De tekeningen van Greetje. Bekijken op eigen risico :P

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Dennis schreef:Heb jij ooit een cardassian gezien?!
Man, wat heb jij toch met typfouten? Doe eens normaal, het is toch david niet?
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Waar heb je het over??
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nou ik kan me best voorstellen dat je een net geboren stukje vlees dat op een mens moet lijken door alle deuken die er dan nog inzitten aanziet voor cardassian als je teveel star trek gekeken hebt...maar verder
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Bericht door Greetje »

Dennis schreef:
Nebulaguy schreef:
Greetje schreef:Dank je Peti.
Dennis schreef:
er bestaat geen 'ware grootte'
Klinkt interssant.
Verklaar eens nader?
We hebbe nog nooit Cardassiaanse baby's gezien, dus je weet niet hoe groot die zijn. Je hebt dus geen bewijs dat jouw tekening op ware grootte is, wie weet zijn het wel kikkervisjes en ondergaan ze metamorphoses gedurende hun kindertijd?
Om nóg verder te gaan: ze bestaan niet
Dennis je hebt helemaal gelijk. Cardassians bestaan uberhoubt niet, maar m'n fantasie trekt zich daar weinig van aan. :-P

Een de kikkervisjestheorie van Nabulaguy vind ook erg leuk om te horen. Als we onze eigen voorstelling dan toch de vrijheid geven, ben ik benieuwd hoe anderen zich weer Cardiejongen voorstellen.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Ah.. oke dan Greetje, ben blij dat jij wél slim reageert ;)
Fantaseer er maar op los hoor :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

We hebben wel een cardassiaans kind gezien toch in ds9? Of was dat een half om half kind vermengt met bajorangenen? Als ik me die ep (seizoen 7) kan herinneren was het een 'gewone' baby wat dus zou impliceren dat de voortplantin gewoon zo is als bij mensen.

Verder staat er in het star trek boek 'strange new worlds' een heel stuk over hoe cardassians en bajorans genetisch familie van elkaar zouden kunnen zijn (kan het verhaal me niet meer helemaal voor de geest halen).
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Even roet in het eten gooien.

Als iedereen nu DS9 S7 aflevering 'Covenant' kijkt weten we dat een Cardie-Bajoran kind lijkt op een mensenkind met gezichtsmisvormingen. Als Cardie geboorten af zouden wijken van die van mensen en bajorans zou er nooit een Cardie-Bajoran kind geboren kunnen worden.


[edit]
Crash net paar seconden eerder. :)
[/edit]
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Bericht door Greetje »

Ik weet alleen maar dat Thora Zyal een kruising is tussen een Cardassian en een Bajoraan. En zij was ook al beina een volwassen vrouw toen ik haar zag. Voor de rest ken ik nog geen andere kruisingen. Verder hoor ik alleen verhalen over cardassiaanse baby's die ook nog een kruising zijn van een ander ras, maar ik heb nog nooit een raszuivere Cardiebaby gezien. Dus kan het zijn dat het nestblijversgen van andere rassen domineert ten opzichte van het recesieve nestvliedersgen bij de Cardassians.

In elk geval kan ik opmaken dat Cardassians zoogdieren zijn, want anders zou het kruisen met andere rassen een beetje moeilijk gaan. Maar het idee dat het van die kale incontinente nestblijvers zijn zoals wij zelf begonnen, vind ik echt helemaal niks. :r
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Bericht door Greetje »

Ik weet eigenlijk helemaal niet zeker of de Cardassians echt van de Bajoranen afstammen, maar ik kan wel geloven dat de Cardassians en de Bajoranen een en de zelfde stamouder hadden, waarbij de nakomelingen een aantal verschillende kanten op evolueerden.

.........................Afbeelding
v<<<<<<<<<<<<<<<<<.................................>>>>>>>>>>>>>>>>>>v
v................................................................................................v
v................................................................................................v
Afbeelding Afbeelding
Cardassiaanse richting.................................................Bajoraanse richting


Daarna evolueerden zij afzonderlijk van elkaar verder. De Bajorans werden wat eerder menselijk dan de Cardassians. (vandaar misschien dat veel wetenschappers de verwarring maken dat Bajoranen de voorouders van de Cardassians waren, maar als ik afga op hun uiterlijk vind ik de Bajorans er veel te modern uitzien om de voorouders van de Cardassians te zijn. Als ze echt de voorouders waren zouden ze er lang niet zo menselijk als nu uitgezien hebben. Bovendien was deze vroegere voorouder van de cardassians misschien ook nog wel de voorouder van de Cardassiaanse Caviaachtigen).
In mijn theorie was de Cardassian toen nog een beestje op vier poten toen de Bajorans al hun menselijke vormen begonnen te krijgen. Het kan zelfs zo zijn dat de Bajorans in die tijd de Cardassians nog als huisdier hielden en nog later evolueerden de Bajorans zich zo snel dat ze al ruimtereizen maakten de Cardassiaanse voorouders reisden als ratten mee, en veel Bajoranen dumpten hun huisdieren zelfs op andere planeten. Zo verspreiden de Cardassiaanse voorouders zich over een heel gebied van de ruimte. Op sommige planeten werden de Cardassiaanse voorouders niet meer gedomineerd door de Bajorans of door andere dominante wezens en dus konden ze zelf ook makkelijker evolueren naar meer mensachtigen. Een van deze planeten is nu Cardassia.

Afbeelding Afbeelding
.Oerbajoraan..................................Een voorouder van de
.....................................................Cardassiaanse voorouder.
.....................................................Hier evolueerden ook andere
.....................................................diersoorten nog uit voort.

..........................................Afbeelding
.............................................Cardassiaanse cavia

Toen de Bajorans al helemaal waren zoals ze nu zijn, waren de cardassians nog een beetje springaapachtige dieren. Dit waren hun echte voorouders.
Afbeelding
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re:

Bericht door Miriam »

Dennis schreef:Heb jij ooit een cardassian gezien?!
Ja, tijdens zo'n live versie van Charles Dickens a christmas carol als wijze uit het oosten.
Plaats reactie