Sunriser, dè RPG van StarTrek.nl: Rules & Regulations

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Sunriser, dè RPG van StarTrek.nl: Rules & Regulations

Bericht door mr_Vulcan »

Hee allemaal.
Hier een idee wat me al even bezig houdt. Op aanraden laat ik jullie hier even een voorproefje zien van het concept.
Het betreft dus een RPG. Geen SIM (waar jullie hier dus al eerder mee in aanraking zijn gekomen):

Concept:
Een RPG die juist minder Star Trek gerelateerd is. Het speelt zich echter wel af in het Star Trek universum.

Plot:
Het verhaal speelt zich na de Dominionoorlog af. Het Alpha-kwadrant is dus herstellende en schepen zijn dus dunbezaaid.

Ik (als topicstarter) speel een gepensioneerde/ontslagen ex-starfleet kapitein die eigenaar is van het schip Sunriser. Als free-lancer ga ik op missies voor degene die het hoogst betaald. Het schip heeft geen bemanning, maar dat worden dus jullie, de aangemelde users.
Jullie krijgen een "brief" met het aanbod om aan te monsteren op mijn schip. Je hebt interesse etc. etc. Ik ga hier niet te diep op in want dit komt allemaal ruim aan bod wanneer de RPG van start gaat, maar het gaat erom dat een select groepje reizigers aan boord van het schip Sunriser (non-starfleet) op een queste gaan.

Leuke bijkomstigheid. De mods en admins die niet aangemeld zijn, kunnen als ze willen een gastoptreden doen als Starfleetcaptain of alien enzo. Geeft iets extra's aan de RPG vind ik.

Regels:
Ik probeer zo min mogelijk regels te handhaven, maar om toch enige orde te bewaren:

- Nederlands
- Geen spam
- Logische verhaalopbouw met toevoegende waarde.
- Grote plotwendingen kunnen aangevraagd worden, maar niet zomaar door een user neergezet worden.

That's it. Zoals je ziet zijn ze niet ingewikkeld en goed te begrijpen. :)

Huishoudelijke mededelingen:

Je moet je karakter een echte naam geven. Niet dat een personage "USS Nebuchadnezzar" heet ofzo. Al je begrijpt wat ik bedoel....:) Dat werkt namelijk niet. We streven naar een verhaal waar je betrokken in raakt. Je beleefd het als het ware. Dit omdat je zelf een hoofdrol speelt en interactie hebt me je mede RPG'ers.

Verder is het leuk als je gedetailleerd verteld. Vooral in het begin is het belangrijk (en leuk) om een idee te krijgen hoe jij er uit ziet en wat voor type je bent.
Dit is ook om te voorkomen dat je korte posts krijgt zoals:
"Ja, dat vind ik ook" en verder niks. Minimaal één goed opgebouwde zin.

En als laatste: Laat je fantasie de vrije loop! Het is een schip dat een open vacature bied en aan wie dan ook! Nausican, Human/Cardassian, Trill, zelfs Borg als je dat wilt!
Bedenk wel dat je je karakter diepte moet geven door er een achtergrond achter te plakken. Dat hoef je niet gelijk in je eerste post te zetten, maar de anderen leren je net als in het "echt" beter kennen en dat maakt dat RPG'en nou zo leuk!

Wilde je meedoen, maar het verhaal is al van start? Don't worry. Er kunnen eventueel altijd nog mensen erbij geschreven worden d.m.v een kleine plotwending.


-----------------------------------


DUS, wie heeft er zin om met mij, captain Xander McGraw, het universum in te duiken op een onbekende queste die je naar de verste uithoeken van het heelal brengt met een select gezelschap van diverse, intrigerende personages? :)

Meld je nu aan via PM en mischien krijg jij binnenkort een brief om je aan te melden op de Sunriser.......Weet waar je aan begint......
We gaan gewoon samen op avontuur! :)
Laatst gewijzigd door mr_Vulcan op 29 jun 2004, 01:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Ik wil wel graag meedoen want ik speel nog om ander RPG startrek spellen.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Nou de eerste aanmelding is er al Mr_Vulcan :P

lol!
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

:{



(Nee hoor. Er stond toch duidelijk aanmelden via PM)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

mr_Vulcan schreef:(Nee hoor. Er stond toch duidelijk aanmelden via PM)
Moet je er zeker nog eens goed bijzetten, is het extra duidelijk voor je eerste aanmelding :thumbs:
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Zo aangepast.

En nee, SV is niet de eerste die zich aanmeld! :)
Laatst gewijzigd door mr_Vulcan op 14 jun 2004, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Meesa is in!!!! sounds like fun :-P
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Even voor de duidelijkheid. We zijn al met 5 man. Een schamele bemanning dus nog. Wie o wie durft het aan om mee aan boord te gaan, op reis naar de sterren?! :)

We Need YOU!

Meld je nu aan via PM :thumbs:
Gebruikersavatar
Cmdr. The Patriot
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 889
Lid geworden op: 02 jun 2003, 14:11
Locatie: Utrecht and Zoetermeer, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Cmdr. The Patriot »

Kel Hortaree reporting for duty.

PM is verstuurd.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Laatste kansen!

Maandag gaat het avontuur beginnen. :-P

Meedoen?

Meld je NU aan via PM! :)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

kan niet wachten :-P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Mr_vulcan, je moet trouwens in de opzet er wel voor zorgen dat mensen die alsnog mee willen doen dat vrij makkelijk kunnen.

Verder wil ik iedereen erop wijzen dat het NIET de bedoeling is dat men nu vervolgens zijn eigen rpg's/sims gaat opzetten. Dat kan alleen in overleg met mijn persoontje, zoals mr_vulcan ook gedaan heeft.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

captain crash schreef:Mr_vulcan, je moet trouwens in de opzet er wel voor zorgen dat mensen die alsnog mee willen doen dat vrij makkelijk kunnen.
Is al voor gezorgt. Mochten we al begonnen zijn met de RPG en je wilt nog meedoen, dan kun je altijd nog een PM naar mij sturen. Er is vast wel ergens een gaatje waar we je karakter in de RPG kunnen laten voegen zonder al te veel moeite. :)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

mr_Vulcan schreef:Maandag gaat het avontuur beginnen. :-P
Welke maandag :-P
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Maandag 28 juni. Eerst ff mijn project afronden voor school. Ik heb morgen presentatie en daarna heb ik alle tijd van de wereld om te gaan RPG'en.

Oh ja, JE KUNT JE DUS NOG STEEDS AANMELDEN!!!! :)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Zo, de RPG is van start gegaan. Deelnemers tot nu toe zijn:

1. mr_Vulcan
2. Jelle
3. Sky
4. Jason B
5. Paulstartrek
6. Cmdr. The Patriot
7. eman
8. R2D2

Alsnog meedoen of een gastrol? Stuur een PM.

Hier wordt alles besproken dat over de RPG gaat. Dat wordt dus hier gedaan en niet in het officiele RPG verhaal dat dan ook een Sticky heeft gekregen.
Allemaal veel plezier en voor non-RPG'ers, veel leesplezier!
Gebruikersavatar
Cmdr. The Patriot
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 889
Lid geworden op: 02 jun 2003, 14:11
Locatie: Utrecht and Zoetermeer, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Cmdr. The Patriot »

Wie heeft welke taak, zou wel een mooie edit zijn met hoofdrolspelers enzo. Niet dat er ineens drie Science officers zijn bijvoorbeeld. 8-)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Dat ligt helemaal an jezelf. Het ligt aan het verhaal en wanneer je binnenvalt. Zoals je waarschijnlijk gelezen hebt, komt er al een science-officer aan. Engineer ook, maar die is vertraagd. Voor de rest heb ik nog niemand. Het is een open vacature. :)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Uhm... vraagje. Is het niet handig om iedereen een kleine biografie te laten schrijven ofzo. Want dan kan iedereen zijn species en eigenschappen enzo vertellen. Dat is misschien wat handiger dan zomaar over iemand te gaan schrijven.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Het wordt nederlands, maar alsjeblieft, begin niet met klingonen en vulcaniërs want dan schiet ik jullie lek :P

Echt waar, behoud wel de echte startrek namen als je het goed wil doen.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Jason B schreef:Uhm... vraagje. Is het niet handig om iedereen een kleine biografie te laten schrijven ofzo. Want dan kan iedereen zijn species en eigenschappen enzo vertellen. Dat is misschien wat handiger dan zomaar over iemand te gaan schrijven.
Nee, als je iemand ontmoet krijg je toch ook geen biografie. Als je wat van mij wilt weten (over McGraw dus) dan moet je het gewoon aan me vragen in de RPG. Je hoeft niet telkens een heel verhaal op te schrijven. Iets zeggen tegen iemand volstaat ook.
Nemesis schreef:Het wordt nederlands, maar alsjeblieft, begin niet met klingonen en vulcaniërs want dan schiet ik jullie lek :P

Echt waar, behoud wel de echte startrek namen als je het goed wil doen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar don't worry. Dit wordt al automatisch gedaan door de users. :)
Maar bij deze zijn ze dus gewaarschuwd :)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Nu het verhaal van start is gegaan kom je nu tot de ontdekking dat ik dingen over het hoofd heb gezien. Jason B en eman doen namelijk aan "Powerplay". In een RPG is het de bedoeling dat ieder een rol speelt. Alleen je eigen rol dus. Het is niet de bedoeling dat je andere users in je verhaal betrekt. Je kunt ze wel vernoemen, maar het is niet aan jou om te zeggen wat ze doen of wat ze zeggen. Zo duw je namelijk het verhaal in je eigen richting.
Om bijvoorbeeld de post van eman te nemen: Hij zegt dat dat Jason hem helpt met de padd terwijl Jason Brooklyn daarvoor nog bij McGraw in het laadruim stond. Daarbij leg je die persoon ook nog woorden in de mond.

De RPG is net van start en het is ook mijn eerste ervaring met RPG'en dus er zullen hier en daar nog wat onvolkomenheden inzitten, maar zo leren we het wel. :)
Dus als de users hier op willen letten. Bedankt.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik zie trouwens dat nu in de vakantietijd er niet zoveel geschreven wordt. Aangezien ik nu een internetverbinding heb weten te versieren elke zondag :-D zal ik dus nu elke zondag weer meedoen met het verhaal. Misschien straks nog en anders ben ik weer in het verhaal volgende week.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

UPDATE:

Wie de RPG volgt of erin meedoet heeft vast al gemerkt dat er weer mensen bijgekomen zijn. In afwachting van nog 'n lid wordt het al een stuk levendiger.

Daarom, om alles nog interactiever, levendiger en leuker te maken, zal ik af en toe iemand aanwijzen om een plottwist te bedenken. Zoals op moment van schrijven ook al in gang gezet is. In de RPG is er al een verwijzing naar gemaakt en ik stuur die persoon dan ook een PM.

LET OP:
Dit wil dus niet zeggen dat jan en alleman zomaar ff doodleuk een eigen wending aan het verhaal kan gaan geven! Ik zal regelmatig iemand aanwijzen die zich ff kan uitleven! NIET ZELF DOEN DUS!
Na die twist volgen we de verhaallijn die die persoonheeft gegeven totdat deze voorbij is. Dan kan ikzelf verder gaan of ik wijs een nieuw persoon aan. Het is dat jullie het weten.

Dank u


Veel schrijf en leesplezier. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wil ff melden dat dit hele project boven verwachting goed loopt, ben er erg blij mee. Als ik wat meer tijd heb dan wil ik ook graag participeren :)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Ik hoop dat het zo een goed Plottwist is, het was niet helemaal wat ik in gedachte had, maar het is toch nog wel goed :-P
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

ik lees het inderdaad ook wel met veel plezier. ikzelf ben slecht in dat soort dingen anders zou ik zeker meedoen. maar het heeft echt wel een redelijk goede kwaliteit. beter dan enterprise. :)
Gebruikersavatar
BorgMan
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:59

Bericht door BorgMan »

Nou peepz, ik had ff een valse start, maar zit er toch echt in :)
En Jason, het is en goede plottwist, ik kan tenminste aan boord komen :-P
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Borgman: Dank je, idd sprak ik mijzelf tegen. Ik heb mijn verhaal aangepast waardoor het misschien wat bijgetrokken is. Nogmaals bedankt voor het melden.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Voortaan die meldingen hier doen of via PM, maar niet meer in het verhaal. Continuïteit verbreking. :)

Daarnaast is er een foutje in het verhaal opgetreden. Dankzij mij. :o
Ik heb tijdens het posten Borgman's post niet gelezen en heb het verhaal dus in een totaal andere richting gegooit waardoor de hele zooi niet meer klopt. Dit is van tijdelijke aard. Binnenkort is het probleem verholpen en gaat alles gewoon weer verder. Sorry. :)
Plaats reactie