Luchtmachtdagen 2013

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Luchtmachtdagen 2013

Bericht door Blind Guardian »

Luchtmachtdagen


Op 14 en 15 juni 2013 opent Vliegbasis Volkel haar deuren voor publiek tijdens de Luchtmachtdagen 2013. Gedurende deze 2 dagen bent u van harte welkom kennis te maken met de Koninklijke Luchtmacht, haar personeel en materieel. Ook kunt u genieten van vliegdemonstraties waarin gerenommeerde displayteams uit binnen- en buitenland demonstraties verzorgen met hun vliegtuigen en helikopters.
Jubileumjaar

2013 is het jaar waarin de Koninklijke Luchtmacht 100 jaar militaire luchtvaart in Nederland viert. Een hoogtepunt in dat jubileumjaar zijn de Luchtmachtdagen op Vliegbasis Volkel. In de 100 jaar dat het luchtwapen actief is vanuit Nederland heeft het zijn nut en waarde continu bewezen.

Inzet voor veiligheid
Of het nu de inzet was tijdens de treinkaping bij De Punt in 1977, het conflict op de Balkan in de jaren ’90, humanitaire hulp aan Haïti in 2010, de ISAF-missie boven Afghanistan, het blussen van branden met helikopters of de nimmer aflatende bewaking en bescherming van het Nederlandse luchtruim. Het personeel van de Koninklijke Luchtmacht zet zich in voor de veiligheid van Nederland en alle Nederlanders en draagt bij aan de stabiliteit waar ook ter wereld.

Duizenden bezoekers maken op de Luchtmachtdagen kennis met de luchtmacht en het personeel dat al deze inzet mogelijk maakt.

Meer informatie over het thema van de Luchtmachtdagen.
Bron: http://www.defensie.nl/luchtmachtdagen

Inderdaad afgelopen dagen is flink druk met vliegtuigen en vliegtuigspotters - beter dan voor de geraniums te zitten he !
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Luchtmachtdagen 2013

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Luchtmachtdagen 2013

Bericht door Blind Guardian »

Zes euro voor te parkeren op een lapje weiland die boeren daar in de omgeving zijn ook weer binnen , honderd auto's . zes honderd euro .... :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Luchtmachtdagen 2013

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:Zes euro voor te parkeren op een lapje weiland die boeren daar in de omgeving zijn ook weer binnen , honderd auto's . zes honderd euro .... :)
En dan moeten ze weer een paar dagen alle rotzooi opruimen die iedereen neergooit, hun weiland omploegen en opnieuw bezaaien, omvergereden hekken opnieuw plaatsen, resten van gebarbecuede koeien opruimen, nieuwe koeien aanschaffen, etc.

Een jaar later worden ze vervolgens aangeklaagd omdat de koeien die waren opgegeten radioactief waren door lekkende kernwapens die toevallig onder hun weiland waren opgeslagen in een bunker, en als er iemand de schuld moet krijgen dan worden dat die arme boeren natuurlijk.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Luchtmachtdagen 2013

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:
Blind Guardian schreef:Zes euro voor te parkeren op een lapje weiland die boeren daar in de omgeving zijn ook weer binnen , honderd auto's . zes honderd euro .... :)
En dan moeten ze weer een paar dagen alle rotzooi opruimen die iedereen neergooit, hun weiland omploegen en opnieuw bezaaien, omvergereden hekken opnieuw plaatsen, resten van gebarbecuede koeien opruimen, nieuwe koeien aanschaffen, etc.

Een jaar later worden ze vervolgens aangeklaagd omdat de koeien die waren opgegeten radioactief waren door lekkende kernwapens die toevallig onder hun weiland waren opgeslagen in een bunker, en als er iemand de schuld moet krijgen dan worden dat die arme boeren natuurlijk.
Die koeien zullen wel op stal staan of in een andere wei met die afval daar heb je wel een punt mee overigens , de rest laat ik maar in het midden. :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Luchtmachtdagen 2013

Bericht door Miriam »

Blind Guardian schreef:
Vis schreef:
Blind Guardian schreef:Zes euro voor te parkeren op een lapje weiland die boeren daar in de omgeving zijn ook weer binnen , honderd auto's . zes honderd euro .... :)
En dan moeten ze weer een paar dagen alle rotzooi opruimen die iedereen neergooit, hun weiland omploegen en opnieuw bezaaien, omvergereden hekken opnieuw plaatsen, resten van gebarbecuede koeien opruimen, nieuwe koeien aanschaffen, etc.

Een jaar later worden ze vervolgens aangeklaagd omdat de koeien die waren opgegeten radioactief waren door lekkende kernwapens die toevallig onder hun weiland waren opgeslagen in een bunker, en als er iemand de schuld moet krijgen dan worden dat die arme boeren natuurlijk.
Die koeien zullen wel op stal staan of in een andere wei met die afval daar heb je wel een punt mee overigens , de rest laat ik maar in het midden. :lachhuil:
:shoot:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Luchtmachtdagen 2013

Bericht door EMH »

Ben er geweest, was leuk. Zag het luchtafweergeschut van Slincer ook voorbij komen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Luchtmachtdagen 2013

Bericht door Blind Guardian »

Ik heb het lawaai geschouwd vanaf mijn werk op het industrieterrein - was nog een Belgische Ijscoboer die lucratief gebruik maakte van de vliegtuigspotters en hun koters. ;) ....

Nog eventjes gedacht om daadwerkelijk op het terrein zelf te komen maar toen was het alwaar ver in de middag en deed ik mijzelf niet aan.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Luchtmachtdagen 2013

Bericht door Miriam »

Afbeelding

De rede dat ik mijn vliegbrevet heb gehaalden iets met met mijn man en clean zijn en zo maar de md-11 is uit dienst :duh2:
Plaats reactie