Stomme vraag, maar ben ik nou mijn rang kwijt???

Vragen en opmerkingen over StarTrek.nl en het forum.

Moderators: captain crash, Wilson

Gebruikersavatar
Dragonlord
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 jun 2002, 00:38
Locatie: Leeuwarden/Hillegom

Stomme vraag, maar ben ik nou mijn rang kwijt???

Bericht door Dragonlord »

De titel zegt het al. vind het wel jammer. Heb er lang over gedaan. :\\

en heb nu "al"twee berichten gepost, maar die zijn niet geteld. :(
Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Bericht door Excelsior »

mess-hall berichten worden niet geteld
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

zal ik me vuil wel ergens anders gaan spuien nee hoor. gewoon lekker doorposten komt alles goed
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Goed!

Bericht door B'Ellana »

Kijk, dat vind ik nou een goed initiatief!

Go Dennis!

Maareh... dit hoort in Forum Vragen en Opmerkingen.... :)
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

Mess Hall berichten niet? :cry:

Dat vind ik erg jammer, nu word ik nooit meer fleet captain. Ik post namelijk naast de mess hall alleen in het voyager en het startrek: algemeen gedeelte.
Gebruikersavatar
DaXXoN
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:42
Contacteer:

Re: Stomme vraag, maar ben ik nou mijn rang kwijt???

Bericht door DaXXoN »

Dragonlord schreef:De titel zegt het al. vind het wel jammer. Heb er lang over gedaan. :\\

en heb nu "al"twee berichten gepost, maar die zijn niet geteld. :(
'

Uh, je nick staat ook in het wit en dat betekent dat je niet geregistreerd hebt op 't forum (staat ook geen rang onder je naam)

Misschien eerst ff reggen? ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Oh hij is heus wel geregistreerd maar al zijn posts tot nu toe zijn geplaatst in The Mess Hall en die tellen niet mee.

Dit hoort in Forum en Site Vragen thuis.
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Bericht door dre »

Is het echt zo dat je posts in de mess hall niet mee tellen? ik ben niet zo bekend met alle ins and outs van het nieuwe forum. Dat is wel OK. maar doet het F1 topic geen goed. Dat juist een topic waar veel en serieus gepost wordt. Maar goed, maakt niet zo veel uit.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

dre schreef:Is het echt zo dat je posts in de mess hall niet mee tellen? ik ben niet zo bekend met alle ins and outs van het nieuwe forum. Dat is wel OK. maar doet het F1 topic geen goed. Dat juist een topic waar veel en serieus gepost wordt. Maar goed, maakt niet zo veel uit.
Hoezo? Posten doe je voor de lol, of om er meer over te weten te komen. Niet voor je postcount. Of ligt het aan mij?
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

(ik zoek een leuke wijzende smiley hier)
--> http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?t=51
Gebruikersavatar
12of14
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:52
Locatie: www.spacedock.nl
Contacteer:

Bericht door 12of14 »

Wilson schreef:(ik zoek een leuke wijzende smiley hier)
--> http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?t=51
\


Afbeelding

(waarschijlijk nix)
Gebruikersavatar
Q-continuum
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 141
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:49
Locatie: Jabeek

Bericht door Q-continuum »

Het is natuurlijk wel jammer dat de rang bij iedereen op nul is gezet, vooral omdat ik nog maar 5 posts van mijn luitenant-schap vandaan was :( . Maar ja, was ist, das ist.

Nu staat iedereen wel weer op gelijke voet en dat is ook wel leuk. :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

X-File, voorheen Locutus78, hier.

Wat is dat voor BS dat de posts in de messhall niet meegeteld worden? Ok, er werd veel onzin geluld en veel gespamd maar door geen postcounts te doen laat je zien dat je spam daar dus wel gaat tolereren.
Wat er nodig is, is een streng beleid omtrent het posten, dus betere controle door mods. Een waarschuwingsysteem die mods in staat stelt postcounts te verlagen als een persoon teveel spamt of onzin post. Een max van 3 waarschuwingen ofzo halveert het aantal posts. Zeer irritant als je op 1000 posts zit dus en ineens terug naa 500 klapt. Niet laat je alleen zo zien dat het gedrag niet getolereerd wordt, maar de overtreder leert ook van zijn of haar fout en zal dan niet geneigd zijn om te vervallen in zijn of haar oude fouten. Ook schrikt een strak beleid onzin posters af en laat meer ruimte over voor serieuzere topics op dit forum. Als dit beleid, niet alleen bij de messhall, gehandhaaft wordt zal naar verloop van tijd het niveau stijgen op het gehele forum.

Vergeet niet dat de Mess Hall een van de meest geliefde forums was op de vorige versie van de de messageboards. Tuurlijk stijgen de rangen niet zo erg meer, maar denk je dat je dan niet hetzelfde effect kweekt in andere delen? De afgelopen paar dagen heb ik nog nooit zoveel gepost in dit forum als op de oude forums. Dus de spam en onzin blijft maar zal zich heus wel verplaatsten.

Om het waarschuwingsysteem te handhaven moeten er strike regels worden opgesteld, tussen de mods onderling, zodat niet ieder afzonderlijk beoordeelt maar met overleg met 2 anderen aan het eind van een dag of week. En dat er een scorebord-topic wordt geopend in het mods gedeelte. Bij iedere waarschuwing gaat er dan een PM naar de overtreder en bij een derde waarschuwing dus een gehalveerde postcount.

Alhoewel dit systeem enige overleg en organisatie vereist zal blijken dat na verloop van tijd er een verandering zal optreden. Serieuzere posters blijven over en de echte spammers blijven vanzelf weg. Uiteindelijk zal het niveau ook weer gaan stijgen, een van de punten waar veel posters, waaronder ikzelf, het over eens waren dat het weer eens omhoog zou moeten gaan.

Het wordt in mijn ogen dus tijd dat mods verder gaan dan topics *kloenken* en daadwerkelijk meer actie ondernemen tegen spammers en onzin posters. Geen onzin topics meer als "wat draag je" of "snurk jij als je slaapt" of "wat is je favoriete smaak condoom". Blijkbaar wilde niet iedereen luisteren op het vorige forum en is er dus een duidelijke richtlijn nodig voordat mensen normaal gaan doen.

Ik druk alle mods en posters op het hart om dit plan serieus te overwegen en niet af te doen als "onmogelijk" of "te veel werk" of "niet te realiseren door andere bezigheden". Af en toe een vergaderingetje onder mods via msn (hebben we toch allen?) of via pm's werkt prima.
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

hule voor het betoog van x-file. geen tijd is op te lossen door meer mods aan te nemen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Dank u, mijn eerste serieuze post onder mijn nieuwe nick, moge hij net zo stralen als die van mijn oude (Locutus78).

Meer mods klinkt wel aardig op zich, maar dit probleem moet wel te realiseren zijn met de mensen die zij hebben. Wel leuk om zeg maar universele police mods hebben die zich buigen over kwesties als onzin en spam posters, maar dit is een taak die de mods zelf moeten aankunnen.

Ik zeg niet dat er een klik systeem moet komen van posters die zich beklagen bij mods voor het wangedrag van medeposters. Alhoewel welwillende posters dan goed bezig zijn, kan dit leiden tot overbodig veel werk, de mods kunnen dan gebruikt worden in een kleine onderlinge ruzie van posters. Misschien kan misbruik van het systeem ook bestraft worden. Hier kan ik nu wel verder ingaan op de details en ik ben niet te beroerd om het hele plan uit te werken en mee te helpen aan de realisatie ervan, maar tot zover laat ik het hierbij. Ik wil eerst de reacties van de mods afwachten, hetzij in dit topic of via PM's.
Laatst gewijzigd door X-File op 11 jun 2002, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Ja, ze doen maar, het is wel een goed idee`tje...
Alleen weet ik niet of het praktisch uitvoerbaar is, maar posts verminderen als je gaat spammen is een goed idee ja.
Dat idee heb ik op het oude forum ook wel eens gezien, en het is bijvoorbeeld bij SCRAP wel uitgevoerd toen die een rotbui had, had hij alles onder lopen spammen dacht ik...
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Juist! En heeft ie sinds die keer (overdreven veel) gespamt? Een aardig idee (ik zit er vol van op dit moment, vast door de vele koffie) is dat als er veelvuldig wordt overgegaan tot spam, zelfs naar degradatie en dergelijke, dat de account bevroren wordt en dat de ip geblocked wordt zodat niet nieuwe accounts aangemaakt kunnen worden. Na een weekje sabbatical (of langere periode, dat is aan de mods) krijgt de spammer opnieuw een kans en bij nieuwe overtreding leidt dat tot een ban.[/i]
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Kun je het niet zo doen dat bepaalde topic's wel worden mee geteld (zie: Amerika enz) en andere zoals woord accociatie spel weer niet want in die topic's wordt toch het meeste gespamd?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ik had al een voorstel van een speciaal nieuws forum.. maar daar heb ik nog geen reactie gelezen(gelezen t/m 10 juni)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

E4L,

Uiteraard zullen er een aantal (populaire) topics verdwijnen, maar zeg nu zelf; is het woord associatie topic niet een grote berg van spam?
Over Amerika topics: er hoeft niet gespamd te worden, er kan serieus op de stof in gegaan worden. Ik bedoel, in dit topic ben ik alleen maar serieus bezig terwijl ik ook makkelijk bij anderen had kunnen zeggen "ja, dat is zo" of "nee, dat kan echt niet". Om niveau (terug) te krijgen op dit forum zullen anderen het niet meer leuk gaan vinden. Alhoewel ze gemist zullen worden (en ik mis snel mensen die ik lang "ken") dan zegt dat wel wat over die mensen.

Als mod zijnde moet goed overwogen worden of een topic gesloten moet worden, de inleiding kan soms erg knudde zijn, maar sommige topics groeien echt uit tot monsters van discussies, dus er is een 'uitgroeiings' periode nodig voor topics. Dit brengt ons terug op de vraag of het niet te moeilijk wordt voor mods om alles bij te houden. Het eerdere voorstel tot uitbreiding van het mod team klinkt dan weer door, maar dit is iets voor de mods zelf om op te reageren. Bij een vergroting in het aantal mods moet de onderlinge communicatie goed blijven. Daarvoor is natuurlijk Dennis (Wilson) DE aangewezen persoon. Ik heb al eerder meegemaakt hoe een groep van onafhankelijke mods ten onder is gegaan door miscommunicatie (zie mijn verleden bij Powerweb.nl een aantal jaar terug).

Ik zou het natuurlijk geweldig vinden als een van de plannen wordt overgenomen, maar het vergt veel tijd, werk, samenwerking en onderlinge communicatie. Als mod staan ze er niet alleen voor, ook de users van het forum moeten zich keurig houden aan een aantal vooropgestelde regels. Maar ja, de regelementen worden nooit zo nauwkeurig gelezen helaas.

Al goed, dat was weer een nieuwe onderdeel in X-File's masterplan praatje. Mazzls!
Chantal
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:16
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Chantal »

Excelsior schreef:mess-hall berichten worden niet geteld
Ja, waarom is dat eigenlijk? Niet alles wat in the mess hall geschreven wordt is onzin. Ik vind het eigenlijk een beetje raar om bij het ene forum wel een postcount te hebben en bij het andere niet, alleen maar omdat het niet altijd over Star Trek gaat of omdat de onderwerpen niet altijd erg diepgaand zijn.
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Inderdaad een vreemde zaak, aangezien de Mess-hall het meest gepost word. Nu krijg je juist MEER SPAMMAIL in de andere forums.

Let maar op mijn woorden.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Nou, dan verplaats de desbetrefende mod het hele spam-topic naar de mess-hall en is de spammer al zijn extra post kwijt :-D
Gebruikersavatar
Dragonlord
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 jun 2002, 00:38
Locatie: Leeuwarden/Hillegom

Bericht door Dragonlord »

Hmz. ik post bijna alleen maar in het Formule1 topic en films enzo. Wordt dus nooit een hogere rang :(
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Jongens maar er zitten ook leuke kanten aan. Zo moet Sovereign weer ensign worden. en moet comma chakotay helemaal opnieuw beginnen.

Jim Kirk (Jim Tiberius Kirk)
Chantal
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:16
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Chantal »

Jim Kirk schreef:Jongens maar er zitten ook leuke kanten aan. Zo moet Sovereign weer ensign worden. en moet comma chakotay helemaal opnieuw beginnen.

Jim Kirk (Jim Tiberius Kirk)
Tsja, dat is inderdaad wel een voordeel, ja :-P Nu maar hopen dat degenen die zo irritant waren op het andere forum de moed opgegeven hebben. Hmmm...misschien slaat dat ook wel op mezelf... toch maar minder zaniken dan ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Over die Comma Chakotay, hoe oud is hij/zij? Ik denk dat het een persoon van beneden de 13 jaar is vanwege de schrijfstijl en zijn manier van vragen stellen. En dan is er nog het irritante feit van het gebrek aan interpunctie in zijn posts.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

En hij/zij geeft soms ook zeer onnodige en onzinnige opmerkingen.
M'Kesh
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2002, 21:50
Locatie: USS Henry Dunant

Helemaal niet blij!

Bericht door M'Kesh »

Kom ik vandaag in het forum, blijkt dat ik er helemaal uit ben. Twee jaar voor niks gediscuzeurd! Hè, gats! Weet je, daar word ik heel verdrietig van. :cry:

Ik post eigenlijk meestal alleen maar als ik - vind ik - wat zinnigs te zeggen heb. Op hier en daar een melig buitje dan.

Maar goed, ik begin wel weer opnieuw. I'll never give up!

Trouwens, ik kan de reden wel begrijpen, maar ik kan niet begrijpen waarom ik gewist ben. Ik heb de laatste tijd nog regelmatig wat gepost. (Dan heb ik het over deze week nog!)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Je bent niet gewist, kijk hier maar:
http://www.startrek.nl/phpBB-old/index.php

Dit is gewoon een geheel nieuw forum waar iedereen weer van voor af aan moet beginnen.
Gesloten