Sunriser, dè RPG van StarTrek.nl: Rules & Regulations

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
BorgMan
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:59

Bericht door BorgMan »

Hmm, is het niet handig als er een Out Of Character thread komt? Op die manier kunnen er ook dingen besproken worden, en kunnen mensen ook aangeven of er iets niet duidelijk was.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Volgens mij is dit een beetje gebombardeerd als onofficiële OOC thread...

PS: BorgMan, ik vind het niet fijn als jij mij ineens in de ziekenboeg schrijft. Ik bepaal liever zelf wat mijn karakter doet, wanneer ze dat doet en hoe ze dat doet. Dus graag niet mijn acties/woorden gaan schrijven a.u.b.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Dat was volgens mij een misverstand. Nu zijn die verhalen weg en gaan we verder waar we gebleven zijn.
Gebruikersavatar
BorgMan
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:59

Bericht door BorgMan »

Sorry, het was idd een misverstand, ben nogal gewend om anderen in mijn post te betrekken, ik zal er in het vervolg op letten :)
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

BorgMan, het is wel goed om anderen in je post te betrekken, dat kun je ook doen door middel van een observatie gezien vanuit jouw karakter, of een vraag die je karakter stelt aan iemand anders :)

Zolang je maar niet probeert anderen te 'sturen', maar meer te 'begeleiden'. Een reactie proberen uit te lokken van een ander :) Zo trap je niemand op z'n tenen, en blijft het leuk voor iedereen *D

En als je echt vind dat het nodig is dat iemand anders ergens moet zijn, of als je vind dat je wel een beetje hulp nodig hebt bv. in de vorm van een dialoog met een andere karakter, stuur een pm'etje. Vragen kan geen kwaad, en dan kan de ander zich ook voorbereiden :)
Gebruikersavatar
BorgMan
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:59

Bericht door BorgMan »

Euh Nebula guy, je moet eerst aangeven welke post je wil op het schip, en het zou handig zijn als je het verhaal vanaf pagina 1 leest; we zitten niet op een Federation schip, alleen ik maar dat is alleen maar for the time being. Je zou natuurlijk ook op dat schip kunnen zitten (handig, het is geloofwaardiger dan dat de Sunrneiser alleen maar mij heeft kunnen redden) maar dan moet je ergens dieper in het schip zijn en niet op de brug *check de posts ;)*) mr_vulcan zal je wel binnenkort een PM sturen.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

^ Heeft ie ook gedaan, hij zei dat ik door het lezen van de laatste post genoeg mee zou zijn. Dus ja, ik heb ook geprobeerd om niets echt drastisch te doen, gewoon eerst zien hoe het loopt.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Ohw Nebulaguy, 'k wist nie dat je mee deed. Lachen :-D

Misschien wil Captain Crash dat nu ook wel doen dan :-P :-D :-P
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

:lol: Hee Neb, ze hebben gelijk hoor. Je zit *opeens* op de brug. Je neemt mijn antwoord wel heel letterlijk aan m.b.t. die laatste posts. :p
Ik verwachtte eigenlijk een PM terug over wat je als positie wilde en hoe je in het verhaal zou komen, dan kunnen we dat samen oplossen.
Geeft niet hoor, mss dat ik het vergeten ben te vertellen. :)
Welkom aan boord. Ik stuur wel een PM met hoe het verhaal verder gaat. Proberen we het een beetje in te dammen en kloppender te maken. Je hebt gelijk als je zegt dat je niet zo drastisch probeerde te maken. :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Nah ik dacht, laat ik die onbekende NPC maar iets laten doen op de brug, nu ik had je toch een heel erg beknopte bio doorgestuurd, toch?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Erg beknopt. Er zijn overigens geen NPC op de SUnriser. :) Alleen wij.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Xoran Dromar, 25 jaar, Betazoid, pas afgestudeerd aan academy.
Heeft op Bajor Occupation doorgemaakt als verzetstrijder, is daardoor mentaal maar ook fysiek getekend. Heeft het nog steeds moeilijk met het verwerken van die periode uit z'n jeugd.

Bezit medaille van "buitengewone verdienste jegens de Bajoraanse staat", en is één van de 4 niet-Bajorans die de medaille ook gekregen hebben.

Ouders leven allebei op Betazed, vader Yttric Dromar is een bekend lesgever aan de Betazoid Academy, terwijl moeder Karona Dromar een vooraanstaande exo-bioloog is.

Xoran is vrijgezel, maar heeft wel nog een zus op Betazed, Akroma Dromar, 19 jaar. Z'n broer is omgekomen tijdens de Occupation. Xoran heeft nog steeds een grondige hekel aan Cardassians, maar ook aan onrechtvaardigheid en dominerende personen. Gezag is op zich geen probleem maar bij overdadig gebruik durft ie wel openlijk bezwaar te maken.

---------
Zo dat is het voor momenteel, grofweg het karakter dat ik overal neerzet, en dus wat ervaring mee heb.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Das mooi. Interessant profiel. Probleem is dat nu iedereen 'm kan lezen. :) Maakt niet uit, weten we alvast iets meer van jou. PM is woord ;)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

mr_Vulcan schreef:Das mooi. Interessant profiel. Probleem is dat nu iedereen 'm kan lezen. :) Maakt niet uit, weten we alvast iets meer van jou. PM is woord ;)
Dan kan iedereen tenminste goed overweg met het personage, dat is de bedoeling toch?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Dat ook, maar het is ook leuk als elkaar leert kennen. Zo kom je telkens iets meer te weten over het karakter enzo. :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

mr_Vulcan schreef:Dat ook, maar het is ook leuk als elkaar leert kennen. Zo kom je telkens iets meer te weten over het karakter enzo. :)
Ik verzin er wel nog wat bij hoor, doe ik bij de andere sims ook. Ik heb m'n post in de sim tussen haakjes gezet (buiten de storyline tot nader order).

Dus dat vervuilt de boel daar niet meer, enig idee hoe ik dan wel aan boord geraak?
Gebruikersavatar
BorgMan
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:59

Bericht door BorgMan »

Nou ja... wij zouden samen, zoals ik al zei, gered kunnen worden van de NCC Sunriser, zoals ik al zei is het geloofwaardiger als wij samen gered zouden worden dan ik in mn eentje. Kan ik tenminste ook nog wat doen aan boord van de NCC in plaats van alleen maar op de brug zitten met praktisch een phaser op me gericht :p

[EDIT]Nevermind, ik had de laatste post niet gezien. Het lijkt erop dat we allebei al op de nieuwe sunriser zijn, je licht alleen half comateus in sickbay maar ik vetrouw erop dat Dawn je binnen no time heeft opgelapt ;)
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Borgman, ik zie net dat je het weer hebt gedaan:
neurospuit... stabiel... andere...

Fragmenten van gesprekken kwamen Blake's geest binnendrijven. Hij begon zich te realiseren dat hij ergens op lag, en hoore iemand praten.

....

Toen kwam er inene een schaduw boven zijn hoofd staan.
"Hij komt bij."
Probeer je soms het bloed onder mijn nagels vandaan te halen ofzo?

Ten eerste schrijf jij hier wat mijn karakter zegt en doet (en dat is zeker niet de eerste keer). Eigenlijk ben ik de enige met het recht om te schrijven wat Dawn zegt en doet. Je had op z'n minst even toestemming van te voren kunnen vragen om dit zo in je post neer te zetten...

Nogmaals mensen, ken de etiquette van het post by post RPG'en... |:(
"Het lijkt me verstandig dat je blijft liggen. Je hebt een phaserwond op je rechter schouder, en die moet ik nog behandelen. Dus blijf rustig liggen, ik ben zo klaar."
Blake wist een zacht "wie is hier nog meer" uit zijn mond te krijgen.
"Hij ligt naast je, hij is er slecht aan toe. Ik geloof dat ie uit het astrometisch lab is gehaald, met een PADD nog in zijn hand."
Het is gewoon niet netjes om voor personages die niet van jezelf zijn te schrijven, jij schrijft dit wel zo, maar wie zegt dat het ook mijn bedoeling was dat ik zo reageer? Of dat ik dat ook zou doen? Het is niet jouw personage, dus dat kan jij niet weten... :( Dus hou alsjeblieft op met deze "powerplay"!

Nu moet ik een post gaan maken die helemaal aangepast is aan de jouwe, zodat jouw ik jouw fout schrijfgedrag alsnog goed kan schrijven. :(

Ik hoop dat Nebulaguy hier wel toestemming voor gegeven heeft:
Blake keek opzij en zag Xoran liggen, met een aantal fikse brandwonden. Waarschijnlijk was een van de holo zenders naar de filistijnen gegaan en had hij er te dichtbij gestaan.

Oh, en nog een ding:
neurospuit... stabiel... andere...
Laat de medische technobabble alsjeblieft aan mij over... Ik heb niet voor niets verschillende sites met naslagwerk over Star Trek medische gadgets, termen en pharmaceutica opgezocht...
Dus kom alsjeblieft niet met zomaar een 'neurospuit'. Zoiets bestaat niet eens denk ik...
Gebruikersavatar
BorgMan
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:59

Bericht door BorgMan »

Allemachtig... Ik wist niet dat je het zo erg op nam, en *ken de etiquette van het post by post RPG'en*... Ik draai nu met een stuk of 4 RPG's mee, en om eerlijk te zijn gaat het altijd zo. OK, ik ben het niet gewend om steeds maar hele korte stukjes te posten, maar goed ik ga het wel weer veranderen, als jij je post dan ook aanpast is iedereen weer happy. Volgende aanslag op mn leven: nee, ik heb niet aan Neublaguy gevraagd hoe of wat, maar ik moet toch íets verzinnen? Natuurlijk kan ik alles aan de rest over laten en alleen maar een beetje rondlopen, maar ik probeer de spanning erin te houden. En sickbay is een hele goede plaats om meer over een character te weten te komen...

Nogmaals, ik merk dat je hier nogal heel erg mee zit, ik zal mn post editten. Maar om ook nog eens kwaad te worden omdat ik jou wat laat zeggen vind ik, om eerlijk te zijn, een beetje ver gaan. Als je elke keer alleen maar wat van jezelf kan tikken kan het ook saai worden op een gegeven moment. Als je een kijkje hier zou willen nemen, dan begrijp je waarom ik zo post...

*gaat post veranderen*
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Is idd een logische gang van zaken dat je je andere crewmembers mengt in het verhaal, zolang je hen niet dood laat gaan of dingen laat doen die te ver gaan, maar een gewone interactie maakt het verhaal wat dieper en boeiender.
Gebruikersavatar
BorgMan
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:59

Bericht door BorgMan »

Ik begrijp mijn fout, en zal het proberen op te lossen. Maar zowiezo Dawn: je kan niet verwachtten dat ik all weet over de medische wetenschap in Trek. Je kan wel met medische termen gaan smijt (wat je goed recht is, begrijp me niet verkeerd) maar het is wel een beetje flauw. Ik bedoelde met neurospuit een hypospray maar kon op dat moment niet op het woord komen. Vergeef mijn ontwetendheid. Als jij dan alleen in je post een gesprek aan kan gaan met Starr, zodat ik de mogelijkheid heb om wat te horen, zal ik dat zodanig aanpassen in mijn post dat alles weer klopt.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Borgman, ik heb duidelijke regels opgesteld en iemand heeft je al een keer vriendelijk verzocht om je posts aan te passen en niet aan Powerplay te doen. Er is duidelijk gezegt van tevoren (door mij) dat men hier alleen schrijft wat je zelf doet. Als je spanning wilt opbouwen vraag het dan idd aan de ander of aan mij d.m.v. PM enzo. Verder hou je je beperkt tot je eigen karakter! Je hoeft er geen andere RPG's bij te halen want dit gaat niet zoals in andere RPG's. Ik heb meerdere mensen hier op aangewezen en die hebben zich ook aangepast.
Toegegeven, Dawn, je reageert idd wel erg fel hoor. Ik geef je wel gelijk, maar je kunt Borgman er heus nog wel een keer op wijzen dat hij fout zit. :)
Gebruikersavatar
BorgMan
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:59

Bericht door BorgMan »

OK, ik zal doen zoals mijn naamgenoten doen en mij aanpassen :)

Nogmaals sorry, ik zal het niet meer doen.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Nebulaguy schreef:Daar lag hij dan, verbrand op een holo-bed

dat hij nu op een biobed
Welke van die twee bedoelt hij nou??????????????
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

SCC Dauntless schreef:
Nebulaguy schreef:Daar lag hij dan, verbrand op een holo-bed

dat hij nu op een biobed
Welke van die twee bedoelt hij nou??????????????
Een bio-bed, een domme vergissing van mijn kant. Sorry daarvoor.
Laatst gewijzigd door Nebulaguy op 02 okt 2004, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Ik moet mij ook verontschuldigen voor mijn felle reactie. Dus dat zal ik hierbij nader uitleggen.

Ik speel al bijna 4 jaar in post by post rpg's, en eerlijk gezegd, ben ik nooit een forum tegen gekomen waarin de ene persoon gewoon voor het karakter van een ander mag schrijven.

In de meeste professionele rpg sites wordt dit gedrag heel erg gehekeld. Dat wordt gezien als een veel gemaakte amateuristische fout.

Dit komt, omdat een speler een karakter creëert. De speler steekt er heel wat tijd in om een soort van biografie en achtergrond geschiedenis te verzinnen, om zo zijn of haar karakter reëel te maken. Een speler heeft precies in zijn/haar gedachte zitten hoe zijn/haar karakter op bepaalde situaties zou reageren, wat de karakter zou zeggen...

Als een ander zomaar een post maakt waarin hij andere karakters 'bestuurt', dan ondermijnt deze persoon alles wat een speler heeft proberen te bereiken: een geloofwaardige, zeker niet tegenstrijdige karakter neerzetten. ;-(

Voorbeeld: speler 1 heeft karakter X. Karakter X is gecreeerd als zijnde een stil en mysterieus figuur.
Dan komt speler 2 die karakter X bij zijn post wil betrekken om het verhaal een leuke wending te geven en gaat schrijven dat karakter X ineens hele verhalen gaat afsteken, of ineens het voortouw neemt. Kortom, speler 2 doet iets met karakter X van speler 1 iets wat nooit de bedoeling zou zijn geweest van speler 1.

Dit soort taferelen krijg je als je niet alleen voor je zelf schrijft. Daarmee kun je veel mensen op je dak krijgen. Daarom is dit in de meeste serieuzere rpg sites verboden. Daar kun je zelfs voor gebanned worden.

Ik heb de site gezien waar je een linkje van gegeven hebt. Eerlijk gezegd vind ik wat daar gebeurt geen rpg'en, maar meer korte stukjes verhaal schrijven. Het lijkt net of iedereen met een boek bezig is. Ze schrijven doodleuk op wat andere karakters zeggen en doen. Maar weten ze eigenlijk wel zeker dat deze karakters ook zo daadwerkelijk zouden reageren? RPG betekent Role Playing Game, en dat is helaas niet wat ik hier zie ;-(
Bij RPG's is het juist de bedoeling dat jij een rol speelt en niet de rollen van anderen gaat spelen...

Dat is de reden waarom ik zo fel reageerde. Ik heb echt een grote hekel aan dit gedrag.
Je kúnt wendingen geven aan het verhaal én andere karakters betrekken bij je post zónder ze echt te besturen.

En om nog even terug te komen op de neurospuit:
Lieve Borgman, als je ergens niet van op de hoogte bent, of iets niet weet, gebruik het niet. Of probeer het op zijn minst op te zoeken. Dat doe ik ook. En anders mag je het ook wel vragen hoor :)

Naar mijn mening speel je een rol pas goed als je er de nodige research voor gedaan hebt.
Laatst gewijzigd door Dawn op 02 okt 2004, 11:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Nebulaguy schreef:
SCC Dauntless schreef:
Nebulaguy schreef:Daar lag hij dan, verbrand op een holo-bed

dat hij nu op een biobed
Welke van die twee bedoelt hij nou??????????????
Ik praat over m'n eigen personage, Xoran Dromar.
Ik denk dat SCC Dauntless het had over holo-bed/biobed gebruik.

De officiele benaming voor een 'sickbay-behandeltafel' is biobed :)

Ik hoop dat hier verder geen verwarring over ontstaat.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Dawn schreef:
Nebulaguy schreef:
SCC Dauntless schreef:
Nebulaguy schreef:Daar lag hij dan, verbrand op een holo-bed

dat hij nu op een biobed
Welke van die twee bedoelt hij nou??????????????
Ik praat over m'n eigen personage, Xoran Dromar.
Ik denk dat SCC Dauntless het had over holo-bed/biobed gebruik.

De officiele benaming voor een 'sickbay-behandeltafel' is biobed :)


Ik hoop dat hier verder geen verwarring over ontstaat.
Het is net ge-edit, Dawn. :) Bio-bed it is.
Gebruikersavatar
jelle
Ensign
Ensign
Berichten: 182
Lid geworden op: 29 okt 2003, 19:22
Locatie: monster

Bericht door jelle »

peepz misschien hebben jullie het gemerkt maar ik post ongeveer niks meer... dus kunne jullie mij helemaal uit het verhaal schrijven???
ik heb het op dit moment echt veelste druk met school en andere dingen
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Ik zou graag willen meedoen, maar dan moet ik goed kijken of ik er iets goed van kan maken is er zo geen test gedeelte waar je op het forum dan kan zien hoe goed mijn verhaallijn en mijn texts word geschreven.Zou dat mogelijk zijn?
Plaats reactie