Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Nemesis »

mja, ik heb al een andere oplossing denk ik :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Nemesis »

wat is jouw account dan?
ik heb ook weer een account aangemaakt, maar ik ga niet alles weer uploaden. Ik kijk wel wat ik doe :) Ik heb i.i.g. mijn eigen videos weer online!
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Nemesis »

Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Dark*staR »

Bekende beelden, het nummer hoor ik hier wel eens. Bon Jovi in combinatie met Star Trek. Het is even wennen :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Nemesis »

Ja eindelijk weer een nieuwe music video. Het heeft even geduurd.
Ditmaal een tribute voor de welbekende Captain Kirk. Kirk gaat dood en kijkt terug naar zijn leven, en zag dat het goed was. Hoor graag wat je er van vind :)

Download: here
Watch:

http://www.youtube.com/watch?v=4W13Kzhxe6A
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Trutgras »

De omgekeerde chronologische volgorde vond ik een erg goed idee voor deze video. Het geeft een beetje structuur en spanning in wat in opzet een trage video is, en zo heb je meteen de cultuurschok opgelost van 'wat is kirk oud en dik en wat was vroegere kirk een lekker ding'.

Voor verbetering:
Een andere manier om dit soort trage video spannender te maken: zoom in op achtereenvolgende clips, of gebruik clips waarin de serie zelf al zoomt. Voorbeeld: 0:25 werkte erg goed, dat doorzetten in de clips erna was een goed idee geweest. Het maakt een connectie tussen de clips, het geeft je de gelegenheid om naar Kirk toe te gaan in clips waarin hij niet centraal in beeld is, en het maakt het 'terug in de tijd' thema duidelijker.

Iets anders dat nog verbeterd kan worden is het einde van de flashback. Dat is een beetje whimper not bang. Je wilt door de video heen allerlei gevarieerde beelden zien van een gevarieerd leven en dat hoeft inderdaad niet altijd heftig te zijn, maar de laatste twee/drie clips moeten echt De Perfecte Kirk Op Z'n Aller-Kirk-Achtigste Momenten Aller Tijden zijn, en dat idee kreeg ik hier niet. Ik ben niet zo'n grote Kirk expert dat ik kan illustreren welke clips ik specifiek had willen zien, maar stel dat ik deze video als een Sisko video had gemaakt, dan had ik bijv. gekozen:

1. Sisko heft het glas bij zijn 'I can live with it' speech
2. Sisko en de Pah wraith in Jake, uit Reckoning
3. Sisko's ronddraaiende honkbal met de namen van de bemanning erop
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Nemesis »

Nog bedankt voor je reactie Trutgras (hoe te laat die ook is vanuit mijn kant). Hoop er met de volgende video weet wat beter te kunnen zijn.

Ik kan wel melden dat mijn website volledig vernieuwd is :D.. dus ik zou snel kijken :). Je kan nu de filmpjes direct online bekijken. Geen gezeur meer met YouTube etc.

http://www.finalfrontiermedia.nl
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Vis »

Nu nog even Flash vervangen door HTML5. Welcome to the 21st century ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Guess who? »

Vis schreef:Nu nog even Flash vervangen door HTML5. Welcome to the 21st century ;)
Das balen hè op je iPhone :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Vis »

Guess who? schreef:
Vis schreef:Nu nog even Flash vervangen door HTML5. Welcome to the 21st century ;)
Das balen hè op je iPhone :*)
En overal waar Flash je CPU nodeloos opeet ;)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Punisher »

Helaas Vis ...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Vis »

Helaas Nemesis dus :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Nemesis »

wie heeft tegenwoordig geen flash... :roll: ;)

zonder flash geen youtube.. kan het mij niet voorstellen voor mijn bezoekers!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:wie heeft tegenwoordig geen flash... :roll: ;)
Het gaat mij niet om het wel of niet hebben van Flash, maar om het feit dat Flash onnodig CPU-intensief is en websites sowieso enorm vertraagt. Iets wat bijzonder irritant is voor het bekijken van een simpel filmpje. Aangezien er tegenwoordig veel betere oplossingen zijn, waarom nog Flash gebruiken? Je werkt al met HTML5, dus waarom geen HTML5-oplossing voor het weergeven van video's. Er zijn vele kant-en-klare oplossingen te vinden die netjes een fallback hebben naar Flash voor 't geval gebruikers een oudere browser hebben die geen HTML5 supporten.

Daarnaast stel je je nogal verkeerd op. Jij probeert je content aan te bieden, maar je verwacht van je publiek dat ze aan jouw voorwaarden voldoen om die content te kunnen bekijken. Het is beter om dit om te draaien en als aanbieder er alles aan te doen om het je publiek zo makkelijk mogelijk maken.
Nemesis schreef:zonder flash geen youtube.. kan het mij niet voorstellen voor mijn bezoekers!
YouTube heeft al tijden terug al z'n video's geconverteerd naar h.264 met de mogelijkheid alles middels HTML5 af te spelen. En nooit genoegen nemen met die paar bezoekers die je al hebt he ;)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Punisher »

Ik heb ook een schijthekel aan flash, en heb het trouwens maar op 1 van m'n 3 PC's geïnstalleerd, maar het is nog wel iets te vroeg om alles over te zetten naar HTML5.
Ten eerste is HTML5 een draft, en geen specificatie. Browser support is erg nieuw en incompleet.

Ook is er nog het hele <video> codec theora/h.264 verhaal, nou ja, laten we daar maar niet op ingaan, maar feit is wel dat het allemaal niet erg handig is qua browser support / interoperabiliteit.

Op dit moment is het beste waarschijnlijk HTML5 indien ondersteund, flash als fallback.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Nemesis »

Ik ben het helemaal met jullie eens wat betreft html5 hoor. Ik ga dat zeker ook nog wel doen. Maar dan moet je er nog even rekening mee houden dat inderdaad HTML5 ontzettend nieuw is, zoals Pun al zegt. I.E.8 ondersteund het niet, I.E.9 heb ik de beta gedownload, die laat ook geen HTML5 en CSS3 componenten zien denk ik (als hij de rondingen van de hoeken nog niet laat zien...)

Uiteraard ben ik al een hele poos bezig met het maken van mijn nieuwe site. Daar is toch maanden overheen gegaan. Niet dat het in die zin zoveel werk was, maar ook het beperkt aantal tijd. Maar het eerste wat ik deed was (op aanraden van Wilson) en hoe kon ik dat laten zien, WMP, Quicktime. Ik moest iets hebben wat ik simpel kan integreren en kan "kopieren". Ik mis nou eenmaal de creativiteit in code zoals een programmeur dat heeft. Ik kan alleen werken met goed voorgekauwde code, dat is ook nadelig voor mij.

Ik heb gisteren naar dat HTML 5 gekeken, om te kijken of ik het simpel kan omzetten. Ik zag al iets met codec's voorbij komen, dan moet ik wel weten wat ik daar moet invullen en hoe.

daarna het probleem. Welke bestanden moet ik gebruiken. Ik heb nu alles in FLV, voor internet opzich een goed formaat, ja, kwalitatief wat minder, maar de helft van mijn videos op mijn site is toch van voor het filmpje direct op internet tijdperk. De originele bestanden bij elkaar zijn zo'n 13GB. in FLV scheelt het meer dan de helft. Ik kan nu nog niet alle FLV bestanden kwijt op mijn webspace, laat staan die 13GB.

Maar ik ben het helemaal met jullie eens, maar heb daar wel hulp/kennis bij nodig. Maar voorlopig denk ik dat flash geen probleem is. Mocht het niet aanslaan, stap ik sneller over.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Trutgras »

Goede verbetering van de site Nemesis, veel en veel aantrekkelijker om te bekijken op deze manier.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Guess who? »

Trutgras schreef:Goede verbetering van de site Nemesis, veel en veel aantrekkelijker om te bekijken op deze manier.
eensch :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Miriam »

Ha mijn favoriete site (http://WWW.FINALFRONTIERMEDIA.NL) is ge-update naar html5 (wtf het ook mag wezen) :?
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Dark*staR »

Misschien dat de man van je favoriete site het je uit kan en wil leggen in dit topic.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Miriam »

Sebas kan je het mij uitleggen in dit topic?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Nemesis »

nee, het sjabloon wat ik gebruikte was css3 en html5 maar meer weet ik er ook niet van :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Nemesis »

Eindelijk....
na ruim 3 jaar....

is er weer een nieuwe music video :)

Mijn 6e Deep Space Nine Tribute - Time of our lives

Gemaakt op de muziek van: Paul van Dyk - Time of our lives

Het gaat over het wel en wee op Deep Space Nine en er om heen, focus ligt op de karakters die in 7 jaar de tijd van hun leven hebben :)


http://www.youtube.com/watch?v=15duUneYI4o
Kijken en Downloaden
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Final Frontier Media - Star Trek Music Videos

Bericht door Miriam »

Plaats reactie