Star Trek: Hutet

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Star Trek: Hutet

Bericht door Grisnakh »

STAR TREK: HUTET

2374

De Manora-Scheepswerven


De scheepswervan van Manora zwermde van de activiteit door de aankomend oorlog. Nooit tevoren hadden de scheepwerven op zo'n tempo nieuwe schepen gebouwt en oude gerepareed en gerenoveerd met nieuwe wapens en technologie van de Dominion. De werven waren letterlijk overspoeld met Galor-kruisers,Hideki patrouilleschepen en Jem'hadar aanvalschepen die elk druk door elkaar vlogen als bijen in een korf. Maar er was een groot gedeelte van de werven die bijna verlaten leek doordat er maar 1 schip aanwezig was maar het schip was afgeschermed met een constructie cocon zodat niemand kon wat het was maar het was duidelijk dat het groot genoeg was om 4 Galors te bevatten . Bemaningen van schepen en technci die niet een hoog genoeg veiligheid-toegang hadden om toegang te krijgen tot het geheime project speculeerde wild over wat deze schip zou kunnen zijn maar geen enkel beetje informatie kwam uit de geheime project. Maar 1 ding was zeker, de project zou de toekomst van Cardassia beinvloeden...

Een shuttle met faser-spoelen en EPS-leidingen aanboord nadert de sluisdeuren en wachte tot hun ID geverifeerd is en hun zal toe laten tot de geheime project. De shuttle-piloten begonnen geirriteerd en onduldig te raken door de lange wachttijden die hun steeds treft wanneer ze onderdelen moeten brengen en dan nog de enorme mantel van geheimhouding die over de project heerst.
"Duurt het nog lang of hoe zit dat?" vroeg de ene.
"Je kent ze toch, dan is het 20 seconden en dan is het weer 20 minuten. Die mensen vertrouwen niemand" antwoorde zijn co-piloot
"Misschien zijn ze van de Obsidiaanse order? Niemand is zo paranoid als die gluiperds" merkte de andere piloot op, een opmerking die voor de val van de Obsidiaanse order hem een directe verplaatsing naar een werkkamp zou opleveren. De de co-piloot wou net zelf wat opmerken toen er plots een inkomend bericht op de com-display kwam."Zie je wel, zo paranoid zijn ze niet. Als het echt een Obsidiaanse project was dan zouden we nu nog wachten." zei de andere piloot en hij begon de shuttle door de nu-openende sluisdeuren te sturen.

Binnen de constructie cocon waren de technci druk bezig met het werken aan de schip die de aanzicht van Cardassie zal veranderen.
Al bijna 2 jaar duurde de bouw van het schip en die was al vertraagd door de plotselinge invasie van de Klingons. Door de invasie was al het werk aan het schip gestaakt om de productie van andere Cardassiaanse schepen te versnellen en het project bleef bijna een jaar verlaten.
Maar door de Unie's toetreding tot de Dominion heeft er voor gezorgd dat de project op bevel van Legaat Dukat weer werd opgestart en binnen een week werd er weer aan de project gewerkt. Ook werd er een aantal nieuwe wapens geinstalleerd om het bij de tijd te houden. De project was bijna bij het einde gekomen en het was tijd om een geschikte commandant er voor te vinden.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Gul Danar wachte ongeduldig op iemand die hem zou vertellen wat hij hier in vredesnaam deed. Danar had 2 dagen geleden het bevel van de Centrale Commando gekregen om zijn bevel van de Zestiende Order over te dragen aan Gul Brenak en onmiddelijk naar Manora te gaan maar er was geen verdere informatie van wat hij daar zou moeten doen of wanneer hij zou terug keren naar zijn schip. Danar was ook ongerust over het feit dat hij niet wist of hij nog op tijd zal zijn voor de komende offensief op de Federatie. Het was niet dat Danar dol was op vechten of dacht dat er veel roem zal behalen worden,daarvoor was hij te ervaren en te cynisch, maar hij wou wel dat de Cardassianen of in elk geval zijn eenheid de oorlog ingaat met een intelligente commandant die niet de vijand zou onderschatten net als jammerlijk de meerderheid van de Guls.De Gul begon zijn carriere als Glinn aan boord van verschillende Galor-klasse schepen tijdens de Federatie-Cardassiaanse grensoorlogen en promoteerde na de einde van de Bajoraanse bezetting naar Gul. Met zijn schip de Norek ondernam Danar verschillende en succesvolle aanvallen op Maquis-schepen voor de invasie van de Klingons. Danar had tijdens de invasie de bevel opgenomen van de Zestiende Order die zwaar onderbemand was en onervaren omdat het een reserve-eenheid was maar toch lukte Danar het om met zijn kleine order een Klingonse troepentransport te vernietigen die onderweg was naar Septimus 3.
Danar's overwinning maakte niet veel verschil voor de Klingons maar het was toch een van de weinige overwinningen die de Cardassianen konden halen tijdens de invasie. Nadat de Federatie de Klingons hadden overtuigd dat de Depata-Raad geen wisselaars waren en de Klingons stopte met hun verder inname van Cardassiaans grondgebied, bouwde Danar de Zestiende order op door uiteen geslagen eenheden bij elkaar tevoegen tot een respectable eenheid .Maar nadat Cardassie door Legaat Dukat een bondgenoot werd van de Dominion, werd er van zijn Order meer dan drie-kwart van de schepen weggehaald om de andere Orders te versterken. De Zestiende order werd door de afslanking weer een reserve-eenheid maar Danar hoopte dat de Centrale Commando zal afzien van het weghalen van meer schepen onder zijn commando en dat de Zestiende Order niet als een schim de geschiedenis zou ingaan. Maar door zijn plotselinge overplaatsing was Danar er zeker van dat zou gebeuren .Danar ijsbeerde door de wachtkamer van de bevelvoerende Legaat en wachtde wat de toekomst hem zou brengen..

Legaat Mendar bekeek de ijsberende gul door een geheime opnameapparaat in de wachtkamer, Door de legaat geinstalleerd omdat hij altijd geinteresseerd is wat voor gul hij zal ontvangen.
Meestal was het weer zo'n arrogante en zelf ingenomen gul die helaas uit de overgrote leeuwendeel van de officerenkorps bestond maar er waren uitzonderingen,zoals Gul Danar. Mendar had een PADD in zijn handen die de dossier bevatte van Danar en tot nu was het zeer belovend.
Danar was als derde geeindigd van zijn klas op de Barmarren Instituut
En had uitstekende cijfers bij zijn toetreding bij de Cardassiaanse marine. De verhalen van zijn daden tijdens de Maquis-opstand en de Klingonse invasie waren welbekend maar er was iets typisch er aan, dacht Mendar. Elke andere gul die zo'n overwinning zou behalen zou waarschijnelijk tot legaat bevorderd worden maar niet Danar. Er gingen geruchten rond dat Danar toen hij net een gul was geworden een legaat had beledigd omdat de legaat onbezonnen aanvallen uitvoerde in de DMZ. De legaat was dat incident niet vergeten en toen Danar's promotie ter sprake stemde de legaat tegen en door zijn invloed in de Centrale Commando werd Danar de rang van legaat ontzegt voor de rest van zijn leven. Legaat Mendar
was niet erg verrast door deze wraakactie, Legaat Parn had de reputatie om geen beleding over zijn kant te laten gaan. Maar de legaat had niet lang van zijn kinderachtige wraakactie kunnen genieten want nadat Dukat aan de macht was gekomen had hij excuties bevolen van de legaten die verantwoordelijk waren voor zijn demotie als vrachtschipper waaronder toevallig Parn een van de schuldige legaten was. Hij was samen met de andere legaten opgehangen in de Coranum sector op het grootste plein zodat heel Cardassie kon meekijken naar de urenlange verstikking van de mannen die Legaat Dukat had vernederd. Legaat Mendar was ook tevreden over de dood van deze mannen maar niet vanwege de redenen die Dukat had. Maar nu genoeg dagdromerij dacht Mendar en riep zijn assistent om Gul Danar binnen te laten.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

nog enige reacties of commentaar?
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Deel 3

Danar stond op toen de legaat's assistent de wachtkamer binnentrad en hem wenkte.
"Legaat Mendar kan u nu ontvangen" en de op middelbare leeftijd zijnde glinn stapte achter uit om Danar door te laten. Danar rechte zichzelf op en liep langs de glinn Mendar's kantoor binnen.
Zachtjes sloot de deur weer en Danar stond in de legaat's kantoor.
"Welkom Gul Danar, het is mij een eer om de held van Septimus 3 in mijn kantoor te verwelkomen. En alstublieft gaat u zitten" zei Mendar tegen de gul in zijn kantoor en wees hem een stoel om te zitten.
Danar was verrast door deze plotseling vriendelijke behandeling, vooral nadat hij zonder een duidelijk reden 2 dagen lang op de werven moest wachten voordat iemand hem ontving en dan nu opeens een vriendelijke legaat? Hier steekt meer achter dacht Danar toen hij ging zitten op een van de stoelen voor de bureau van de legaat. De legaat keek hem aan met een vriendelijk gezicht en ruimde de stapel PADD's op die voor hem lagen. Nadat de PADD's weg waren gelegd keek Mendar Danar aan en zei.
"Heeft u al een idee waarom u hier bent?"
Danar keek hem aan met een verbaasd gezicht en antwoorde.
"Nee legaat, als sinds ik hier ben heb ik geen idee van mijn doel hier en niemand gaf een antwoord op mijn vragen, ik had gehoopt dat u misschien mij een antwoord zal geven op mijn verblijf hier."
"Ik verzeker u gul, dat u niet teleurgesteld zal worden in u verwachting. Maar voordat ik dat doe heb ik een mededeling voor, U bent vanaf nu niet meer in bevel van de Cardassiaanse Zestiende order." Danar's ogen sperden zich wijd en vloog bijna uit de stoel.
"WAT,!!? Waarvoor is de verdomde reden" sprak Danar op verhitte wijze.
"Ik vond dat uw kwaliteiten als bevelhebber te goed voor zo'n klein
reserve-eenheid die hoogst waarschijnelijk niet eens zal meedoen aan de komende oorlog" beantwoorde Mendar.
"Uw leiderschap-kwaliteiten zullen nu benut worden voor een taak die geschikt is voor een bevelhebber van uw formaat."
Danar was stomverbaasd door de complimenten en zijn plotseling ontslag als de bevelhebber van de Zestiende order. Hij wist dat Gul Brenak compenent genoeg was als bevelhebber maar het deed hem toch zeer dat zijn order van was afgenomen, zelfs al was de order niet van hem maar van de Cardassiaanse marine.
"Wat is de taak die uw voor mij in gedachten had, legaat?"
De legaat keek de gul aan met een glimlach en zei.
"Om het bevel op te nemen van Cardassia's nieuwste vlaggeschip en de koers van geschiedenis te leiden."
Terwijl de woorden Danar binnendringen had de legaat een reden om tevreden te zijn, Gul Danar was perfect als de bevelhebber van de nieuwe CUS Hutet....
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Gul Danar, de nieuwe gul van Cardassia's nieuwste vlaggenschip had weinig tijd om over zijn promotie na te denken want nadat Legaat Mendar hem het bevel had gegeven over het aanbouw zijnde schip had hij hem enkele PADD's meegeven waarin de specificaties en zijn officeren staf van zijn nieuwe schip stonden.
Pas morgen zou hij het schip echt bezoeken en Danar vond dat hij maar moest weten watvoor mensen hij onder zijn bevel zou krijgen.
De eerste op de lijst was zijn nieuwe tweede in bevel,Glinn Arek. De glinn was een jaar gelden afgekomen van de academie en had net 3 maanden gediend op de Hedack, een Hideki-patrouille schip die de buitenste rand van Cardassiaanse ruimte aan het verkennen was. De gul van de Hedack had hem omschreven als vindingrijk en loyaal maar ook naief in denkwijze.
Danar vroeg zich af met wat de gul daarmee bedoelde en hoopte dat hij er snel achterkwam.
De tweede op zijn lijst was de Hoofd machinist van zijn schip,Glinn Solik die al 15 jaar in de marine was en op meer dan 30 schepen en Nor-basisen gewerkt. Danar was blij om tenminste 1 ervaren officer te hebben op zijn schip.
De derde was Glinn Liyad, de wetenschap-officier wat eigenlijk zeer ongebruikelijk is omdat er haast nooit wetenschap afdelingen waren op Cardassiaanse oorlogschepen, behalve dan op burgerschepen.
Bij de vierde sperde zijn ogen open om zeker te zijn dat hij de naam goed las. Glinn Toran was geslecteerd voor Hoofd beveiliging en wapens en Danar vroeg zichzelf af of Legaat Mendar gek geworden was. Glinn Toran was de zoon van de overleden Gul Toran en had kennelijk veel van zijn vader's eigenschappen geerfd.
Glinn Toran had binnen een jaar na zijn toetreding tot de Cardassiaanse marine een reputatie gemaakt als een arrogante,overzelfverzekerd en kortzichtig officier, net als de meeste Cardassiaanse officieren. Gul Danar vroeg zich af waarom hij met zo'n idioot opgeschept werd.
Waarschijnelijk was de reden net zoals altijd politiek, Danar was al blij dat hij al proffesionele officieren als Solik en Lyiad had.
En de vijfde op de lijst was...Scheepsbegeleider Nired?.
Een scheepsbegeleider op een Cardassiaans schip? Danar zocht voor meer informatie dan de rang en naam maar er was niks anders.
Een zelf-verzonnen rang en geen achtergrond, typisch de Obsidiaanse order dacht Danar. Maar de Order was toch uitgeroeid bij de gefaalde genocide-poging op de leiders van de Dominion..de Veranderaars oftewel de Stichters?.
Dat is een mooie officier-staf die Mendar voor hem had uitgezocht dacht Danar. Een bijna-onervaren tweede in bevel, een arrogante Hoofd beveiliging en een agent van de Obsidiaanse order. Nou, dat zal een perfecte team vormen dacht hij sarcastisch.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

heeft dan niemand een reactie op dit verhaal?

Niemand?
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Sorry ik lees geen enkel van de hier geplaatste verhalen. Volg ook de RPG niet. Je bent ook niet de eerste volgens mij die hier een verhaal plaatst waar weinig tot geen reactie op komt. Misschien te weinig geintresseerden?
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Nou, ik lees dat het verhaal minstens 45 keer is gelezen dus iemand had het gelezen.

Is het nou zoveel gevraagd voor 1 enkele reactie over dit verhaal?, positief of negatief, mij maakt het niet uit
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Grisnakh schreef:Nou, ik lees dat het verhaal minstens 45 keer is gelezen dus iemand had het gelezen.
nee, het is 45 keer geopend, maar ik ga het ook niet helemaal doorlezen hoor... ben lui :Z sorry
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Peti schreef:
Grisnakh schreef:Nou, ik lees dat het verhaal minstens 45 keer is gelezen dus iemand had het gelezen.
nee, het is 45 keer geopend, maar ik ga het ook niet helemaal doorlezen hoor... ben lui :Z sorry
Er moet toch iemand zijn die het heeft gelezen?
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

^^^

Jep, ik heb het gelezen ja. Het is best een boeiend verhaal ja, alleen je zou nog op een paar dingetjes kunnen letten.

Ten eerste zou je op kunnen letten dat je niet te lange zinnen maakt. Het is nogal lastig als je een lange zin maakt, zonder er een komma of een punt o.i.d. neer te zetten. In de eerste twee stukken zag ik dit vooral.

Ten tweede zou je kunnen letten op het gebruik van de lidwoorden. Het is niet De einde maar Het einde. Dat zag ik namelijk ook best veel in de verhalen.

Ten derde zou ik oppassen met het gebruik van de "luxe" woorden. Hiermee bedoel ik alle zware, moeilijke woorden in één zin. Dit kan nogal tot veel verwarring leiden. Het kan wel, maar dan niet achter elkaar in één zin.


Voor de rest is het best een boeiend verhaal. Ik vind het wel leuk om verder te lezen :-D
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik heb het ook gelezen voor het weekend, (in het weekend niet kunnen reageren) en ik vind het idd een intressant verhaal. Een andere kijk op dingen. Ben benieuwd waar je verhaal ons gaat leiden :-)

Ik ben ff eerlijk dat ik niet gelet heb op allerlei foutive zaken, maar ik ben iig geen kromme zinnen ed tegengekomen.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

De verhaal zal over veel van de gebeurtenissen uit de oorlog door de ogen van de Cardassianen laten zien, zoals Operatie Return,de belegering van Septimus 3 en de eindgevecht in WYLB
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

oke en dus aangezien de cardies in het begin de vijand was zullen we eerst wat vernietiging van federatieschepen zien waarschijnlijk, eventueel wat moraal en geweten conflicten en vervolgens de ommekeer.
:-) cool lijkt me leuk worden.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

De Hutet was een schip dat ontworpen is voor strijd, dat was wel duidelijk wanneer men naar de bouw en wapens keek.
De Hutet was 700 meter lang, 300 meter breed en had een hoogte van 160 meter.
De aantal dekken was 45 en het schip werd bemand door 800 bemanningsleden.
De Hutet had 8 Faserbanken,2 aan linker en rechterzij ,2 vooraan,1 bij de warpgondel en 1 onder de buik om mogelijke aanvallen daar af te weren.
Verder was de Hutet uitgerust met 4 Plasma torpedo-buizen waarvan 2 vooraan en 2 achteraan en een voorraad van 600.Maar de belangrijkste wapen van het schip was een nieuw expirmenteel wapen die door de Wapenonderzoek-divisie van de Cardassiaanse marine geinstalleerd werd.
Het wapen was speciaal ontwikkeld om de gemiddelde Cardassiaans schip weer te maken tegen de meeste Federatie,Klingon en Romulaanse schepen. Het wapen vuurt isokinetische ladingen die in theorie krachtig genoeg zouden zijn om de schilden van een gemiddeld Starfleet schip te doordringen en zware schade aanrichten bij het schip zelf. Maar er was een nadeel aan het wapen want vanwege de enorme energie dat het wapen nodig hebt bij het afvuren,kunnen er maar 20 schoten kunnen worden afgevuurd voordat het wapen zonder energie is en dan duurt het 20 minuten voordat het opnieuw opgeladen is.
De Hutet was het eerste Cardasiaanse schip dat ermee uitgerust is en Centraal Commando zal eerst zien of het wapen daadwerkelijk werkt voordat het op alle schepen wordt ingevoerd.
De Warpkern van de Hutet was een gemodificeerde versie van de Galor-klasse maar dan met 20 procent meer dan voorheen zodat het schip zodat het snelheiden kan halen tot en met warp 9.2.
Hutet's structurele krachtvelden waren ook sterk verbeterd om er voor te zorgen dat het schip na het falen van de schilden het nog een tijdje kan volhouden.
Al met al dacht Gul Danar, De Hutet was zeker de trots van Cardassiaans scheepsbouw technologie. De gul wist dat het op een PADD er allemaal geweldig geweldig uit zag en dat de aanblik van de Hutet ontzagwekkend was maar dat was niet genoeg garantie voor een goede oorlogschip.
Hij moest eerst zien wat de Hutet kon in een gevecht voordat hij zijn sceptimisme zou weg leggen maar Danar had er vertrouwen dat de scheepswerven een machtig staaltje werk hebben afgeleverd.
Plaats reactie