Wanneer zal de aarde vergaan

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Wanneer zal de aarde vergaan ?

tussen 0 - 10 jaar
5
17%
Over 100 - 200 jaar
6
20%
Over 200 - 400 jaar
2
7%
Over 400 - 800 jaar
2
7%
Over 800 - 1600 jaar
3
10%
Over 1600 - 5000 jaar
12
40%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Wanneer zal de aarde vergaan

Bericht door Blind Guardian »

Duizenden geloven hebben over het vergaan van de aarde, duizenden wetenschappers hebben het over vergaan van de aarden, duizenden films zijn gemaakt met hetzelfde thema, duizend liederen zijn gemaakt over het vergaan, en het is een vraagstuk wat als sinds dat mensen rechtop kunnen lopen rijst...

Wanneer vergaat de aarde / de mensheid
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Morgen als het kan...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik denk zo over 800 - 1600 jaar, waarschijnlijk na een of andere ellendige oorlog die ervoor af is geweest een invasie van Marsmannetjes - of Jupiter vrouwtjes... Het aanleggen van een Snelweg of het maken van een Parkeergarage - de vernieuwing de oude aarde word gesloopt om plaats te maken voor een betere nieuwe aarde of de zon is met pensioen...
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Bericht door Boromir »

zou het eigenlijk wel op prijs stellen dat áls de aarde zou vergaan, hij daaro in ieders geval mee wacht tot ná de premiere van 'Return of the King'... :)
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

De aarde zal over vele miljoenen zo niet miljarden jaren vergaan als de zon een enorme reus wordt en de aarde roostert, wij zitten dan al lang op een andere planeet.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dr. Pulaski schreef:De aarde zal over vele miljoenen zo niet miljarden jaren vergaan als de zon een enorme reus wordt en de aarde roostert, wij zitten dan al lang op een andere planeet.
Als het aan Bush en Hussein ligt dan zij wel al lang uitgeroeid :-D
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

nou, volgens mij duurt dat nog wel ff...
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Er is een duidelijk verschil tussen het vergaan van de mensheid en het vergaan van de aarde...
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Boromir schreef:zou het eigenlijk wel op prijs stellen dat áls de aarde zou vergaan, hij daaro in ieders geval mee wacht tot ná de premiere van 'Return of the King'... :)
typisch :)
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

de aarde vergaan? als er een derde wereldoorlog uitbreek dan is er niemand meer over. maar als er geen oorlog is dan schat ik nog 40 jaar als we niks tegen de opbranding van de fossiele stoffen doen. de opwarming van de aarde, de vernietiging van het regenwoud.

als die dag komt dan zou ik graag willen dat de aarde vergaat.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Dr. Pulaski schreef:Er is een duidelijk verschil tussen het vergaan van de mensheid en het vergaan van de aarde...
Idd

De aarde vergaat over miljarden jaren denk ik en de leefbaarheid verdwijnt mogelijk komende eeuw.

Komende eeuw zal denk ik ook 'beslist' worden of de mensheid overleeft. Ik heb iig nog steeds hoop dat de mensheid ooit gered zal worden in de komende eeuw. Een samenleving van duizenden jaren evolutie mag niet zomaar weggevaagd worden. Ik denk echt dat na millenia van 'dark age' de mens uiteindelijk tot inkeer zal komen.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

ik mis eigenlijk de optie "later"

ik denk dat het wel wat langer dan 5000 jaar is...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wanneer zal de aarde vergaan

Bericht door Nemesis »

Blind Guardian schreef:Duizenden geloven hebben over het vergaan van de aarde, duizenden wetenschappers hebben het over vergaan van de aarden, duizenden films zijn gemaakt met hetzelfde thema, duizend liederen zijn gemaakt over het vergaan, en het is een vraagstuk wat als sinds dat mensen rechtop kunnen lopen rijst...

Wanneer vergaat de aarde / de mensheid
Als we de aarde weer een beetje leefbaar kunnen maken.. netzolang totdat de zon op is (5 miljard jaar) maar ik zie de mens wel eerder onze planeet slopen.. maar dat zal toch pas over 1000den jaren gebeuren!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wanneer zal de aarde vergaan

Bericht door Blind Guardian »

Nemesis schreef:
Blind Guardian schreef:Duizenden geloven hebben over het vergaan van de aarde, duizenden wetenschappers hebben het over vergaan van de aarden, duizenden films zijn gemaakt met hetzelfde thema, duizend liederen zijn gemaakt over het vergaan, en het is een vraagstuk wat als sinds dat mensen rechtop kunnen lopen rijst...

Wanneer vergaat de aarde / de mensheid
Als we de aarde weer een beetje leefbaar kunnen maken.. netzolang totdat de zon op is (5 miljard jaar) maar ik zie de mens wel eerder onze planeet slopen.. maar dat zal toch pas over 1000den jaren gebeuren!
Sorry ben een Negatieveling zoals ik nou de wereldsituatie zal er binnenkort een grote alles vernietigende oorlog uitbreken - maar daarna komen de Partynen en Sartanen.... (Sorry dat is uit een fantasy boek vergeef me)
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

HorckDude schreef: Komende eeuw zal denk ik ook 'beslist' worden of de mensheid overleeft. Ik heb iig nog steeds hoop dat de mensheid ooit gered zal worden in de komende eeuw. Een samenleving van duizenden jaren evolutie mag niet zomaar weggevaagd worden. Ik denk echt dat na millenia van 'dark age' de mens uiteindelijk tot inkeer zal komen.
Wouw... duizenden jaren...
En intussen maken wij een ecologie van miljoenen jaren evolutie kapot...
Face it, wat hebben mensen nou voor goeds tot stand gebracht? Wij vernietigen onszelf, en we nemen de rest van de wereld mee. De mens is een wezen vol agressie, wantrouwen en egoïsme.
De analogie met het Romeinse Rijk is treffend. Hoe lang duurt het voordat de barbaren aan de poorten staan?
Gebruikersavatar
Berlioz
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2002, 21:46
Locatie: Amstelveen

Bericht door Berlioz »

De aarde zal over vele miljoenen zo niet miljarden jaren vergaan als de zon een enorme reus wordt en de aarde roostert, wij zitten dan al lang op een andere planeet.
Nah, tegen die tijd weten we wel hoe we de aarde in een baan om een andere zon kunnen plaatsen ....
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Dak'kon schreef:
HorckDude schreef: Komende eeuw zal denk ik ook 'beslist' worden of de mensheid overleeft. Ik heb iig nog steeds hoop dat de mensheid ooit gered zal worden in de komende eeuw. Een samenleving van duizenden jaren evolutie mag niet zomaar weggevaagd worden. Ik denk echt dat na millenia van 'dark age' de mens uiteindelijk tot inkeer zal komen.
Wouw... duizenden jaren...
En intussen maken wij een ecologie van miljoenen jaren evolutie kapot...
Face it, wat hebben mensen nou voor goeds tot stand gebracht? Wij vernietigen onszelf, en we nemen de rest van de wereld mee. De mens is een wezen vol agressie, wantrouwen en egoïsme.
Geestelijke evolutie en zelfbewustzijn behoren tot de verbetering van de mens. Voor lange tijd wist men niet beter dan het accepteren van verschillende standen. Rijken (leiders), armeren en zelfs SLAVEN. De mens is MENSELIJK geworden door mensen gelijk te beschouwen, met dank aan de vele oorlogen en veel geweld. Natuurlijk zijn we er nog lang niet omdat veel mensen zoals je zegt agressief en egoïstisch zijn maar er zijn genoeg mensen die dat niveau voorbij zijn. Mensen die dankzij die evolutie denken als een ECHT levend wezen, sociaal en menselijk zijn. Ik snap dat ook niet hoe jij zo enorm kan generaliseren, ALLE mensen agressief en egoïstisch noemen. Dat jij geen hoop meer hebt en alleen maar negatief bent is jouw gemis maar er zijn nog mensen die nog durven te hopen en willen werken aan een betere toekomst. :(

Hmmm, als negatieve mensen als jij nu allemaal eens naar de maan verhuizen dan kan de aarde misschien wel nog iets worden...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

niet
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Wanneer zal de aarde vergaan

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef: Sorry ben een Negatieveling zoals ik nou de wereldsituatie zal er binnenkort een grote alles vernietigende oorlog uitbreken - maar daarna komen de Partynen en Sartanen.... (Sorry dat is uit een fantasy boek vergeef me)
Minder Deathgate lezen jij :) (het is 'Patrynen' overigens :)). Zifnab rules 8-)

Ik ben ook een pessimist, ik denk dat we het voor elkaar krijgen elkander voor het einde van de nieuwe eeuw uitgeroeid te hebben of de aarde zo onleefbaar hebben gemaakt dat er geen toekomst meer mogelijk is.
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Aw, wat is horckie toch lief... Sorry, ik bedoel naïef...
HorckDude schreef: Geestelijke evolutie en zelfbewustzijn behoren tot de verbetering van de mens. Voor lange tijd wist men niet beter dan het accepteren van verschillende standen. Rijken (leiders), armeren en zelfs SLAVEN. De mens is MENSELIJK geworden door mensen gelijk te beschouwen, met dank aan de vele oorlogen en veel geweld.
En waaruit blijkt in de wereld die gelijkheid? Mensen uit het Westen zijn gelijker dan ieder ander. Alles in deze wereld draait om geld, geld over de ruggen van anderen. Denk je nou echt dat ziekten als malaria niet genezen kunnen worden? Of zou het er misschien aan liggen dat er aan arme mensen niet zoveel te verdienen valt?
Zelfs de oorlog in Irak draait om geld. De wapen- en olie-industrie bepalen de politiek. Geld... Zonder geld ben je in het Westen niets, wij zijn gefocussed op geld, geld om dure dingen te kopen, dure dingen over de ruggen van anderen...
Natuurlijk zijn we er nog lang niet omdat veel mensen zoals je zegt agressief en egoïstisch zijn maar er zijn genoeg mensen die dat niveau voorbij zijn. Mensen die dankzij die evolutie denken als een ECHT levend wezen, sociaal en menselijk zijn. Ik snap dat ook niet hoe jij zo enorm kan generaliseren, ALLE mensen agressief en egoïstisch noemen. Dat jij geen hoop meer hebt en alleen maar negatief bent is jouw gemis maar er zijn nog mensen die nog durven te hopen en willen werken aan een betere toekomst. :(
Sociaal zijn we niet. Menselijk wel. Mensen zijn dieren, en dieren leven voor zichzelf. Alle mensen zijn egoïstisch, ik, jij, iedereen. Waarom maak je anders niet al je geld over naar een goed doel? Ik bedoel, dat spelletje Elite Force had nou niet gehoeven Horckie. Waarom heb je de tijd en energie die je in dat spelletje hebt gestopt, niet gestoken in het verbeteren van de wereld? Beetje hypocriet Horckmans.
Hmmm, als negatieve mensen als jij nu allemaal eens naar de maan verhuizen dan kan de aarde misschien wel nog iets worden...
Amerika heeft geen behoefte meer aan reizen naar de maan. De koude oorlog is immers voorbij, het is niet meer nodig om mensen te imponeren met indrukwekkende prestaties... Alleen rijkelui is een reisje maan toebedeeld.
Geld, weetjewel...
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Dak'kon schreef:Ik bedoel, dat spelletje Elite Force had nou niet gehoeven Horckie. Waarom heb je de tijd en energie die je in dat spelletje hebt gestopt, niet gestoken in het verbeteren van de wereld? Beetje hypocriet Horckmans.
Dus als ik een paar honderd euro's overmaak naar een goed doel, stop met school en ontwikkelingswerk ga doen kan ik de wereld verbeteren. Oh ja, natuurlijk, verbetering begint bij jezelf... :roll:
Het heeft geen zin om iets te doen totdat meer mensen inzien dat het zo niet gaat. En je hebt volkomen gelijk dat de wereld nu gewoon klote is.

Laten we dan maar in deze oneerlijke klote wereld leven totdat we WO3 krijgen of een andere grote ramp waardoor de mens hopelijk in ziet dat het niet verder kan. Een gigantische inkrimping van de wereldbevolking zou daarbij wel handig zijn.

Ik weet dat je nu waarschijnlijk denk dat ik weer naïef ben en niet reeël ben maar is het dan zo moeilijk te geloven in een mogelijk verbetering van de mensheid, hoe klein die kans ook is (want dat besef ik ook wel)?

Of kun jij met zekerheid zeggen dat de kans op verbetering 0.0 is?
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

verbetering? die zal er nooit komen.

een grote verkleining van de wereldbevolking zou leuk zijn. ww3 zal inmens sterk zijn met deze technologie dus dat zal niet moeilijk zijn.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Vergeef me voor de rijken in de wereld zal het allemaal beter worden de armen daar in tegen zullen het een stuk lastiger krijgen, de rijken + wetenschappers zullen vertrekken naar andere werelden, het grootste gros zal waarschijnlijk op een vernietigde planeet moeten leven, verslaafd aan VR - Technologien die verschafd worden door de grote bedrijven zoals Windows (waarvan de directeuren en belangrijke wetenschappers al lang vertrokken zijn) werken als een soort van maffiose om de bevolking te onderdrukken en blij te houden. Hoogsuit dat er nog wat rebelse groeperingen komen wellicht Natuuraanhangers en communisten, maar dat zien we dan wel...
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

zoiets verwacht ik ook al.
Gebruikersavatar
Sevortrin
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 dec 2002, 18:13
Locatie: Zeist aka The middle of nowhere
Contacteer:

Bericht door Sevortrin »

*deelt bloemetjes uit* Maakt het eigenlijk iets uit wanneer de wereld vergaat? I mean, dood gaan we toch wel, of je het nou zelf doet, oud wordt of dat de wereld in elkaar stort. Je moet er gewoon het beste van zien te maken en beetje zitten flamen op elkaar hebt geen nut... *geeft iedereen een teddybeer*
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Als pinksteren en pasen op dezelfde dag vallen. :+
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

 
 
Don't Know, Don't Care...
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Dark*staR schreef: 
 
Don't Know, Don't Care...
precies............
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Ik denkt dat de mensheid een stuk eerder vernietigt word dan de Aarde

En dat wij daar zelf de oorzaak van zijn, we kunnen onze eigen vernietiging niet voorkomen.

Everything must come to an end.
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Psalm 37:29 zegt

"En de rechtvaardigen die zullen de aarde bezitten en zij zullen er EEUWIG op verblijven".

Voila, volgens de bijbel zal de aarde dus niet vergaan. No matter wat allerlei religies zeggen, dit is wat de bijbel zegt.
Plaats reactie