nog komt weet ik wel wat ik het weekend aan het doen ben 8-)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

ACHTUNG!

De Demo voor Wolfenstein: ET is eindelijk uit. Ben nu aan het downloaden 8-)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Enemy Territory is dan nu eindelijk uit, te downloaden van http://www.castlewolfenstein.com. De file is rond de 260 mb geloof ik. Gelukkig zijn de graphics en sounds wat opgelapt. Het spel ziet er erg gelikt uit en met de nieuwe gameplay denk ik dat deze toch leuker gaat worden dan RTCW. Heb helaas nog niet veel tijd gehad om te spelen (eigenlijk nog helemaal niet, zelf vlug een game 'gehost' om wat rond te lopen, sounds en wapens uittesten).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Tijd om eens goede oude topics naar boven te halen. Wolfenstein: ET is al weer bijna een jaar uit. Heb het een tijdje geleden 'herontdekt' nadat ik het lang niet had gespeeld en het was gewoon weer leuk :)

Voor de leken, W: ET is de multiplayer opvolger van Return to Castle Wolfenstein en gratis te downloaden. Dit spel weet als geen enkel ander spel het TEAM element te benadrukken. Spelen gebeurt meestal in objective mode. Hierin moet 1 van de teams bepaalde missiedoelen halen en het andere team moet dat voorkomen. Deze missiedoelen kunnen alleen door samenwerken gehaald worden. De setting is Axis vs Allies in WWII, dit even overbodig opgemerkt.
Verschillende kaarten kunnen ook in 'campaign' mode gespeeld worden waarin een serie kaarten dus achterelkaar komt. Je behoud tijdens de campaign je XP, rank en rewards.

Het XP ranking system is nieuw ten opzichte van RTCW. In W:ET krijg je XP voor bijna alles wat je doet zoals tegenstanders elimineren of het opblazen van objectives. Naarmate je een bepaald aantal XP in een vaardigheid bereikt stijg je een level en krijg je een reward (bijvoorbeeld extra munitie). Vaak gaat het ook gepaard met een stijging in rang. Je begint als Private/Schütze en kan opklimmen tot General. Er zijn totaal 11 rangen. Elke klasse heeft standaard de "Battle Sense" skill welke je kunt verhogen door ACTIEF deel te nemen aan gevechten. Je kunt XP krijgen voor elke X seconden dat je OF schade krijgt OF schade uitdeelt OF mensen killt. Uiteraard krijg je meer XP als je ook mensen daadwerkelijk dood. De Light Weapon skill en Heavy Weapon skill is in principe ook standaard, je verhoogt deze met kills (en kills only) met deze wapens. Onder Light Weapons vallen alle geweren zonder scopes, SMGs, pistolen en granaten. Heavy Weapons zijn gemonteerde MG-42s en de Soldier Class wapens. Medics hebben bovendien First Aid skill, Engineers de Engineering Skill, Field Ops de Signal Skill en Covert Ops de Covert Operations skill. Soldiers hebben de Heavy Weapon skill.

Je hebt 5 klassen (in RTCW 4). De Medic is misschien wel de belangrijkste support eenheid aangezien hij eenheden levend kan houden en mensen die neergeschoten zijn maar niet 'gibbed' zijn kan reviven.

De Engineer is ESSENTIEEL in objective based maps aangezien je altijd wel iets moet opblazen om verder te kunnen. De Engineers kan dynamite leggen bij objectives, dit ook ontscherpen en landmijnen leggen en ontscherpen. Een belangrijke nieuwe eigenschappen is het bouwen van bepaalde battlefield constructions zoals machinegun nests of bruggen. De Engineer krijgt ook een nieuw wapen, nl een rifle waar hij bovendien geweergranaten op kan zetten. Engineers kunnnen ook kiezen voor een SMG.

De Fields Ops is de Lieutenant uit RTCW, maar met de introductie van rangen is deze klasse van naam veranderd. Hij kan nog steeds ammo uitdelen, airstrikes oproepen en artillery strikes unleashen.

De Soldier heeft een nieuwe keuze wapens gekregen. Hij kan kiezen uit Heavy Weapons of SMGs. De Venom Gun uit RTCW is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor de mobile MG-42 die vernietigend werkt wanneer je de prone optie (nieuw in W:ET) gebruikt en de bipod uitklapt. Het sniperrifle is verdwenen uit zijn arsenaal. De vlammenwerper is nog steeds even mooi en blijft de mooiste vlammenwerper in online spellen. Natuurlijk heb je ook nog de panzerfaust die onder n00bs gewild blijft. Voorts is er de mortier die voor extra artillery ondersteuning kan zorgen. Dit wapen vergt echter oefening.

De Covert Ops is nieuw en erg leuk. Deze kan uniformen stelen van gedode tegenstanders en zich dus vermomen en dood en verderf zaaien achter de linies. Hij kan zogenaamde 'teamdoors' van de tegenstander openen die anders alleen door de tegenstander gebruikt kan worden. Hij is ook uitgerust met satchel charges die bepaalde kleine constructies kunnen vernietigen. Hij heeft ook rookgranaten. Zijn wapens zijn uniek. Hij is de enige klasse die Sniper Rifles kan gebruiken. Deze schieten een stuk sneller als in RTCW en zijn gedempt. Hij heeft bovendien silencers voor zijn pistool en is ook de enige klasse die de Silenced Sten SMG kan gebruiken. Verder kan hij gebruik maken van de ultiem coole FG-42 hetgeen een tussenwapen vormt tussen assaultrifle en SMG. Het heeft bovendien een scope.

Er zijn 6 officiële kaarten met het spel uitgebracht en tonnen van fanmade maps. De beste van de fanmade maps blijft Helm's Deep waar iemand gewoon zo gek is geweest om Helm's Deep uit TTT film na te maken. Je kunt zelfs de toren in en op de hoorn blazen!!!

Over de maps blaat ik een andere keer, het is alweer laat.

Samenvattend: dit spel is de ultieme online experience en de beste shooter die je online kunt spelen. Spelen doe je echt in teamverband, anders kom je er niet en zul je nooit slagen in je objectives. Een klein minpuntje zijn de in verhouding mindere graphics tov RTCW die meer lijken op het inferieure MOHAA. Tot nu toe kon nog geen spel, ook geen MOHAA of Call of Duty tippen aan de graphics van RTCW. Ook de unit sounds zijn lichtelijk achteruit gegaan hoewel er natuurlijk mods zijn waarmee je weer met de oude RTCW geluiden kunt spelen.

Oh ja, dit spel is gewoon gratis en te downloaden van onder meer http://www.castlewolfenstein.com. De download betreft de volledige versie (260 mb toendertijd). Intussen zijn 2 patches uitgeweest. De download betreft uiteraard de nieuwste versie.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Samenvattend: dit spel is de ultieme online experience en de beste shooter die je online kunt spelen. Spelen doe je echt in teamverband, anders kom je er niet en zul je nooit slagen in je objectives. Een klein minpuntje zijn de in verhouding mindere graphics tov RTCW die meer lijken op het inferieure MOHAA. Tot nu toe kon nog geen spel, ook geen MOHAA of Call of Duty tippen aan de graphics van RTCW. Ook de unit sounds zijn lichtelijk achteruit gegaan hoewel er natuurlijk mods zijn waarmee je weer met de oude RTCW geluiden kunt spelen.
Goed om te zien dat er meer mensen in geinteresseerd raken ;) In vergelijking met RTCW ligt er inderdaad meer nadruk op de teamplay. Echter, in de hoge klassen van RTCW is teamplay ook totaal onmisbaar. Voor de (nieuwe) mensen die het spelen, kan ik de volgende public servers aanraden:

Bredbandsbolaget ET#1 (EFTERLYST): 213.115.128.60:27960
*BiO* Clanserver: 212.13.197.137:27964

Qua niveau zijn dit de enige twee servers die vrij hoog liggen. Voor de rest ligt het niveau een stuk lager, en is daarom leuk om te beginnen, maar wordt al snel saai ;)
Wil je echt verder komen in het spel kun je het beste een funclan of liever natuurlijk een serieuze clan joinen om zo aan teamwork en tactics te werken.

Nog een opmerking op het vorige stuk. W:ET is geen vervolg op RTCW. Zoals je hier kan lezen is een tijdje terug begonnen met de ontwikkeling van de opvolger van RTCW. Echter, RTCW verliest al behoorlijk veel spelers, en om te voorkomen dat mensen alle interesse verliezen is ET (gratis) uitgebracht.

Al met al is de MP erg verslavend om te spelen, en ik kan het iedereen ook zeker aanraden ;)

Installatie
Er zijn inmiddels al de nodige updates uitgebracht voor het spel
- Enemy Territory (Windows) (>250MB)
- Enemy Territory Client Patch (Windows)
- PunkBuster update
- ET Pro 3.0.1

Check daarna gelijk bovenstaande servers even ;) Mocht je niet vooruit komen met de standaard config, kijken dan even hier. De verhoogde brightness is al een hele vooruitgang ;)

Happy gaming!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik Wolfy al sinds tijden van de eerste RTCW multiplay demo. ET is in weze wel een vervolg. Dit heb ik ook al uitgebreid aangekaart. Het is begonnen als expansion maar nam de vormen van een standalone spel aan. Het singleplayer gedeelte schoot echter niet op en werd gedropt, maar bij Activision vonden ze het zonde van het werk wat al in het multiplay gedeelte gestopt was...bovendien stonden de fans natuurlijk te springen. Ik ben bang dat de graphics en geluid wel iets geleden hebben eronder maar dat drukt de pret niet.

Ik speel vaak op ND80 servers en dan wel die die of de ND80 10 map campaign of de 6 map campaign draaien en natuurlijk de Helm's Deep server. Ik ben ook vaker te vinden op schaapje.net die gehost wordt door iemand van de uni. Helaas heeft ie de server verhuurd aan een clan en zijn ze vooral in het weekend aan het clanmatchen of doen ze een of andere domme jumpkaart, in dat geval ga ik meteen naar ND80.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Voor mensen die meer willen weten over W: ET, ik heb er ooit een quiz over gemaakt: http://www.funtrivia.com/quizdetails.cfm?id=166353

Ook over RTCW heb ik lang geleden een quiz gemaakt: http://www.funtrivia.com/quizdetails.cfm?id=81224
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

zoals je al hebt gezien doe ik ook w:et. ik ben meestal covert ops met een fg 42 of een k43 sniper. zoals je aan de namen kan zien ben ik meestal axis. ik zit meestal in 1 van de core#6 servers.

misschien kunnen we een keer tegen/met elkaar spelen met mensen van het forum. a.s. zondag kan ik niet. voor de rest vanaf aanstaande vrijdag 20.00u t/m volgende vrijdag 7.30u.

maar dan moet ik eerst weten wie het allemaal speelt. dus bij deze: wie speelt er hier wolfenstein:enemy territory.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Tja, ik speel het dus :P (zou je niet zeggen). Ik speel meestal Medic maar de laatste tijd speel ik ook vaker andere klassen. Engineer speelde ik al best vaak als we weer eens geen goeie Engie's hadden maar Medic blijft mijn favoriet. Laatste tijd ben ik veel Field Ops en dan vooral ammo uitdelende. Als mijn skill hoog genoeg ik waag ik me aan supportfire. Covert Ops speel ik ook steeds vaker, meestal met een FG-42 of een Sten. Een hele enkele keer zie je me als een Soldier, dan meestal met een MG-42 of een Panzerfaust. Met dat laatste wapen schiet ik echter niet willekeurig maar bij voorkeur op groepen om eenzo groot mogelijk effect te krijgen. Mochten we met een groepje gaan spelen is het misschien leuk op ND80's Helm's Deep server te gaan spelen, die kaart roeleert gewoon.

Nog even wat over de officiele maps. De kaarten zijn zodanig ontworpen dat objective based mode echt alleen met teamplay te halen is.

Ik begin met 'Seawall Battery', kort 'Battery'. De geallieerden landen op een strand in Noord Afrika waar Duitse 15-inch Siegfried anti-shipping guns in een batterij staan opgesteld en de geallieerde scheepsvaart plagen (Guns of Navarone zal ongetwijfeld tot inspiratie hebben gediend). De geallieerden moeten toegang tot het bunkercomplex krijgen om de guncontrols te vernietigen. Om toegang te krijgen moeten Engineers een assault ramp op het strand bouwen zodat de geallieerden de klippen opkunnen. Als dat gelukt is moet het team dus die ramp op en proberen de forward bunker in handen te krijgen wat een spawnpoint oplevert. Vervolgens moet men het complex in om zich voor te vechten naar de controls. Er is nog een alternatieve westelijke route die tot een 'achterdeur' leid. Je komt ook voorbij een bunker waar een commandpost gebouwd kan worden die de rechargetijd van de powerbalken van iedereen in het team verhoogt. Een covert ops in gestolen uniform kan via de teamdoor naar binnen en troepen naar binnen laten. Een generator kan vernietigd worden om magnetische deuren te openen die extra ingangen het complex in verschaffen. De Axis moeten proberen de geallieerden buiten te houden en mocht dit niet lukken de guncontrols te verdedigen.

'Siwa Oasis' of 'Oasis' speeld zich ook in NA af. De geallieerden moet anti-tank geschutten in een nabij gelegen dorpje vernietigen. Daartoe moeten ze een muur opblazen wat hun toegang verschaft tot de 'old city' waar deze guns staan. Door het bouwen van waterpompen kunnen alternatieve aanvalsroutes door onder water gelopen tunnels vrijgelegd worden. De Axis zullen proberen de muur te verdedigen. Mocht de muur toch opgeblazen worden, worden ze teruggedrongen. Door de waterpompen te bouwen kunnen de Allies nu via twee kanten aanvallen de Axis verdediging uitelkaar trekken. De Axis zullen flink wat mijnen op de aanvalsroute neerleggen de geallieerden bij de uitgangen opwachten.

'Gold Rush' speelt in een stad in NA waar geallieerden trachten Duits goud te stelen. Daarvoor moeten ze eerst een Jagdpanther tank stelen van de Duitsers door deze te repareren. Vervolgens moet de tank naar een binnenplaats gereden worden waar deze de deuren van de bank op kan blazen. Dan moet men het goud stelen en in een escape truck plaatsen en met deze ontsnappen. De Duitsers zullen allereerst proberen de tank te verdedigen. Zodra de Allies de tank hebben kunnen de Axis roadblocks bouwen die Allies dan eerst moeten vernietigen voordat ze verder kunnen. Ze moeten de tank tot in de binnenplaats escorteren en eventueel repareren. Axis zullen de roadblocks verdedigen en trachten de tank te beschadigen. Mocht de bankdeur opgeblazen worden zullen ze proberen het goud te verdedigen en truckbarrieres op te werpen. Deze vormen echter geen groot hindernis aangezien de spawnpoints van de Allies nabij deze liggen. Mocht het de geallieerden lukken het goud in de truck te krijgen is het meestal ook afgelopen mits de klok niet op 1 minuut staat.

In de European Campaign heb je 'Würzburg Radar' of 'Radar'. Deze is mijn minst favo map eigenlijk. Hij speelt in de avond/nacht bij regen wat je visie enigsinds belemmert. De geallieerden moeten toegang verkrijgen tot een Duitse basis om twee onderdelen van een nieuw radar te stelen. Daartoe moeten ze de hoofdingang opblazen (Engineer). Tevens kan een zijingang geforceerd worden (eveneens Engy) hetgeen eenalternatieve route en extra spawnpunt oplevert. Daardoor kan de druk op de Axis opgevoerd worden. De Axis proberen de ingangen zolang mogelijk te houden en verschansen zich daarna bij de uitgangen het complex in. Als ze teruggedrongen worden hergroeperen ze zich bij de radar parts. Als het de Allies lukt om beide delen naar een wachtende truck te krijgen winnen ze (de truck hoeft nergens heen geescorteerd te worden zoals in Gold Rush).

'Rail Gun' is een erg leuke kaart en stelt dit keer de Duitsers in de aanvallende rol. De Duitsers hebben een enorm geschut op een spoorwagen dat ze moeten afvuren op de frontlinie. Ze moeten dit geschut echter eerst van munitie voorzien. Daartoe moeten ze een 'Tug' van de 'switchstation', vlakbij het spawnpoint, rijden naar de depotyards waar de munitie ligt. Onderweg zit een slagboom die eerst omhoog moet. Aangekomen bij de depotyards wordt de munitie geladen en moet deze terug naar het switchstation waar een kraan de munitie transporteert op een tweede Tug. Deze rijdt de munitie naar het geschut en wordt deze geladen. Alles wat dan nog moet gebeuren is op het knopje drukken :) De geallieerden proberen alleereerst de depotyard te veroveren en daar een spawnpunt te krijgen. Ook is er een bunkercomplex waarover beide partijen strijden. Hierin kan een command post worden gebouwd. De slagboom is meestal fel omvochten en het is meestal een hele klus om de eerste Tug daar voorbij te krijgen. De Allies zullen er nl alles aan doen om deze de slagboom niet te laten passeren. Lukt dit toch proberen ze depotyards te houden. Als de Axis lukt de munitie op de Tug te laden moeten ze vervolgens de hele weg weer terugvechten. Kortom er zijn genoeg posities waar de Allies kunnen proberen de Axis te dwarsbomen maar zonder coordinatie zal dit niet lukken. De Allies kunnen ook de guncontrols vernietigen (Engy). Deze zullen dan door een Engineer eerst herbouwd moeten worden. Een van mijn favo maps :)

'Fueldump' is de laatste kaart en was al uitgebracht als demo. Deze kaart kan ik bijna dromen en blijft een van mijn favorieten. De geallieerden moeten een Churchill tank escorteren om bij een Axis depot te gelangen. Ze moeten daartoe de deuren tot een tunnelcomplex openblazen. Daartoe moet eerst een brug over een bevroren rivier gemaakt worden en verstevigd worden. In de tussentijd kan de tank een grate opblazen wat een toegang tot de tunnels voor infanterie verschaft. Ook kan een footbridge oostelijk over de rivier gemaakt worden wat infanterie een alternatieve route geeft om de kant van de Duitsers aan te vallen. Als de tank de rivier over is en de deuren vernietigd kan deze verder. Doel is nu deze bij het depot te krijgen en de deuren van het depot open te blazen. Als dat gebeurt is moeten de Allies naar binnen en de fuel dump dynamiten (Engineer). Alternatief kan een Covert Ops met uniform ook de teamdoor naast de hoofdingang openen en een Engineer binnenlaten. De tank kan vervolgens omrijden en een zwak stuk muur opblazen om nog een ingang te maken voor de geallieerde troepen. Daardoor moet de Axis verdediging zich gaan verspreiden. De Axis kunnen hekken om de fueldump zetten (Engineer) die eerst opgeblazen zullen moeten worden (Engineer of Covert Ops) voordat de Allies bij de fueldump komen. Alternatief kan ook hier weer een Covert Ops met uniform een gebouw binnendringen en via een teamdoor op het dak belanden. Als hij op deze wijze een Engineer naar boven laat, kan deze in het fuel dump gebied springen en als het ware dus de hekken omzeilen. Axis Engineers kunnen ook niet door hun eigen hekken heen en moeten zich dan spoeden naar het dak in een poging het dynamiet nog op tijd te ontscherpen.
Taak voor de Axis is eerst de tank zolang mogelijk op te houden voor de rivier door te voorkomen dat de brug gebouwd en verstevigd wordt. Engineers kunnen een (gedeeltelijk) gebouwde brug opblazen. Het gebruik van landmijnen bij tunneluitgangen en voor de hekken is ook vrij common en aan te raden.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

je hebt helemaal gelijk. rail gun en fuel dump roeleren echt!!! helmsdeep is ook heel leuk, maar het lukt me maar niet om bij de hoorn te komen, ik kom elke keer op de verkeerde plek uit.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

In versie A2 is het op een of andere manier allemaal verdonkert. Vooral de gangen vanaf de stables en de trap in de toren zijn bijna niet meer te doen. In versie A1 was dit een stuk beter. Ik hoop dat dit nog gecorrigeerd gaat worden.

De hoorn bestond overigens in versie A1 nog niet, je kon alleen de toren op lopen en dan vanaf daar schieten ofzo. Maar in A2 kun je de hoorn gebruiken en krijgen de allies een korte recharge bonus (kan 2x gebruikt worden per map).
Gebruikersavatar
DOOM_er
Ensign
Ensign
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2002, 23:48
Locatie: Qo'noS
Contacteer:

Bericht door DOOM_er »

Ik heb toevallig laatst Return To Castle Wolfenstein "The Extended Edition" gekocht, oftewel RTCW en ET in 1 package... ik zit nu alles netjes op volgorde te spelen: eerst RTCW single-player uitgespeeld (ook zeer de moeite waard, mooie levels en redelijk spannende verhaallijn), nu bezig met multi-player (I'm a Soldat!)... en zodra ik dat echt zat ben geworden (voorlopig nog niet, verwacht ik) ga ik ET proberen. :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik vond bij de singleplayer het verhaal juist een beetje tegenvallen en prefereer dan toch de campaigns van MOHAA of Call of Duty. Maar hoe het dan verder uitgevoerd is was prachtig, vooral die atmosfeer die hing in de catacomben, kreeg er gewoon kippevel van. De graphics van RTCW zijn volgens mij nog niet geevenaard in een shooter en dat is helaas een achteruitgang van W: ET.

Ik raad toch aan de multiplay ET gaat spelen wat legt nog meer de nadruk op teamplay. Er zijn conversions van RTCW map te vinden, zo heb ik laatst eens de klassieker beach in ET gespeeld, gewoon leuk :)
Gebruikersavatar
DOOM_er
Ensign
Ensign
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2002, 23:48
Locatie: Qo'noS
Contacteer:

Bericht door DOOM_er »

The Silencer schreef:Ik vond bij de singleplayer het verhaal juist een beetje tegenvallen
Ja ach... het had iig twee belangrijke elementen, twee dreigingen i.p.v. de standaard 1...
Wat ik wel jammer vond is dat het spel zich voor het grootste gedeelte niet in Castle Wolfenstein afspeelt, en dat je Hitler niet af kan knallen zoals in Wolfenstein 3D. :-P
en prefereer dan toch de campaigns van MOHAA of Call of Duty.
Nooit gespeeld, alas... misschien koop ik die games wel als ik ze ooit ergens voor 15 euro zie liggen, zoals RTCW. :-D
Maar hoe het dan verder uitgevoerd is was prachtig, vooral die atmosfeer die hing in de catacomben, kreeg er gewoon kippevel van.
Indeed, introfilmpje van crypt1 ook, klasse. :thumbs:
Ik raad toch aan de multiplay ET gaat spelen wat legt nog meer de nadruk op teamplay. Er zijn conversions van RTCW map te vinden, zo heb ik laatst eens de klassieker beach in ET gespeeld, gewoon leuk :)
Ik ga echt ET ook wel spelen, maar voorlopig vermaak ik me nog prima met 'gewone' RTCW.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

DOOM_er schreef: Indeed, introfilmpje van crypt1 ook, klasse. :thumbs:
Get ready, ze are coming.

MOHAA kun je tegenwoordig in een überpack kopen, compleet met de twee expansions geloof ik. Kost nog wel 49,99 maar goedkoper als 1 keer 49,99 en 2 keer 29,99.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Wolfenstein: Enemy Territory

Bericht door The Silencer »

Volgende week komt dan eindelijk het vervolg op RTCW uit, met de hele originele naam "Wolfenstein". Weer lekker over the top foute "duitse" stemmetjes. Ik hoop dat de multiplayer net zo goed is als RTCW toendertijd was.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Return to Castle Wolfenstein/Wolfenstein: Enemy Territory

Bericht door Vis »

eeh, ik hoop 't niet :o want als het hier dan ook nog eens goed draait zou ik weer een jaar van m'n leven kwijt zijn :')
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Wolfenstein: Enemy Territory

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:eeh, ik hoop 't niet :o want als het hier dan ook nog eens goed draait zou ik weer een jaar van m'n leven kwijt zijn :')
Jij = een leven dat is erg sarcastisch is het niet ?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Return to Castle Wolfenstein/Wolfenstein: Enemy Territory

Bericht door Vis »

boehoe ;( laat me nou in de waan
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: Return to Castle Wolfenstein/Wolfenstein: Enemy Territory

Bericht door KillaH »

ik hoop dat ze niet te ver zijn gegaan met het paranormale, in de trailers zie je bijna niets anders.

na het spelen van een demo besluit ik of ik hem koop (voor de PS3)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Wolfenstein: Enemy Territory

Bericht door The Silencer »

Paranormaal is nu juist Wolfenstein. Verder heb ik geen flauw idee waar het over zal gaan, ik was in de waan dat dit project allang gecancelled is :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Wolfenstein: Enemy Territory

Bericht door Blind Guardian »

Volgens mij was de orginele Wolfenstein de moeder van de FPS spellen en het enige FPS spel dat ik ooit echt leuk vond niet dat paranomaal als zijn 2002 opvolger ;)

*grumblhs*
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Return to Castle Wolfenstein/Wolfenstein: Enemy Territory

Bericht door The Silencer »

De originele Wolfenstein was geen FPS, je bedoelt natuurlijk Wolfenstein 3D. Die was overigens ook paranormaal, tenzij je die zombies uit Episode 2 normaal vindt natuurlijk.
Plaats reactie