Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door Excelsior »

Wie heeft er last van gehad dat de stroom in Groot Rotterdam en Den Haag is uitgevallen? Ik net niet op de heenweg, ik was net dordt voorbij toen t gebeurde. Maar op thuisreis moest ik van dordt binnendoor met bus naar rdam zuidplein en daarvandaan met metro die inmiddels weer reed.... meer mensen last gehad?
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Bericht door Boromir »

zat in trein van Tilburg naar Breda toen omgeroepen werd dat mensen die richting Den Haag ofzo wilde moesten overstappen op bussen... kon me er eigenlijk niet druk om maken, zolang hij Breda maar haalde... ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Waar.. in dat gehucht :P.. nee had ik geen last van.. lijkt me wel frustrerend om te zien hoe je diepvriesinhoud naar zijn gootje gaat..
Gebruikersavatar
LGM
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 598
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:14
Locatie: Sweetlake-City

Bericht door LGM »

Ik had er wel 'last' van. Ik liep zo naar het station van Zoetermeer en ik zag enkele personen keihard naar de Interliner-halte rennen. Dus ik zenk zo dat het weer zo'n standaard vertraging is. Maar toen ik op het station kwam liep ik naar het perron en de gebruikelijke 09.50 trein kwam pas om 10.15. Maar dat was nog niet alles. Tussen station Voorburg en Den Haag Centraal (1 kilometer of zoiets) stonden we ineens stil. De machinist kon geen contact met de verkeersleiding krijgen. En alle beeldschermen op Den Haag Cebtraal stonden uit. Na ruim een half uur in de trein gezeten te hebben, kwam er een rangeer-machinist aan lopen en reed de andere kant op naar Voorburg. Vanaf daar maar de bus genomen naar HHS.

Gelukkig had ik geen les of oz, alleen met een werkgroepje afgesproken waarvan eentje zich verslapen had, bovendien een leuke ervaring. Was wel gezellig in de trein, met enkele bekenden gelukkig. Anders had ik me onwijs verveeld. ;)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ik heb er wel last van gehad. Was net uit mijn bus gestapt op Capelse Brug toen werd omgeroepen dat alle metro's, trams en treinen stil stonden...

erg vond ik het niet, aangezien ik nu om 11 uur weer thuis was, ipv 5 uur 's avonds :)
Gebruikersavatar
Cmdr Chakotay
Captain
Captain
Berichten: 2849
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00

Bericht door Cmdr Chakotay »

Heb net in de Gelderlander gelezen hoe het kwam. Een of ander vorlheftruck was te dicht bij een stroomverdeel station gaan staan waar 150.000 Volt op stond en bij zulke hoge voltages kan de stroom via de lucht overspringen. Dat is dus gebeurd. ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

hmm.. voordeel bij hoge voltages is dat de amperes laag zijn dus is het niet zo heel gevaarlijk voor de mens..
Gebruikersavatar
Cmdr Chakotay
Captain
Captain
Berichten: 2849
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00

Bericht door Cmdr Chakotay »

Er waren 2 mensen gewond bij geraakt. Die hadden (hebben) middelmatige brandwonden en liggen in het ziekenhuis. De Truck is onbeschadigd gebeleven. :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

jah ik weet niet hoeveel ampere er op stond.. maar meestal is het laag omdat het namelijk nogal dodelijk is..
Gebruikersavatar
Cmdr Chakotay
Captain
Captain
Berichten: 2849
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00

Bericht door Cmdr Chakotay »

Nemesis schreef:jah ik weet niet hoeveel ampere er op stond.. maar meestal is het laag omdat het namelijk nogal dodelijk is..
Dat 'nogal' kun je wel weglaten hoor. :D
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

hij was opslag halfdood.. nee ik geloof dat 0,6A al dodelijk is...
Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Bericht door Excelsior »

Op slag half-dood?
Is dit wel goed Nederlands??
Anyway, het had evengoed dodelijk kunnen zijn...

wat een dood: je legt er zelfs een stad of twee mee lam..!
Gelukkig is dat niet gebeurd..
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Nou jah, het is wel DE manier om te laten merken dat je dood bent. Dan kunnen ze zeggen op de begrafenis dat hij een lichtend voorbeeld voor de rest was.
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Beetje laat misschien maar ik had er ook erg last van.

Was op weg naar TU (Delft) en toen de trein op Schiedam stond viel opeens alles uit. Dus we hebben daar eerst maar een uurtje gewacht en zo'n NS "Geld terug bij vertraging" ding ingevuld. Vervolgens bij mijn pa op de zaak lekker zitten wachten tot alles weer aanging. Toen bleek dat zowel de RET als de NS nog moesten gaan testrijden dus toen zijn we vanaf Schiedam naar de Statenweg in Rotterdam gelopen (vlakbij Kleinpolderplein). Daar deden we zo'n 40 minuten over gedaan. Bij de tante van een vriend van mij colatje gedronken en met de auto weer naar huis gegaan. Ik was om 1 uur al weer thuis terwijl ik om 8:30 was weggegaan ;-(
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Nemesis schreef:hmm.. voordeel bij hoge voltages is dat de amperes laag zijn dus is het niet zo heel gevaarlijk voor de mens..
Huh? Het was een STROOMVERDEELSTATION!!! Dat betekent dat daar via de ene leiding een groot voltage elektriciteit binnenkomt (ZEER GEVAARLIJK voor mensen) en dat dat dan verdeeld wordt in kleinere voltages die dan naar de transformatorhuisjes wordt getransporteerd vanwaar het in NOG KLEINERE porties naar die kleine grijze kastjes die je op de hoeken van straten/wijken ziet wordt getransporteerd vanwaar het in NOG EENS KLEINERE porties naar de huizen van mensen wordtgetransporteerd.

Er staat niet voor niets op alle transformatorhuisjes bordjes met LEVENSGEVAAR!

Ik werk bij een elektriciteitsbedrijf en afgelopen jaar is er zelfs nog een ongeval gebeurt met iemand die bij zo'n n grijs elektriciteitskastje in een straat bezig was waar de stroom niet afgehaald was. Hij moest naar intensive care en ze weten nog niet of de man wel helemaal zal herstellen (brandwonden).

Hoezo niet gevaarlijk?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

mezoti schreef:
Nemesis schreef:hmm.. voordeel bij hoge voltages is dat de amperes laag zijn dus is het niet zo heel gevaarlijk voor de mens..
Huh? Het was een STROOMVERDEELSTATION!!! Dat betekent dat daar via de ene leiding een groot voltage elektriciteit binnenkomt (ZEER GEVAARLIJK voor mensen) en dat dat dan verdeeld wordt in kleinere voltages die dan naar de transformatorhuisjes wordt getransporteerd vanwaar het in NOG KLEINERE porties naar die kleine grijze kastjes die je op de hoeken van straten/wijken ziet wordt getransporteerd vanwaar het in NOG EENS KLEINERE porties naar de huizen van mensen wordtgetransporteerd.

Er staat niet voor niets op alle transformatorhuisjes bordjes met LEVENSGEVAAR!

Ik werk bij een elektriciteitsbedrijf en afgelopen jaar is er zelfs nog een ongeval gebeurt met iemand die bij zo'n n grijs elektriciteitskastje in een straat bezig was waar de stroom niet afgehaald was. Hij moest naar intensive care en ze weten nog niet of de man wel helemaal zal herstellen (brandwonden).

Hoezo niet gevaarlijk?
terug naar school jij... Voltages zijn voor als nog bekend nog steeds niet gevaarlijk voor mensen.. een voorbeeld... schrikdraad... 10.000 volt!!! Ampere's.. ja das wel gevaarlijk... 0.6A is al dodelijk.. oh jah op een stopcontact van 220V staat 16A
Gebruikersavatar
Cmdr Chakotay
Captain
Captain
Berichten: 2849
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00

Bericht door Cmdr Chakotay »

Cool! 8-)

*loopt naar stopcontact*

*stopt spijker erin*

BZZZZZZZZT!!!

Ja, je hebt gelijk :+
Gebruikersavatar
Gunhappy
Commander
Commander
Berichten: 1388
Lid geworden op: 13 jun 2002, 22:57
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Gunhappy »

Weet je... dat heb ik ooit een gedaan, maar kreeg gelukkig maar een klein zapje. :)

Maar toen was ik nog klein. :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Nemesis schreef: terug naar school jij... Voltages zijn voor als nog bekend nog steeds niet gevaarlijk voor mensen.. een voorbeeld... schrikdraad... 10.000 volt!!! Ampere's.. ja das wel gevaarlijk... 0.6A is al dodelijk.. oh jah op een stopcontact van 220V staat 16A
Waar staat dat schrikdraad, Jurassic Park? Niets is leukers dan met een groep dronken jongens tegen schrikdraad pissen... kickuh!
Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Bericht door Excelsior »

Hee maar Nem, jij zei dat t dus allemaal niet zo erg gevaarlijk kon zijn voor de mens... maar toch was dat het wel.. anders had die vent nu nie bijan dood kunne zijn
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Excelsior schreef:Hee maar Nem, jij zei dat t dus allemaal niet zo erg gevaarlijk kon zijn voor de mens... maar toch was dat het wel.. anders had die vent nu nie bijan dood kunne zijn
lees!

voltage is niet gevaarlijk... ampere's wel.. kennelijk tond er meer dan 0.6A op.. en das dodelijk!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door EMH »

Afgelopen vrijdag was Noord-Holland aan de beurt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door The Silencer »

Ja sorry, ik was met een full system check bezig. Test geslaagd, stroomnet gefaald.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door captain crash »

Het was het einde van de beschaving, in Amsterdam hadden ze geen stroom...
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door Punisher »

Ik dacht even dat Excelsior terug was...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door Blind Guardian »

Was de schuld van Sinterklaas toen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door captain crash »

:9~

Nee ik denk niet dat we dat nog meemaken

Maar zeg nooit nooit
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door mr_Vulcan »

Afbeelding
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door captain crash »

En de stroom is weer aan
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Stroomstoring Randstad 6/12/02

Bericht door Miriam »

Nergens last van gehad.
Plaats reactie