Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten
|
Administrator
![]() Berichten: 24749
|
|
|
Oh ik ga altijd inhoudelijk met ze in discussie, ze geloven namelijk dat maar een bepaald aantal mensen echt in de hemel komt, 12000 ofzo, dus dan ga ik vragen waarom ik moet geloven als ik toch bijna zeker weet dat ik niet behouden word en vervolgens of zij wel zeker weten dat ze behouden blijven als ze dood gaan, altijd heel leuk.
|
|
|
|
|
|
Lieutenant Junior Grade
![]() Berichten: 409
|
|
|
Tijdverspilling... die mensen luisteren toch niet naar je argumenten en vallen alleen in herhaling... Ik heb het vaak zat geprobeerd hoor...
|
|
|
|
|
|
Moderator
![]() Berichten: 7164
|
|
|
LadyXochi schreef: Geen probleem gehad met Jehova's. Ik neem hun foldertje aan en zeg dat ik het door zal lezen, nemen ze meestal wel genoegen mee...
Als zij alleen een boekje geven genoeg vinden is dat ok. Maar vaak zien ze dat als een herkenning dat je interesse hebt en gaan er dieper op in. Ben je nog niks verder. ![]() |
|
|
|
|
|
Commander
![]() Berichten: 1069
|
|
|
Bas15 schreef: Een vader van een vriend van me, er kwam Jantje Beton langs de deur had die vader gezegd, in de scheur liggen nog een paar stenen, mzzl
heb poosje op de scouting gezeten en toen moesten we dat ook doen ,
WAT HAD IK DAAR EEN HEKEL AAN. moesten we de hele dag van deur to deur lopen met die stomme envelopjes ![]() |
|
|
|
|
|
Administrator
![]() Berichten: 4368
|
|
|
^ kinderarbeid...
Heb zelf weinig last van Jehova's, maar het wordt weer mooier weer dus zij (en andere zieltjeswervers) zullen wel weer op pad worden gestuurd. |
|
|
|
|
|
Commander
![]() Berichten: 1069
|
|
|
Moest ook eens voor de rommelmarkt van de kerk geld verzamelen (ouders zijn Cristen dus ik ook
) Moesten toen stroopwafels verkopne
Zijn toen met zn 7 een zo'n kleine nissan gaan zitten en zijn PER ONGELUK over een kat heen gereden.
Hebben toen die kat (of wat er van over was) in een leeg doosje gedaan met een telefoonnummer en een paar pakjes stroopwafels (ze waren niet thuis dus hebben het aan de buren gegeven. )
Heb er nog spijt van, maar de buren waren er blij mee, ze hadden daar 12 katten )
heb er vreemd genoeg verder niets meer van gehoord ![]() |
|
|
|
|
|
Administrator
|
|
|
Vind het een slecht argument: ouders zijn christen dus ik ook
Je gelooft er of bewust in of niet, maar ga niet zeggen 'goh mijn ouders zijn gelovig dus ik ook'. Dat is de zekerheid van, laat ik me dopen dan weet ik tenmiste zeker dat als er toch iets is dat ik er iets aan gedaan heb. En het is helemaal niet zinloos om met die mensen in discussie te gaan, hangt er vanaf hoe goed je daarin bent, maar persoonlijk beleef ik er altijd een hoop plezier aan ![]() |
|
|
|
|
|
Administrator
![]() Berichten: 4824
|
|
|
captain crash schreef: laat ik me dopen dan weet ik tenmiste zeker dat als er toch iets is dat ik er iets aan gedaan heb
Toen ik werd gedoopt als baby probeerde ik ook duidelijk te maken dat ik er niet van gediend was; Eindeloze discussies heb ik gevoerd met mijn ouders toen ik 1 week oud was. Het heeft niet gebaat. Ze hebben me gedoopt toen ik 2 weken oud was. Tegen mijn zin in. Ik overweeg op dit moment gerechterlijke stappen |
|
|
|
|
|
Administrator
|
|
|
de kinderdoop is ook geen zekerheid voor het kind maar zekerheid voor de ouders en daarbij ook niet bijbels
|
|
|
|
|
|
Vice Admiral
![]() Berichten: 9810
|
|
|
Ik ben gedoopt, heb de communie gedaan en het vormsel. Toch geloof ik niet.
|
|
|
|
|
|
Lieutenant Junior Grade
![]() Berichten: 365
|
|
|
lol@r2D2
Maar ik heb een heel effectief middel: Vriendelijk zijn
Werkt echt. Je had ze eens vreemd moeten zien kijken toen ik zei kopje thee? want jullie zullen wel nog een lange dag te gaan hebben die gezichten . Maar ja toen kwam ik terug en stuikelde ik over de drempel en ging die bloed hete thee zomaar over die arme (jeho)vazen heen Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik toen de deur dicht heb gekregen voordat zij me wilde wurgen... En ik snap ook niet hoe ik dat kopje heel heb kunnen houden maar wel presies in hun gezicht heb kunnen mikken... Hmm mischien lig dat aan het feit dat ik het express deed?
Nu niet boos worden want het is niet waar hihi. |
|
|
|
|
|
Commodore
![]() Berichten: 4738
|
|
|
Als je weet dat het weer Jehova periode is: in een net pak aan de deur verschijnen, en twee rode hoorntjes op je hoofd zetten.
Een volledig carnavals satan kostuum is ook wel humor en dan de deur open doen met de volgende openingszin: 'ik verwachtte jullie al.' met een geschifte blik in de ogen. Werkt extra goed als een ander in de huiskamer kreten van pijn uitslaat. |
|
|
|
|
|
Commander
![]() Berichten: 1410
|
|
|
Hmm, meestal komen ze op een zondag, dus dan begin ik al met de vraag of ze wel mogen werken op zondag. Daar komen ze meestal niet uit, dan lullen ze dat ze licht in mijn leven komen brengen, nou dan doe ik wel een lampje aan. Daarna vertellen ze dat god de wereld beter maakt. Nou no offense hoor, maar de wereld is op dit moment aardig in puin. Dus .... U bent de zwakste schakel, tot zient! En dan gaat de deur dicht. (En dat alles zonder te schelden...
)
Ow ja, last but not least: als ze dan op zondag komen lig ik of te slapen of ik kijk Formule 1. Dat zijn denk ik nog wel de beste argumenten om ze weg te schoppen. ![]() |
|
|
|
|
|
Lieutenant
![]() Berichten: 749
|
|
|
een grote sticker heil satan op de deur plakken
![]() |
|
|
|
|
|
Commander
![]() Berichten: 1706
|
|
|
Nemesis schreef: Ik ben gedoopt, heb de communie gedaan en het vormsel. Toch geloof ik niet.
Ik ook, maar ik geloof wel. Alleen niet in wat de katholieke kerk me voorschrijft. Ik denk dat de Jehova's eenzelfde antwoord zouden krijgen als we ze hier ooit zouden krijgen. Ik hou niet van georganiseerde religies. |
|
|
|
|
|
Vice Admiral
![]() Berichten: 7224
|
|
|
Jadzia schreef: Ik hou niet van georganiseerde religies. Dat vind ik een goede! Ben ik het wel mee eens. |
|
|
|
|
|
Moderator
![]() Berichten: 6933
|
|
|
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb niets met de kerk als instituut omdat het IMO niets meer is dan een aantal 'regels' om te geloven. En om te geloven in een 'hoger' iets (lees niét 'god') heb ik geen regels nodig en hoef ik echt niet te bidden.
Heb trouwens nog NOOIT zelf een Jehova aan de deur gehad. Geen idee waarom, maar zit er ook niet op te wachten. |
|
|
|
|
|
Commander
![]() Berichten: 1706
|
|
|
Ik heb de meest gekke lui aan de deur trouwens, maar geen Jehova's.
Ooit kwam er een groentenboer langs die heel droog voor mijn neus (en door zijn neus) op ging staan dreunen: "Appels... Peren... Pruimen..." toen heb ik dus echt finaal dubbel door de gang gelegen Maar eigenlijk ben ik altijd wel vriendelijk tegen mensen die bij mij aanbellen. Ik moet zelf ook weleens de deuren langs (om te collecteren) en ik probeer mensen te behandelen zoals ik ook graag zelf behandeld zou willen worden. |
|
|
|
|
|
Commander
![]() Berichten: 1410
|
|
|
HorckDude schreef: Heb trouwens nog NOOIT zelf een Jehova aan de deur gehad. Geen idee waarom, maar zit er ook niet op te wachten.
Heb je misschien een sticker met 'ROT OP' o.i.d. op je deur geplakt? |
|
|
|
|
|
Vice Admiral
|
|
|
The One schreef: HorckDude schreef: Heb trouwens nog NOOIT zelf een Jehova aan de deur gehad. Geen idee waarom, maar zit er ook niet op te wachten. Heb je misschien een sticker met 'ROT OP' o.i.d. op je deur geplakt? |
|
|
|
|
|
Moderator
![]() Berichten: 7164
|
|
|
HorckDude schreef: Heb trouwens nog NOOIT zelf een Jehova aan de deur gehad. Geen idee waarom, maar zit er ook niet op te wachten.
Leuk om een keer mee te maken hoor, Jehova's aan de deur hoort gewoon bij je opvoeding. ![]() |
|
|
|
|
|
Commander
![]() Berichten: 1309
|
|
|
Ik heb nog nooit Johovas aan de deur gehad, ik reageer nooit als iemand aanbelt
|
|
|
|
|
|
Lieutenant Junior Grade
![]() Berichten: 365
|
|
|
lol zo'n groenteboer hebben wij ook wel eens ooit gehad mijn moe3der heefd hem netjes zijn verhaal af laten maken en hem er toen opgewezen dat ze zelf ook groenteboer is
|
|
|
|
|
|
Lieutenant Junior Grade
![]() Berichten: 290
|
|
|
Respect! Ik zou het niet durven om zoiets (als Jehovahá langs de deur te gaan) te doen.
Dat ik het niet een ben met hun ideeen is iets anders. |
|
|
|
|
|
Vice Admiral
|
|
|
Locutus66 schreef: Respect! Ik zou het niet durven om zoiets (als Jehovahá langs de deur te gaan) te doen. Het is geen keuze, ze moeten gewoon. Een vriendin van me is jehova, en die moest vroeger ook altijd met haar ouders mee langs de deuren. Is een verplicht iets of zo. |
|
|
|
|
|
Lieutenant Junior Grade
![]() Berichten: 333
|
|
|
Peti schreef: Section31 schreef: Gewoon vrij netjes zeggen geen interesse, als ze dan toch doorgaan deur dicht. Die praten gewoon door als je zegt dat je geen interesse hebt Of idd voor de lol uit laten praten en dan netjes zeggen, sorry geen interesse. Werkt ook goed als je gebeld wordt door van die callcenters.![]() Het enige dat we doen, is even controleren of je het echt meent. Weet u het zeker, waarom niet, wel interesse om er iets over te lezen? Een van die drie reacties of een andersoortige van gelijke strekking. |
|
|
|
|
|
Lieutenant Junior Grade
|
|
|
captain crash schreef: Oh ik ga altijd inhoudelijk met ze in discussie, ze geloven namelijk dat maar een bepaald aantal mensen echt in de hemel komt, 12000 ofzo, dus dan ga ik vragen waarom ik moet geloven als ik toch bijna zeker weet dat ik niet behouden word en vervolgens of zij wel zeker weten dat ze behouden blijven als ze dood gaan, altijd heel leuk.
144.000 gaan naar de hemel om als koningen te regeren aldus de bijbel [Openbaring 20:6] en de rest krijgt een opstanding (als je dood bent) op aarde (geldt voor zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen, aldus de bijbel [Johannes 5:28,29; Psalm 37:29; Mattheus 5:5], alleen de eerste groep krijgt zowieso een opstanding des levens, de tweede groep een opstanding des oordeels d.w.z. dat God hen een kans geeft om te laten zien of ze alsnog onder zijn leiding en wetten willen leven [Openbaring 20:12, 13]). |
|
|
|
|
|
Lieutenant Junior Grade
|
|
|
Dark*staR schreef: ^ kinderarbeid...
Heb zelf weinig last van Jehova's, maar het wordt weer mooier weer dus zij (en andere zieltjeswervers) zullen wel weer op pad worden gestuurd. Dat doen we anders het hele jaar door hoor, maar nu het weer langer licht wordt heb je inderdaad meer kans dat we ook 's avonds langskomen, om alle werkenden te kunnen bereiken. |
|
|
|
|
|
Vice Admiral
|
|
|
mezoti schreef: 144.000 gaan naar de hemel om als koningen te regeren aldus de bijbel en de rest krijgt een opstanding (als je dood bent) op aarde (geldt voor zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen, aldus de bijbel, alleen de eerste groep krijgt zowieso een opstanding des levens, de tweede groep een opstanding des oordeels d.w.z. dat God hen een kans geeft om te laten zien of ze alsnog onder zijn leiding en wetten willen leven). Zijn die 144.000 plaatsen niet ondertussen vol? Of ik het 144.000 per jaar ofzo..?
En wat gebeurt er met degenen die niet een wederopstanding krijgen? Burn in hell? |
|
|
|
|
|
Commodore
![]() Berichten: 4738
|
|
|
Hoe vaak krijg je de kans om je verhaal te vertellen? Nooit eens bij jezelf denkend: goh, dit boeit niemand? Nooit een idee van: goh, die mensen hebben de hele dag gewerkt, en dan moeten ze mij ook nog eens aanhoren?
|
|
|
|
|

,

) Moesten toen stroopwafels verkopne
(ze waren niet thuis dus hebben het aan de buren gegeven. )
)

. Maar ja toen kwam ik terug en stuikelde ik over de drempel en ging die bloed hete thee zomaar over die arme (jeho)vazen heen