Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten

Vorig onderwerp Volgend onderwerp
Evilarlos
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
En je zegt net zelf dat de hel niet bestaat dus wat moet de duivel dan met je?

X-File schreef:
Zo zo, meneer Evilarlos, je verheerlijkt je eigen Christen bestaan, maar je vindt andermans geloof onzin.

Ik geloof dat Here Jezus dat geen 'fijne' gedachte vindt. Een beetje achter de elleboogjes heb je het in ieder geval wel.

Heb ik dat gezegd? Hmm lol niet zobedoelt Ik wardeer een ander zijn geloof maar dat wil niet zeggen dat het mijn geloof moet zijn. En over mijn eigen cristelijk bestaan. Ben ik dan cristen/besta ik dan? ;)
Gebruikerspaneel Website ICQ YIM
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Evilarlos schreef:
Heb ik dat gezegd? Hmm lol niet zobedoelt Ik wardeer een ander zijn geloof maar dat wil niet zeggen dat het mijn geloof moet zijn. En over mijn eigen cristelijk bestaan. Ben ik dan cristen/besta ik dan? ;)

*ergert zich* het is Christen niet Cristen :roll:
Evilarlos
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
sorrie *is dislectiesch*
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Sorry, dat ik het in delen moet doen, er kwam even iets tussen.

Dark*staR schreef:
Wie een voorspelling doet, die niet uitkomt, is een valse profeet [Deuteronomium 18:21,22]. Dit is zo vanzelfsprekend, dat het wonderlijk is, hoe de mensen zich telkens weer kunnen laten misleiden. De Getuigen van Jehova, de Adventisten, Armstrong en Hal Lindsey e.a. hebben voorspellingen gemaakt die kennelijk niet zijn uitgekomen. Maar ze staan dan weer klaar met andere voorwendsels en nieuwe voorspellingen die de oude moeten vervangen.Jehova's Getuigen hebben zich er op voorgestaan de eindtijd aan de hand van de bijbel te kunnen berekenen.

Volgens mij staat er in de bijbel dat je de eindtijd niet zal proberen te berekenen, waarom houden Jehova's zich hier dan toch mee bezig?

Dat doen we niet en de bijbel zegt inderdaad "dat niemand de dag nog het uur weet dan de Vader alleen". Dus geen mens op aarde weet wanneer het zover is. Je kunt alleen aan de tekenen die Jezus in Mattheus 24 en de tekenen die in 2 Timetheus 3:1-5 (of 6) staan en ook Openbaring zien of je in de buurt van de "Grote Dag van God de Almachtige" leeft. En volgens al die profetieën leven we in de eindtijd, vlak voor deze Grote Dag. Wanneer die dag is, weet echter alleen God.

Citaat:
Wie de Schriften verdraait, is een valse leraar [2 Petrus 3:16-18]

Waarom hebben Jehova's een andere bijbel ('Nieuwe wereldvertaling' )? Deze wijkt inhoudelijk namelijk af van de oorspronkelijke bijbel.

Wij hebben geen "andere" bijbel. Weet je wel hoeveel bijbelvertalingen er bestaan. Wij hebben alleen een vertaling die ook begrijpelijk is voor de mensen die nu opgroeien, niet alleen voor de mensen van vijftig jaar of langer geleden. De taal is meer hedendaags.

Het enige grote verschil met vele bijbelvertalingen is dat de Nieuwe Wereldvertaling overal waar de andere vertalingen de naam van God hebben verwijderd, de naam van God (Jehovah) weer heeft teruggezet. Overal waar in jouw bijbel HEERE staat, stond oorspronkelijk de naam van God. In de nieuwe wereldvertaling staat er geen HEERE, maar de naam van God. Dat is het enige Grote verschil. Aangezien een van de redenen waarom Jezus naar de aarde is gekomen, was om Gods naam te heiligen en bekend te maken en de bijbel daar heel vaak het belang van onderstreept (Psalm zegt dat "een ieder die de naam van God aanroept, gered zal worden". Als je de naam niet weet omdat die uit de bijbel is verwijderd, hoe kun je dan ooit gered worden?[Romeinen 10:11, 13-15]), vonden wij het belangrijk genoeg om een nieuwe vertaling te maken.

Citaat:
Groeperingen die een gezagsorganisatie hebben, zijn niet van Christus. In Matteüs 20:25,26 zegt Jezus aan zijn volgelingen: "U weet, dat de oversten van de volken over hen heersen en de groten gezag over hen voeren. Zo zal het onder u niet zijn." De gemeente van Christus mag geen organisatie hebben, waar gezag wordt uitgeoefend zoals bij wereldse regeringen. Eén van de duidelijkste kenmerken van vele sekten is hun sterk centraal gezag. De Rooms-Katholieken hebben hun paus. De Getuigen van Jehova hebben hun president en het Wachttorengenootschap

De Jehova's getuigen behoren dus eigelijk tot een sekte?

Nee. Ik weet niet eens hoe de president van het wachttorengenootschap heet. Het wachttorengenootshap bestaat alleen omdat dat voor Wet- en regelgeving nodig is. Die president ervan dus ook. Er was tenslotte iets nodig om eigenaar van alle gebouwen en machines te zijn ten behoeve van het drukken en verzenden en verschepen van alle bijbels en bijbelse lectuur. En iets wat ten behoeve van de hele gemeenschap van broeders enzusters is, kun je niet in eigendom geven aan een persoon. Dan krijg je inderdaad dat een leidergedoe wat de bijbel veroordeelt. De huidige president vanhet genootschap zit er alleen om alles in goede banen te leiden, maar heeft geen invloed op wat er in de lectuur staat. Dat voorrecht is voorbehouden aan wat de bijbel de "Getrouwe en beleidvolle slaaf" noemt, oftewel diegenen van de 144.000, die gezalfd zijn en een hemelse beloning verwachten, die er nog rondlopen op aarde en die onder leiding staan van Jezus.

Onze organisatie is precies zo ingericht als die van de eerste eeuwse christenen, een organisatie die je helemaal uit de bijbel kunt opmaken. Zij hadden ook een getrouwe slaaf, oudere mannen (ouderlingen in de gemeente), dienaren enzovoorts. [Handelingen 14:23; 16:4]
Er was niet een leider. Als de ouderlingen toen een probleem hadden met een bepaalde zaak/geloofskwestie dan legden zij die voor aan de Getrouwe slaaf die er dan over in gebed ging en bijbelonderzoek deden en dan een antwoord terugstuurden dat helemaal op de bijbel was gefundeerd. Op die manier konden de gemeenteleden het zelf ook nazoeken en controleren of het inderdaad met de bijbel klopte.

Zo gaat het nu ook.

Ik zit nu niet thuis en ik weet alle bijbelteksten om dit te ondersteunen niet uit mijn hoofd, maar als ik thuis ben zal ik ze opzoeken en doorgeven. Sorry daarvoor.
Laatst bijgewerkt door mezoti op do maart 13, 2003 6:31:pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Evilarlos
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Citaat:
Sorry
(begin en eind) Lol je hoeft je er niet voor te verontschuldigen hoor :)

BTW dat van die slaven in de bijbel worden zover ik wwet slaven goed gekeurd. Maar mij lijkt dat iets absolut stoms, iemand zijn vrijheid afnemen? Als de persoon er mee instemd ok maar dan nog vind ik het vreemd om iemand een lijfeigenen te laten hebben.

Maar je hebt eigenlijk nog steeds niet echt gezegd of jij ook jehova bent of dat je je er alleen een voelt en voor ze opkomt?
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Peti schreef:
Wat is dat nou weer voor flauwekul? Dat je niks met god te maken wil hebben, wil dat toch niet zeggen dat je de duivel aanbid ofzo?? :roll:

Voor jou niet, jij weet niet beter, maar zij wel. De bijbel zegt dat de gehele wereld in de macht van de Goddeloze ligt (lees Satan). God zegt ook in de bijbel dat "wie de wereld liefheeft, Hem niet kan liefhebben".
Dat lijkt mij toch wel duidelijke taal. Deze waarschuwingen stonden trouwens in brieven gericht aan de eerste eeuwse christenen. Jij als iemand die dat niet weet kan er natuurlijk niet aandoen dat je dat niet weet, daarom heeft God ervoor gezorgd dat je dat te weten kunt komen (als je wilt).
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
mezoti schreef:
Peti schreef:
Wat is dat nou weer voor flauwekul? Dat je niks met god te maken wil hebben, wil dat toch niet zeggen dat je de duivel aanbid ofzo?? :roll:

Voor jou niet, jij weet niet beter, maar zij wel. De bijbel zegt dat de gehele wereld in de macht van de Goddeloze ligt (lees Satan). God zegt ook in de bijbel dat "wie de wereld liefheeft, Hem niet kan liefhebben".
Dat lijkt mij toch wel duidelijke taal. Deze waarschuwingen stonden trouwens in brieven gericht aan de eerste eeuwse christenen. Jij als iemand die dat niet weet kan er natuurlijk niet aandoen dat je dat niet weet, daarom heeft God ervoor gezorgd dat je dat te weten kunt komen (als je wilt).
:bigeek:
ik krijg een steeds grotere hekel aan christenen :nono:
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Evilarlos schreef:
En je zegt net zelf dat de hel niet bestaat dus wat moet de duivel dan met je?

Je van God vandaan trekken? Zorgen dat jij niets met God te maken wilt hebben? God zwart maken en jou daarvoor gebruiken? Zorgen dat jij onder zijn invloed staat zodat hij macht over jou heeft? Hij heeft tegen God gezegd dat mensen hem alleen dienen omdat ze er zegeningen voor terug krijgen (Job) en hij doet nog steeds alles om te bewijzen dat dat zo is.

Al deze redenen zijn genoeg voor satan om ons lastig te vallen. Hij wilt niet dat er ook maar iemand is die gered wordt, die God dient.
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Ik ben het eigenlijk wel met Satan eens :Y)
Nemesis
Vice Admiral
Vice Admiral
Het is allemaal kant en klare onzin. God is Geschapen door de mensen. Er waren dingen die ze niet konden verklaren.. dat heeft een God dus gedaan. ZO deden de grieken, romijnen, egyptenaren, maya's , indianen, papoeá's e.d dat. Uit eindelijk deden wij het ook. Het erge is ook nog dat het hele zwikkie er instinkt ook.!
Gebruikerspaneel Website
Evilarlos
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
lol@nem weet je dat was eigenlijk precies wat ik dacht maar niet zei :D *Dikke duim*
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Evilarlos schreef:
Citaat:
Sorry
(begin en eind) Lol je hoeft je er niet voor te verontschuldigen hoor :)

BTW dat van die slaven in de bijbel worden zover ik wwet slaven goed gekeurd. Maar mij lijkt dat iets absolut stoms, iemand zijn vrijheid afnemen? Als de persoon er mee instemd ok maar dan nog vind ik het vreemd om iemand een lijfeigenen te laten hebben.

Maar je hebt eigenlijk nog steeds niet echt gezegd of jij ook jehova bent of dat je je er alleen een voelt en voor ze opkomt?

Dat van die slaven, de Mozaïsche wet keurde ook echtscheiding goed, maar alleen omdat God, zoals Jezus zei, de "hardheid van hun hart zag" en daar dus rekening mee had gehouden. Zoals Jezus zei, was dat in het begin helemaal niet Gods bedoeling geweest en hij vertelde ook meteen hoe zijn volgelingen daaromtrent moesten handelen. Echtscheiding was alleen gerechtvaardigd als de andere partner overspel had gepleegd. In oude tijd hield God dus rekening met de hardheid van het hart van Zijn volk.
Aangezien zijn volk later Jezus verwierp, heeft God toen hen ook verworpen (teksten voeg ik later nog wel toe) en kiest hij zich nu een volk uit alle mensen op de hele wereld die Hem werkelijk liefhebben en zich naar Hem willen voegen i.p.v. andersom.

Maar ik had al eerder hier aangegeven dat ik een Jehovah's Getuige ben hoor, in reactie op Jadzia. ;)
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Peti schreef:

Jammer... want voorzover ik weet, heb ik alleen de zienswijze van de bijbel neergetypt, dus eigenlijk zou je dan een hekel aan de bijbel moeten krijgen in plaats van aan de vele christenen die er om jou heen leven. Zij kunnen er ook niet aan doen dat de bijbel die dingen al eeuwenlang verkondigd.
Evilarlos
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
maar ik ben wel benieuwd naar je andwoorden van mijn eerder gestelde vragen :)
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Evilarlos schreef:
Jij bent ook jehova? Of ex-jehova? Ik heb wat vraagjes aan jouw.

ziehierboven.

Citaat:
Hoe ben je jehova geworden?

Ik ben opgegroeid bij ouders die Jehovah's Getuigen waren en op een gegeven moment kreeg mijn vader kanker, stierf uiteindelijk. Ik was 12, maar oud genoeg om eens stevig te gaan nadenken of ik wel geloofde wat de bijbel leert over o.a. de dood. Of ik wel in God geloofde of niet. Dat deed ik, dus besloot ik toen ik 13 was dat ik gedoopt wilde worden, maar vind dat ik op dat moment nog aan een paar dingen moest werken en ben uiteindelijk op mijn 15e gedoopt.

Citaat:
Wat nu als god niet bestaat? (Nu niet zeggen hij bestaat want ik weet dat jij dat gelooft maar wat ALS.)

Dan heb ik in ieder geval mijn leven zo goed mogelijk geleid en met volle overtuiging. En ik was gelukkig. Als er nare dingen gebeuren biedt de bijbel echt troost en dan heb ik in ieder geval dat gehad.

Citaat:
Wat als er nog een hogere macht dan god is?

De bijbel zegt dat er maar een god is, dat hij "de alfa en de omega is, het begin en het eind". Dat "er voor hem geen was en is en dat er na hem geen zal zijn". [Openbaring 21:6; Jesaja 43:10; 44:6] Dus volgens de bijbel kan dat niet.

Maar wat als: ehmm .... dat gaat mijn voorstellingsvermogen een beetje te boven. Ik kan me niet in die situatie verplaatsen, dus helaas moet ik jehierop een antwoord schuldig blijven.

Citaat:
Hoe weet je dat je in de hemel terecht bent gekomen?

Ik neem aan dat je dat wel merkt.

Citaat:
Kan je niet beter van het leven je eigen hemel maken? En plezier hebben?

Ik heb ook plezier hoor. Veel lol ook. Jehovah's Getuigen zijn of gewoon in God geloven en naar zijn maatstaven leven betekent niet dat je geen plezier kan of mag hebben. God is een gelukkige god ,zoals de bijbel zegt, en wilt graag dat wij mensen ook gelukkig zijn.

Citaat:
Wat als je nou in een hogere macht gelooft maar niet speciaal in god?

Kun je die vraag wat verduidelijken?

Citaat:
En eigenlijk ben ik wel benieuwd wat een Jehovan van Star Trek vind :) Vind je de dingen zoals Q dan niet tja euhh gods schending om over een almachtig wezen te filmen?

Ik vind ST harstikke leuk. Vooral Q is een van mijn favoriete personages. Lijkt een beetje op een engel, die nogal .. eh.. eigenzinnig is maar in de grond wel goed. En nee hoor, ik vind het geen godsschending. Jehovah God heeft ons niet verboden om over hem of de engelen te fantaseren of na te denken. Hij heeft ons niet voor niets fantasie gegeven! :-D

Citaat:
Waarom mag er van god geen beeld gemaakt worden? En waarom gebeurt dat dan toch ihn zoveel kerken?

Is een rechstreeks gebod van God, niet alleen in de Mozaische wet, maar ook Jezus en de apostelen herhaalden dat gebod ([Exodus 20:4,5; Leviticus 26:1). Aangezien niemand God kan zien, hoe kun je dan een beeld van hem maken. Bovendien zegt de bijbel dat God in GEEST en waarheid aanbeden moet worden. Er staat niet in beeld en waarheid [Johannes 4:23,24; 2 Korinthiërs 5:7; Jesaja 42:8].

En waarom dat toch in veel kerken gebeurd? Zoals de bijbel zegt: er zouden velen zijn die zouden zeggen dat ze in God geloven en hem dienen, maar de daden ervan niet zouden beoefenen.

Citaat:
mezoti schreef:
En een groot deel van onze jongeren bezwijkt voor de druk van leeftijdgenoten, komen op een leeftijd dat ze zich misschien gaan schamen om gezien te worden in de velddienst (van deur tot deur gaan), of ze vinden de dingen in de wereld veel te leuk om te laten schieten (je lazarus zuipen, drugs gebruiken, roken, sex enzovoorts), niet alle maar helaas genoeg.

Maar wat als je nu een paar jaar van het leven wilt genieten en alles een keer gedaan hebben en dan weer terug wilt jehova worden?

Ik denk dat je die vraag beter aan god kunt stellen. Want dit betekend dat je met opzet God voor een poosje de rug toekeert. Je zult toch echt bij hem moeten zijn, daarvoor. By the way, er is maar 1 Jehovah en dat is God. Wij noemen onszelf zijn Getuigen (Jesaja hoofdstuk:vers (volgt nog). ;)

Citaat:
Ik heb op zich ook niks tegen jehovas maar zat zo te denken is het niet voor beiden partijen makkelijker als jullie ipv er zoveel tijd in te steken. Foldertjes rond te gooien? En gewoon een soort centrum oprichten voor mensen die behoefte er aan hebben?

Maar wat dan met Jezus opdracht in Mattheus 28:19,20: " gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit allen natiën en talen en groepen en leert hun onderhouden al wat ik u heb gezegd"? En Jezus was degene die zijn discipelen leerd om twee aan twee van huis tot huis te gaan en te prediken dat Gods Koninkrijk nabij was gekomen. Wij volgen alleen maar die instructies op.
En bovendien hebben we in iedere stad in Nederland minstens 1 Koninkrijkszaal waar wij bijeen komen en daar mag iedereen die dat wilt ook naar toe komen. Dus er is al in dat "centrum" voorzien. Het enige probleem waar je tegenop kunt lopen is dat het niet de hele dag door open is, maar alleen op vergadertijden. Maar die staan op een bord bij de Koninkrijkszaal aangegeven.

Citaat:
BTW jullie zijn hier nog noit aan de deur geweest zover ik weet. Maar mischien dat dat ook niet hoeft want we hebben hier (Geldrop/Eindhoven) onze eigen jezus :) genaamd Arnold :) welbekend :)

Misschien was je er wel nooit als ze bij jou langskwamen. :)
Laatst bijgewerkt door mezoti op do maart 13, 2003 6:39:pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Section31
Moderator
Moderator
Evilarlos schreef:
BTW jullie zijn hier nog noit aan de deur geweest zover ik weet. Maar mischien dat dat ook niet hoeft want we hebben hier (Geldrop/Eindhoven) onze eigen jezus :) genaamd Arnold :) welbekend :)

Ahum, hij heet nog altijd Arnol Kox. Zover ik weet is hij geen Jehova, hij is gewoon onze stadsprediker. Elke dag, weer of geen weer zit hij, op een witte klapstoel voor zijn rode invalidewagentje behangen met allerlei leuzen voor de V&D, alle voorbijgangers toe te schreeuwen. "Open u voor God".
Leuke man, ben nog nooit een discussie met hem aangegaan (doh), weet je ook hoe het komt dat hij elke dag daar staat?
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
mezoti schreef:
Peti schreef:

Jammer... want voorzover ik weet, heb ik alleen de zienswijze van de bijbel neergetypt, dus eigenlijk zou je dan een hekel aan de bijbel moeten krijgen in plaats van aan de vele christenen die er om jou heen leven. Zij kunnen er ook niet aan doen dat de bijbel die dingen al eeuwenlang verkondigd.
ik heb niet zozeer een hekel aan de bijbel, integendeel, er staan zeer vermakelijke verhaaltjes in. ik heb een hekel aan de mensen die er zoveel vertrouwen leggen, dat ze hun hele leven ernaar gaan lijden, ik vind het nogal naief.
O, en zoveel Christenen leven er trouwens niet om mij heen. 2, voor zover ik weet.
Tom
Commander
Commander
Peti schreef:
ik krijg een steeds grotere hekel aan christenen
Niet generaliseren, dat die Jahova's Getuigen toevallig zo denken wil niet zeggen dat alle Christenen dat vinden.
mezoti schreef:
...voorzover ik weet, heb ik alleen de zienswijze van de bijbel neergetypt...
Jou interpretatie van de bijbel. Dat ziet niet iedereen die de bijbel leest zo. Eigenlijk vind ik dat je helemaal niet kunt zeggen 'de bijbel zegt dat...', want dat blijft altijd een kwestie van interpretatie. Zelfs als je exacte bijbelteksten kopieërt kun je ze nog volledig uit hun verband trekken.
mezoti schreef:
...dus eigenlijk zou je dan een hekel aan de bijbel moeten krijgen...
Of aan de mensen die de bijbel zo uitleggen dus...
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Tom schreef:
Peti schreef:
ik krijg een steeds grotere hekel aan christenen
Niet generaliseren, dat die Jahova's Getuigen toevallig zo denken wil niet zeggen dat alle Christenen dat vinden.

indeed, maar christenen vond ik al vervelend :)
Tom
Commander
Commander
Peti schreef:
indeed, maar christenen vond ik al vervelend

Christenen in z'n algemeenheid of zijn die twee die je ken zo vervelend? :P
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Tom schreef:
Peti schreef:
indeed, maar christenen vond ik al vervelend

Christenen in z'n algemeenheid of zijn die twee die je ken zo vervelend? :P
LOL nee die niet eens, een is een vriendin en de ander is m'n oma :) maar meer in het algemeen...
Tom
Commander
Commander
Peti schreef:
...meer in het algemeen...
Dat vind ik nou jammer...
Ben ik ook vervelend? :)
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Tom schreef:
Peti schreef:
...meer in het algemeen...
Dat vind ik nou jammer...
Ben ik ook vervelend? :)
die conclusie mag je zelf trekken :P
Tom
Commander
Commander
Peti schreef:
...die conclusie mag je zelf trekken :P
Oh, maar in z'n algemeenheid vervelend, maar sommige specifieke personen (als je Oma) niet.

Ach... hoop... :P
tuvok4774
Commander
Commander
Op zich wel interessant stuk om allemaal door te lezen dit topic...

Mijn mening is en zal in ieder geval de komende tijd zo blijven dat ik zelf niet in "god" geloof.

Ik ben het met de meeste dingen bijvoorbeeld niet met Metozi eens, maar ik respecteer zijn/haar (sorry) geloof dan weer wel, van mij mogen Christenen zo zijn als ze willen en dan "heb ik daar geen hekel aan",
alleen zou ik zelf nooit op die manier het leven aanpakken.

Wat ik op zich wel goed vind, Metozi, je lijkt er tenminste wel voor de volle 100% helemaal in te geloven...
Nemesis
Vice Admiral
Vice Admiral
Grappig, ik heb nog nooit een kerk gezien met de afbeelding van God. God is oneindig groot en niet af te beelden zegt men. Dus kan je ook geen afbeelding/beeld o.i.d. plaatsen.

Daarentegen zie je wel veel Maria, Jezus e.a. afbeeldingen. Opzich wel grappig... wat mensen allemaal wel niet doen wat men zelf verzonnen heeft. De kern zal wel waar zijn, dat Jezus er ooit was enz.. maar dat van God is allemaal kant en klare onzin(zie vorig bericht van mij)
Gebruikerspaneel Website
X-File
Commodore
Commodore
Gaan we niet een klein beetje offtopic? :-D
Kom op met die handige tips.
Blind Guardian
Admiral
Admiral
wat ik pas echt triest vind dat een groot gedeelte van mijn hobbies (rollenspellen) als satanistisch word afgescheept; complete lachwekkende stukken staan geschreven op internet, om je kind te reinigen van zijn ziel; ik ben benieuwd of jehova getuige hier aan meedoen ?, nou ja beste is om in jezelf te geloven...

trouwens het is wel erg gemakkelijk om alles aan een god (of meerdere) goden te wijden, dat is gewoon typische menselijke gemakzucht...

Zal binnenkort weer eens op bezoek komen bij Satan
Gebruikerspaneel Website
Scarface18
Commander
Commander
Ik geloof in God omdat mn ouders me dat zo geleerd hebben.
hadden mn ouders niet in God gelooft maar bijvoorbeeld in Alla of zo
(zie zelf overigens weinig verschil) dan had ik daar ook in geloofd.

dat sommige mensen het vreemd vinden dat iemand ergens in geloofd vind ik niet raar, maar dan nog. Als God wel bestaadt ben ik blij dat ik er wel in geloof, mocht hij niet bestaan dan maakt dat toch niet uit.

/ edit

God is met een Grote G :D

/edit
Gebruikerspaneel Website
X-File
Commodore
Commodore
Blind Guardian schreef:
wat ik pas echt triest vind dat een groot gedeelte van mijn hobbies (rollenspellen) als satanistisch word afgescheept; complete lachwekkende stukken staan geschreven op internet, om je kind te reinigen van zijn ziel; ik ben benieuwd of jehova getuige hier aan meedoen ?, nou ja beste is om in jezelf te geloven...

trouwens het is wel erg gemakkelijk om alles aan een god (of meerdere) goden te wijden, dat is gewoon typische menselijke gemakzucht...

Zal binnenkort weer eens op bezoek komen bij Satan

Is Dungeons & Dragons ook verboden?
Ik ben benieuwd hoe het Jodendom hier tegenover staat, aangezien mijn DM Orthodox is.

Ow wacht, het Jodendom heeft niet zulke belachelijke dingen als Satan en Duivels. My mistake.
Geef de vorige onderwerpen weer:    Sorteer op