Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Xindinator
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2011, 20:07

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Xindinator »

Hoj ben Ruud, Ben fan van Star Trek sinds Enterprise. Heb daardoor alleen Enterprise series gezien en alle TNG films. Hoop dat er ooit nog een serie komt in de originele tijdlijn die op tv komt/tijdlijn hersteld.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door el spoque »

Even voorstellen : ik ben Spoque, en ik ben al heel mijn leven een Star Trek, scifi en comics fan. Ziezo. ;)
tk0833
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2010, 13:00

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door tk0833 »

Hallo allemaal.

Ben peter van der valk uit Kerkrade.
Star trek voyager vind ik de beste serie.

Ik ben SF fan, en ik kijk naar veel verschillende sf films.

Ik heb een Stormtrooper costuum. Vandaar mijn nickname TK0833.
lid van 501st dutch garrison.

http://www.501st.nl

Sinds enkele weken bezit ik nu ook een rood officiers costuum.

Afbeelding

greetz,

peter.
roelofjan1986
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2012, 02:48

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door roelofjan1986 »

Ook tijd voor mij om me maar eens voor te stellen hier:
Ik ben dus Roelof Jan, 25 jaar en woon in 't Friese Heerenveen.
Ik ben student MWD (Maatschappelijk Werk en Dienstverlening), en werk als studentenbaantje
in de AKO winkel (soort Bruna boeken/tijdschriften winkel).

Mijn roots van het fan-zijn van Star Trek...als kind zag ik wel eens vlagen van Star Trek
voorbij komen op t.v. maar ik zapte altijd verder. Vond er helemaal niks aan.
Totdat ik een keer..ik denk rond 1998 of 1999 een aflevering van Voyager zag. Ik weet niet
meer welke precies, maar het was een aflevering wat niet zoveel te doen had met de ruimte
opzich en buitenaardse wezens, het was gewoon een aflevering die mij greep, en erg aansprak.
Aan het einde van die aflevering zat dan vaak een moraal van het verhaal, en dat vond ik prachtig.
Zo ging ik toch maar weer een aflevering kijken..en nog een, en nog een.
In die tijd kwam Voyager altijd op de AVRO, en keken we elke zaterdagavond met het hele gezin
met een bord patat op schoot voor de tv Star Trek Voyager. Natuurlijk ontkwam je niet aan al die
vreemd uitziende buitenaardse wezens etc, maar uiteindelijk was dit allemaal maar schijn omdat
er achter elk verhaal weer een 'levensles' zat, die je op je eigen leven zou kunnen toepassen.
Bijvoorbeeld vooroordelen over iemand hebben, of racisme, of iets in die trend. Jullie als
Star Trek fan snappen dat Star Trek gevoel wel. Het gaat 'm echt niet om de aliens, het gaat 'm om
't achterliggende gevoel.
Een hele tijd weigerde ik om TNG of DS9 te kijken, ik vond het 'als puberzijnde' slappe afreksels
van Voyager, en niks kon ooit zo goed worden als Voyager. Ook zag met name TNG er wat
gedateerd uit naar mijn mening en had ik geen behoefte om te kijken. Toch ben ik daar langzaam
maar zeker ook naar gaan kijken, en vond ik bij die series hetzelfde gevoel als wat ik bij Voyager kreeg.
Als ik m'n gevoel niet laat meespreken zeg ik dat TNG de beste serie is, maar voor Voyager blijf
ik toch de grootste zwak houden. Enterprise is de enige serie die ik vanaf het begin af aan ben gaan
volgen terwijl die op tv kwam (en als fan zijnde). Ik weet nog dat met het opnieuw leven inblazen van de zender "Veronica"
Star Trek Enterprise het allereerste programma was, wat ze uit gingen zenden. Ik was lyrisch, ik vond, en vind
het nog steeds een steengoeie serie. ik wachtte elke week de aflevering af, en ging die dan meteen downloaden, zodat ik hem kon zien. Vooral met de Xindi verhaal lijn, kon ik niet wachten wat de volgende aflevering zou gaan brengen.
Veel mensen hebben commentaar op die serie maar: Fuck de canon verhaal lijn, of dat wel of niet klopt. Het gaat om
het gevoel wat ze achterlaten, en wat je er voor jezelf mee kan doen. Probeer het een beetje los van elkaar te zien.
Alle Star Trek series, met uitzondering
van TOS, en TAS :r , vind ik steengoed! Van de films vind ik dan de Original series films weer de mooiste! Het sarcastische humor, en de magie tussen Spock, McCoy en Kirk hebben ze nooit meer exact kunnen evenaren in de latere flims. Alhoewel ik die ook allemaal goed vind hoor. En vaak voordat ik ga slapen, kijk ik toch even 1 aflevering van
Star Trek! Of StarGate! Eens een fan, altijd een fan! Ik hoop dat Star Trek nog een hele tijd gemaakt zal worden.
Gebruikersavatar
tomparis
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door tomparis »

Hello :)

Ik ben TomParis, AKA Dan1el....

weet eigenlijk niet goed of ik mij nu een NIEUWBIE moet noemen (omdat ik pas sinds zeer recentelijk weer op het startrek.nl forum te vinden ben... of dat ik mij een OLDBIE mag noemen, omdat ik mijn account hier op het forum al bijna 10 (!) jaar geleden heb geregistreerd.....

Ik ben daniel, ondertussen 28 jaar jong (18 toen ik registreerde.... a lot has changed I can tell that:)) en nogsteeds een trekkie.
Speel tegenwoordig veelal online games, STO is daar 1 van.. heerlijke game eigenlijk :)

verder werk ik niet meer bij de politie, wat ik 10 jaar geleden wel deed, maar zit ik op kantoor, waardoor ik iig altijd 's avonds en in het weekend thuis ben:)
Euhm, ja, en mochten jullie meer willen weten :) Be my gues en vraag maar raak ;):)
Gebruikersavatar
hiero
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 sep 2002, 01:28
Locatie: Amsterdam

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door hiero »

Ik ben weer terug.
Gebruikersavatar
Khan Noonien Singh
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 feb 2011, 17:12
Locatie: SS Botany Bay

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Khan Noonien Singh »

Vooruit dan maar:

Khan Noonien Singh 8-)

Star Trek ken ik vanwege die andere reeks die met ''Star'' begint. Na 1983 kwamen hier echter geen films meer van dus ging ik andere SciFi bekijken. Op naar de videotheek en zodoende zag ik mijn eerste ST film op een gehuurde videoband: TMP. Ik vond er maar weinig aan.
De daaropvolgende delen konden me dan weer wel bekoren. Midden jaren 80 las ik in (jawel!) Mickey Mouse maandblad een artikel over een nieuwe serie: TNG. Dit artikel werd vergezeld van een foto met daarop Troi, Data en LaForge. Gefascineerd was ik.....
Met de ruimtevaart Playmobil speelde ik zelfs ''Khan'' en ''Search for Spock'' na........ :+ ....en op mijn kamer hing tussen de posters van Star Wars en Back to the Future er ook een van The Voyage Home. :thumbs:
Van de jaren 90 herinner ik me met name de zondagochtenden: TV10 Gold zond in die tijd TOS uit en ik was een trouwe kijker.

Mn favorieten:
Beste film: Wrath of Khan (gevolgd door The Undiscovered Country)
Beste serie: DS9, TNG en TOS. Kan geen keuze maken. TNG heeft die heerlijke jaren 80 sfeer in de eerste seizoenen; DS9 heeft geweldige personages en een uitstekende verhaallijn; TOS is weer pure nostalgie.
Beste personage: Spock en Odo (van de main cast). Verder uiteraard Khan.
Gebruikersavatar
V'ger
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2013, 14:36
Locatie: Nabij Breda

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door V'ger »

Hallo!

Ik ben Laura, 21 jaar en afkomstig uit de buurt van Breda. Eigenlijk mijn hele leven al Star Trek fan, al moet ik eerlijk bekennen het gros alleen op tv/internet te kijken en niet alles op fysieke opslagmedia bezit.

De eerste serie die ik keek en mijn interesse wekte, was Voyager. Die kwam net voor het eerst op tv toen ik begon met tv kijken. Tot op heden blijft deze in mijn top 3, samen met TOS en TNG. DS9 vond ik het minst.

Van de films vind ik 2-6 allemaal erg goed (wat dachten ze bij de eerste?). Deze films en series laten me altijd met een warm gevoel en koude rillingen tegelijk achter na het kijken :love:

Uiteraard kijk ik erg uit naar de komende film en probeer ik de premiere mee te pikken. Gaan er nog meer mensen naar Pathe Breda om hem te zien?
justthisguy
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2013, 23:46

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door justthisguy »

Nuja, nieuw...? Mijn vorige gebruikersnaam; Gurty is gestrand in de wondere wereld van teveel gebruikersnamen voordat Facebook de wereld op at. Hoe dan ook, we zijn weer terug en ik mis Alex :-(
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door HelloCath »

Hallootjes,
Mijn naam is Catharina en ben als sinds kind af aan sci-fi fan.
Ben hier wel eens eerder lid van geweest. Zo'n 10 jaar geleden maar toen ik ging studeren, samenwonen, kinderen krijgen heb ik mijn verslaving aan forums op een laag pitje gezet.

Ik heb nu toch wel weer erg veel zin om met mede sci-fi fans te kletsen (want dat heb ik wel erg gemist)
Dus hallo hier ben ik weer!

Verder woon in ik Drenthe, ben ik 24 jaar oud en ben ik een ITer.

In de loop der jaren heb ik ontzettend veel sci-fi series gezien (ben vooral een serie volger)
Maar op het moment zijn dit mijn favorieten:
De top 5 veranderd nogal eens.
Fringe, Stargate SG1, Doctor Who, Sanctuary, Being Human (US).
Gebruikersavatar
LGM
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 598
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:14
Locatie: Sweetlake-City

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door LGM »

Hallo, ik ben er weer. Ineens kreeg ik een verlichtend idee om hier even langs te wippen, na een afwezigheid van ruim 5 jaar. Ik ben weer een n00b dus ik post hier even :*)
Wel grappig om te zien dat ik nog steeds dezelfde personen/entiteiten zie die er toen ook al waren. Ook grappig om mijn eigen postgeschiedenis terug te lezen. Ik heb ook de nodige flamewars, discussies, en lollige situaties meegemaakt.
Oh ja, nog steeds grote fan van Star Trek hier. Na een dip weer even actueel als in mijn bezige dagen alhier.
Heb ik nog wat gemist de afgelopen 5 jaar? :)
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Beta »

-
Laatst gewijzigd door Beta op 09 jan 2019, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shanabanana
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2013, 18:02
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Shanabanana »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Shana, ik ben 24 jaar, en ben de leukste helft van een tweeling. ;p De andere is Catharina (HelloCath), maar die kennen jullie wel.

Ik ken deze site al járen - dankzij Cath - maar kwam altijd alleen op de chat. Maar i.p.v. alleen de mensen op de chat lastig te vallen, dacht ik bij mezelf: denk groot, en val ook de mensen van het forum lastig! You're welcome in advance. ;)

Toegegeven: ik ben geen grote Scifi-fan. Wel weet ik het één en ander vanwege mijn lieftallige zus van 3 min. ouder. En ik vind een aantal series/films ook wel degelijk interessant/leuk om naar te kijken.

Mochten jullie meer van mij willen weten (wat ik uiteraard heel logisch vind), vragen staat vrij!

Groetjes, Shana(banana)
Gebruikersavatar
Dirk5
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2014, 10:44

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Dirk5 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Dirk, ik ben 30 jaar en heb me aangemeld op dit forum om te kunnen praten met mensen met gelijke interesses.

Ik ben sinds mijn jonge jaren een echte sci-fi freak, en dat gevoel is vooral aangewakkerd door star wars (ik hoop niet dat dit vloeken is in de kerk hier op het star trek forum). Van de Star trek series heb ik vooral naar DS9 en Voyager (altijd samen met mijn vader) gekeken. Daarnaast ben ik tevens groot fan van series zoals Stargate, Farscape, fringe, eureka en tevens ook series die niet zo zeer sci-fi zijn zoals Got, Boardwalk empire, Lost, psych enz. Naast het kijken van series kijk ik natuurlijk ook veel films en game ik graag in mijn vrije tijd (voornamelijk GW2).

Ik ben woonachtig nabij Eindhoven, en werk als commercieel medewerker.

Met vriendelijke groet,
Dirk5
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door voyager-girl »

Hallo,

ik dacht: ik zeg weer een keertje hallo na al die tijd.
Ik was enigszins verbaasd dat mijn account nog bestond, na al die jaren inactiviteit.
12 jaar geleden aangemeld, ik was toen 16.
Destijds ook op een aantal meetings geweest en daarna is het eigenlijk een beetje
doodgebloed.

Intussen een hoop veranderd. Maar in het kort: het gaat goed. :)

Mariska
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Charza-Kwinn »

Hallo allemaal !

12 jaar geleden was ik hier ook nieuw !
Toentertijd was ik precies 20 jaar !

Ik heb aardig wat posts geplaatst, discussies gelezen, en noem het maar op.
Toen kwam er een tijd van afstuderen, werk zoeken, werk vinden, carriere switchen, kortom, het "echte" volwassen leven.
Inmiddels ben ik 32 en gaan de zaken goed !

Uit nieuwsgierigheid ben ik toch maar eens gaan kijken of dit forum eigenlijk nog wel bestond, en tot mijn verbazing is het er gewoon allemaal nog ! :lol:

Groeten !

Dani
QISta'
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:12

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door QISta' »

Hoi ik ben QISta' (Chr1sta ;) ), 31 jaar jong, getrouwd, kindjes, huisje boompje beestje enzovoorts.
Zoals als ik me kan herinneren vind ik avontuur en fantasy leuk. Wat nou "my little pony?!" Ik keek turtles en spiderman! Via mijn vader zag ik ook MacGuyver en later ook Star Trek.
Voyager is mijn favoriete serie in het Star Trek universum. Maar ik ben een serie-junkie en kijk veel en heb veel gezien, als het maar fantasy/sci fi/actie is. Films idem.

Ik struikelde over dit forum op zoek naar "bouwplannen" voor een tricorder. (24e eeuws DS9/Voyager era voor als iemand er heeft liggen...) En ik was wel benieuwd of er hier ook tlhIngan Hol sprekers zijn.
Gebruikersavatar
Eve
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2014, 00:18

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Eve »

Ik ben Eveline, ben 28 jaar oud en star trek fan sinds ik 4 jaar oud was. Verder hou ik van alles scifi gerelateerd, maar ook actiefilms en historische films.
Ben nog student, Paraveterinair en daarnaast heb ik ook een hondje.
Verder doe ik aan Fotografie en dans.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door X-File »

Ik ben Wouter, ben 30 jaar oud en kijk zo af en toe weleens Star Trek. Andere series kijk ik ook, ik heb zojuist voor de 4e keer heel Babylon 5 gekeken.

Verder verveel ik mij de pleuris, dat krijg je met schoolvakanties: veel vrij als je in die beroepstak zit, maar dat compenseer ik de rest van het jaar weer met (te) veel overuren.

Verder speel ik af en toe weleens een videospelletje.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door captain crash »

Ja daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Gebruikersavatar
Daenelia
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09:47

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Daenelia »

oh mijn hemel

In mijn tijd heb ik wel eens voor het doodbloeden van forums gezorgd. Maar ook voor het opleven. Het kan dus alle kanten op.

Hey, je mag me Dae noemen. Ik ben een dame van een bepaalde leeftijd, niet oud genoeg om TOS in de eerste run te hebben gezien. Volgens mij ben ik wel al heel lang Star Trek fan. Mijn favo serie is DS9. Nee, TOS. ... Eh, nee, TNG. Ja. Nee! Enterprise, offe toch Voyager? Discovery dan maar. Dat is nog niet tegengevallen. En anders toch TAS.

Ik woon samen met mijn gozer en onze twee katten én chihuahua in een huis met een tuintje, lekker knus. We zijn allemaal Star Trek fan, behalve de poes die liever naar Stargate Atlantis kijkt. Natuurlijk heeft onze chihuahua een Star Trek TOS shirtje. Logisch: heb je zo'n beest, moet je hem ook wel stijlvol kunnen aankleden.

Ik lees (las) veel, ben nogal gek op films en luister ook wel eens muziek. Daarnaast probeer ik tijd te maken voor games. En ik teken ook nog wel eens wat. Maar ja, tijd voor echte hobbies heb ik niet meer. Getuige het poppenhuis boven wat nog steeds niet af is na ruim een jaar. Time is a predator.

Nou. Laten we maar eens kijken dan.
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door B'Ellana »

Stormloopwelkom. :lol2: :lachhuil:
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door mr_Vulcan »

Hallo, ik ben zo lang afwezig geweest dat ik mezelf net zo goed opnieuw voor kan stellen. :*)

En ik ben Sander

Levensjaren: 36

Plus, ik hou het meest van TNG en heb een zoontje van 5.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Master Vanhu Botie »

Afbeelding
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door X-File »

Ik ben ook een oldbie die voor het eerst in lange tijd zijn neus laat zien. Hallo allemaal! :W
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Blind Guardian »

Hoi ik ben niet nieuw , en ik stel mij ook niet voor dus :lachhuil:
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door eman »

Je hebt 1x je achternaam gepost op dit forum. Het was iets Duits als Meinderhan. Ik baal zo dat ik die naam me ontschoten is.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door X-File »

Ach joh, dat maakt niets uit. Jij hebt hier nooit je naam geparkeerd en toch wist R2 een kaartje bij je thuisadres te krijgen. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door Blind Guardian »

eman schreef:Je hebt 1x je achternaam gepost op dit forum. Het was iets Duits als Meinderhan. Ik baal zo dat ik die naam me ontschoten is.
Jij bent dan ook een creatuur wat net als miriam uit het forum ontstaan is :lachhuil:
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Re: Ik ben hier nieuw en stel me voor.

Bericht door eman »

Ik woon niet meer boven de Sikh tempel. Dat staat in mijn notes maar is niet actueel meer. De rest klopt wel.
Plaats reactie