illegalen in nederland

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

illegalen in nederland

Bericht door HorckDude »

Volgens mij ben ik achterlijk aant worden hoor, maar zijn illegalen niet mensen die helemaal niet in Nederland mogen verblijven en daarom eruitgezet moeten worden?
Zoja, waarom hebben ze dan wel allemaal rechten zoals recht op onderwijs? :huh: En hoe komen illegalen aan een eigen huis?

Ik zag dit net op Nederland 1 en moest het nu toch echt even kwijt. Waar slaat dit op?!

Maar het meest achterlijke dat ik in lange tijd gehoord heb was net in een interview met een aantal illegalen: "We moeten werken want we krijgen geen uitkering!". Wat ik denk als ik dit hoor kan ik echt niet uitdrukken in woorden.

Snap ik nu niet hoe Nederland in elkaar zit of wat?
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: illegalen in nederland

Bericht door Jadzia »

HorckDude schreef: Zoja, waarom hebben ze dan wel allemaal rechten zoals recht op onderwijs? :huh:
Kinderen hebben recht op onderwijs. En dat is maar goed ook. Het zou heel erg zijn als kinderen de dupe zouden worden van hun illegaliteit, iets waar ze zelf niet voor kiezen.

Daarom ben ik er ook helemaal op tegen dat scholen ze zouden moeten aangeven, want dan sturen de ouders hun kinderen al helemaal niet meer naar school.
Gebruikersavatar
Cmdr Chakotay
Captain
Captain
Berichten: 2849
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00

Re: illegalen in nederland

Bericht door Cmdr Chakotay »

HorckDude schreef:Volgens mij ben ik achterlijk aant worden hoor, maar zijn illegalen niet mensen die helemaal niet in Nederland mogen verblijven en daarom eruitgezet moeten worden?
Zoja, waarom hebben ze dan wel allemaal rechten zoals recht op onderwijs? :huh:
Vergeet niet dat de rechten van de mens (onderwijs inclusief) internationaal zijn en dus niks direct met Nederland te maken hebben. TOch?
Gebruikersavatar
LGM
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 598
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:14
Locatie: Sweetlake-City

Re: illegalen in nederland

Bericht door LGM »

Cmdr Chakotay schreef:
HorckDude schreef:Volgens mij ben ik achterlijk aant worden hoor, maar zijn illegalen niet mensen die helemaal niet in Nederland mogen verblijven en daarom eruitgezet moeten worden?
Zoja, waarom hebben ze dan wel allemaal rechten zoals recht op onderwijs? :huh:
Vergeet niet dat de rechten van de mens (onderwijs inclusief) internationaal zijn en dus niks direct met Nederland te maken hebben. TOch?
Klopt. De V.N zit er achter als het goed is.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: illegalen in nederland

Bericht door Dark*staR »

HorckDude schreef:En hoe komen illegalen aan een eigen huis?
Eigen Huis & Tuin :-P
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Ik hoor net dat opmerkelijk veel studenten illegaal wonen...


Uh....


Studenten raus!
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Re: illegalen in nederland

Bericht door Dakkon »

HorckDude schreef:En hoe komen illegalen aan een eigen huis?
Door rasechte huisjesmelkers die kamers verhuren voor een schandalig hoge prijs in erbarmelijke omstandigheden.
HorckDude schreef:Maar het meest achterlijke dat ik in lange tijd gehoord heb was net in een interview met een aantal illegalen: "We moeten werken want we krijgen geen uitkering!". Wat ik denk als ik dit hoor kan ik echt niet uitdrukken in woorden.
Probeer toch maar. Wat denk je dan? Is wat deze illegaal zegt niet 100% waar?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Hij heeft wel gelijk dat ie moet werken. Maar dat is toch ook normaal hier in Nederland? Vindt hij blijkbaar niet, hij wil hier gewoon gezellig komen wonen en leven op kosten van de overheid. :(
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Die man WEET dat hij hier waarschijnlijk geen vergunning krijgt, en weet dat hij moet werken voor zijn geld. Blijkbaar is hij bereid om dat te doen, ook al heeft hij feitelijk geen rechten. Bovendien werken ze tegen een absurd laag loon, en wonen ze in abnormaal slechte woningen. Die man verwacht helemaal geen uitkering, hij weet ook wel dat hij geen poot om op te staan heeft. En onbewust profiteren jij en ik van de uitbuiting van illegalen mee, de aardbeitjes op je ijsje komen daar echt niet vanzelf...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Horck, als je ooit ECHT de politiek in wil moet je EERST achtergrond informatie over een onderwerp zoeken voordat je van alles gaat roepen, dus kijk eens ff buiten wat de vvd er over te melden had en ga idd eens kijken bij de VN ed.
Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Bericht door Excelsior »

Dak'kon schreef:de aardbeitjes op je ijsje komen daar echt niet vanzelf...
Wat een leuke uitdrukking :)
Laat ik zo van mijn hard verdiende centjes maar een lekkere sorbet halen in de stad, en ja, met aardbeitjes :p
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

captain crash schreef:Horck, als je ooit ECHT de politiek in wil moet je EERST achtergrond informatie over een onderwerp zoeken voordat je van alles gaat roepen, dus kijk eens ff buiten wat de vvd er over te melden had en ga idd eens kijken bij de VN ed.
Ssst! Dat is 'nieuwe politiek', vervolgens horen we niets meer van Horckdude en zijn zogenaamde 'proefballon'...
Excelsior schreef:
Dak'kon schreef:de aardbeitjes op je ijsje komen daar echt niet vanzelf...
Wat een leuke uitdrukking :)
Laat ik zo van mijn hard verdiende centjes maar een lekkere sorbet halen in de stad, en ja, met aardbeitjes :p
Ik zei onbewust meeprofiteren :P
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Dak'kon schreef:Die man WEET dat hij hier waarschijnlijk geen vergunning krijgt, en weet dat hij moet werken voor zijn geld.
Ja, da's ook normaal in Nederland, werken voor je geld.
Blijkbaar is hij bereid om dat te doen
Hmm, 'bereid om te doen' klinkt zo van "Ja, ik werk liever niet maar ik heb geen keuze."
Dat is nu niet meteen de perfecte instelling als je in Nederland wilt komen wonen (en dus ook bereid bent je aan te passen aan de Nederlandse samenleving dat een hoog arbeidsethos heeft).
Bovendien werken ze tegen een absurd laag loon, en wonen ze in abnormaal slechte woningen.
Tja, dat probleem heb je als je illegaal bent. Ik zou liever zien dat niemand illegaal in Nederland hoefde te blijven, dat iedereen gewoon hier kan wonen (als ie zich maar aanpast) maar ik heb de wet niet verzonnen. Als niemand hier illegaal hoefde te blijven hadden die mensen ook een minimumloon en normale arbeidsomstandigheden.
Maar dat doet niet terzake, het gaat erom dat in de huidige maatschappij regels zijn en die schrijven voor dat ze niet in Nederland mogen blijven en als ze dat toch doen is het hun risico.
Die man verwacht helemaal geen uitkering, hij weet ook wel dat hij geen poot om op te staan heeft.
Dat verwacht hij ook niet, maar hij zou het wel graag willen omdat hij dan niet meer hoeft te werken. En wat hebben we aan een land vol mensen die niet willen werken?
En onbewust profiteren jij en ik van de uitbuiting van illegalen mee, de aardbeitjes op je ijsje komen daar echt niet vanzelf...
Tja, zo zitten onze rotte maatschappij helaas in elkaar.
TheDJZap
Ensign
Ensign
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:12

Bericht door TheDJZap »

Ik hoor net dat opmerkelijk veel studenten illegaal wonen...
Wat bedoel je met "illegaal"??
En wat gebeurt er met die studenten als 'men' erachter komt dat zij daar "illegaal" wonen?
Dak'kon schreef:
HorckDude schreef:En hoe komen illegalen aan een eigen huis?
Door rasechte huisjesmelkers die kamers verhuren voor een schandalig hoge prijs in erbarmelijke omstandigheden.
HorckDude schreef:Maar het meest achterlijke dat ik in lange tijd gehoord heb was net in een interview met een aantal illegalen: "We moeten werken want we krijgen geen uitkering!". Wat ik denk als ik dit hoor kan ik echt niet uitdrukken in woorden.
Probeer toch maar. Wat denk je dan? Is wat deze illegaal zegt niet 100% waar?
Nou en? Zo wonen studenten ook, zijn ook ranzige kamers (meestal door de vorige studenten zo gemaakt) tegen veels te hoge prijzen.
Bovendien werken ze tegen een absurd laag loon,
Hoe laag? Noem eens een streven, 70% van het minimumloon??? 50% van het minimumloon. Als jij niet verteld wat absurd laag loon is weet ik niet wat jij bedoeld.
En wat hebben we aan een land vol mensen die niet willen werken?
Een land vol studenten :-)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: illegalen in nederland

Bericht door EMH »

Die lopen er ook nog steeds na 13 jaar.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: illegalen in nederland

Bericht door captain crash »

En zullen dat ook over 12 jaar nog doen ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: illegalen in nederland

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: illegalen in nederland

Bericht door Master Vanhu Botie »

Er is hier bij ons ooit een minister van migrantenbeleid geweest met een heel erg passende naam: Renaat Landuyt.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: illegalen in nederland

Bericht door EMH »

^^ :rofl:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: illegalen in nederland

Bericht door The Silencer »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: illegalen in nederland

Bericht door captain crash »

:pray:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: illegalen in nederland

Bericht door Miriam »

Je hoort altijd dat Europa multicultureel moet zijn en het te blank is, maar niemand zeurt over het feit dat Nigeria 98% zwart is
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: illegalen in nederland

Bericht door Punisher »

Miriam schreef:Je hoort altijd dat Europa multicultureel moet zijn en het te blank is, maar niemand zeurt over het feit dat Nigeria 98% zwart is
Want men klaagt ook alleen over die zwarten hier. Niet over de blanke personen uit bijvoorbeeld Polen of Roemenië.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: illegalen in nederland

Bericht door The Silencer »

Punisher schreef:
Miriam schreef:Niet over de blanke personen uit bijvoorbeeld Polen
Nou, dan luister je toch niet goed :lachhuil: Het is wel minder geworden, maar daarover werd wel degelijk veel geklaagd. Vandaag gestolen, morgen in Polen
Plaats reactie