het grote art en tekeningen topic
Moderator: mr_Vulcan
- mr_Vulcan
- Moderator
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
- Locatie: Upgrade van kelder naar huis
- Contacteer:
Verbeteren? Wat dan?
Maar als je toch om kritiek vraagt .....
Persoonlijk vindt ik het gele centrum waar alle elektronen omheen schieten iets te scherp. Maar dat is maar een heeeeeel klein detail.
Voor de rest vind ik het prachtig!
ff een vraagje. Waar haal je eigenlijk je materiaal vandaan? Maak je zelf foto's of haal je bijv. die schim of dat bos van internet?
Maar als je toch om kritiek vraagt .....
Persoonlijk vindt ik het gele centrum waar alle elektronen omheen schieten iets te scherp. Maar dat is maar een heeeeeel klein detail.
Voor de rest vind ik het prachtig!
ff een vraagje. Waar haal je eigenlijk je materiaal vandaan? Maak je zelf foto's of haal je bijv. die schim of dat bos van internet?
- Raven
- Lieutenant
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
- uss defiant
- Rear Admiral
- Berichten: 5700
- Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49
- Raven
- Lieutenant
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
- Gunhappy
- Commander
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 13 jun 2002, 22:57
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
- uss defiant
- Rear Admiral
- Berichten: 5700
- Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49
- Sky
- Lieutenant Commander
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19
3ds max is denk ik veel duurder dan honderd dollar, het zit in de duizenden hoor....ik heb hem gelukkig ook van hhm "vrienden"
Vraagje aan Raven:
Ik kan tot nu toe met 3ds alleen maar van die concrete vormen maken (kubus, cilinder en sneeuw) maar hoe maak jij die lichten en lichtgevende vormen en vervormingen????
Vraagje aan Raven:
Ik kan tot nu toe met 3ds alleen maar van die concrete vormen maken (kubus, cilinder en sneeuw) maar hoe maak jij die lichten en lichtgevende vormen en vervormingen????
- AmigaFreak
- Ensign
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 30 jul 2003, 21:36
- Contacteer:
Raven schreef:ziet er idd wel cool uit.. beetje vage lijnen
NOg bedankt voor de reacties op het vorige plaatje.. sorry dat ik zo laat reageer :$
@mr_Vulcan.. ik heb het relief niet zelf ontworpen. het zijn tribal tekening die iemand gemaakt heeft. Ik heb gevraagd of ik ze mocht gerbuiken en dat mocht
Ze zitten over het hele plaatje trouwens... op die stenen in de onderste hoeken, op de muren en op de deur (ook op de grote muur een beetje)
Deze heb ik vandaag gemaakt... ik ben er persoonlijk heel tevreden over
Kritiek is altijd welkom.. dan wete ik wat te verbeteren
Cool man
- uss defiant
- Rear Admiral
- Berichten: 5700
- Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49
eej, je bent net zo ver als mij. gefeliciteerdSky schreef:3ds max is denk ik veel duurder dan honderd dollar, het zit in de duizenden hoor....ik heb hem gelukkig ook van hhm "vrienden"
Vraagje aan Raven:
Ik kan tot nu toe met 3ds alleen maar van die concrete vormen maken (kubus, cilinder en sneeuw) maar hoe maak jij die lichten en lichtgevende vormen en vervormingen????
maar ik heb ook al een kubus laten bewegen (goh, moet ik nu trots zijn. geeft zelf antwoord: nee!)
- Raven
- Lieutenant
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
bewegen (;))
ik zal even een simpele uitleg geven bij dat plaatje... die is namelijk best simpel gemaakt...
Het centrum is een gewone sphere (standaard vorm) met een texture die binnenin doorzichtig maakt
De ringen zijn standaard ovaalvormige splines..
Voor de belichting moet je een keer een tutorial zoeken over de "video post" (rendering > video post)
Daar kan je al die effecten toevoegen.
De rest is achtergrond plaatje....
Als je verder complexere vormen wil maken moet je het concept editable mesh wat gaan onderzoeken (neem een standaard vorm > rechter muisknop > editable mesh). Daar kan je het object vervormen... en om het glad te maken kan je meshsmooth gebruiken...
Maar zo vind ik het wel genoeg... als het goed is snapt nu niemand er iets meer van.. dus als je meer wil weten moet je me ff contacten met msn ofzo
ik zal even een simpele uitleg geven bij dat plaatje... die is namelijk best simpel gemaakt...
Het centrum is een gewone sphere (standaard vorm) met een texture die binnenin doorzichtig maakt
De ringen zijn standaard ovaalvormige splines..
Voor de belichting moet je een keer een tutorial zoeken over de "video post" (rendering > video post)
Daar kan je al die effecten toevoegen.
De rest is achtergrond plaatje....
Als je verder complexere vormen wil maken moet je het concept editable mesh wat gaan onderzoeken (neem een standaard vorm > rechter muisknop > editable mesh). Daar kan je het object vervormen... en om het glad te maken kan je meshsmooth gebruiken...
Maar zo vind ik het wel genoeg... als het goed is snapt nu niemand er iets meer van.. dus als je meer wil weten moet je me ff contacten met msn ofzo
- AmigaFreak
- Ensign
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 30 jul 2003, 21:36
- Contacteer:
- Gunhappy
- Commander
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 13 jun 2002, 22:57
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
- mr_Vulcan
- Moderator
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
- Locatie: Upgrade van kelder naar huis
- Contacteer:
- Peti
- Vice Admiral
- Berichten: 7308
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
- Locatie: Eerbeek
- Contacteer:
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
- Raven
- Lieutenant
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
- Andy
- Ensign
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
- Locatie: Brasschaat, België
- Contacteer:
- mr_Vulcan
- Moderator
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
- Locatie: Upgrade van kelder naar huis
- Contacteer:
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
- Andy
- Ensign
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
- Locatie: Brasschaat, België
- Contacteer:
- Peti
- Vice Admiral
- Berichten: 7308
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
- Locatie: Eerbeek
- Contacteer:
- Beyond Imagination
- Cadet 4th Class
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
- Locatie: Dalen
Hmz... dan zal ik ook maar een kleine bedrage leveren aan dit topic - eindelijk. Maar na wat ik net gezien heb...
Zoals ik al elders had vermeld heb ik wat van mijn creativiteit mbt mijn verhaallijn Star Trek Beyond Imagination op het internet weten te zetten en dat wil ik even met jullie delen (o gruwel). Tis maar een kleine selectie omdat de meeste links het niet doen. Iets met hoofdletters in de links of zo. Wist ik veel
Mijn eigen CinC Pluis logo'tje (hoort eigenlijk zonder blauwe achtergrond, maar anders verpeste hij de lay-out):
Twee van de drie al werkende titels:
De Type 19 shuttle:
En de befaamde Gooijer Class:
Verder nog het logo van KIET (Kamperen In Eigen Tuin) en m'n eigen CinC Pluis variant daarop (allebei door mij ontwikkeld).
Zoals ik al elders had vermeld heb ik wat van mijn creativiteit mbt mijn verhaallijn Star Trek Beyond Imagination op het internet weten te zetten en dat wil ik even met jullie delen (o gruwel). Tis maar een kleine selectie omdat de meeste links het niet doen. Iets met hoofdletters in de links of zo. Wist ik veel
Mijn eigen CinC Pluis logo'tje (hoort eigenlijk zonder blauwe achtergrond, maar anders verpeste hij de lay-out):
Twee van de drie al werkende titels:
De Type 19 shuttle:
En de befaamde Gooijer Class:
Verder nog het logo van KIET (Kamperen In Eigen Tuin) en m'n eigen CinC Pluis variant daarop (allebei door mij ontwikkeld).
- Raven
- Lieutenant
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
- Beyond Imagination
- Cadet 4th Class
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
- Locatie: Dalen
Op het regenboogmotief heb ik eigenlijk nooit commentaar op gehad, al gebruik ik het al anderhalf jaar. Maar alles wat in kleur is heb ik gewoon in paint gedaan (beetje knippen, beetje plakken, gummen, kleuren, vergroten en verkleinen) en ik ben er daarna met de blur-tool van photoshop overheen gegaan. Verder dan dat kom ik ook niet Daarom zijn de kleuren ook of egaal, of veranderen ze trapsgewijs.
De tekeningen zijn wel allemaal met de hand gemaakt, al teken ik bij spiegelsymetrische aanzichten (boven, onder, voor en achter meestal) maar 1 helft om die vervolgens in paint weer te spiegelen en eraan vast te plakken. Om een schip te tekenen dat volledige gelijk is aan allebei de kanten, is met deze hoeveelheid streepjes en andere kleine dingetjes praktisch onmogelijk
De tekeningen zijn wel allemaal met de hand gemaakt, al teken ik bij spiegelsymetrische aanzichten (boven, onder, voor en achter meestal) maar 1 helft om die vervolgens in paint weer te spiegelen en eraan vast te plakken. Om een schip te tekenen dat volledige gelijk is aan allebei de kanten, is met deze hoeveelheid streepjes en andere kleine dingetjes praktisch onmogelijk
- Raven
- Lieutenant
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
- Locatie: Bleiswijk
- Contacteer:
- Floris
- Cadet 3rd Class
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 15 apr 2003, 11:19
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
WOW hoe heb je dat gedaan... Met photoshop?Raven schreef:luilak
Maar kan best dat anderen het niet opvalt hoor ... kan zelf alleen slecht tegen dat soort kleuren
De schepen blijf ik wel mooi vinden... strak getekend
Misschien als ik ooit goed genoeg ben met 3max........ :heilig:
Dit is mijn nieuwste creatie... wat vinden jullie ervan?