Sneeuw in logo

Vragen en opmerkingen over StarTrek.nl en het forum.

Moderators: captain crash, Wilson

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Sneeuw in logo

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Punisher »

Hoe staat het met de zoutvoorraden van 't forum?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Guess who? »

Punisher schreef:Hoe staat het met de zoutvoorraden van 't forum?
Volgens mij is dat al jaren beneden peil, gezien de flauwe grappen.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Sneeuw in logo

Bericht door MajinSource »

Avatar weer aangepast

<-- I'm ready for winter :*D
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Nemesis »

Guess who? schreef:
Punisher schreef:Hoe staat het met de zoutvoorraden van 't forum?
Volgens mij is dat al jaren beneden peil, gezien de flauwe grappen.

:lachhuil:

ongezouten humor!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door The Silencer »

Punisher schreef:Hoe staat het met de zoutvoorraden van 't forum?
Het ST.NL leger heeft deze zich toegeëigend om de aanvoerwegen vrij te houden.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Sneeuw in logo

Bericht door MajinSource »

Nog steeds geen sneeuw in logo ;-(
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Blind Guardian »

weg met sneeuw :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Sneeuw in logo

Bericht door MajinSource »

SNEEUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Blind Guardian »

global warming weg met de sneeuw 8-)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Sneeuw in logo

Bericht door MajinSource »

:o
WE WANT SNOW!
Afbeelding Afbeelding
OR ELSE...
Afbeelding
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door R2D2 »

Punisher schreef:Hoe staat het met de zoutvoorraden van 't forum?
reeds een jaar in bezit: voorraad van 50kg strooizout;
op de gemeente hoef ik niet te rekenen
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Paulstartrek »

Let it snow, let it snow, let it snow...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door The Silencer »

R2D2 schreef:
Punisher schreef:Hoe staat het met de zoutvoorraden van 't forum?
reeds een jaar in bezit: voorraad van 50kg strooizout;
op de gemeente hoef ik niet te rekenen
Die zegt juist dat het de verantwoordelijkheid van de burgers is om kleine straten vrij te houden :')

Wat stoepen betreft mogen overigens best wat meer mensen de stoep tenminste voor een deel sneeuwvrij maken. Natuurlijk gaan ouders dan weer zeuren "Mijn kinderen willen met de slee". Dat vind ik prima als ik de begrafeniskosten voor mezelf bij hen kan neerleggen en ze tevens de cel in gaan wegens dood door gevolg van lambaligheid. Maak een stuk stoep vrij, laat desnoods een stuk sneeuw liggen. Dan kunnen die kutkoters met de slee en hoeft de rest zijn nek niet te breken. Wat mij betreft wordt dit zelfs verplicht gesteld (en als mensen dat niet kunnen omdat ze bijvoorbeeld oud zijn, dan zijn er vast nog zoiets als kinderen, vrienden of buren die dat wel kunnen), het is niet zo moeilijk. En als je buurman op vakantie is, dan veeg je maar even wat verder. Ik slince ook voor de buren (maar meer uit eigenbelang omdat ik mijn nek niet wil breken).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Vis »

Verplichten om je stoep schoon te maken? :')
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Sneeuw in logo

Bericht door GPS »

Vis schreef:Verplichten om je stoep schoon te maken? :')
Euh, dat was vroeger verplicht. Dat heeft jaren in elke APV gestaan. maar ja, in de grote steden deed niemand het en van handhaven kwam ook al niets.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:
Vis schreef:Verplichten om je stoep schoon te maken? :')
Euh, dat was vroeger verplicht. Dat heeft jaren in elke APV gestaan. maar ja, in de grote steden deed niemand het en van handhaven kwam ook al niets.
In Duitsland is dat (op veel plaatsen) nog steeds zo. Handhaving kan desnoods door middel van een kliklijn, fotootje maken en acceptgiro automatisch laten toezenden. Dat moet in onze tegenwoordige Polizeistaat toch wel mogelijk zijn. Van dat geld kunnen ze dan meteen strooizout en strooi/veegwagens aanschaffen voor de straten. Ik veeg de stoep voor ons huis plus pad van stoep naar deur en het pad achter ons huis wat tegen onze grond grenst. Dat zijn een paar meter waar ik mijn nek in ieder geval niet kan breken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Vis »

Handhaven lijkt me onmogelijk. Er zijn altijd mensen niet thuis, of niet in staat zoiets te doen. Daarnaast is er meer stoep dat tot niemand behoort dan stoep voor iemands huis. Dus wie gaat dát schoonmaken? En als dát niet schoongemaakt wordt, wat maakt zo'n meter voor iemands oprit dan uit?

Daarnaast vegen veel mensen verkeerd. Ze maken dan een klein strookje vrij waar je net kunt lopen. Hierdoor komt er links en rechts van een enorme bult sneeuw te liggen waar je niet meer overheen kan lopen, en dat looppaadje zelf is na een uur ook glad en onbegaanbaar.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Handhaven lijkt me onmogelijk. Er zijn altijd mensen niet thuis, of niet in staat zoiets te doen. Daarnaast is er meer stoep dat tot niemand behoort dan stoep voor iemands huis. Dus wie gaat dát schoonmaken? En als dát niet schoongemaakt wordt, wat maakt zo'n meter voor iemands oprit dan uit?

Daarnaast vegen veel mensen verkeerd. Ze maken dan een klein strookje vrij waar je net kunt lopen. Hierdoor komt er links en rechts van een enorme bult sneeuw te liggen waar je niet meer overheen kan lopen, en dat looppaadje zelf is na een uur ook glad en onbegaanbaar.
Daarom niet alleen vegen maar ook strooien...en nadenken. Niet zoals iemand die ik ooit zag die kokend water op de stoep gooide om de ijslaag eraf te krijgen...bij min 5 :') Mijn stoep is na een uur niet glad als ik goed veeg, ijsvrij maak en zout strooi, ook niet de nacht erna. En als ik weer snel veeg als het weer gesneeuwd heeft, dan krijgt het weinig kans om opnieuw vast te vriezen.

Dat mensen niet kunnen vegen is ook een geen argument, gewoon wat voorlichting. Ik kieper de sneeuw altijd in onze voortuin. Waar dat niet kan, kwestie van de loopstrook breed genoeg maken, dan maken die bulten niet uit...of laat de kinderen er sneeuwpoppen van bouwen :) Of ga een ijsballen gevecht houden in Ruckwally zijn straat waar bij voorkeur zijn ruiten het doelwit zijn.

Mensen die niet thuis zijn heb ik al aangehaald, daar heb je buren voor. Kun je toch gewoon met elkaar afspreken en dan veeg je voor hem als je weer thuis bent. En als je al die meters van opritten gaat bij elkaar op gaat tellen, dan is dus weer de hele stoep onbegaanbaar :') Dus dat is een kolderargument. Voor stoepen die van niemand zijn is ook best een oplossing te vinden. Ik vind het ook een beetje eigen verantwoordelijkheid allemaal (let wel, de stoep, niet de straten, dit blijf in mijn ogen taak van de gemeente ook al willen die dit juist op de burger afwentelen).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Daarom niet alleen vegen maar ook strooien...en nadenken. Niet zoals iemand die ik ooit zag die kokend water op de stoep gooide om de ijslaag eraf te krijgen...bij min 5 :') Mijn stoep is na een uur niet glad als ik goed veeg, ijsvrij maak en zout strooi, ook niet de nacht erna. En als ik weer snel veeg als het weer gesneeuwd heeft, dan krijgt het weinig kans om opnieuw vast te vriezen.
Verwachten dat mensen nadenken? :') En allemaal een sneeuwschuiver kopen en strooizout om het fatsoenlijk te kunnen doen?
The Silencer schreef:Dat mensen niet kunnen vegen is ook een geen argument, gewoon wat voorlichting. Ik kieper de sneeuw altijd in onze voortuin. Waar dat niet kan, kwestie van de loopstrook breed genoeg maken, dan maken die bulten niet uit...of laat de kinderen er sneeuwpoppen van bouwen :) Of ga een ijsballen gevecht houden in Ruckwally zijn straat waar bij voorkeur zijn ruiten het doelwit zijn.
Ja, want voorlichting werkt zo goed in dit land :') .
The Silencer schreef:Mensen die niet thuis zijn heb ik al aangehaald, daar heb je buren voor. Kun je toch gewoon met elkaar afspreken en dan veeg je voor hem als je weer thuis bent.
En in hoeveel situaties werkt dat niet? Als je je buren wel kan schieten, er heel veel buren niet zijn en je ineens de halve straat zou moeten gaan schoonmaken en instrooien, het niet duidelijk is wat waarbij hoort. Ligt er maar helemaal aan waar je woont.
The Silencer schreef:En als je al die meters van opritten gaat bij elkaar op gaat tellen, dan is dus weer de hele stoep onbegaanbaar :') Dus dat is een kolderargument.
Ik snap je niet.
The Silencer schreef:Voor stoepen die van niemand zijn is ook best een oplossing te vinden.
Zo gaat het in België ook: geen regering? Amaj, die is vast wel te vinden. Jaar later: ... :')
The Silencer schreef:Ik vind het ook een beetje eigen verantwoordelijkheid allemaal (let wel, de stoep, niet de straten, dit blijf in mijn ogen taak van de gemeente ook al willen die dit juist op de burger afwentelen).
Waarom zou ik ervoor verantwoordelijk zijn een openbare stoep te gaan vegen, omdat andere mensen hier overheen willen lopen en dat niet in de sneeuw willen doen? Moet ik ook een overkapping bouwen in de zomer, omdat mensen graag in de schaduw lopen met 30 graden? Of met een paraplu mensen begeleiden langs mijn huis als 't regent?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Blind Guardian »

oh ! en ik dacht dat ik forum & site vragen en opmerkingen forum was beland :o
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Sneeuw in logo

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
The Silencer schreef:En als je al die meters van opritten gaat bij elkaar op gaat tellen, dan is dus weer de hele stoep onbegaanbaar :') Dus dat is een kolderargument.
Ik snap je niet.
Slaat je opmerking dat je niet zo goed niks kunt vegen omdat er stukken "openbare stoep zijn die door niemand geveegd worden". Dat is natuurlijk onzin.

Je laatste beetje is ook onzin, regen en zon is wat anders dan een spekgladde stoep waar je de nek over breekt. Dat jij nooit buiten komt is jouw ding, veel mensen lopen wel eens naar buiten, als ze naar de winkel of hun werk gaan.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:
Vis schreef:
The Silencer schreef:En als je al die meters van opritten gaat bij elkaar op gaat tellen, dan is dus weer de hele stoep onbegaanbaar :') Dus dat is een kolderargument.
Ik snap je niet.
Slaat je opmerking dat je niet zo goed niks kunt vegen omdat er stukken "openbare stoep zijn die door niemand geveegd worden". Dat is natuurlijk onzin.
Waarom? Er is relatief véél meer stoep wat van niemand is, dan waar een huis bijhoort en een bewoner het zou kunnen schoonmaken. Dus als je toch een eind door de sneeuw moet op die besneeuwde stukken stoep, wat maken die paar meters dan uit waar iemand wel de sneeuw (half) heeft weggeveegd?
The Silencer schreef:Je laatste beetje is ook onzin, regen en zon is wat anders dan een spekgladde stoep waar je de nek over breekt. Dat jij nooit buiten komt is jouw ding, veel mensen lopen wel eens naar buiten, als ze naar de winkel of hun werk gaan.
En wat? Wil je mensen dan ook verantwoordelijk gaan stellen voor ongevallen die zich voordoen op "hun" stoep? Wat als iemand om 7 uur 's ochtends langskomt en jij hebt nog geen tijd gehad om je stoep schoon te maken? En er zijn 100 manieren om je nek te breken. Waar houdt het op?
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Majoor Tom »

Plus dat je het nog erger kan maken dan het was. Ik had de sneeuw op mijn stoep weggeschept met een schop en toen werd het een ijsbaan. Ik was de enige in mijn straat die er wat aan had gedaan en bij mij gleed elke voorbijganger uit. :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:Plus dat je het nog erger kan maken dan het was. Ik had de sneeuw op mijn stoep weggeschept met een schop en toen werd het een ijsbaan. Ik was de enige in mijn straat die er wat aan had gedaan en bij mij gleed elke voorbijganger uit. :+
Precies. Met enkel gewoon schuiven, ook al heb je een goede sneeuwschuiver (moeten mensen die ook verplicht gaan aanschaffen, Silencer?) blijft er altijd een dun laagje sneeuw over wat snel bevriest en in ijs verandert. Dus tenzij je direct met goed zout aan de gang gaat (ook verplicht, Silencer?) zodat alles helemaal weg is, verander je het probleem enkel. En dit moet je natuurlijk ook goed bijhouden. Wat nu, Silencer, als mensen moeten werken, of zelf boodschappen moeten doen, maar het sneeuwt? Wat nu als er een oud omaatje langs komt in die verse sneeuw en op d'r snuffel valt?

En wat nu als ik m'n sneeuw opruim, maar m'n buurman niet. Nu komt er een oud mannetje over de stoep gelopen die niet goed te been is, en door dat sneeuw van m'n buurman gaat hij onderuit. Maar het mannetje valt niet in de zachte sneeuw, nee, hij valt nu recht met z'n hoofd op de harde stoep voor mijn deur die geheel sneeuwvrij is. Wie heeft er nu schuld? Mijn buurman omdat hij hard aan 't werk was om z'n gezin te onderhouden en geen tijd had die sneeuw te ruimen, of ik, omdat ik vrij heb genomen van m'n werk zodat ik mijn stoep sneeuwvrij kon houden?
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Majoor Tom »

Majoor Tom schreef:Plus dat je het nog erger kan maken dan het was. Ik had de sneeuw op mijn stoep weggeschept met een schop en toen werd het een ijsbaan. Ik was de enige in mijn straat die er wat aan had gedaan en bij mij gleed elke voorbijganger uit. :+
Voor de volledigheid meld ik nog dat ik toen een heel pakje keukenzout over de schoongemaakte plek heb gegooid (iets anders had ik niet in huis), maar dat zette nauwelijks zoden aan de dijk.... :+
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Sneeuw in logo

Bericht door GPS »

Tja, ik begrijp het probleem niet. Ik veeg/schuif de sneeuw (als die er is) gewoon weg. Ook op de stoep (openbare weg) en ja, ik neem dat van één van mijn buren (die is 86) gewoon mee. Echt niet zo veel werk. Nee ik strooi niet. Ik hoef geen zout in de grond. Als je normaal veegt is het zeker met vorst binnen een paar uur droog gevroren en niet glad meer.
Goed, misschien is dat in steden waar minder zon en wind het straatoppervlak bereikt anders. Dat zou kunnen. dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Master Vanhu Botie »

Hier ben je verplicht om je stoep sneeuwvrij te maken. Als je het niet doet komt de politie even kijken waarom niet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Sneeuw in logo

Bericht door Vis »

Master Vanhu Botie schreef:Hier ben je verplicht om je stoep sneeuwvrij te maken. Als je het niet doet komt de politie even kijken waarom niet.
- Wat gebeurt er als je het niet doet?
- Wat gebeurt er als je niet thuis bent?
- Wat gebeurt er als je niet in staat bent?
- Krijg je de middelen ervoor vergoed en waarom niet?
- Wie is verantwoordelijk als je in een flat of appartementencomplex woont?
- Worden de rest van de stoepen ook schoongemaakt en door wie?
- Wat moet je doen als het de hele dag blijft sneeuwen?
Gesloten