Het FanFiction & FanArt forum

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gesloten
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Het FanFiction & FanArt forum

Bericht door captain crash »

Wat is dit forum eigenlijk voor forum, wat moet er wel en wat moet er niet in...en wat mag wel en wat mag niet...kortweg: de regels.

Inhoud van het forum: In dit forum kunnen alle door de users zelf verzonnen tekeningen en verhalen geplaatst worden die met SF en Fantasy te maken hebben. Wat verstaan we hieronder?

FanFiction
- Zelf geschreven verhalen
- Vervolg verhalen (iemand schrijft een eerste deel en iemand reageerd erop, wel serieus (dus NIET het mess hall niveau) )
- Verhalen door anderen geschreven waarop gereageerd mag worden, maar dan moet de bron als volgt vermeld worden: achternaam, voorletter(s); titel, jaar van uitgave, plaats van uitgave, uitgever en/of internetbron (deze laatste drie al bekend, achternaan en titel zijn verplicht, bron waar het vandaan gehaald is ook. Dit om te voorkomen dat er gezegd kan worden dat we illegaal teksten op de site zetten.
- Gedichten. Deze laatste categorie is wat vaag, maar ik weet dat er een aantal mensen op onze site zijn die erg van het schrijven van gedichten en songteksten houden, en ook om die schrijfsels een beetje uit de schaduw van de grote zooi in de mess te halen wil ik ze hier apart even noemen.
Wat valt dus NIET onder het FanFiction gedeelte: SIMS, hiermee bedoel ik dus de grote simulatieschepen ed, om zoiets op te zetten is meer nodig dan een nieuw forum en na lang overleg is besloten dit niet te doen op startrek.nl. Als mensen het toch willen, kunnen ze een begin maken in de mess en als het dan goed bevalt kunnen we altijd later nog eens kijken of er alsnog een forum voor moet komen, of dat het alsnog in dit forum kan. Tweede wat absoluut NIET in dit forum thuishoort zijn niet serieuze verhalen, vooral geen poep en pies (mensen die langer op dit forum posten weten wel waar ik aan terugdenk, ik denk er nog steeds met een grote glimlach op mijn gezicht aan terug, maar dat is dus NIET de bedoeling).

FanArt:
- Zelfgemaakte tekeningen, scheepjes, planeten, schema's enz, enz. Dit mag betrekking hebben op ALLES dat te maken heeft met SF&Fantasy. Er zijn een hoop mensen die hier van houden op het forum, zo leef je vooral uit zou ik zeggen. Ook nieuwe zelfgemaakte avaters mogen hier.
- Tekeningen van derden: Er zijn een aantal sites waar hele mooi schepen enzo staan, die mogen hier ook neergezet worden maar dan wel weer (netzo als bij de FanFiction) met bronvermelding om te voorkomen dat we gezeur krijgen met mensen die de dingen gemaakt hebben.
- Ontwerpen voor nieuwe levels van computerspellen. Ik weet dat er mensen bezig zijn met een ds9 versie van STV:EF, dit kan hier ook in besproken worden
- Verder alles dat creatief is op het gebied van SF&Fantasy, en tjah, ik weet niet hoe creatief jullie zijn, ik hoop heel creatief
Wat valt hier NIET onder. Art in de meer 'sexuele' of 'blote' zin van het woord. Ik weet dat er veel mannen op dit forum zijn, maar het is NIET de bedoeling van dit forum dat er vervolgens eindeloos creatieve foto's en tekeningen van halfnaakte SF&Fantasy 'babes' gepost worden. Die dingen kunnen in de mess.

Een aantal regels:
- Als ontdekt wordt dat dingen die neergezet zijn als eigen werk maar dat niet blijken te zijn krijgt de persoon een tempban van 1 dag, na een tweede keer een tempban van een week en na de derde overtreding een permban. Ik denk niet dat deze regel nodig is, maar ik wil omdat er ook werk van anderen mag staan hoe dan ook voorkomen dat we er gezeur mee krijgen. Let dus op de bronvermeldingen.
- Als een topic lang laad door de grote plaatjes die erin staan, vermeld dat dan in de titel, dat is wel zo makkelijk voor de mensen onder ons die nog steeds inbellen met een telefoonverbinding. Ze zijn in de minderheid, maar we kunnen wel rekening met ze houden.
- Poep, pies en seksgedoe wordt gestraft met een boze pm van crash, bij herhaling gelden dezelfde regels als bij het opzettelijk niet vermelden van een bron.
- Als er nog ideeen over de inhoud van dit forum zijn kan men contact met mij opnemen.
Laatst gewijzigd door captain crash op 10 jan 2006, 12:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ok, zoals jullie wel weten is dr. Pulaski bezig met het opzetten van een 'voyagersim' ofwel een doorlopend verhaal over Voyager. Dat gaat hier plaatsvinden, verder info is te verkrijgen bij dr. Pulaski die het boeltje regelt. Hier zijn de regels die er voor de 'sim' zijn met als kleine opmerking erbij dat iedere nieuwe 'missie' een nieuw topic zal krijgen waarna het laatste topic afgesloten zal worden. Ik wil verder voorstellen dat de taal de gebruikt wordt gewoon Nederlands is, wel zo makkelijk.

* De Voyager SIM "The Story Continues" is een verhaal. De SIM speelt zich af na de laatste aflevering van de tv serie Voyager, Endgame.

* In deze SIM is het de bedoeling dat zo veel mogelijk mensen meedoen, met allerlei verschillende karakters. Het is niet noodzakelijk om een Voyager karakter te spelen, men kan ook kiezen voor een TNG, of DS9 personage. Men kan ook zelf een nieuwe personage verzinnen.

* Spelers die meedoen aan deze SIM moeten minimaal 1 keer per week een "verhaaltje" posten. Dat verhaaltje moet minimaal 15 regels lang zijn, er is geen maximum aantal regels aan verbonden. Het verhaaltje dat men schrijft moet wat te maken hebben met de missie die aan het begin door de kapitein is opgegeven. Verder moeten we ook wat over het personage zelf te weten zien te komen, achtergrond informatie dus.
Let op: Als je een bestaand Star Trek personage kiest zorg er dan voor dat je je houdt aan het karakter van dat persoange zoals het ook in de serie te zien was.

* Zorg ervoor dat je je verhaal "realistisch" houdt, voor zover dat mogelijk is bij Star Trek. Je moet ook niet teveel dingen tegelijk laten gebeuren. Als bijv. iemand in de vorige post zegt dat het schip wordt aangevallen dan moet jij niet aankomen met bijv. een levens bedreigende situatie op het holodeck. Je moet verder borduren op de vorige posts, maar dan vanuit je eigen personage.
Bijv: Als Voyager wordt aangevallen door de Romulans dan moet de Tactical officer terugvuren, maar de Doctor heeft weer hele andere dingen te doen, dat vertel je dus. Je mag natuurlijk ook het persoange van een andere gebruiker gebruiken, maar zorg er dan wel voor dat je het personage niet verandert. Je mag ook niet zonder overleg andermans personage dood laten gaan of ernstig ziek laten worden, tenzij je daarvoor toestemming hebt gekregen van die user.

* Houd je aan de regels van het Star Trek forum, niet gaan schelden dus, beperk je ook een beetje in het technobabble.

* De kapitein start de missie. Hij/Zij krijgt orders van StarFleet. De kaptein vertelt de orders (schrijft het dus in de SIM) en vanaf daar begint het verhaal. Gebruikers van de SIM gaan dus vanaf daar beginnen aan de missie (het verhaal) en vult dat in vanuit zijn of haar personage. Als de missie voorbij is komt er weer een nieuwe missie.

* Zorg ervoor dat de personages met elkaar communiceren, zorg ervoor dat er een eenheid van bemanning onstaat. Laat je personage eens een keer relaxen op het holodeck of in de Messhall. Door zulke momenten leren we de personages nog beter kennen.

* Als je iets post dat niet door de beugel kan of dat niet klopt met de verhaallijn dan kun je verzoch worden om dit te veranderen. Dat verzoek moet je ook uitvoeren.

* Verplicht: Have fun!

* Voor meer vragen of als je bijv. hulp nodig hebt bij je verhaal of iets dergelijks. Stuur een PM en je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.

Dr. Pulaski
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nog een mededeling over de sim: IEDEREEN die met de EERSTE missie nog wil meedoen moet zich nou toch ff bij pulaski gaan aanmelden hoor. Ok, tweede punt dan: de tekst van de sim mag zowel in het nederlands als in het engels, dialogen het liefste in het engels, termen houden zoals ze in trek gebruikt worden en vooral niet teveel technobrabbel, we hoeven het niveau van voyager niet te halen, ik blijf er liever boven hangen :)
Gesloten