Wie wordt er wereldkampioen voetbal 2002?

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Wie wordt de nieuwe wereldkampioen?

Peiling eindigde op 03 jul 2002, 21:52

Italië
3
7%
Brazilië
12
28%
Engeland
4
9%
Denemarken
3
7%
Turkije
0
Geen stemmen
Senegal
1
2%
Spanje
2
5%
Portugal
0
Geen stemmen
België
1
2%
Zuid-Korea
17
40%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Zuid Korea.. zeker na vandaag.. vet cool!!
Gebruikersavatar
Aragorn
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jun 2002, 08:19
Locatie: Houten

Bericht door Aragorn »

Ik ben het met The Silencer eens. Ik heb ook maar niet gestemd. Duitsland staat er niet tussen en die worden het, of je het nou leuk vindt of niet.
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

Bah, Duitsland gewonnen... Ik hoop toch echt niet dat Aragorn en The Silencer gelijk gaan krijgen want als er 1 land anti-voetbal speelt is het Duitsland wel...
Nou ja, morgen lekker juichen voor Zuid-Korea :)
Data
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jun 2002, 17:00
Locatie: LOP; straight outta Compton

Bericht door Data »

De werledkampioen word vast weer ens brazilie...
Maar ik hoop natuurlijk Zuid-Korea!
Guus Hiddink actionfigures, hoe verzin je het...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

jOzh schreef:Bah, Duitsland gewonnen... Ik hoop toch echt niet dat Aragorn en The Silencer gelijk gaan krijgen want als er 1 land anti-voetbal speelt is het Duitsland wel...
Nou ja, morgen lekker juichen voor Zuid-Korea :)
Anti-voetbal? Wat dacht je van die Italianen? Die spelen precies zo. Eerst een goal maken en vervolgens met zijn allen gewoon dichthouden die handel. Nog veel meer erger ik me aan de Italianen achteraf.
De scheids was sterk maar maakte idd een paar dubieuze beslissingen. Maar de scheids is ook maar een mens en kan niet alles overzien en maakt ook fouten. Het is soms moeilijk te zien of iets nu buitenspel is of niet en of die speler nu toneel speelt of niet. Ik geef toe, die gele kaart was onterecht maar een penalty was het ook niet (zoals de Italianen wel claimen). Die goal heb ik gemist, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Maar qua beslissing is de scheids God op het veld en zijn beslissing staat. Die kan achteraf ook niet veranderd worden en er waren nog veel dubieuzere beslissingen op het gebied van goals (Engeland - Duitsland, finale 1966. De 3-2 was nooit een goal, om maar eens een voorbeeld te noemen). En de Italianen dreigen nu met een rechtzaak? Meteen de FIFA uitknikkeren en bannen van alle Internationale Toernooien. Die lui gaan zich Amerikaans gedragen. En Perugia is gewoon ronduit kinderachtig.

Afijn, ik ben weer opgelucht dat ik dit ff neer kan kalken. En ik denk nog steeds dat Duitsland het gaat halen. De enige andere 'grote' die nog over is, is Brazilie en die speelden evenmin beruisend. Maar ik denk dat de Duitsers het zullen pakken en van mij mogen ze dat ook. Bovendien zie ik de titel liever in een Europees land dan in Brazilie. Misschien vormt dat een stimulans voor het voetbal hier.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Ik hoop dat Zuid-Korea wint
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

The Silencer schreef: Anti-voetbal? Wat dacht je van die Italianen?
Je hebt helemaal gelijk; als er 2 landen zijn die anti-voetbal spelen zijn het wel Duitsland en Italie. Zo beter? :P
Afijn, ik ben weer opgelucht dat ik dit ff neer kan kalken. En ik denk nog steeds dat Duitsland het gaat halen. De enige andere 'grote' die nog over is, is Brazilie en die speelden evenmin beruisend. Maar ik denk dat de Duitsers het zullen pakken en van mij mogen ze dat ook. Bovendien zie ik de titel liever in een Europees land dan in Brazilie. Misschien vormt dat een stimulans voor het voetbal hier.
Laat alsjeblieft Spanje of Brazilie winnen. Alles beter dan negatief verdedigend voetbal. Als dat wint, gaan er alleen maar meer teams zo spelen en dat verpest in ieder geval mijn kijkplezier. Of de titel in Europa blijft boeit me totaal niet, ik denk ook niet dat Europa een stimulans nodig heeft. Voetbal is hier al de grootste sport...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Italië is weliswaar een counterploeg en hebben het verdedigen tot een kunst verheven maar ze kunnen ieder geval voetballen en aanvallen! De Duitsers moesten weer scoren vanuit een spelhervatting.

Slechtste Duitse team ooit, zelf toegeven maar verdomme als het niet waar ze staan in de halve finale! :fire:

Ik hoop dat Hiddink met zijn Zuid Koreanen kampioen wordt nu mijn favoriet Engeland eruit gekegeld is. 8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En het sprookje gaat maar door voor Hiddink en zijn Koreanen. Ongeloofelijk!!!

8-)
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
Hiddink - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Zuid-Korea- - - - - - - - - -
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Ik werd wakker.... rende naar de tv.... en zag net de 1 na laatste strafschop van Zuid-Korea... daarna die van Spanje.... en floef.... je had hiddink moeten zien :)
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

GUUS IZ DA BOSS!!!!!!
Hij is Achterhoeker en Varrseveld (zie:geboorteplaats) ligt maar 20 km bij ons vandaan.

feliciteer guus en zuid korea
DarkShadow
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 jun 2002, 21:22

Bericht door DarkShadow »

hmm...

Turkije heeft toch ook gewonnen en niemand denkt dat ze een kans maken op de titel... Aangezien dit het WK van de onmogelijke uitslagen is is een finale Turkije - Zuid-Korea toch zeker niet uitgesloten.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar de halve finales.
Gebruikersavatar
Quantum
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jun 2002, 17:32

Bericht door Quantum »

Ik hoop dat Zuid-Korea Duitsland eruit knikkerd in de halve finales, dan kunnen WIJ die Duitsers eens flink uitlachen (en voordat iedereen gaat zeiken, vanwege Hiddink natuurlijk).

P.S.: Hebben jullie de Hiddink-Delta-lloyd reclame al gezien? :lol:
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Ja die is echt wel leuk!! 8-) :-D *D
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Duitsland, Brazilë, Zuid-Korea of Turkije..

Ik hoop Zuid-Korea, das het enige land dat ik nog leuk vind van de vier.. maar ik denk dat het Duitsland word..
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Bericht door B'Ellana »

Ik zit nu naar die wedstrijd te kijken, en het is gewoon geluk hebben, degene die doorgaat....

Allebei sterk.. en het is leuk voor Korea... maar ach... die Duitsers doen er toch ook wel wat voor...

:)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

En het is afgelopen met Zuid-Korea. Ze hebben een knap staaltje voetbal laten zien, maar kwamen tegen de Duitsers gewoon te kort. De Duitsers hebben zich terecht geplaatst voor de finale, hoewel Zuid-Korea ook enkele kansjes had. Ik blijf erbij dat Duitsland wereldkampioen wordt, sinds het einde van de 1e ronde ben ik ervan overtuigd. Ik gok op de finale Duitsland - Brazilië.

Ik zou het Zuid-Korea van harte gunnen als ze derde worden in het toernooi en dat moet er zeker nog in zitten voor hen.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

grrrrrrrrr

*zucht*
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Jammer van Zuid-Korea, vooral omdat ze net tegen de Duitsers moeten verliezen. ;-(

:( Ik vrees dat Duitsland wereldkampioen gaat worden :(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

K L O T E ! ! !
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Ik denk dat Brazilie en Duitsland onegveer even goed zijn... denk dat het strafschoppen zullen worden met 2-2 ofzo... Brazilie heeft goede aanvallers/slechte verdedigers en Duitsland heeft niet echt superaanvallers en goede verdediging... word wel spannend denk ik.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Section31 schreef:Jammer van Zuid-Korea, vooral omdat ze net tegen de Duitsers moeten verliezen. ;-(

:( Ik vrees dat Duitsland wereldkampioen gaat worden :(
Waarom dat? Het maakt geen bal uit tegen wie je verliest. De Duitsers waren gewoon sterker dan de Koreanen. De Italianen in de Achtste Finale, dat was wat anders, de Duitsers overigens ook. Je moet toegeven dat ze mooier en beter voetbal hebben laten zien in deze wedstrijd dan in hun vorige wedstrijden.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

The Silencer schreef: Waarom dat?
Gewoon, niet kwa spel, maar voor de Nederlanders heeft het een nare bijsmaak, altijd die Duitsers.
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Als ik nou zou moeten kiezen zou ik voor Duitsland kiezen. ik denk dat Turkije wordt uitgeschakeld door Brazilie. Dan krijg je dus een finale Duitsland - Brazilie. En wat ik dan zou kiezen is Duitsland, ze zijn veel beter op voetbal gebied dan de Brazilianen. Bij die lui lijkt het net alsof het hun alleen maar om het geld gaat. Volgens mij is dat ook zo......

Elke
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Section31 schreef:
The Silencer schreef: Waarom dat?
Gewoon, niet kwa spel, maar voor de Nederlanders heeft het een nare bijsmaak, altijd die Duitsers.
Neuh hoor, van mij mogen de Duitsers best winnen als Nederland niet mee doet, dat was mijn instelling aan het begin van het WK al, alleen toen geloofde ik niet dat de Duitsers een kans maakten.
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Bericht door Boromir »

E4L schreef:En wat ik dan zou kiezen is Duitsland, ze zijn veel beter op voetbal gebied dan de Brazilianen.

Elke
}:O

tsja, vrouwen en voetbal, blijft een vreemde / gevaarlijke combinatie... het duits elftal kan gezamelijk de bal amper tien keer hoog houden hejz, en jij vind ze beter dan Brazilië?? ? duitsland moet het altijd hebben van één doelpuntje verschil (ga nu niet lopen huilen over Saudi Arabie...) en zitten voetballend wel zó ontzettend saai in elkaar, bahbah... maarjah, Ronaldo, Roberto Carlos, Ronaldinho, Rivaldo, Cafu zijn blijkbaar allemaal ondergeschikt aan Elke haar deutsche manschaft... :{

enigste positieve mochten onze oosterburen onverhoopt kampioen worden, is dat wij over vier jaar persoonlijk die titel uit München op kunnen halen, heeft natuurlijk ook wel iets ironisch op zich... *D
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Boromir schreef:
E4L schreef:En wat ik dan zou kiezen is Duitsland, ze zijn veel beter op voetbal gebied dan de Brazilianen.

Elke
}:O

tsja, vrouwen en voetbal, blijft een vreemde / gevaarlijke combinatie... het duits elftal kan gezamelijk de bal amper tien keer hoog houden hejz, en jij vind ze beter dan Brazilië?? ? duitsland moet het altijd hebben van één doelpuntje verschil (ga nu niet lopen huilen over Saudi Arabie...) en zitten voetballend wel zó ontzettend saai in elkaar, bahbah... maarjah, Ronaldo, Roberto Carlos, Ronaldinho, Rivaldo, Cafu zijn blijkbaar allemaal ondergeschikt aan de Elke haar duitse manschaft... :{

enigste positieve mochten onze oosterburen onverhoopt kampioen worden, is dat wij over vier jaar persoonlijk die titel uit München op kunnen halen, heeft natuurlijk ook wel iets ironisch op zich... *D
Tja, Nederland KAN HET NIET, die worden uitgeschakeld in de kwalificatie. Je kunt zeggen wat je wilt, het Duitse voetbal is misschien niet altijd even mooi, maar wel effectief. So what dat het 1 doelpunt is, ze winnen wel. Nederland moet dat eerst maar eens gaan leren. Bovendien kunnen de Duitsers bouwen op 1 van de beste keepers van dit moment. Ik denk dat Brazilie het lastig gaat krijgen en uiteindelijk zal moeten buigen voor Duitsland. DUITSLAND AAN DE MACHT!
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Boromir schreef:
E4L schreef:En wat ik dan zou kiezen is Duitsland, ze zijn veel beter op voetbal gebied dan de Brazilianen.

Elke
}:O

tsja, vrouwen en voetbal, blijft een vreemde / gevaarlijke combinatie... het duits elftal kan gezamelijk de bal amper tien keer hoog houden hejz, en jij vind ze beter dan Brazilië?? ? duitsland moet het altijd hebben van één doelpuntje verschil (ga nu niet lopen huilen over Saudi Arabie...) en zitten voetballend wel zó ontzettend saai in elkaar, bahbah... maarjah, Ronaldo, Roberto Carlos, Ronaldinho, Rivaldo, Cafu zijn blijkbaar allemaal ondergeschikt aan Elke haar deutsche manschaft... :{

enigste positieve mochten onze oosterburen onverhoopt kampioen worden, is dat wij over vier jaar persoonlijk die titel uit München op kunnen halen, heeft natuurlijk ook wel iets ironisch op zich... *D
Die manier van defensieve spelen heeft de duitsers wel tot de finale's gebracht. Ik vind het een klote manier maar ze winnen wel. Het valt wel op dat de Duitsers op het einde en op een heel "sneaky'' manier scoren maar ze winnen wel en daar gaat het om bij zo'n toernooi. De brazilianen met hun sterspelers kunnen over een graspolletje struikelen als je zo begint.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Nou ja, einde, het was nog een kwartier, het was dus geen zogenaamde 'Duitse overwinnig'. Dus geen goal in de laatste minuten of blessure tijd en ook geen goal uit een dood moment. Ze hebben gewoon snel en dodelijk de Koreaanse verdediging uitgespeeld. Ik vond het niet echt sneaky.
Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Bericht door Excelsior »

kheb t te doen voor korea... Die hadden er wel recht op :p... Zijn vriendelijke peepz! :)
Gesloten