Forummeet 'Star Trek XI' Utrecht

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Forummeet 'Star Trek XI' Utrecht

Bericht door Trekscaper »

Beste forumleden,

De afgelopen weken hebben we achter de schermen geprobeerd om iets georganiseerd te krijgen rondom het verschijnen van de nieuwe Star Trek film in mei. Cinema Group Wolff in Utrecht is geintereseerd om samen met ons iets op te zetten. Alleen is een marathon uitgesloten, omdat de distributeur, Universal Pictures dit niet wilt. Reden hiervoor is dat zij vinden dat de nieuwe film niet meer geassocieerd moet worden met de oudere films. Het uitsluiten van een marathon geldt voor alle bioscopen in Nederland.

We zijn dus op zoek naar een andere activiteit om te doen rondom de film. Wanneer je een idee weet, kun je dit hier vermelden. Hopenlijk kunnen we dit vervolgens voorleggen aan Cinema Group Wolff zodat we iets gezamenlijks kunnen organiseren.

Bedankt alvast voor het meedenken :) .
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Nemesis »

je bent alleen welkom in gewone burgerkleding!

dat vind ik al een belangrijk begin.
Als er trouwens geen verbinding is met de vorige trek.. kan je iets over star trek ook weglaten.
Kunnen ze geen acteur deze kan ophalen. één flinke acteur en dan die nederlandse muts en nog twee c-acteurtjes ofzo :P en dan Dinner with ze stars ofzo..

plak er een prijsvraagje aan vast.. nodig de pers uit!
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Trutgras »

Het belangrijkste is dat we 'm met een groot gezelschap kunnen voorbespreken en nabespreken. We willen dus ten eerste ergens kunnen zitten, zowel van tevoren als achteraf. Ten tweede willen we eten - of dat vooraf of achteraf moet hangt van het tijdstip af - en alleen van dit forum komen we waarschijnlijk al met een zodanig grote groep dat een restaurant onwerkbaar wordt. Ik zou dus het meest zien in een soort totaalpakket waarbij we in de bioscoop of er ergens dicht in de buurt kunnen zitten met wat drinken en snoep ofzo, dan de film, dan een simpele warme maaltijd, en in het algemeen gelegenheid om na te hangen en te praten met mensen die je normaal verder niet zo vaak ziet. In ieder geval voorkomen dat 50 mensen op 1 dag op drie/vier verschillende plaatsen moeten zijn waarbij drie/vier keer verdwalen, te laat komen, schapenkudde effecten en geen parkeerplaats te vinden. (Dat is meer iets voor een trouwerij :*) ).
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Paulstartrek »

Oew dat klinkt idd geniaal, gewoon een lokatie annexeren voor een (gedeelte van de) dag. Je zou dan die ruimte nog kunnen opleuken, reclame maken voor overige scifi fans/ belangstellende. De uitbater hoeft er niet om te leiden, want er wordt toch wel gegeten en gedronken zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Trekscaper »

Goede reacties! Trutgras geeft in elk geval goede argumenten waaraan gedacht moet worden. Die ga ik zeker opvolgen! Voor de rest heb ik inderdaad een voorstel gedaan richting Cinema Group Wolff om een acteur te strikken. Ik had iemand in gedachten en zij hebben me zojuist laten weten dat ze proberen om die persoon te strikken. Laten we hopen dat het hun lukt :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Nemesis »

Kijk, nu komen we ergens.

Ik heb nog wel wat ideëen om ook even voort te borduren op wat Trutgras zegt.

We hebben een grote locatie, waar veel mensen terecht kunnen. Er komt een acteur. Misschien is het dus een idee. om bij wijze van. Een toegangsprijs incl drinken en de film. Dat je dan in een grote zaal komt ofzo met veel zit plaatsen, sta plaatsen een paar standjes met de nieuwste Star Trek spullen (je moet aan elke fan denken)

Verder zou je daarna bijv. een korte Q&A en/of persconferentie-tje houden met de acteur/actrice misschien zelfs evt. via een internet verbinding via videotelefoon ofzo naar andere acteurs, een soort van chatinterview met beelden.

Daarna nog een moment ofzo om de boel te bespreken en dan langzaam aan de zaal binnen, filmpje kijken, pauze tussendoor met hapjes en een drankje. Film vervolgen. Naderhand een soort van afterparty met drinken en hapjes, de boel bespreken enzo.. en dan langzaam afdruipen.

Het zou mooi zijn als iedereen in pak/jurk kwam ofzo.. niet zomaar in je kloffie, maak er echt een luxe avond van. Als Star Trek vernieuwd en restart.. dan moet dat met de fans ook lukken. Zodat we eens niet als halve zolen in de krant staan. Ik meende het eigenlijk wel serieus, dat je die apepakkies niet moet toelaten. Het is gewoon veel netter en mooier op zo'n avond om nette kleding te hebben. Als iemand geen pak heeft, kan hij altijd nog een spijkerbroek met blousje ofzo, als het maar netties is.

dit zijn zo'n beetje mijn gedachten.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Paulstartrek »

aan de ene kant deel ik je sentiment over het niet toelaten van de 'pakkies'. Maar moeten wij die mensen die net een stapje meer fan zijn dan ons de toegang weigeren? Zij hebben zo'n kostuum voor Startrek en dan komt er een evenement rond 'hun' film en dan mogen zij er niet heen in hun kleding.
Vind ik te ver gaan eigenlijk.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Trutgras »

Ik ben het met Paul eens en ik wil daar nog wat aan toevoegen: in opzet kan het een plan voor heel Star Trek minnend Nederland zijn. Dat moet ook wel, want van st.nl zijn we in totaal waarschijnlijk toch met te weinig om commercieel erg interessant te zijn (is mijn inschatting). Ik neem aan dat de uitbaters zelf adverteren, maar we moeten zelf ook zowel actief de mensen van andere fanclubs erbij betrekken, als ervoor zorgen dat de turnout van onze eigen achterban (dank Horck voor de terminologie) hoog genoeg is.

Dit alles leidt tot de conclusie dat wat er ook georganiseerd gaat worden, het zo algemeen mogelijk moet zijn. Een acteur uitnodigen is een aardig idee, ik vind daar persoonlijk niets aan maar er zijn veel mensen die dat wel interessant vinden. Of je het moet doen moet afhangen van of een meerderheid van de fans het wil. Begin, zou ik zeggen, absoluut niet met dingen die 25% van de fans leuk vindt maar die de rest van de 75% aan z'n reet zal roesten en die de prijs zodanig opjagen dat die 75% geen zin meer heeft om te komen ook (waardoor uiteindelijk het budget voor de 25% ook niet rond komt). Als je bijvoorbeeld voor voedsel zorgt, maak het iets dat 99% van de mensheid lust. En er moet ZEKER geen dresscode komen. Daar verlies je publiek mee en dan krijg je helemaal niets meer gedaan.

In dat kader is het een goed idee om nu alvast na te gaan denken over contacten met andere fora/clubs. Je wilt er niet over beginnen zolang je nog te weinig weet over hoe en wat, maar je wilt ze er ook zeker niet te laat bij betrekken want dan gaan ze zelf al andere plannen maken. En het moet ook van een senior persoon hier komen: ofwel Trekscaper omdat die het organiseert, ofwel 1 van de admins. Als de hoofdmensen van bijvoorbeeld de Federation eerst van een van hun eigen users horen 'oh daar bij st.nl zijn ze wat aan het doen' en van st.nl horen ze later pas, dan hebben ze al hun eigen beeld gevormd en is het minder waarschijnlijk dat ze mee willen doen. Bedenk dus nu al welke personen een rol kunnen spelen in de verspreiding van het plan (niet alleen: wie zijn er admins/bestuurders, maar: wie van die is de daadwerkelijke leider), en in welk stadium in het organiseren je die moet informeren. Ook ivm verwachte attendance/ruimte/budget.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Mr Hayes »

Ik snap dan nog steeds niet wat er op zo'n Star Trek-avond in een bios gedaan kan worden. Immers, geen enkele voorafgaande Star Trek-film mag in de bios uitgezonden worden, als ik dat goed begrepen heb. Je kunt nog zoveel willen organiseren, maar voor mij is het dan wel zaak dat tenminste één of twee voorafgaande films weer terugkomen met daarna een sneak van de nieuwe Star Trek film.

En, als ik het goed lees, denk ik dat het een sneak gaat worden van de nieuwe Trek-film. Daar wil de bios meestal wel voor instaan. Maar, als je er dan in smoking en gala naar toe gaat, dan krijg je een soort van veredelde gala-premiere, waarvan er sowieso straks ook één gaat plaatsvinden in Tuchinsky Amsterdam. En daar zullen misschien één of twee belangrijke acteurs van de film bij aanwezig zijn, b.v. Chris Pine of Leonard Nimoy, en hoogstwaarschijnlijk de Nederlandse Lucia Rijker.

Als dat het geval is, dan kun je beter meteen met Pathé Nederland gaan overleggen om de galapremiere in Tuchinsky uit te breiden naar een grotere zaal, waarbij dan ook fans van de verschillende fora aanwezig mogen zijn, MITS ze kunnen bewijzen dat ze lid zijn van dit forum een een flinke posthistorie hebben.

Dan nog blijf ik het jammer vinden dat een marathon dan uitgesloten wordt. Universal Pictures...is dus de distributeur van de nieuwe Star Trek film? Het is sowieso een schande dat Universal Pictures in gaat staan voor de distributie van de komende Trek-film, terwijl diezelfde distributeur ook producerend filmmaatschappij is van Transformers, Fast & Furious en de volgende X-Men spin-off die allemaal rond mei/juni in de bios komen. Gevolg is dat de Paramount/Bad Robot co-productie 'Star Trek XI' wat minder aandacht krijgt dan de eigen Universal-producties.

Ik zou er wat meer werk van maken. Bijvoorbeeld Paramount Nederland inschakelen, ook al staan ze in eerste instantie alleen maar in voor de DVD/Blu Ray releases. Maar met de aankomende Blu Ray series van TOS en de eerste 6 TOS-films, moet ook Paramount NL niet vergeten dat een matige promotie van de aankomende Trek-film door Universal uiteindelijk minder goed zal uitpakken voor Paramount NL. Je moet dus wat meer op je strepen staan.

Een andere optie is ook om EMH (Jeroen) in te schakelen die zelf bij SBS werkt. Ik denk dat het via SBS makkelijker is om een marathon te starten op TV. Zie hebben de uitzendrechten van alle 10 Star Trek films en met hen geen gezeur om dat stomme Universal Pictures. Ik heb EMH trouwens recentelijk nog ge-pm't, maar heb nog niks van deze malle maar alleraardigste vent gehoord ;). EMH, waar BEN je! Ik ben het niét met je eens dat SBS niet te overtuigen is van een Star Trek filmmarathon. Ik heb zelf parttime bij de TROS/NOS gewerkt voor de Nationale Songfestivals, en de mensen van de TV staan heus wel open voor ideeën, mits je het grondig en serieus aanpakt.

Daarnaast zou je bijvoorbeeld Wolff of Pathé bioscopen kunnen vragen of er een private meet kan komen in een kleinere zaal van hun, waarbij niet alle films, maar wel de TOS-trilogie (II, III en IV) in besloten kring uitgezonden worden, met daarop volgend een grootsere, open premiere van de nieuwe Trek-film. Ik weet ook dat de MustSee (http://www.mustsee.nl) graag dit soort promoties met meets aangrijpt voor promotie van hun eigen biosketens.

Met dit soort dingen moet je, ook als fan, op je strepen staan. Niet alleen maar afspraken maken met bioscopen, maar alle partijen die maar iets te maken hebben met Star Trek in het organisatieproces betrekken. Je moet ook hoger durven praten dan de rest. B.v. dat Pathé dit wel wil doen als jullie het niet willen doen. Of dat Paramount NL hier meer van wil weten. Of dat enkele belangrijke acteurs hun opwachting willen maken, maar niet als fans genegeerd worden omdat het Star Trek-filmverleden maar keihard genegeerd moet worden uit schaamte. En vooral....kom in je strakste SuitSupply pak naar een afspraak met iemand van Pathé, Mustsee of Wolff. Wees serieus, dress to impress en doe alsof jij de wijsheid in pacht hebt. Niet al te arrogant overkomen, maar op een preciés dezelfde golflengte.

Mocht al het bovenstaande niet lukken? Tja, dan raad ik je aan om mij te helpen met het opzetten van een pre-event, net zoals met de vorige James Bond film. (zie m'n topic). En als het wel lukt? Een pre-event heb ik dus georganiseerd als voorafje van de James Bond forum meet, dus allebei kan :).

Waar ik het wel mee eens ben: Géén idiote Trek-uniformen pleaseee! Wél een supersexy SuitSupply smoking met slanke zwartzijden stropdas en een kleine Starfleet pin ;). Dat stiet me veule beter!
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Trutgras »

Mr Hayes schreef:Ik snap dan nog steeds niet wat er op zo'n Star Trek-avond in een bios gedaan kan worden. Immers, geen enkele voorafgaande Star Trek-film mag in de bios uitgezonden worden, als ik dat goed begrepen heb. Je kunt nog zoveel willen organiseren, maar voor mij is het dan wel zaak dat tenminste één of twee voorafgaande films weer terugkomen met daarna een sneak van de nieuwe Star Trek film.
Wat we er doen is: elkaar ontmoeten. Dat is de activiteit.
Wat er verder naast de film nog gebeurt is van secundair belang.
Dan nog blijf ik het jammer vinden dat een marathon dan uitgesloten wordt. Universal Pictures...is dus de distributeur van de nieuwe Star Trek film? Het is sowieso een schande dat Universal Pictures in gaat staan voor de distributie van de komende Trek-film, terwijl diezelfde distributeur ook producerend filmmaatschappij is van Transformers, Fast & Furious en de volgende X-Men spin-off die allemaal rond mei/juni in de bios komen. Gevolg is dat de Paramount/Bad Robot co-productie 'Star Trek XI' wat minder aandacht krijgt dan de eigen Universal-producties.

Ik zou er wat meer werk van maken. Bijvoorbeeld Paramount Nederland inschakelen, ook al staan ze in eerste instantie alleen maar in voor de DVD/Blu Ray releases. Maar met de aankomende Blu Ray series van TOS en de eerste 6 TOS-films, moet ook Paramount NL niet vergeten dat een matige promotie van de aankomende Trek-film door Universal uiteindelijk minder goed zal uitpakken voor Paramount NL. Je moet dus wat meer op je strepen staan.
Denk je dat Paramount wel een marathon goedkeurt en Universal niet? Volgens mij kom je dan bedrogen uit. Vragen kan altijd hoor, maar Paramount heeft geen enkele reden waarom ze op de hardcore fans zitten te wachten die hun dure film toch alleen maar belachelijk maken bij het hippe publiek. (Het is bijna genoeg om je zo balorig te maken dat je niet gaat, maar dat is een heel ander verhaal.) En op je strepen staan? We zijn een paar dozijn mensen op een obscuur internetforum. We hebben geen strepen om op te staan en dat is onze uitgangspositie.
Een andere optie is ook om EMH (Jeroen) in te schakelen die zelf bij SBS werkt. Ik denk dat het via SBS makkelijker is om een marathon te starten op TV. Zie hebben de uitzendrechten van alle 10 Star Trek films en met hen geen gezeur om dat stomme Universal Pictures. Ik heb EMH trouwens recentelijk nog ge-pm't, maar heb nog niks van deze malle maar alleraardigste vent gehoord ;). EMH, waar BEN je!
Opnieuw, vragen staat vrij, maar ik zie niet hoe het iets nuttigs kan opleveren. Zelfs als SBS plotseling bereid zou zijn de hele zooi uit te zenden, dan draagt dit nog niets bij aan het hoofddoel, namelijk: elkaar ontmoeten. Wat zou het voor zin hebben als we allemaal apart in onze woonkamer naar de televisie zitten te kijken met ieder kwartier reclame? Dan zetten we toch net zo goed DVD op die we allemaal al hebben.
Daarnaast zou je bijvoorbeeld Wolff of Pathé bioscopen kunnen vragen of er een private meet kan komen in een kleinere zaal van hun, waarbij niet alle films, maar wel de TOS-trilogie (II, III en IV) in besloten kring uitgezonden worden, met daarop volgend een grootsere, open premiere van de nieuwe Trek-film. Ik weet ook dat de MustSee (http://www.mustsee.nl) graag dit soort promoties met meets aangrijpt voor promotie van hun eigen biosketens.
Dat wil de bioscoop niet, want dat mag de bioscoop niet. Befehl ist befehl. Zie OP.
Met dit soort dingen moet je, ook als fan, op je strepen staan. Niet alleen maar afspraken maken met bioscopen, maar alle partijen die maar iets te maken hebben met Star Trek in het organisatieproces betrekken. Je moet ook hoger durven praten dan de rest. B.v. dat Pathé dit wel wil doen als jullie het niet willen doen. Of dat Paramount NL hier meer van wil weten.
We zijn te klein en te weinig kapitaalkrachtig om iets te kunnen eisen. We kunnen samenwerken met mensen die iets bieden, of we kunnen thuisblijven. Dat zijn onze opties.
Mocht al het bovenstaande niet lukken? Tja, dan raad ik je aan om mij te helpen met het opzetten van een pre-event, net zoals met de vorige James Bond film. (zie m'n topic).
Trekscaper mag JOU helpen?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Miriam »

Vooral dat laatste :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Mr Hayes »

Trutgras schreef:
Mr Hayes schreef:Ik snap dan nog steeds niet wat er op zo'n Star Trek-avond in een bios gedaan kan worden. Immers, geen enkele voorafgaande Star Trek-film mag in de bios uitgezonden worden, als ik dat goed begrepen heb. Je kunt nog zoveel willen organiseren, maar voor mij is het dan wel zaak dat tenminste één of twee voorafgaande films weer terugkomen met daarna een sneak van de nieuwe Star Trek film.
Wat we er doen is: elkaar ontmoeten. Dat is de activiteit.
Wat er verder naast de film nog gebeurt is van secundair belang.
Dan nog blijf ik het jammer vinden dat een marathon dan uitgesloten wordt. Universal Pictures...is dus de distributeur van de nieuwe Star Trek film? Het is sowieso een schande dat Universal Pictures in gaat staan voor de distributie van de komende Trek-film, terwijl diezelfde distributeur ook producerend filmmaatschappij is van Transformers, Fast & Furious en de volgende X-Men spin-off die allemaal rond mei/juni in de bios komen. Gevolg is dat de Paramount/Bad Robot co-productie 'Star Trek XI' wat minder aandacht krijgt dan de eigen Universal-producties.

Ik zou er wat meer werk van maken. Bijvoorbeeld Paramount Nederland inschakelen, ook al staan ze in eerste instantie alleen maar in voor de DVD/Blu Ray releases. Maar met de aankomende Blu Ray series van TOS en de eerste 6 TOS-films, moet ook Paramount NL niet vergeten dat een matige promotie van de aankomende Trek-film door Universal uiteindelijk minder goed zal uitpakken voor Paramount NL. Je moet dus wat meer op je strepen staan.
Denk je dat Paramount wel een marathon goedkeurt en Universal niet? Volgens mij kom je dan bedrogen uit. Vragen kan altijd hoor, maar Paramount heeft geen enkele reden waarom ze op de hardcore fans zitten te wachten die hun dure film toch alleen maar belachelijk maken bij het hippe publiek. (Het is bijna genoeg om je zo balorig te maken dat je niet gaat, maar dat is een heel ander verhaal.) En op je strepen staan? We zijn een paar dozijn mensen op een obscuur internetforum. We hebben geen strepen om op te staan en dat is onze uitgangspositie.
Een andere optie is ook om EMH (Jeroen) in te schakelen die zelf bij SBS werkt. Ik denk dat het via SBS makkelijker is om een marathon te starten op TV. Zie hebben de uitzendrechten van alle 10 Star Trek films en met hen geen gezeur om dat stomme Universal Pictures. Ik heb EMH trouwens recentelijk nog ge-pm't, maar heb nog niks van deze malle maar alleraardigste vent gehoord ;). EMH, waar BEN je!
Opnieuw, vragen staat vrij, maar ik zie niet hoe het iets nuttigs kan opleveren. Zelfs als SBS plotseling bereid zou zijn de hele zooi uit te zenden, dan draagt dit nog niets bij aan het hoofddoel, namelijk: elkaar ontmoeten. Wat zou het voor zin hebben als we allemaal apart in onze woonkamer naar de televisie zitten te kijken met ieder kwartier reclame? Dan zetten we toch net zo goed DVD op die we allemaal al hebben.
Daarnaast zou je bijvoorbeeld Wolff of Pathé bioscopen kunnen vragen of er een private meet kan komen in een kleinere zaal van hun, waarbij niet alle films, maar wel de TOS-trilogie (II, III en IV) in besloten kring uitgezonden worden, met daarop volgend een grootsere, open premiere van de nieuwe Trek-film. Ik weet ook dat de MustSee (http://www.mustsee.nl) graag dit soort promoties met meets aangrijpt voor promotie van hun eigen biosketens.
Dat wil de bioscoop niet, want dat mag de bioscoop niet. Befehl ist befehl. Zie OP.
Met dit soort dingen moet je, ook als fan, op je strepen staan. Niet alleen maar afspraken maken met bioscopen, maar alle partijen die maar iets te maken hebben met Star Trek in het organisatieproces betrekken. Je moet ook hoger durven praten dan de rest. B.v. dat Pathé dit wel wil doen als jullie het niet willen doen. Of dat Paramount NL hier meer van wil weten.
We zijn te klein en te weinig kapitaalkrachtig om iets te kunnen eisen. We kunnen samenwerken met mensen die iets bieden, of we kunnen thuisblijven. Dat zijn onze opties.
Mocht al het bovenstaande niet lukken? Tja, dan raad ik je aan om mij te helpen met het opzetten van een pre-event, net zoals met de vorige James Bond film. (zie m'n topic).
Trekscaper mag JOU helpen?
Jezus zeg Trutgras, wat een negativisme allemaal. Ik probeer ook alleen maar een positieve bijdrage te leveren. Heel simpel, dan zoeken jullie het zelf maar uit. Je bent trouwens helemaal niet ingegaan op sommige vragen die ik had. Maar succes dan maar...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Trekscaper »

Rustig mensen! Er is nog niks beslist, niks staat vast, dus iedereen kan rustig ademhalen.

Ik wil benadrukken dat elke reactie serieus wordt genomen. Maar voordat het allemaal zover is, wil ik eerst afwachten of het Wolffs Cinema Group uperhaubt lukt om die acteur te strikken. Mocht dat lukken, dan staat de deur open voor vele bovengenoemde opties, o.a.:

- Contact opnemen met de admins van andere startrek forums. Zelf kan ik op z'n minst 2 forums meestrikken waar ik zelf ook actief op ben. Daarnaast kan je denken aan oproep plaatsen op de startrek hyves(populair medium, dus gebruiken!) Samenwerken is inderdaad ook hierbij mijn motto.

- De bioscoop zal zelf ook promotie gaan maken en mensen binnen proberen te halen. Dit kunnen zowel fans als niet fans zijn. Voor hun moet het ook financieel aantrekkelijk zijn.

- Ben zoals Trutgras al noemde voorstander om alles op 1 plek te houden. Voor eten en drinken kan een rijdende patatboer al voldoende zijn.

- Dresscode: normaal. Ik ben absoluut geen voorstander om tegen mensen te zeggen hoe ze zich moeten kleden. Ik vind dat ze zelf vrij zijn om te kiezen hoe ze gekleed willen komen. Ik wil wel erbij vermelden en iedereen die komt duidelijk laten maken dat als wij startrek fans serieus genomen willen worden, het beter is dat we beter niet in pakjes of iets dergelijks komen, maar dat we aan de buitenwereld laten zien dat we doodnormale mensen zijn met doodnormale kleding. Het liefst in normale kleding, maar als iemand behoefte heeft om in een startrek pak te komen, dan houd ik die persoon niet tegen.

Wat ik wel merk is dat sommige denken dat dit allemaal grootschalig moet zijn; tv zender erbij betrekken, paramount erbij betrekken. Mensen dit is geen conventie! Maar een gezellige bijeenkomst waarin we hopenlijk vergezeld door een acteur een gezellige dag kunnen maken! De mogelijkheden en de onmogelijkheden van deze dag wordt grotendeels door de bioscoop zelf aangegeven.

Om wat vragen van mr. Hayes te beantwoorden.:

Dit zijn de feiten:
-1 bioscoopgroep is geintereseerd om samen met ons iets te organiseren. Andere bioscopen hebben of niks van hun laten horen of ze hebben geen interesse. Dus dreigen dat een andere bioscoop iets beters in gedachten heeft, heeft geen nut. Daarmee wil ik zoals ik eerder al vermelde, de mogelijkheden en de onmogelijkheden van zo'n dag bespreken. We mogen blij zijn als zij ons ook op een of andere manier willen financieren om ons dag, want zo noem ik het, mogelijk te maken.

- Marathon houden is uitgesloten. Waarom denk je dat ze in een besloten groep wel een marathon willen houden voor een kleine groep mensen en een boete of andere sanctie riskeren? Financieel gezien zeer onaantrekkelijk.

- Ik wil het niet te grootschalig maken, want hierbij zijn kosten aan verbonden en wil het zo low budget mogelijk houden. Zodat we niet diep in onze beurs moeten tasten om wat leuks te doen.

Tenslotte wil ik erop wijzen dat het pre-startrek event en dit event los staat van elkaar :)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Trutgras »

Dank je voor je uitgebreide antwoord... wat ik nog niet had gezegd: Je bent een held als je dit op je neemt en voor elkaar krijgt.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Mr Hayes »

Maar wat is dan precies de meerwaarde van zo'n avond? Vertel me nou eens precies wat we kunnen verwachten op zo'n avond. Enkel het zien van de nieuwe Star Trek-film in de bios in Utrecht met daarbij een signeersessie van een bekende Star Trek-acteur? Als dat zo is, dan ben ik wel van de partij, maar dan heb je dus geen marathon-avond kunnen organiseren, waardoor een Star Trek-pre-event nog geeneens zo'n slecht idee is (zie andere topic). En dat stelde ik dus voor. Dus ik zie ook niet in waardoor onze beide opzetten zoveel overeenkomsten moeten vertonen. Het één kan naast het ander plaatsvinden....toch?
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Trutgras »

Wat hij zegt: Leef je uit.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Mr Hayes »

Niet zo onaardig doen hè.........ik probeer ook maar advies te geven. Ik vind Trekscaper's initiatief ook erg leuk. Maar goed, ik zal m'n mond verder wel houden oké Trutgras? :)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Trutgras »

Het was een aardig "Leef je uit".

En for the record, ik onderschrijf je plan om een achtdelige smoking aan te trekken ook volledig. (Voor jou dan, niet voor iedereen.)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Trekscaper »

Mr Hayes schreef:Maar wat is dan precies de meerwaarde van zo'n avond? Vertel me nou eens precies wat we kunnen verwachten op zo'n avond. Enkel het zien van de nieuwe Star Trek-film in de bios in Utrecht met daarbij een signeersessie van een bekende Star Trek-acteur? Als dat zo is, dan ben ik wel van de partij, maar dan heb je dus geen marathon-avond kunnen organiseren, waardoor een Star Trek-pre-event nog geeneens zo'n slecht idee is (zie andere topic). En dat stelde ik dus voor. Dus ik zie ook niet in waardoor onze beide opzetten zoveel overeenkomsten moeten vertonen. Het één kan naast het ander plaatsvinden....toch?
Trekscaper schreef:
Tenslotte wil ik erop wijzen dat het pre-startrek event en dit event los staat van elkaar :)
;)

Als je goed gelezen had, dan wist je dat een marathon in de bios uitgesloten was en dat je startrek pre event in teken kan staan van een marathon. Nogmaals: Je pre-event staat volkomen los van dit en je mag organiseren wat je zelf wilt ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Nemesis »

Ik ben erg benieuwd.. maar als er geen dresscode is, doe ik ook geen pak aan.. want dat staat ook belachelijk ;)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Mr Hayes »

Trekscaper schreef:
Mr Hayes schreef:Maar wat is dan precies de meerwaarde van zo'n avond? Vertel me nou eens precies wat we kunnen verwachten op zo'n avond. Enkel het zien van de nieuwe Star Trek-film in de bios in Utrecht met daarbij een signeersessie van een bekende Star Trek-acteur? Als dat zo is, dan ben ik wel van de partij, maar dan heb je dus geen marathon-avond kunnen organiseren, waardoor een Star Trek-pre-event nog geeneens zo'n slecht idee is (zie andere topic). En dat stelde ik dus voor. Dus ik zie ook niet in waardoor onze beide opzetten zoveel overeenkomsten moeten vertonen. Het één kan naast het ander plaatsvinden....toch?
Trekscaper schreef:
Tenslotte wil ik erop wijzen dat het pre-startrek event en dit event los staat van elkaar :)
;)

Als je goed gelezen had, dan wist je dat een marathon in de bios uitgesloten was en dat je startrek pre event in teken kan staan van een marathon. Nogmaals: Je pre-event staat volkomen los van dit en je mag organiseren wat je zelf wilt ;)

Dat snap ik allemaal wel. Maar jij had het over...mogelijke overlap met beide events in je voorlaatste PM. Ik zag dat probleem bij voorbaat niet echt. Dus vandaar dat ik dat in m'n achterhoofd had en wat minder goed die ene opmerking had gelezen. My mistake :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:Ik ben erg benieuwd.. maar als er geen dresscode is, doe ik ook geen pak aan.. want dat staat ook belachelijk ;)
Je komt in je boxer :o
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor activiteit rondom nieuwe StarTrek film

Bericht door Mr Hayes »

Miriam schreef:
Nemesis schreef:Ik ben erg benieuwd.. maar als er geen dresscode is, doe ik ook geen pak aan.. want dat staat ook belachelijk ;)
Je komt in je boxer :o
Ga koken ]:(
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Forummeet 'Star Trek XI' Utrecht

Bericht door Miriam »

Ga het lekker zelf doen ]:(
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Forummeet 'Star Trek XI' Utrecht

Bericht door EMH »

^^"Love is in the air" :lachhuil:


Een andere optie is ook om EMH (Jeroen) in te schakelen die zelf bij SBS werkt. Ik denk dat het via SBS makkelijker is om een marathon te starten op TV. Zie hebben de uitzendrechten van alle 10 Star Trek films en met hen geen gezeur om dat stomme Universal Pictures. Ik heb EMH trouwens recentelijk nog ge-pm't, maar heb nog niks van deze malle maar alleraardigste vent gehoord ;). EMH, waar BEN je! Ik ben het niét met je eens dat SBS niet te overtuigen is van een Star Trek filmmarathon. Ik heb zelf parttime bij de TROS/NOS gewerkt voor de Nationale Songfestivals, en de mensen van de TV staan heus wel open voor ideeën, mits je het grondig en serieus aanpakt.
Hier kan ik kort over zijn, SBS heeft geen licenties meer van Star Trek, dus een filmmarathon op Veronica zit er niet in.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Forummeet 'Star Trek XI' Utrecht

Bericht door Blind Guardian »

Maar buiten dat heeft Jeroen dan zoveel macht dat hij de programmadirectie over kan halen om een Star Trek Marathon te beginnen, het zo natuurlijk kunnen maar toch ?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Forummeet 'Star Trek XI' Utrecht

Bericht door Blind Guardian »

Ik weet niet hoe ze het in die dagen voorelkaar hebben gekregen maar ja Lord of the Rings was in die tijd immens populair, en volgens mij hebben ze het alleen gedaan bij the Fellowship of the Ring, ze hebben het voor elkaar gekregen om 70 mensen (en niet allemaal actieve forum-leden), naar het Rembrandt toe te laten komen in Utrecht, we hebben zelfs nog in het weekblaadje gestaan van Utrecht met een foto ... Er was geloof ik geen kleding restrictie maar het grootste gedeelte was gewoon als casual gegaan, daarna is het grootste gedeelte terug gegaan naar het station, een gedeelte is toen afgenokt naar een lokale kroeg waar we nog een tijdje hebben gestaan, zoals ik al zij ik zat niet bij de organisatie, maar het was wel aardig geregeld allemaal ...

Ik ben niet tegen uniformen, als mensen een uniform dragen doe ik niet moeilijk over, net zo min als figuren zijn die in een psv of ajax clownskostuum rond lopen in hun dagelijkse leven (en ja zulke mensen zijn er, ja en ze zijn ook regelmatig ouder dan 12), leven en laten leven zeg ik maar.
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 21 feb 2009, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Forummeet 'Star Trek XI' Utrecht

Bericht door EMH »

^^pakken :r


Blind Guardian schreef:Maar buiten dat heeft Jeroen dan zoveel macht dat hij de programmadirectie over kan halen om een Star Trek Marathon te beginnen, het zo natuurlijk kunnen maar toch ?

Ik kan ze heeel lief aankijken :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Forummeet 'Star Trek XI' Utrecht

Bericht door Blind Guardian »

EMH schreef:^^pakken :r


Blind Guardian schreef:Maar buiten dat heeft Jeroen dan zoveel macht dat hij de programmadirectie over kan halen om een Star Trek Marathon te beginnen, het zo natuurlijk kunnen maar toch ?

Ik kan ze heeel lief aankijken :lachhuil:
Jeroen, de directie wil je spreken in het toilet-lokaal ? :lachhuil:

Buiten dat ben ik serieus nog steeds aan het twijfelen of ik wel de moeite ga nemen om deze film uberhaupt te gaan kijken in de bioscoop, misschien dat er mensen zijn die me heel erg moeten gaan overhalen, ik heb namelijk ooit gezegd dat Nemesis de laatste film is van Star Trek die ik ooit in een bioscoop heb gekeken, waarom zo ik mijn stand punt wijzigen ?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Forummeet 'Star Trek XI' Utrecht

Bericht door EMH »

Jeroen, de directie wil je spreken in het toilet-lokaal ? :lachhuil:
:X



Ik den kdat ik m wel wil zien in de bios.

GEN, FC, INS en NEM heb ik ook in de bios gezien.

Bovendien de SFX en aktiescenes zien er gaver uit op zo'n groot scherm 8-)
Plaats reactie