Mobiele telefoon projecteert gesprekken in hersens

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
clentjes
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 484
Lid geworden op: 02 jul 2002, 19:28
Locatie: Breda
Contacteer:

Mobiele telefoon projecteert gesprekken in hersens

Bericht door clentjes »

GSM - Binnenkort zullen speakers overbodig worden op mobiele telefoons. Japanse wetenschappers presenteren namelijk een telefoon waarmee gesprekken in het hoofd van de beller beluisterd kunnen worden. De schedel functioneert als klankkast.

Fabrikant Sanyo komt met de TS41 die uitgerust is met een Sonic Speaker. De Sonic Speaker stuurt de geluidstrillingen via de schedel door naar het interne menselijk gehoororgaan. Gesprekken komen niet langer binnen via de gehoorschelp, zoals bij reguliere telefoons.

Hiermee wordt het mogelijk om in zeer luidruchtige ruimtes te bellen, men hoeft de TS41 enkel tegen de schedel te drukken om het gesprek te horen.

In Japan verwacht men zeer veel van deze nieuwe techniek. Het succes in Japan zal bepalend zijn voor de invoering van de techniek in de rest van de wereld.


bron: http://www.portablegear.nl/nieuws-detail.htm?NID=1615

Wat moet ik me hier in godsnaam bij voorstellen??? Dat je geen geluiden meer hoort maar gewoonweg begrijpt wat die ander bedoeld???
Klinkt echt scifi...
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

vibro-skull for instant headaches.....
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Een speaker die geluidstrillingen doorgeeft aan het interne gehoororgaan. Whats next...perongeluk een foonnummer intoetsen en iemand bellen (en daarmee je beltegoed verpesten) doordat je er perongeluk aan dacht en je "sonic microphone" nog aan stond?! :P haha.

Maar zoals je zegt...klinkt idd wel errug scifi. Ik ben alleen benieuwd naar eventuele bijeffecten op de langere termijn. Trillingen door schedel ensow klinkt niet erg lekker.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Strax komen ze met een apparaatje waarmee telepatisch met andere kan praten ofzo. Raar hoor!

Ik denk dat je bij deze telefoon nog wel gewoon hoort wat iemand zegt hoor. Het is raar maar ik zou het wel willen proberen!
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Straks ontvang je alle telefoontjes in die ruimte als je niet oppast.
Wordt je tenminste niet meer voor gek verklaard als je zegt: "Dokter, ik hoor stemmen in mijn hoofd". :)

Maarre, zou zoiets niet ontzettend raar klinken? Hetzelfde als je praat met je oren dicht. Heeft ook zo'n rare klank. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
LGM
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 598
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:14
Locatie: Sweetlake-City

Bericht door LGM »

De creatie van the Borg komt dichterbij, als ie al niet ergens anders bestaat >:)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ik zie de mensheid zich uiteindelijk wel vormen tot een soortgelijke Borg.
Klinkt realistischer dan wereldwijde en verdere vrede. :)
Plaats reactie